Als het om serieuze baknijd gaat, zou ik dat ook doen. Maar voernijd kan ook een kwestie zijn van onzekerheid/gebrek aan vertrouwen dat de ander niet op jouw voer uit is. Als je er dan voor zorgt dat de honden elkaar niet kunnen lastigvallen met eten en ook weten dat ze van het eten van een ander af moeten blijven, kan daarmee die onzekerheid ook verdwijnen en dus ook eventuele spanning rondom eten. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Mila zal geen vreemde hond in de buurt van haar voerbak dulden, maar honden die ze goed kent en vertrouwt kunnen na een tijdje gewoon uit de waterbak naast haar voerbak drinken terwijl zij eet, zonder dat dat bij haar spanning oplevert. Ze is dus nu gewend aan de aanwezigheid van andere honden terwijl ze eet, zonder dat ze zich daarbij zorgen hoeft te maken dat ze op haar eten azen. Maar nogmaals, dan gaat het niet om extreme baknijd; dan zou ik ook in een andere ruimte voeren en dat zo laten.laeken schreef:Honden met baknijd moet je sowieso scheiden ivm de stress die je de andere honden ermee aan doet. Toen ik 3 honden had at er een op de gang, een in de bench en een in de woonkamer. Geen enkel probleem en lekker rustig.
Vaatwassers uitlikken ed vind ik sowieso geen goed idee. Wat is de toegevoegde waarde aan dat soort dingen? Super lekkere etensresten waar de honden elkaar ook nog voor in de haren vliegen.Veel zout en allemaal ongezonde resten met aardappel etc. Geen enkele hond wordt beter van het aflikken van borden en bestek uit een vaatwasser. Ze vinden het leuk maar dat is het.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voer agressie
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: voer agressie
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: voer agressie
Even een update, Laicka eet nu in de bench in de slaapkamer en dat gaat helemaal prima. Ook geen spanning meer te merken dus dat is een dikke plus.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka