Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doorslapen. Doen wij het goed

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bagoe123
geregistreerd lid

Doorslapen. Doen wij het goed

Ongelezen bericht door Bagoe123 »

Onze pup Spaanse waterhond is nu bijna 4 weken bij ons.
Eerste nachten met een matras naast de bench geslapen en dit stilletjes aan afgebouwd totdat ze alleen insliep. Dit gaat nu hartstikke goed.
Nu begint ze half de nacht tussen 2 en 3 steeds te piepen blaffen. Dan laat ik haar even uit en leg ik ze terug.
Doen we dit goed zo? Maken we ze zo niet gewend dat als ze blaft/piept eruit mag. En dat ze dit zal blijven doen s nachts.

Grtz
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Doorslapen. Doen wij het goed

Ongelezen bericht door Tineke »

Waarschijnlijk moet ze dan even haar behoefte doen , pupjes op die leeftijd houden het vaak nog niet een hele nacht vol. Als ze direct na het buiten gaan weer verder gaat slapen zie ik niet in wat hier mis mee is, dan moet ze klaarblijkelijk gewoon echt even haar behoefte doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als ze steeds rond dezelfde tijd even moet plassen, zou ik de wekker zetten om iets voor 2, zodat je het blaffen en piepen voor bent. Dan haar even eruit laten en weer terugleggen. Dat tijdstip kun je dan steeds met 10 minuten of een kwartier verschuiven, zodat ze hopelijk steeds iets langer doorslaapt. Dat ze er op deze jonge leeftijd 's nachts nog een keer uit moet voor een plasje is heel normaal. Als ze het wat langer kan ophouden, zal dit op den duur niet meer nodig zijn.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

DeDiana schreef:Als ze steeds rond dezelfde tijd even moet plassen, zou ik de wekker zetten om iets voor 2, zodat je het blaffen en piepen voor bent. Dan haar even eruit laten en weer terugleggen. Dat tijdstip kun je dan steeds met 10 minuten of een kwartier verschuiven, zodat ze hopelijk steeds iets langer doorslaapt. Dat ze er op deze jonge leeftijd 's nachts nog een keer uit moet voor een plasje is heel normaal. Als ze het wat langer kan ophouden, zal dit op den duur niet meer nodig zijn.
Dat zou ook mijn advies zijn. Het verschilt nu eenmaal erg per pup hoe lang ze het vol kunnen houden. Waar we bij Hippo bijna elke 20min naar buiten moesten overdag en een paar weken halverwege de nacht, zo hield onze mechel Oscar het al bijna 2u op met dezelfde leeftijd en die sliep na 2dgn al de hele nacht door.

Nog even doorzetten dus ;-). Beter nu een paar weekjes nachtbraken, dan heb je waarschijnlijk 10-14jr lang plezier van een zindelijke hond
Bagoe123
geregistreerd lid

Vind het geen probleem hoor hiervoor op te staan.
Had enkel schrik dat ik ze verkeerde gewoonten aan het leren ben.
Bagoe123
geregistreerd lid

Ben nu gestart met wekker te zetten iets voor 2u, dan laat ik haar even uit en leg ik haar terug dit gaat goed. Maar nu begint ze rond 4u terug te piepen/blaffen, dit deed ze voorheen niet.
Kan ik hiervoor dan ook best wekker zetten?
Of laat ik haar even doen?

Grtz
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bagoe123 schreef:Ben nu gestart met wekker te zetten iets voor 2u, dan laat ik haar even uit en leg ik haar terug dit gaat goed. Maar nu begint ze rond 4u terug te piepen/blaffen, dit deed ze voorheen niet.
Kan ik hiervoor dan ook best wekker zetten?
Of laat ik haar even doen?

Grtz
Moet ze dan rond 4 uur ook weer plassen?
Sliep ze de eerste nachten toen je beneden bij haar lag wel goed door of moest ze er toen 's nachts ook 1 of 2 keer uit? Misschien is het een idee om dan toch wat langer beneden bij haar te blijven slapen of haar bench in de slaapkamer te zetten?
Bagoe123
geregistreerd lid

Helemaal in begin moest ze er twee keer uit. Daarna was het enkel tussen 2 en 3.
Nu ik gestart ben met de wekker te zetten om het gepiep/ geblaf voor te zijn, moet ze er terug twee keer uit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Willem moest de eerste weken ook in de nacht eruit. Eerst twee keer en later klokslag drie uur.

En ineens was het over.

Willem maakte ons altijd wakker dus ik heb nooit de wekker gezet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”