Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench en/of mand

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marike1996
Vaste gebruiker

Bench en/of mand

Ongelezen bericht door Marike1996 »

Over een paar maanden krijgen wij een mopspuppie :cheer: . We kijken er uiteraard heel erg naar uit en doen beiden heel veel 'research' naar wat goed is voor de pup en wat niet.

We zijn er alleen nog niet uit of we wel of geen bench nemen en zo ja, waar zetten we die neer (woonkamer, hal en bijkeuken zijn allemaal afgesloten met een deur) en nemen we er dan ook een mand bij voor in de woonkamer?

Mijn idee was: in de bijkeuken zetten we een bench neer, zodat hij sneller zindelijk wordt en 's nachts een eigen plekje heeft. In de woonkamer wilde ik dan een mand of kleed neerleggen, zodat hij overdag gewoon bij ons kan liggen. Als hij wat ouder is, kan de bench misschien weg of open gelaten worden. In de deur van de bijkeuken naar de tuin plaatsen we een hondenluikje. Dan kunnen we hem overdag alleen in de bijkeuken laten en kan hij zelf z'n behoeftes doen.

Graag hoor ik hoe jullie hierover denken :U:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Bench en/of mand

Ongelezen bericht door grover »

Ik denk dat dat echt heel erg persoonlijk is en ook per pup afhankelijk. Ik vind een bench echt heel handig om de nachten droog te houden. Ollie heeft de eerste nachten bij ons op de kamer in de bench geslapen en daarna tot een maand of 6/7 in de hal in de bench. Nu wonen wij gelijkvloers en we hebben nauwelijks deuren dus dat is een iets andere situatie dan bij jou, maar bij onze nieuwe pup gaan we dat ook zo aanpakken. Dus eerst een paar nachten op de slaapkamer en later naar de hal of woonkamer. Overigens vond Ollie de bench 's nachts prima, maar overdag vond ie het vreselijk om zijn eten of een kluifje in de bench te krijgen. Echt gillen. Verder vind ik een bench ook een onding dus we hebben 'm gauw verbannen naar de kelder, maar die oen van mij vindt het tegenwoordig juist fijn om in een hok te liggen dus er staat bij ons nu heel ontsierlijk zo'n gigantische varikennel in de woonkamer :+ En voor de pup staat er ook een bench in de woonkamer want ik heb geen zin om scheidsrechter te gaan lopen spelen tijdens het eten :LOL: Fraai hondenhuishouden bij mij dus :lol:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier staat een puppieren in de woonkamer, mooi is anders.
Hier hebben beide honden ook totaal geen moeite met de ren.
Ik ben nu heel de dag thuis maar dan liggen ze er ook gewoon in te slapen.

Hier werkt het ook goed voor het opruimen van het speelgoed.
Bros laat alles nogal slingeren en als ik zeg dat hij zijn speelgoed op moet ruimen brengt hij alles naar de ren.
Daar staat ook de snoeppot boven op :engel: Bros legt speelgoed in de ren, koppie omhoog, snack in Bros.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij Elco hebben we de bench volop gebruikt. Bij Gait gaan we het met een ren doen. Gait mag ook vanaf het begin op bed slapen, terwijl Elco begonnen is in de bench naast het bed en steeds verder weg tot de bench op de gang boven stond. Denk dat het toch vooral uitvogelen is wat je zelf het prettigst vindt én wat voor je pup werkt. Overigens gaan we Gait wel leren om het geen probleem te vinden om 's nachts in een bench te slapen en ook overdag zal hij af en toe in een wat kleinere ruimte moeten. Gewoon omdat hier weleens mensen over de vloer komen die niets met honden hebben. Of ik neem ze allebei ergens mee naar toe waar het handig is als ze een tijdje in een bench of reistas zitten.
Marike1996
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:Bij Elco hebben we de bench volop gebruikt. Bij Gait gaan we het met een ren doen. Gait mag ook vanaf het begin op bed slapen, terwijl Elco begonnen is in de bench naast het bed en steeds verder weg tot de bench op de gang boven stond. Denk dat het toch vooral uitvogelen is wat je zelf het prettigst vindt én wat voor je pup werkt. Overigens gaan we Gait wel leren om het geen probleem te vinden om 's nachts in een bench te slapen en ook overdag zal hij af en toe in een wat kleinere ruimte moeten. Gewoon omdat hier weleens mensen over de vloer komen die niets met honden hebben. Of ik neem ze allebei ergens mee naar toe waar het handig is als ze een tijdje in een bench of reistas zitten.
Precies, dat zal dan overdag bij ons ook het geval zijn. 'S nachts in de bench en overdag in de bijkeuken met eventuele uitloop naar buiten.

Zijn er ook mensen die een bench èn een mand/kleed hebben? Of is dat te verwarrend? Lastig hoor, een overwogen keus daarin te maken...
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat leuk dat jullie binnenkort een hond krijgen!

Wel of geen bench is heel persoonlijk. Het is niet mijn ding om een hond in zo´n kooitje te houden, maar ik zie wel de voordelen.
Ik zou, zéker de eerste nachten, de bench niet in de bijkeuken zetten. Ik vind het een te grote overgang van nest met andere hondjes naar alleen in een bench in een vreemde omgeving. Ik zou de bench in ieder geval naast je bed zetten of zelf naast de bench in de woonkamer of waar dan ook gaan slapen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Marike1996 schreef:
Fotogravinnetje schreef:Bij Elco hebben we de bench volop gebruikt. Bij Gait gaan we het met een ren doen. Gait mag ook vanaf het begin op bed slapen, terwijl Elco begonnen is in de bench naast het bed en steeds verder weg tot de bench op de gang boven stond. Denk dat het toch vooral uitvogelen is wat je zelf het prettigst vindt én wat voor je pup werkt. Overigens gaan we Gait wel leren om het geen probleem te vinden om 's nachts in een bench te slapen en ook overdag zal hij af en toe in een wat kleinere ruimte moeten. Gewoon omdat hier weleens mensen over de vloer komen die niets met honden hebben. Of ik neem ze allebei ergens mee naar toe waar het handig is als ze een tijdje in een bench of reistas zitten.
Precies, dat zal dan overdag bij ons ook het geval zijn. 'S nachts in de bench en overdag in de bijkeuken met eventuele uitloop naar buiten.

Zijn er ook mensen die een bench èn een mand/kleed hebben? Of is dat te verwarrend? Lastig hoor, een overwogen keus daarin te maken...
Amy lag hier in het begin in een bench. Nu krijgt ze nog steeds eten in de bench, en kan ze erin gaan liggen als ze wil, maar meestal ligt ze op de bank of in één van de manden. Soms gaat ze nog wel eens in de bench liggen, en ook Amoz ligt er veel in. De bench is wel haar 'plaats', en dat snapt ze prima als ik haar daar naartoe stuur.
Ze hebben hier dus allemaal een vaste 'plaats' (gebruik ik voornamelijk als ze gaan eten en kluiven) en daarnaast liggen ze veel op de bank of overal en nergens.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Het is toch geen gemankeerd beestje he?

Hier is het per hond verschillend. Onze pup is hier geboren en heeft nooit in de bench gezeten. Soms wel even apart in de keuken of hal, meestal los in de woonkamer.
Hij zoekt dat soort stille plaatsen ook bewust op wanneer hij moe is.
Tot hij een week of tien was lag er een puppy pad.
Ik vind het helemaal geen fijn idee een pup te dwingen het op te houden. Hij moet als hij moet.
Dat is vanzelf steeds minder vaak.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Geen bench hier, alhoewel bij een pup ik dat wellicht wel zou doen. Maar, ik hou zeker voor de eerste periode, pup liever bij mij in de buurt houden. Een nieuw huis zonder nestgenoten is al zo spannend. Pup zou op bed of anders in een bench naast het bed mogen, net wat beter gaat. Maar nu mogen mijn volwassen honden ook op de slaapkamer dus dat maakt de keuze helemaal makkelijk.

Ik heb aan ligplekken beneden voor 2 honden: 2 matrassen in woonkamer, 1 mand onder bureau, 1 kleedje in de keuken en ze mogen op de bank. Op het moment ligt er 1 op de grond aan mijn voeten naast de bank en de ander hangt in de vensterbank :oeps:
Op de slaapkamer ligt een matras en een mand en ze mogen op bed. (alleen de kleine blijft daar ook slapen, de grote komt alleen knuffelen)

Je hebt het over pup in de bijkeuken overdag met uitloop naar buiten? Bedoel je dat pup daar (veel) alleen komt te zitten? Houd er rekening mee dat honden (zeker een ras als de mops) sociale dieren zijn en liever bij zijn/haar mens vertoefd.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ik heb door de kamer verspreid iets van 5 ligplekken speciaal voor Elco. Verder ligt hij graag in de vensterbank en op de bank. Bench staat er op dit moment niet, maar daar ligt hij nog steeds graag in
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou heeft het eerste jaar in een bench geslapen. Overdag wilde hij daar absoluut niet in. Millie mocht vanaf de eerste nacht op bed slapen en heeft overdag wel regelmatig in de bench gezeten. Verder mogen ze op de bank, hebben ze een mand en liggen ze ook graag op de stoel, in de vensterbank of op een kleedje. Je gaat vanzelf merken wat je hond prettig vindt. Een mand en een bench is in elk geval een goed begin. De bench voor zindelijkheid ('s nachts) en de mand voor gewoon lekker slapen op een eigen plekje.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke heeft als pup in de bench geslapen. Hij leerde het al snel zien als zijn rustige plek, waar hij ook lekkers kreeg. De eerste weken heeft hij naast het bed in de bench geslapen. Later werd die naar beneden verplaatst, wat ook goed ging. Ik heb de bench pas weggedaan toen we verhuisden en ik geen fijne plek er voor kon vinden. Boyke was toen al lang en breed volwassen en sliep vanaf die tijd op een kussen.
Ik heb nu voor elke hond (3 stuks) een kussen liggen in de woonkamer. Ze hebben geen vaste plek maar wisselen vrolijk van plaatsje :wink: Daar slapen ze ook. Op bed mogen ze alleen op zondagochtend of als ik ziek ben.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier beide honden de eerste weken naast het bed in de bench. Overdag was er steeds iemand thuis, dus konden ze lekker rondscharrelen en overal liggen. Eenmaal ze goed op schema zaten qua zindelijkheid (niet perse 's nachts droog, ik zette gewoon een wekker), werden ze richting huiskamer verhuisd. Zelfde bench, maar nu met een kleine ren er rond. Onze bijkeuken is open naar de keuken en woonkamer, dus we kunnen niets afsluiten. Als we dan overdag weg waren, kon het deurtje van de bench open blijven en hadden ze wat meer speelruimte. En eenmaal goed zindelijk, bleef ook de deur van die ren open staan.
Voor Damy werkte die aanpak top. Hij kruipt 's avonds zelf in z'n bench als hij moe is.
Noa is een ander verhaal. Zij wilt absoluut NIET beneden slapen als wij boven liggen. Die jankt en blaft heel de boel bij elkaar. Dus vooruit, zij slaapt bij mij op bed :mann: Zodra mijn vriend komt slapen, verkast ze naar haar bench (die op de slaapkamer staat).

We hebben in de woonkamer ook een groot fluffy kleed voor de beesten, daar liggen afwisselend katten of honden op. Maar de honden liggen eigenlijk vooral op de bank of de luie stoel :pffff:
Er waren ook een aantal manden, maar de honden aten graag de vulling ervan op. Dus die liggen nu OP de bench, voor de kat.
grover
Zeer actief
Contacteer:

Aan de mensen wiens pup vanaf dag 1 op bed slapen: hoe dan?? :LOL:

Heb ik dan gewoon giga pech gehad met een hond die tot 6 maanden echt zo onzindelijk als de pest was? Want tot die leeftijd begreep Ollie blijkbaar echt niet dat plasjes buiten horen en niet binnen. Kon met 'm naar buiten gaan, 20 minuten op het grasveld staan: niks, en zodra we 10 minuten binnen waren: plasje! Dat ging 's nachts ook zo, we hebben het namelijk geprobeerd :P Werd ie wakker, liep ie een paar meter verder, even plassen, weer terug naar z'n plek en sliep ie verder. Was ook geen wekker op te zetten, de ene keer was het 3 keer per nacht en stond ie na een uur slapen al op, de andere keer hield ie het 4 uur droog. En in de bench sliep ie gewoon de hele nacht door :+
Maandoodle
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Ik wilde geen bench en had zoiets van, probeer eerst zonder en als het toch nodig blijkt te zijn dan kan ik m altijd nog aanschaffen. Uiteindelijk is gebleken dat we m niet nodig hadden. Wel had ik Maan de eerste periode naast mijn bed in een grote oude wieg. Wel open aan de bovenkant, maar hoog genoeg dat ze er niet uit kon en zo kon ik meteen horen dat ze wakker werd en ging ik gelijk naar buiten. Persoonlijk ben ik niet zo een voorstander om een pup snachts te snel zindelijk proberen te maken door gebruik van de bench, als ze moet dat moet ze en dan moet jij er gewoon uit. De wieg voorkwam dat ze kon scharrelen door de slaapkamer. Toen ze ongeveer 14 weken was kon ze er zelf uitklimmen en heb ik de wieg eruit gedaan. Ze had altijd boven bij ons mogen liggen, maar vanaf het moment dat ze los kon in de slaapkamer ging ze boven piepen. Eerst dacht ik nog dat ze naar buiten moest, maar uiteindelijk bleek dat ze zelf liever beneden in de woonkamer ligt. Dus nu ligt ze altijd beneden, zonder bench. Geen enkel probleem, piept niet, sloopt niet en ze kiest lekker de eigen plekje uit waar ze wil slapen. Ik heb twee jonge kinderen en die nemen geregeld vriendjes mee en als Maan dan te druk is dan leg ik haar gewoon even aan de riem in de keuken, vind ze prima en werkt net zo goed als een bench. Al met al denk ik dat het per hond verschillend is en per situatie, als Maan bv een sloper was geweest als ze even alleen thuis moest zijn, dan was er waarschijnlijk wel een bech gekomen. Maar ik denk niet dat het verwarrend is om nog een extra mand naast de bench in de kamer te hebben. Maan ligt regelmatig op een andere plek, terwijl ze ook heel duidelijk een eigen mand heeft.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

grover schreef:Aan de mensen wiens pup vanaf dag 1 op bed slapen: hoe dan?? :LOL:

Heb ik dan gewoon giga pech gehad met een hond die tot 6 maanden echt zo onzindelijk als de pest was? Want tot die leeftijd begreep Ollie blijkbaar echt niet dat plasjes buiten horen en niet binnen. Kon met 'm naar buiten gaan, 20 minuten op het grasveld staan: niks, en zodra we 10 minuten binnen waren: plasje! Dat ging 's nachts ook zo, we hebben het namelijk geprobeerd :P Werd ie wakker, liep ie een paar meter verder, even plassen, weer terug naar z'n plek en sliep ie verder. Was ook geen wekker op te zetten, de ene keer was het 3 keer per nacht en stond ie na een uur slapen al op, de andere keer hield ie het 4 uur droog. En in de bench sliep ie gewoon de hele nacht door :+
Ik denk het... hier alle pupjes een week in bed (goed voor je band!) en maar 1 of hooguit 2 nachten 1x eruit geweest. Ik word gelijk wakker als de pup beweegt, dat scheelt misschien
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
grover
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Ik denk het... hier alle pupjes een week in bed (goed voor je band!) en maar 1 of hooguit 2 nachten 1x eruit geweest. Ik word gelijk wakker als de pup beweegt, dat scheelt misschien
Nja misschien met Jamie proberen :D Ben alleen zo bang dat ik wakker wordt in een volgezeken bed hahahaha :P M'n man is nogal een woeler en een draaier dus ik ben lichtelijk immuun geworden voor bewegingen in bed. Oll springt er op en er af naar believen (hij kijkt wel uit dat ie niet op mij springt maar toch) en daar merk ik 's nachts ook niks van. Alleen als ie me aan gaat zitten staren word ik wakker :LOL:
Marike1996
Vaste gebruiker

pioenroos schreef: Je hebt het over pup in de bijkeuken overdag met uitloop naar buiten? Bedoel je dat pup daar (veel) alleen komt te zitten? Houd er rekening mee dat honden (zeker een ras als de mops) sociale dieren zijn en liever bij zijn/haar mens vertoefd.
Als wij weg zijn, dan zal de pup eerst in de bijkeuken vertoeven. Kan hij zelfstandig in de woonkamer zonder alles stuk te maken, dan kunnen we zijn plek misschien verplaatsen naar de woonkamer. De bench zal in eerste instantie alleen 's nachts dicht zijn. Als wij thuis zijn, kan hij uiteraard gewoon bij ons in de woonkamer liggen :-). De bijkeuken is puur bedoeld voor als hij alleen moet zijn en nog niet alleen in de woonkamer kan.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

grover schreef:Aan de mensen wiens pup vanaf dag 1 op bed slapen: hoe dan?? :LOL:

Eigenlijk geef je het zelf al aan: hij liep een paar meter van z'n slaapplaats vandaan. Als jij alert genoeg bent om wakker te worden van dat weglopen, kun je dus voorkomen dat ie in je bed plast
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Bij Lou had het vast niet gekund, die had een minuscule blaas. Maar bij Milile liet ik haar om 6u (eerst nog om 3u geloof ik) even plassen in de tuin en daarna sliepen we weer lekker verder. Na een paar weken had ze door dat ze zelf vanaf het bed naar de tuin kon lopen. Ideaal.
grover
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef: Eigenlijk geef je het zelf al aan: hij liep een paar meter van z'n slaapplaats vandaan. Als jij alert genoeg bent om wakker te worden van dat weglopen, kun je dus voorkomen dat ie in je bed plast
Jij hebt een punt! Plus ik ben ook lang niet snel genoeg aangekleed hahaha, en überhaupt, maar zeker met dit weer, ga ik liever niet in m'n pyjama op m'n slippers de straat op :P
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Voor het slapen lees ik altijd nog een boek of even op m'n foon. Dan leg ik pupsel gewoon naast me met een kluif. Die kauwt wat en valt vanzelf in slaap. De eerste periode leg ik ze dan nog in hun bench als ik zelf ga slapen (die echt pal langs het bed staat, veelste koud anders!). En toen was ik een keer heel snel in slaap gevallen en lag Noa nog naast me. Die heeft de hele nacht braaf geslapen, hihi. Als ze dan sporadisch toch 's nachts wat moest, ging ze onrustig lopen drentelen en werd ik er wakker van. Dan was ik ruim op tijd met haar buiten te zetten.
Daarbij kon ze tot ze zeker 6 maanden was niet zelf op of af het bed, dus ik had ook geen schrik dat ze ergens op de vloer ging piesen. Het ganse bed is haar nest, daar doet ze niets.

Het is overigens lekker warm als je kleine pup zich rond je hoofd vouwt om ook op je kussen te slapen :I:
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Hier ook een bench.
Ze, een tervuerense, is nu 8,5 maand en slaapt 's nachts nog in de bench.
Tot ze d'r eerste loopsheid gehad heeft....... dan gaat het deurtje niet meer dicht en mag ze kiezen.
Kies ze voor de mand of bank gaat dat giga ding gauw de zolder op.

Toen ze pup was hadden we een babyfoon aan.
Ideaal !!!
Je hoorde gelijk als ze wakker werd en aan het deurtje begon te morren.
Baasje binnen een minuut beneden met jogging broek aan slippers naast de bench en zo stond ze binnen de kortste keren buiten voor d'r plasje.
Ze was supersnel zindelijk
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Ik heb 2 kussen liggen in de huiskamer.

In de nacht (en als we weg gaan) gaan ze in de bijkeuken met een traphekje ervoor. Daar heb ik een grote mand (formaat Boxer) en een bench staan zonder deurtje voor het geval ze niet bij elkaar wilden liggen. Binnenkort haal ik de bench weg en dan kunnen ze beide in de grote hondenmand. Ze liggen nu ook elke keer samen te slapen.
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Met onze pup ook een bench gebruikt. Hier ging hij vanaf dag één 's nachts in en dat is prima gegaan. Hadden wel een grote bench, zodat hij niet in zijn plas hoefde te liggen wanneer hij toch een ongelukje had. Na twee weken hield hij het 8 uur lang droog in de bench.

Ik vind wel dat je moet oppassen met je hond maar even in de bench te stoppen als hij 'druk' of 'vervelend' is. Het blijft een dier en heeft zijn beweging nodig. Tobi ging overdag nooit in de bench. En lag gewoon op zijn kussen of kleed te slapen. Alleen 's avonds laat ging hij zelf naar de bench, dat was echt zijn bed geworden.
_Esmee
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Hier maakte ik eigenlijk gebruik van alles
Een puppyren om onze oudste Jess wat rust te gunnen en er zeker van te zijn dat Sara geen gevaar liep als we even niet konden opletten. Met een plasmatje, tentje, speelgoed etc
Een bench in de slaapkamer, waar ze nog steeds in slaapt. Een enkele keer wordt ze nog onrustig en moet ze 's nachts nog even plassen. Dan heeft ze in de avond teveel gedronken of ze is niet lekker. Wel zo'n fijn idee dat ik haar dan gewoon hoor en ze niet genoodzaakt is om het in de bench te doen.
En overal liggen manden/kussens/bankjes.
Ik kreeg ook de tip om haar mee naar bed te nemen, wat me ideaal leek omdat ik nou eenmaal een uur of 14 per dag op bed moet doorbrengen. Maar de eerste keer dar ik haar erop zette om te gaan slapen liet ze gelijk haar plas lopen. De 2e poging ging ze aan de wandel en kukelde zo het bed af (moet ik nu naar het biechttopic) en de 3e keer plaste ze weer op bed.
Nou, mooi in de bench naast mijn bed. Denk dat we een ruime week eens per nacht eruit moesten en verder hield ze het prima vol op een uitzondering na.
Nu slaapt ze 's nachts in de bench, overdag mag ze soms mee op bed, en verder ligt ze waar het haar en ons uit komt. Op het vloerkleed, op de bank, in mijn nek, op haar plaats. Met alleen zijn zit ze gewoon los in de huiskamer. De eerste keren met een puppyplasmat voor de zekerheid bij de deur, maar dat heeft ze nooit nodig gehad.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Megan sliep als pupje op bed en die maakte me echt zelf wakker hoor om te plassen. Die ging gewoon je neus likken en als je niet reageerde beet ze in je neus tot je wakker werd haha
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”