Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rangorde

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Arrianne

Ongelezen bericht door Arrianne »

Roosje schreef: Zelf ben ik een sterke voorstander om een pup in ieder geval de eerste weken bij je in de slaapkamer te laten slapen. Voor een pup is het heel bedreigend om alleen in een vreemde omgeving te moeten slapen. In de natuur zal het zijn einde betekenen. Al mijn pups hebben naast mijn bed geslapen de eerste weken, wanneer zij onrustig werden, liet ik ze weten dat ik in de buurt was om ze te beschermen. s'Ochtends mochten ze altijd een uurtje bij mij in bed voordat ik opstond, een goede manier om een band op te bouwen.

Ik geloof er sterk in dat wanneer een pup die angst net kent, later hier minder snel last van heeft.

Roosje
Ik deed al wat mijn gevoel me in gaf..Dus op de slaap kamer.. Ze slaapt beter.. en dat gejankt en geblaf midden in de nacht vond ik zielig voor haar..en voor mezelf.. ;)
Arrianne

mechelaar_fan schreef:Ik vind het heel erg dat je bij een pup van 11 weken al maatregelen aan het nemen bent om de rangorde te bepalen, je pup trekt zich van die rangorde nog niets aan.
Een pup van 11 weken moet spelen, eten en slapen. Jij moet heel veel initiatief nemen tot allerhande boeiende spelletjes en spannende speelwandelingen.
Wil je dat je hond buiten plast, jaag de drift wat omhoog als je buiten bent, gooie een flostow weg, laat die apporteren, en begin er een trekspelletje mee, laat je hond winnen, begin terug een trekspelletje, zeg los, geef een snoepje, en gooi de flostouw terug weg enz...
hij zal wel plassen...
Stop het spelletje niet als hij geplast heeft, want dan straf je je hond, spelletje stoppen=straffen.
Wandelen om te plassen betekent maar al te veel 'plassen is gedaan met wandelen' en de hond plast niet meer buiten, zo leer je een hond de zindelijkheid af.
Overigens een niet zindelijke pup, denk erom, de verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij de fokker.
Gimli luistert uitsteken naar haar naam.. Als we in de tuin spelen.. (die niet afgesloten is..) durf ik haar wel los te laten...omdat ze komt als ik haar roep.. ik zou best met haar naar het park of strand willen gaan om haar eens lekker (echt) uit te kunnen laten razen.. maar.. Zou je een pup van 11/12 weken al los kunnen laten lopen..??.. Een briard is een franse herdershond.. dus toch trouw aan de baas..(neem ik aan) Maar vind het toch een beetje eng..

Rangorde werd mij vooral geadviseerd op puppy cursus..nou weet ik dat sommige fel tegen stander zijn van zo'n cursen..maar ik neem aan dat ze er toch wel (enigszins) verstand van hebben daar ginter..?
en.. je zegt..geen rangorde bij een pup van 11 weken.. wel op latere leeftijd..?... en zo ja..wanneer beginnen ?

b.v.d. Arrianne
Laatst gewijzigd door Arrianne op 19 feb 2004 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Arrianne

Eigenlijk wil ik het niet goed doen bij mijn hond..maar gewoon PERFECT... enkel zoveel verschillende mensen met zoveel verschillende meningen... Dat je er volgens mij nooit achter komt wat nu wel perfect is.. :cry:

En.. natuurlijk is het ook nog zo..dat je verschillende honden hebt..van verschillende rassen..verschillende karakters.. dus..verschillende ' gebruiksaanwijzingen.. :roll:

gr, Arrianne
Arrianne

Martijn schreef:
massam schreef:want?

sam komt pas sinds kort op mijn slaapkamer omdat hij nu zelf naar boven durft.

hij doet niet gek naar mijn idee

wat is de meerwaarde ervan?
Het langdurig alleen laten van een pup op die leeftijd brengt de ontwikkeling van een gezonde hechting in gevaar.
De hechting ontwikkelt zich door de wetenschap dat de pup op elk moment terug kan vallen op de verzorger.
Als dat altijd kan kan een pup zich vrijer en opener naar de omgeving gedragen. Als dat niet kan is de kans groter dat de pup op het moment dat je er wel bent overdreven aan je gaat hangen.

Het is allebei hechting alleen is het ene een hechting vanuit een zeker gevoel dat je er (bijna) altijd bent als hij je nodig heeft en het andere type hechting komt juist voort uit onzekerheid omdat je hem regelmatig in een situatie zet waar hij nog niet aan toe is.
Dit komt uit de menselijke ontwikkelingspsychologie maar het gaat net zo goed, of zelfs nog sterker, voor honden.
Het te vroeg, te lang alleen laten van een pup is iets wat invloed heeft op de hele vorming van de hond.
Als uitertse kun je verlatingsangst veroorzaken door een pup direct alleen te laten, in het beste geval de wetenschap dat je geen betrouwbare veiligheid biedt. Dat vormt een pup.

De meerwaarde is dus dat je je pup de steun in de rug wilt geven dat hij altijd op je terug kan vallen tot hij dat niet meer nodig heeft en niet daarvoor het "af laat weten."
Martijn.. slapen ze nu nog bij je..of ben je ze op een bepaalde leeftijd naar beneden gaan doen..??
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Arrianne schreef:Rangorde werd mij vooral geadviseerd op puppy cursus..nou weet ik dat sommige fel tegen stander zijn van zo'n cursen..maar ik neem aan dat ze er toch wel (enigszins) verstand van hebben daar ginter..?
en.. je zegt..geen rangorde bij een pup van 11 weken.. wel op latere leeftijd..?... en zo ja..wanneer beginnen ?

b.v.d. Arrianne
De rangorder fase begint zo rond de 12 weken. Ik zal me niet zo'n zorgen maken dat je er te vroeg mee begint met die regeltjes , ik denk niet dat het een inbreuk is in een puppen leven, ze zullen geeneens bewust van zijn dat je ermee bezig bent. De NILIF kan je zien als een oefeninkje om dingen bij te brengen, zoals zitten, wachten.

Roosje
Afbeelding
Roosje
Zeer actief

Arrianne schreef:Zou je een pup van 11/12 weken al los kunnen laten lopen..??.. Een briard is een franse herdershond.. dus toch trouw aan de baas..(neem ik aan) Maar vind het toch een beetje eng..
Dit vind ik zelf de ideale leeftijd om een pup te leren los te lopen. Ze blijven nu nog in je buurt. Zorg in ieder geval ervoor dat hij niet de weg op kan.

Een belangrijke tip, ga hem niet roepen om te komen wanneer je zeker weet dat hij toch niet komt b.v omdat hij net leuk aan het spelen is met een andere hond of aan iets lekkers aan het ruiken is. Wanneer je dit wel doet en hij komt niet dan leert hij alleen maar dat hij niet hoeft te komen wanneer je hem roept. Wacht met roepen totdat je er bijna zeker van bent dat hij zal komen en prijs hem de hemel in of geef hem iets lekker, anders haal je hem op zonder iets te zeggen.

Roosje
Afbeelding
Arrianne

Martijn schreef:Ik woon op een flat en beneden is de straat. Hihi.
Ze slapen nog wel op bed. Soms niet, dan hebben ze geen zin en soms heb ik visite en dan mag het niet. Dat accepteren ze goed.

De regel dat ze moeten vertrekken als ik dat zeg staat los van het wel of niet op bed mogen.
Ook heb ik mijn honden niet van pup af aan dus de fase waarin ze het vermogen tot hechting ontwikkelen heb ik sowieso gemist.
Bij cleo kun je heel duidelijk merken dat dit niet helemaal goed is gegaan. Ze liep in die tijd ook op straat dus dat is logisch.
Ook dapper had in het begin problemen met alleen zijn in de vorm van een milde verlatingsangst.

Ik heb duizend keer liever een verwende hond dan een hond die gemankeerd is omdat hij te vroeg zonder veilige basis moet slapen.

Het klinkt gek maar een hond die in de juiste fase niet "in de steek wordt gelaten" zal zelfstandiger en minder claimerig opgroeien.
Mijn tante had ook een hond...geen man..geen kinderen..dus je begrijpt wel wat die hond voor haar betekende..Die was altijd bij haar.. tijdens het slapen..tijdens het werken..overal ging die hond mee naar toe..eten deden ze zelfs samen.. En van rangorde hadden ze beide nog nooit gehoord.. en om eerlijk te wezen was die hond de grootste schat die er was.. :-D ... daarom.. wat is goed..??...Ik denk wel dat karakter van de hond opzich ook van belang is..

Gimli slaapt nu ook gewoon naast me.. Als ze wakker wordt leg ze haar voorpoten naast me neer..koppie in mijn nek..en krijgt ze een knuffel van me.. ze is dan tevreden en ga weer liggen op haar eigen dekbedje..en slaapt weer..de eerste nacht werd ze ieder uur wakker..nu pas rond half 6/half 7... We zijn beide zo tevreden.. dus laten we het maar zo.. :ok:
Arrianne

Roosje schreef:
Dit vind ik zelf de ideale leeftijd om een pup te leren los te lopen. Ze blijven nu nog in je buurt. Zorg in ieder geval ervoor dat hij niet de weg op kan.

Een belangrijke tip, ga hem niet roepen om te komen wanneer je zeker weet dat hij toch niet komt b.v omdat hij net leuk aan het spelen is met een andere hond of aan iets lekkers aan het ruiken is. Wanneer je dit wel doet en hij komt niet dan leert hij alleen maar dat hij niet hoeft te komen wanneer je hem roept. Wacht met roepen totdat je er bijna zeker van bent dat hij zal komen en prijs hem de hemel in of geef hem iets lekker, anders haal je hem op zonder iets te zeggen.

Roosje
We wonen vlak bij het strand.. :p: .. zolang ze niet van plan is ff naar Engeland te zwemmen kan het daar geen kwaad neem ik aan.. :-D ... A.s zondag maar eens lekker een middag er vooruit trekken..

ik heb al vanaf dag 1 met haar naam geoefend.. toen ze begreep dat ik met 'Gimli' haar bedoelde (en dat was erg snel)ben ik begonnen met hier.. en dat gaat perfect.. :ok: .. ene keer sneller dan de andere keer..maar ze komt uiteindelijk altijd.. (ik neem genoeg beloningen mee.. )

ze zal haar ogen uitkijken op die vlakte..en al die honden.. vindt ze prachtig..zeker weten,...

gr,
Arrianne.. :sleep: trusten..
felicia
Zeer actief

Re: Rangorde

Ongelezen bericht door felicia »

Arrianne schreef:
felicia schreef:toen ayka 6/7 weken was en ik haar kreeg, viel ze me een keer regelrecht aan (ik weet niet eens meer waarbij) maar dat was echt menens.. ik heb haar toen een goede knijp in haar nekvel gegeven en erbij gegromd totdat ze ophield.. het was over en is niet meer teruggekomen.. tjsja anderen hoefden haar niet te straffen want die viel ze dan ook gelijk aan :mrgreen: misschien vinden jullie het hard/raar ofzo, maar in de natuur gebeurt dat ook..en ze heeft nog praatjes zat hoor :mrgreen:
Ik vind het niet raar.. om eerlijk te wezen heb ik het zelf ook toegepast.. Zo las ik dat moeder hond dat nl ook doet.... Maar zo kan je zien dat niet iedere hond het zelfde is.. Want toen Gimli gemeen tegen mij was..heb ik haar ook in haar nek vel gepakt en op haar zij gelegd..enkel..Gimli werd wild.. (ik had haar goed vast ze kon niet los).. piepen ..bijna gillen..met haar pootjes trappen...(en om eerlijk te wezen kan ik me niet voorstellen dat ik haar op dat moment pijn deed..).toen ik haar losliet was ze gewoon erg boos op mij.. en zeker niet bedaard.. na een paar keer deze aanpak.. probeer ik het nu op de manier die roos aan gaf.. afleiden of negeren.. kijken of dat dat beter werkt.. :-D

Groetjes..
ik heb ayka niet op haar zij gelegt maar enkel geknepen en gegromd..als ik haar op haar rug had gelegd dan zou ze denk ik ook zo gereageerd hebben (heb haar nog nooit op dr rug gelegd, dat hoort ze uit zichzelf te doen) maargoed afleiden en negeren heb ik toen ook gebruikt..het was een kwestie van en en en.. maar idd als ze zo hysterisch doet dan zou ik daar ook niet mee verder gaan..
Al is je hondje nu ook al wat ouder en heeft meer weerstand gekregen doordat ze goed heeft kunnen groeien in haar dominantie tegenover jou.. ik had haar toen net 2 dagen en het was de eerste keer dat ze het probeerde..
boekentip voor de bieb..gaat vooral over negeren en afleiding en de natuurlijke manier van baas zijn..staan erg interessante dingen in (van die nekkneep stond niet in het boek) beetje dezelfde manier als de paardenfluisteraar van Monty Roberts (niet de roman)

De vrouw die naar honden luistert
Jan Fennell
het is n paars boek
Afbeelding
Arrianne

Re: Rangorde

felicia schreef:
De vrouw die naar honden luistert
Jan Fennell
het is n paars boek
Hallo felicia,

Eigenlijk gaat het de laatste tijd best goed.. het is vooral een schat van een hondje hoor..heerlijk knuffel beestje.. (beertje zou ik bijna zeggen..).. en dat doen we ook veel.. :love: .. En als ze lelijk doet.. zeg ik enkel nee..stop ik met spelen en negeer haar voor een paar minuten.. Maar ik ga eens wat lees voer halen... daarom bedankt voor de tip.. :ok:

gr,

Arrianne
Arrianne

hahah..grappige foto heb je trouwens als onderschrift..lekker koppie hoor.. :P
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Arrianne schreef:hahah..grappige foto heb je trouwens als onderschrift..lekker koppie hoor.. :P
bedankt :-D en fijn dat het zo goed gaat nu! ik knuffel ook heel vaak met ayka..ze is echt zo'n knuffeldoos :mrgreen: verder deed ik het eigenlijk ook zoals jij boven beschreef.
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Roosje schreef:
massam schreef:want?

sam komt pas sinds kort op mijn slaapkamer omdat hij nu zelf naar boven durft.

hij doet niet gek naar mijn idee

wat is de meerwaarde ervan?
Zelf ben ik een sterke voorstander om een pup in ieder geval de eerste weken bij je in de slaapkamer te laten slapen. Voor een pup is het heel bedreigend om alleen in een vreemde omgeving te moeten slapen. In de natuur zal het zijn einde betekenen. Al mijn pups hebben naast mijn bed geslapen de eerste weken, wanneer zij onrustig werden, liet ik ze weten dat ik in de buurt was om ze te beschermen. s'Ochtends mochten ze altijd een uurtje bij mij in bed voordat ik opstond, een goede manier om een band op te bouwen.

Ik geloof er sterk in dat wanneer een pup die angst net kent, later hier minder snel last van heeft.

Roosje
NOu onze Beau kochten we toen hij 9 weken was, heeft nooit bij ons op de slaapkamer geslapen,hij lag lekker in zijn mand in de huiskamer, heb hem s'nachts nooit horen janken of piepen, moest de eerste paar dagen s'morgens wel eens een plasje of poepie ruimen, maar ik was verder de hele dag intens met hem bezig, elke 10 minuten naar buiten, en Beau was binnen twee weken hardstikke zindelijk.
IK las zelfs dat Arrianne haar hondje met zijn neus door de pis wrijft, arm hondje, ik zou ook pissig worden als ik het hondje was, baby's wrijf je toch ook niet met hun neus door een strontluier. :pffff:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Roosje
Zeer actief

vinkje schreef: NOu onze Beau kochten we toen hij 9 weken was, heeft nooit bij ons op de slaapkamer geslapen,hij lag lekker in zijn mand in de huiskamer, heb hem s'nachts nooit horen janken of piepen, moest de eerste paar dagen s'morgens wel eens een plasje of poepie ruimen, maar ik was verder de hele dag intens met hem bezig, elke 10 minuten naar buiten, en Beau was binnen twee weken hardstikke zindelijk.
Sommige honden zijn sneller zindelijk dan andere, het kan heel erg verschillen. Ik heb het net zoals jij gedaan met Dot en Mo, maar het duurde bij hun veel langer. Franse Bulldoggen staan erom bekend om laat zindelijk te worden.
vinkje schreef: IK las zelfs dat Arrianne haar hondje met zijn neus door de pis wrijft, arm hondje, ik zou ook pissig worden als ik het hondje was, baby's wrijf je toch ook niet met hun neus door een strontluier. :pffff:
Ik ben het hier ook absoluut niet mee eens, maar om pups te vergelijken met baby's 8O . Baby's zullen nooit b.v hun eigen stront eten of aan elkaars poeperts ruiken :mrgreen:

Roosje
Afbeelding
Arrianne

vinkje schreef: IK las zelfs dat Arrianne haar hondje met zijn neus door de pis wrijft, arm hondje, ik zou ook pissig worden als ik het hondje was, baby's wrijf je toch ook niet met hun neus door een strontluier. :pffff:
Was ook weer een advies van iemand die WEL haar hond binnen 1 weeek zinderlijk had gekregen.. enne..?..sinds wanneer gaan we honden met baby's vergelijken..?.. mijn god..... als ze binnen poept en ik stuif er niet snel genoeg op af..vreet ze het op of het biefstuk is..... heb ik geen van mijn 3 kinderen zien doen.. :|
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Arrianne schreef:
Was ook weer een advies van iemand die WEL haar hond binnen 1 weeek zinderlijk had gekregen.. enne..?..sinds wanneer gaan we honden met baby's vergelijken..?.. mijn god..... als ze binnen poept en ik stuif er niet snel genoeg op af..vreet ze het op of het biefstuk is..... heb ik geen van mijn 3 kinderen zien doen.. :|
Maar je bent toch hopelijk wel van mening dat je hond met zijn neus door de pis heen wrijven geen oplossing is????? :?
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Arrianne

Dingo schreef: Maar je bent toch hopelijk wel van mening dat je hond met zijn neus door de pis heen wrijven geen oplossing is????? :?
Zoals ik al eerder schreef, heb ik even de hardere aanpak geprobeerd.. (even= enkele dagen) dat doe ik nu niet meer.. En ze is ook nog steeds niet zinderlijk dus. Ik denk ook niet dat dat werk (bij haar).. ..maar ik geloof ook zeker niet dat ze er schadelijke gevolgen van onder vonden heeft... (ik krijg nl wel het idee dat ik iets verschrikkelijks heb gedaan.. :shoot: ....
Zo kan ook jij....ik of wie dan ook niet zeggen wat WEL en wat NIET goed is.... tenslotte weet nog steeds geen enkel mens wat er precies omgaat in het hoofd van een hond..
Arrianne

Martijn schreef:Dat is natuurlijk he belangrijkste. Zo snel mogelijk geen last meer van
je puppy hebben.

Dat je hem voor de rest van zn leven verenukt komt niet in je op maar ja, je hebt ook geen verstand van honden dus dat kan niemand je aanrekenen.
Wat ik je wel aanreken is dat je dit soort bullshit gaat zitten verdedigen als mensen die er wel verstand van hebben je een betere manier uitleggen.

De enige prioriteit die jij moet hebben is een vertrouwensband met je hond opbouwen. Die ga je nog heel hard nodig hebben.
En raad eens, die vertrouwensband krijg je dus niet door hem met zijn smoel in de stront te duwen. Gek he?
Misschien is het handiger (voor je je grote :kotz: ) opentrekt dat je even GOED leest.. wie haalt wat door de stront..??...

Maar.. :-D ..heb al meer berichtjes van jou gelezen.. en ik vraag me af of jij hier zit omdat je een hondenlief hebber bent.. of..omdat je gewoon graag tegen mensen aanzeikt.. (uit pure verveling.. ) :pffff:
Dingo
Zeer actief

Arrianne schreef:
Dingo schreef: Maar je bent toch hopelijk wel van mening dat je hond met zijn neus door de pis heen wrijven geen oplossing is????? :?
Zoals ik al eerder schreef, heb ik even de hardere aanpak geprobeerd.. (even= enkele dagen) dat doe ik nu niet meer.. En ze is ook nog steeds niet zinderlijk dus. Ik denk ook niet dat dat werk (bij haar).. ..maar ik geloof ook zeker niet dat ze er schadelijke gevolgen van onder vonden heeft... (ik krijg nl wel het idee dat ik iets verschrikkelijks heb gedaan.. :shoot: ....
Zo kan ook jij....ik of wie dan ook niet zeggen wat WEL en wat NIET goed is.... tenslotte weet nog steeds geen enkel mens wat er precies omgaat in het hoofd van een hond..
Ik vind het ook niet zo gek dat ze nog niet zindelijk is. Op jou " harde" aanpakmanier veroorzaak je eerder angst dan het gewenste resultaat...
Waarom alles zo snel? De ene hond is binnen 2 weken zindelijk, en de andere pas na maanden...afdwingen is dus niet de manier..hopelijk ben je daar nu wel achter. Als ik nu schrijf dat ik Dingo binnen een week zindelijk had, doordat ik hem teleksn de huid vol schold als hij wat had laten lopen, doe je dat dan ook maar???? :roll: :roll:
Een hond is nog steeds een dier, zoals je zelf schrijft, kan niemand in dat koppie kijken. Dus moet je op je gevoel afgaan, en niet maar klakkeloos aannemen wat bij een ander werkt......wat is het trouwens voor een ramp als je hond nog niet zo snel zindelijk is??????
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

Ik lees net dat je hond 11 weken is :roll: waar hebben we het dan over zeg..... :roll: :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dingo schreef:Ik lees net dat je hond 11 weken is :roll: waar hebben we het dan over zeg..... :roll: :roll: :roll:
dat meen je niet 11 weken en al met de neus door de pies gehaald
tjee elke hond is anders en de meeste doen er toch echt wel langer dan een week over hoor om zinderlijk te woorden
mijn pup is nu ook elf weken en doet jawel buiten plasjes en poepjes maar vooral ook nog veel binnen ach ja ik heb geduld en dweil en raap wat af maar straf nooit beloon alleen uit bundig als ze het buiten doet en met een beedje gedult woord ook zei zindelijk en de 1 snapt het sneller dan de ander maar tot nu toe zijn ze allemaal zindelijk gewoorden
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Dingo schreef:Ik lees net dat je hond 11 weken is :roll: waar hebben we het dan over zeg..... :roll: :roll: :roll:
dat meen je niet 11 weken en al met de neus door de pies gehaald
tjee elke hond is anders en de meeste doen er toch echt wel langer dan een week over hoor om zinderlijk te woorden
mijn pup is nu ook elf weken en doet jawel buiten plasjes en poepjes maar vooral ook nog veel binnen ach ja ik heb geduld en dweil en raap wat af maar straf nooit beloon alleen uit bundig als ze het buiten doet en met een beedje gedult woord ook zei zindelijk en de 1 snapt het sneller dan de ander maar tot nu toe zijn ze allemaal zindelijk gewoorden
Arrianne schreef:Onze pup Is nu 11 weken en van het ras Briard.. niet het makkelijkste ras..
:roll:
AfbeeldingAfbeelding
twinkeltje
moderator

:piew
Afbeelding
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Roosje schreef:maar om pups te vergelijken met baby's 8O . Baby's zullen nooit b.v hun eigen stront eten of aan elkaars poeperts ruiken :mrgreen:

Roosje
Pff, gelukkig maar, ik word binnenkort voor het eerst vader, had het zweet al op mijn voorhoofd staan :mrgreen: :mrgreen:

Maar even on-topic, niet elke hond is het zelfde (gelukkig maar) en iedereen heeft zijn eigen opvoedkundige methode. Wanneer iets werkt bij de ene kan het de plank mis slaan bij de ander. Dus niet zomaar klakkeloos aannemen dat het maar goed is wat iemand zegt.
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
twinkeltje
moderator

is niet waar van zullen nooit mijn broertje heeft mooi als babby uit zijn luier gegeten hoor toen mijn mams ziek op bed lach dus zeg nooit nooit
Afbeelding
Arrianne

Dingo schreef:
Ik vind het ook niet zo gek dat ze nog niet zindelijk is. Op jou " harde" aanpakmanier veroorzaak je eerder angst dan het gewenste resultaat...
Waarom alles zo snel? De ene hond is binnen 2 weken zindelijk, en de andere pas na maanden...afdwingen is dus niet de manier..hopelijk ben je daar nu wel achter. Als ik nu schrijf dat ik Dingo binnen een week zindelijk had, doordat ik hem teleksn de huid vol schold als hij wat had laten lopen, doe je dat dan ook maar???? :roll: :roll:
Een hond is nog steeds een dier, zoals je zelf schrijft, kan niemand in dat koppie kijken. Dus moet je op je gevoel afgaan, en niet maar klakkeloos aannemen wat bij een ander werkt......wat is het trouwens voor een ramp als je hond nog niet zo snel zindelijk is??????
Mijn god zeg..harde manier van aanpakken..door haar in de 5 weken dat ze hier is wel geteld 3x met haar neus door de plas te hebben gehaald is het logisch dat ze nu niet zinderlijk is.. ??? ..hmm.. maargoed.. daarbij komt ik neem niet klakkeloos iets van iemand aan..mij werd nl ook gezegd dat ik een tik op de neus moest geven.. Maar daar zou ik never nooit aan beginnen... want idd..gevoels matig zegt me dat, dat zo verschrikkelijk fout is..

Ik denk dat legio honden op die manier (neus/plas) zindelijk zijn geworden.. zonder daar iets aan over te hebben gehouden.. maar nogmaals.. ik doe dat nu niet meer.. niet omdat mensen dat op het forum zeggen..maar omdat ik mezelf daar niet prettig bij voelt..want nogmaals.. niemand weet voor 100% wat wel/niet goed is..

ze is trouwens nu bijna 3 mnd..en het is niet verschrikkelijk dat ze nog niet zindelijk is.. (waar heb ik dat dan geschreven..??..nergens).... maar het is wel de bedoeling dat ze ooit zindelijk wordt natuurlijk.. en ik probeer enkel de juiste manier te vinden.. en of dat dan tot 4...5...of voor mijn part 6 mnd duurt..so what.. Enkel nogmaals.. geen kind wordt perfect opgevoed..en ook geen hond.. je moet alles uitvinden..

En geloof me..die hond komt qua aandacht en liefde hier in huis totaal niks tekort.. dat weet ik in elk geval WEL voor 100% zeker..
Arrianne

Dingo schreef:
Arrianne schreef:Onze pup Is nu 11 weken en van het ras Briard.. niet het makkelijkste ras..
Toen hadden we het nog niet over zindelijk worden.. :roll: :roll: :roll:
Dingo
Zeer actief

Arrianne schreef:
Dingo schreef:
Toen hadden we het nog niet over zindelijk worden.. :roll: :roll: :roll:
nee, maar binnen 9 dagen wel...blijft naar mijn mening een pup....
AfbeeldingAfbeelding
Arrianne

Martijn schreef:Dat is natuurlijk he belangrijkste. Zo snel mogelijk geen last meer van
je puppy hebben.

Dat je hem voor de rest van zn leven verenukt komt niet in je op maar ja, je hebt ook geen verstand van honden dus dat kan niemand je aanrekenen.
Martijn schreef: Ook heb ik mijn honden niet van pup af aan
Arrianne

Dingo schreef:
nee, maar binnen 9 dagen wel...blijft naar mijn mening een pup....
Ik dacht dat je doelde op de opmerking "een briard..niet het makkelijkste ras" ...het begon nl over rangorde..
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”