Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup maar (nog) geen vakantie.
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pup maar (nog) geen vakantie.
Er zijn nog 7 pups van Droef die al een week klaar zijn om naar een nieuw huisje te gaan.
De teef eigenaar heeft ze inmiddels allemaal ondergebracht bij de eigenaar van de halfbroer van Droef (ivm een enorm uit de hand gelopen buren ruzie). Deze gaat over 3 weken verhuizen. En kan dus ook niet al te lang de pups aanhouden.
Nu is het zo dat ik echt verliefd ben op 1 van de pups al vanaf de eerste foto's spreekt ze me aan.
Uiteraard zou ik het willen maar het is verre van ideaal. Ik heb pas over 5 weken 3 weken vakantie, en dan dus alle tijd. Mijn zusje is wel bereid om op te passen op de dagen dat ik moet werken zodat de pup niet hele dagen alleen thuis is. De pups zouden al gewend zijn aan een uurtje of 3 alleen zijn, en krant zindelijk.
Ik ben verliefd maar mijn verstand zegt nee en mijn gevoel schreeuwt ja.
Met Droef en Izzy gaat het prima. Beide luisteren goed genoeg, en zijn ook gewend aan alleen zijn. Dit is doorgaans zo'n 2,5 dag per week. De rest van de tijd is mijn vriend thuis.
Overigens was ik helemaal nog niet opzoek bewust naar een pup maar gezien de omstandigheden en dat het dus het 1 na laatste nest van Droef is maakt het deze pup wel speciaal dat ik daarvoor best een uitzondering zou willen maken en er nu wel aan zou willen beginnen. Ik loop alleen tegen het probleem op dat ik gewoon nog 5 weken zou moeten aanmodderen met oppas waar ze dan naar toe zou kunnen. Ergens denk ik waar een wil is is een weg, maar het kan natuurlijk ook erg tegen vallen allemaal.
Dilemma's dilemma's...
De teef eigenaar heeft ze inmiddels allemaal ondergebracht bij de eigenaar van de halfbroer van Droef (ivm een enorm uit de hand gelopen buren ruzie). Deze gaat over 3 weken verhuizen. En kan dus ook niet al te lang de pups aanhouden.
Nu is het zo dat ik echt verliefd ben op 1 van de pups al vanaf de eerste foto's spreekt ze me aan.
Uiteraard zou ik het willen maar het is verre van ideaal. Ik heb pas over 5 weken 3 weken vakantie, en dan dus alle tijd. Mijn zusje is wel bereid om op te passen op de dagen dat ik moet werken zodat de pup niet hele dagen alleen thuis is. De pups zouden al gewend zijn aan een uurtje of 3 alleen zijn, en krant zindelijk.
Met Droef en Izzy gaat het prima. Beide luisteren goed genoeg, en zijn ook gewend aan alleen zijn. Dit is doorgaans zo'n 2,5 dag per week. De rest van de tijd is mijn vriend thuis.
Overigens was ik helemaal nog niet opzoek bewust naar een pup maar gezien de omstandigheden en dat het dus het 1 na laatste nest van Droef is maakt het deze pup wel speciaal dat ik daarvoor best een uitzondering zou willen maken en er nu wel aan zou willen beginnen. Ik loop alleen tegen het probleem op dat ik gewoon nog 5 weken zou moeten aanmodderen met oppas waar ze dan naar toe zou kunnen. Ergens denk ik waar een wil is is een weg, maar het kan natuurlijk ook erg tegen vallen allemaal.
Dilemma's dilemma's...
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Pup maar (nog) geen vakantie.
De fokker van droef was toch al niet helemaal jofel? En dan nog met die teefeigenaar die alles zo raar geregeld heeft, pups waar mee wordt gesleept en die op de schopstoel zitten.Dees en Maylo schreef:Er zijn nog 7 pups van Droef die al een week klaar zijn om naar een nieuw huisje te gaan.
Dilemma's dilemma's...
Ik zou er mijn vingers niet aan branden.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is niet de fokker van Droef maar vorige eigenaar. Staat overigens in de vethoek met een reden dus ga er hier niet verder op in.dagmar88 schreef:De fokker van droef was toch al niet helemaal jofel? En dan nog met die teefeigenaar die alles zo raar geregeld heeft, pups waar mee wordt gesleept en die op de schopstoel zitten.Dees en Maylo schreef:Er zijn nog 7 pups van Droef die al een week klaar zijn om naar een nieuw huisje te gaan.
Dilemma's dilemma's...
Ik zou er mijn vingers niet aan branden.
De teef eigenaar had geen nestje gepland. Maar teef werd is tijdens vakantie ondergebracht bij de vorige eigenaar van Droef, ze is de fokker van de teef. Teef bleek dus loops te zijn en zo is Droef er dus op beland. Hoe dat allemaal heeft kunnen gebeuren vind ik ook raar maar de teef is nog best jong dus mogelijk daarom over het hoofd gezien. En ze vond het sneu om zomaar alezin te spuiten en heeft het maar zo gelaten in de hoop dat het niet gelukt was en ook omdat ze niet de eigenaar van de teef was vond ze ook niet dat ze dit kon maken.
Nestje is overigens wel aardig goed gelukt moet ik zeggen, maar dit pupje spreekt mijn gewoon aan.
Het schijnt dat de teef eigenaar al een tijdje niet goed was met de buren en dat deze buren nog meer reden hadden nu de pups er waren om het gezin en de pups met de dood te bedreigen, dat is de reden van overplaatsing.
Ik wil niks goed praten overigens maar wat daar gebeurd vind ik niet dat dit ten kosten moet gaan van de pups. Uiteraard weet ik niet of dit wel het geval zal zijn uit eindelijk maar voor mijn doet het er niet toe. Pup spreekt mijn enorm aan, is een dochter van Droef en dat maakt het voor mijn speciaal. Ik zal zelf namelijk nooit en ten nimmer meer hem gebruiken voor de fok.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wij hebben een hondenopvang in de buurt die ook (jonge) pups opvangt. Eigen verblijf, alleen met andere pups en heel veel (bench) rustmomenten. Is er niet ook zoiets bij jou in de omgeving om te overbruggen?
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn zusje kan oppassen, wat op zich een prima optie is.. Maar ergens maak ik me toch zorgen of dat niet teveel is voor een pup. Een paar dagen in de week ergens anders vertoeven is natuurlijk wel nog meer indrukken.Emmy12 schreef:Wij hebben een hondenopvang in de buurt die ook (jonge) pups opvangt. Eigen verblijf, alleen met andere pups en heel veel (bench) rustmomenten. Is er niet ook zoiets bij jou in de omgeving om te overbruggen?
tuurlijk kan dat,zo'n pup gaat gewoon mee in de situatie waarin die opgroeit.
toen wij joes namen werkte wij beide ,en dan ging joes naar de buurvrouw op de dagen dat wij werkte,dat is super gegaan,en joes vond dat helemaal gewoon,hoorde bij haar leven.
en hier is tessa ook een jaar lang gebracht elke dag door de buurman,hij bracht haar smorgens en savonds na zijn werk haalde hij haar op...was 1 groot feest voor tessa als ze hier kwam...
zie geen problemen in je oplossing hoor.
toen wij joes namen werkte wij beide ,en dan ging joes naar de buurvrouw op de dagen dat wij werkte,dat is super gegaan,en joes vond dat helemaal gewoon,hoorde bij haar leven.
en hier is tessa ook een jaar lang gebracht elke dag door de buurman,hij bracht haar smorgens en savonds na zijn werk haalde hij haar op...was 1 groot feest voor tessa als ze hier kwam...
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit vind ik altijd lastige vragen. Als je het zelf wil en kan dan moet je het doen. Wat een ander in jouw plaats zou doen is toch niet relevant? Jij 'zit' met je pup en jij moet er voor zorgen.
Zelf zou ik een hond niet nemen wanneer ik erg twijfel. Combi van gevoel en verstand. Er komt wel vaker een heel leuke hond op je pad. Anderen nemen sneller of makkelijker een hond en dat gaat dan ook prima. Zoveel mensen zoveel smaken.
Zelf zou ik een hond niet nemen wanneer ik erg twijfel. Combi van gevoel en verstand. Er komt wel vaker een heel leuke hond op je pad. Anderen nemen sneller of makkelijker een hond en dat gaat dan ook prima. Zoveel mensen zoveel smaken.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
De reden dat ik twijfel is alleen omdat ze dus voorlopig naar de oppas moet als ik een lange dag heb. Een paar uurtjes zal ze wel al redden. Maar het kan 2 kanten op voor mijn gevoel. Of ze vinden het dood normaal en schikken zich wel en of ze vind het niks. Nou moet ik zeggen alle bullen die ik tot nu toe ken vinden over het algemeen alles prima, zolang ze maar op tijd te eten krijgen en wat aandacht zijn ze al blij, maar dat zijn wel volwassen exemplaren en ik heb gewoon 0 ervaring met pups. Ik denk dat vooral het stukje ervaring de reden van twijfel is. Was ze een paar maanden ouder geweest had ik het zonder twijfel direct gedaan namelijk.Arline schreef:Dit vind ik altijd lastige vragen. Als je het zelf wil en kan dan moet je het doen. Wat een ander in jouw plaats zou doen is toch niet relevant? Jij 'zit' met je pup en jij moet er voor zorgen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Op zich is dat ook wel een super fijne gedachte dat je hond prima ergens anders kan verblijven. Droef kan ik ook overal en bij iedereen achter laten. Die mafkees doet alsof hij iedereen al jaren kent en heeft blind vertrouwen in iedereen. Izzy is daar wat minder makkelijk mee.Kimmie schreef:tuurlijk kan dat,zo'n pup gaat gewoon mee in de situatie waarin die opgroeit.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Is het een reu of een teef en verwacht je met een van beide geslachten dat het in de toekomst ook goed blijft gaan onderling? Heb je over de medische achtergrond nagedacht 

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Uiteraard moet je doen wat je zelf wilt. Maar er is al 8? weken aangemodderd met dit nest en dan moet jij door omstandigheden ook nog 5 weken aanmodderen ik vind het een vette No Go.
Maar daar komt dan bij dat ik dit soort praktijken echt walgelijk vind en ik nooit een pup uit zo'n verhaal zou nemen puur omdat je dan dit soort dingen in stand houdt. En nee ook niet om de pup te "redden".
Maar daar komt dan bij dat ik dit soort praktijken echt walgelijk vind en ik nooit een pup uit zo'n verhaal zou nemen puur omdat je dan dit soort dingen in stand houdt. En nee ook niet om de pup te "redden".
Gr. Aniek

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
crutz schreef:Is het een reu of een teef en verwacht je met een van beide geslachten dat het in de toekomst ook goed blijft gaan onderling? Heb je over de medische achtergrond nagedacht
Het is een teefje en wordt na de eerste loopsheid gecastreerd, ik heb namelijk geen fok ambitie's. Medische achtergrond heb ik over nagedacht en ik weet dus ook wat eventuele gebreken kunnen zijn. Overigens gaan de honden bij ons altijd in de verzekering, omdat wij niet van die spaarders zijn en ik ze wel altijd alles wil kunnen bieden dat nodig is, en nu hoef ik op niemand aanspraak te doen als het nodig is. Ik verwacht geen problemen, Izzy is zowel met reu en teef het zelfde, en Droef vind ook alles wel prima.
Ze zijn sinds gisteren weg bij de teef, tot die tijd hebben ze gewoon prima bij de teef geleefd en zijn ze normaal opgegroeid. Maar de spanningen liepen daar te hoog op, en de teef eigenaar was echt bang dat de pups wat aangedaan zou worden door de buren dus heeft ze het op deze manier proberen op te lossen. Het gaat me dus ook niet zo zeer om het redden van een pup. Het is voor mijn gewoon een kind van Droef en dat maakt het speciaal, ik had uiteraard ook liever de situatie helemaal anders gezien.Budkes schreef:Uiteraard moet je doen wat je zelf wilt. Maar er is al 8? weken aangemodderd met dit nest en dan moet jij door omstandigheden ook nog 5 weken aanmodderen ik vind het een vette No Go.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Uit al je reacties lees ik dat je al lang je besluit hebt genomen en hier op het forum alleen graag bijval krijgt.Dees en Maylo schreef:crutz schreef:Is het een reu of een teef en verwacht je met een van beide geslachten dat het in de toekomst ook goed blijft gaan onderling? Heb je over de medische achtergrond nagedacht
Het is een teefje en wordt na de eerste loopsheid gecastreerd, ik heb namelijk geen fok ambitie's. Medische achtergrond heb ik over nagedacht en ik weet dus ook wat eventuele gebreken kunnen zijn. Overigens gaan de honden bij ons altijd in de verzekering, omdat wij niet van die spaarders zijn en ik ze wel altijd alles wil kunnen bieden dat nodig is, en nu hoef ik op niemand aanspraak te doen als het nodig is. Ik verwacht geen problemen, Izzy is zowel met reu en teef het zelfde, en Droef vind ook alles wel prima.
Ze zijn sinds gisteren weg bij de teef, tot die tijd hebben ze gewoon prima bij de teef geleefd en zijn ze normaal opgegroeid. Maar de spanningen liepen daar te hoog op, en de teef eigenaar was echt bang dat de pups wat aangedaan zou worden door de buren dus heeft ze het op deze manier proberen op te lossen. Het gaat me dus ook niet zo zeer om het redden van een pup. Het is voor mijn gewoon een kind van Droef en dat maakt het speciaal, ik had uiteraard ook liever de situatie helemaal anders gezien.Budkes schreef:Uiteraard moet je doen wat je zelf wilt. Maar er is al 8? weken aangemodderd met dit nest en dan moet jij door omstandigheden ook nog 5 weken aanmodderen ik vind het een vette No Go.
Ik zou zeggen: gewoon doen dan, dan zie je wel of het goed uitpakt of niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Je vindt Droef niet geschikt voor de fok, waarom zou je dan, cru gezegd, wel kiezen voor een fokproduct van hem?Dees en Maylo schreef:Ik zal zelf namelijk nooit en ten nimmer meer hem gebruiken voor de fok.

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom niet?Caat* schreef:Je vindt Droef niet geschikt voor de fok, waarom zou je dan, cru gezegd, wel kiezen voor een fokproduct van hem?Dees en Maylo schreef:Ik zal zelf namelijk nooit en ten nimmer meer hem gebruiken voor de fok.
De pup is er nu eenmaal al. Die kan er ook niks aan doen.
Ik kan alleen nog de toekomst van Droef bepalen maar niet wat er al gebeurd is.
Buiten het feit en de reden waarom ik hem niet zelf voor de fok gebruik is de pup er al, en zijn karakter is gewoon top zover dat nu al te bepalen is.
Ik heb ook herplaatsers gehad waarvan ik dacht waarom is er met die ouder dieren gefokt of een kruising waarvoor je normaal 100 meter omloopt.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Misschien heb ik het verkeerd onthouden hoor, maar had je een maand of 3 geleden niet een topic over dat je vriend er geen 2e hond bij wilde? Nu heb je een 2e hond en ga je gelijk voor een 3e in niet zulke ideale omstandigheden. Gaat dat geen wissel trekken op jullie relatie?
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Ik heb Vorig jaar toen Maylo nog leefde Izzy al gehaald. Izzy is er dus al sinds augustus 2015. En na het overlijden van Maylo was mijn vriend de eerste die riep dat er weer een OEB moest komen en liever nu dan morgen omdat hij het toch wel een geweldig ras vind. Dus op een paar dagen na, zitten wij al ruim een jaar nu met 2 honden. Al kan ik Izzy vanwege haar formaat geen hond noemen.mijke schreef:Misschien heb ik het verkeerd onthouden hoor, maar had je een maand of 3 geleden niet een topic over dat je vriend er geen 2e hond bij wilde? Nu heb je een 2e hond en ga je gelijk voor een 3e in niet zulke ideale omstandigheden. Gaat dat geen wissel trekken op jullie relatie?

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
HmmmmDees en Maylo schreef:Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Ik heb Vorig jaar toen Maylo nog leefde Izzy al gehaald. Izzy is er dus al sinds augustus 2015. En na het overlijden van Maylo was mijn vriend de eerste die riep dat er weer een OEB moest komen en liever nu dan morgen omdat hij het toch wel een geweldig ras vind. Dus op een paar dagen na, zitten wij al ruim een jaar nu met 2 honden. Al kan ik Izzy vanwege haar formaat geen hond noemen.mijke schreef:Misschien heb ik het verkeerd onthouden hoor, maar had je een maand of 3 geleden niet een topic over dat je vriend er geen 2e hond bij wilde? Nu heb je een 2e hond en ga je gelijk voor een 3e in niet zulke ideale omstandigheden. Gaat dat geen wissel trekken op jullie relatie?

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen pronleem.mijke schreef:HmmmmDees en Maylo schreef:Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Ik heb Vorig jaar toen Maylo nog leefde Izzy al gehaald. Izzy is er dus al sinds augustus 2015. En na het overlijden van Maylo was mijn vriend de eerste die riep dat er weer een OEB moest komen en liever nu dan morgen omdat hij het toch wel een geweldig ras vind. Dus op een paar dagen na, zitten wij al ruim een jaar nu met 2 honden. Al kan ik Izzy vanwege haar formaat geen hond noemen.mijke schreef:Misschien heb ik het verkeerd onthouden hoor, maar had je een maand of 3 geleden niet een topic over dat je vriend er geen 2e hond bij wilde? Nu heb je een 2e hond en ga je gelijk voor een 3e in niet zulke ideale omstandigheden. Gaat dat geen wissel trekken op jullie relatie?Dan was het vast iemand anders ja! Excuus dan
Uiteraard moest ik mijn partner wel overhalen. Maar goed inmiddels is dat gelukt bij 2 katten(die kwamen er echt niet bij hoor) en toen wij samen gingen wonen wilde hij absoluut geen hond, en hebben we nu dus al 2 en stiekem vind hij ze best leuk. Zolang ik maar opdraai voor de zorg en het huis nog een beetje aan kant hou...

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Toen Gol nog een pupje was hebben we het samen gedaan met een ander stel, die hebben een zusje van Gol. We woonden vlak bij elkaar en als de een moest werken zat de hond bij de ander en andersom. Dat ging perfect.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou het gezien je verhalen eerder en de gezondheid van Droef waar weinig over bekend is niet doen. De OEB is al geen enorm gezond ras. Waarom wil je zo graag een derde hond? Droef is nog niet volwassen en uitgegroeid. Geniet van wat je hebt en kijk later eens of je er nog wat bij wilt zou mijn advies zijn.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het net even goed met mijn vriend besproken.
Hij vind dat als ik het echt wil ik het maar moet doen, maar hij geeft ook aan dat hij niet 100% achter mijn besluit staat.
Hij vind 2 honden en 3 katten in huis(rijtjeshuis) ruim voldoende. Als we meer de ruimte hadden had hij het prima gevonden maar hij vind het wat vol worden.
Daarbij vind ik zelf dat ik nog meer tijd en aandacht aan Droef moet besteden. En Izzy en Droef zouden er beide op in gaan leveren want als er hond nr 3 komt dan wil ik ze niet meer in de slaapkamer. Nu slaap Izzy altijd op bed. Droef mag dat ook maar kiest ervoor om na een kwartiertje knuffelen met ons op bed, op de grond te gaan liggen of zijn eigen bed. En als we wakker worden en we hebben geen wekker dan komt hij ook vaak nog even knuffelen op bed en dat zal dan over zijn.
We hebben besloten om nu even helemaal niet aan een pup of herplaatser te denken zolang we Izzy en Droef hebben en pas over een jaar of 6 weer te gaan bedenken of we dan een derde willen of niet. Tegen die tijd is Izzy bijna 9,5 en Droef 7 jaar dus dan zit je ook minder lang met 3 honden, en zijn Izzy en Droef ook geen stuiterballen meer.
Tenzij we natuurlijk de staatsloterij winnen dan gaan we direct groter wonen met een flinke lap eigen grond. Dan kunnen er vast nog wel een paar honden bij.
Hij vind dat als ik het echt wil ik het maar moet doen, maar hij geeft ook aan dat hij niet 100% achter mijn besluit staat.
Hij vind 2 honden en 3 katten in huis(rijtjeshuis) ruim voldoende. Als we meer de ruimte hadden had hij het prima gevonden maar hij vind het wat vol worden.
Daarbij vind ik zelf dat ik nog meer tijd en aandacht aan Droef moet besteden. En Izzy en Droef zouden er beide op in gaan leveren want als er hond nr 3 komt dan wil ik ze niet meer in de slaapkamer. Nu slaap Izzy altijd op bed. Droef mag dat ook maar kiest ervoor om na een kwartiertje knuffelen met ons op bed, op de grond te gaan liggen of zijn eigen bed. En als we wakker worden en we hebben geen wekker dan komt hij ook vaak nog even knuffelen op bed en dat zal dan over zijn.
We hebben besloten om nu even helemaal niet aan een pup of herplaatser te denken zolang we Izzy en Droef hebben en pas over een jaar of 6 weer te gaan bedenken of we dan een derde willen of niet. Tegen die tijd is Izzy bijna 9,5 en Droef 7 jaar dus dan zit je ook minder lang met 3 honden, en zijn Izzy en Droef ook geen stuiterballen meer.
Tenzij we natuurlijk de staatsloterij winnen dan gaan we direct groter wonen met een flinke lap eigen grond. Dan kunnen er vast nog wel een paar honden bij.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Waar een wil is is een weg. Ik denk dat we vaak willen dat alles perfect is, maar dat bestaat niet. Tegelijkertijd moet je ook niet raar staan te kijken als je af en toe een hobbel in de weg tegen komt.
Lijkt me een verstandig besluit.Dees en Maylo schreef:Ik heb het net even goed met mijn vriend besproken.
-
- Zeer actief
Dat dus!Budkes schreef:Uiteraard moet je doen wat je zelf wilt. Maar er is al 8? weken aangemodderd met dit nest en dan moet jij door omstandigheden ook nog 5 weken aanmodderen ik vind het een vette No Go.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik denk dat dat een verstandig besluit is
Begrijp overigens best de sentimentele waarde van "een pup van je eigen hond" wel, want elke keer als ik bij een nestje van Oll ga kijken wil ik er stiekem ook eentje ontvoeren haha. Maar ik kies er nu juist heel bewust voor om GEEN kind van mijn eigen reu te nemen, maar iets wat echt op 10 generaties geen gemeenschappelijke voorouders heeft
En dat is niet omdat ik geen pup van 'm zou willen hoor, ik laat 'm alleen dekken als ik denk dat het een gezonde en leuke combinatie is, maar meer omdat ik niet wil gaan vergelijken en omdat ik het al heel vaak fout heb zien gaan bij mensen
Ik volg Oll z'n kinderen wel lekker via FB 

Begrijp overigens best de sentimentele waarde van "een pup van je eigen hond" wel, want elke keer als ik bij een nestje van Oll ga kijken wil ik er stiekem ook eentje ontvoeren haha. Maar ik kies er nu juist heel bewust voor om GEEN kind van mijn eigen reu te nemen, maar iets wat echt op 10 generaties geen gemeenschappelijke voorouders heeft

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Fijn dat jullie samen een beslissing hebben genomen 

- Gimmick
- Zeer actief
Jullie hebben een verstandige beslissing gemaakt!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.