Heavy schreef:Misschien kan het niet anders dat je een keuze moet maken tussen erg hongerig of een beetje overgewicht ( want zwaar overgewicht is het niet ) Hoe oud is ze ? Is het nog wel belangrijk dat ze een perfect lijntje heeft ? Ze is lui zeg je ze sport niet .
Ik blijf erbij dat je met groenten heel veel maagvulling kan geven waardoor ze niet in gewicht aankomt.
Ik weet niet of je eenmaal voert per dag anders kan je daar misschien nog iets aan veranderen . Verdelen over drie of vier keer per dag en dan voor een wandeling wat geven ?
Wat krijgt ze precies aan frolic of worst bij het speuren?
Helemaal mijn eigen topic gemist
Fix is bijna 8 nu en zo lang als dat ze hier is (4 jaar), lui.
Ze krijgen 2 keer per dag eten omdat (vanwege de veranderde verstandshouding tussen de meiden, Laicka heeft tegenwoordig issues met eten), vaker voeren niet mogelijk is.
Ze krijgt nu een deel van haar eten buiten in de vorm van beloning, frolic krijgt ze helemaal niet meer, heel soms gedroogde rodi.
Gittje schreef:Laura84 schreef:Het is een prachtig idee, fietsen maar Fix heeft snel kortsluiting in haar kop dus dat is wel een lastig dingetje, ik woon in de randstad en daar is het super druk. Fix heeft haar snuffeltijd nodig om rust in haar kop te bewaren en te zorgen dat ze de kortsluiting niet krijgt. Dus voor een hond die dit soort dingen niet heeft zou het inderdaad een goede oplossing zijn.
Misschien zou een mini-fiets die je in wagen plooit een oplossing kunnen zijn? Dan kun je in landelijke gebieden op stap, met afwisseling van wandelen naast de fiets waar ze kan snuffelen en lopen naast de fiets?
maar dan nog is de hysterie van fietsen er en sinds we niet meer fietsen merk ik dat ze veel minder gespannen is dus fietsen is geen optie voor haar. Wandelen en snuffelen des de meer.
Gittje schreef:Laura84 schreef:Het is een prachtig idee, fietsen maar Fix heeft snel kortsluiting in haar kop dus dat is wel een lastig dingetje, ik woon in de randstad en daar is het super druk. Fix heeft haar snuffeltijd nodig om rust in haar kop te bewaren en te zorgen dat ze de kortsluiting niet krijgt. Dus voor een hond die dit soort dingen niet heeft zou het inderdaad een goede oplossing zijn.
Als ik het goed voorheb, heeft Maart hier op het forum ook een mechels teefje dat héél weinig eet, maar dan uit zichzelf. Dat is wel niet het geval met Fix. Haar teveel op dieet zetten, zou misschien het tegenovergestelde effect kunnen veroorzaken nl. dat ze nog meer gefixeerd op eten geraakt én dat ze op termijn bij het minste zal aankomen. Is bij mensen ook zo.
Persoonlijk zou ik geen brokken geven, maar terug overschakelen op KVV (of Barf) aangevuld met diverse groenten. En als je twijfelt of ze genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, misschien supplementeren met vitaminen.
Maar als ik gans het bericht doorneem, vrees ik dat het een probleem zal blijven.
Ze is nu, op de brok, eindelijk stabiel op gewicht en ze heeft geen honger dus dat punt is gewonnen gelukkig. Hoe graag ik haar ook op vlees zou willen hebben, als brokken werken dan blijft ze daarop. Als ik de voedingsdeskundige heb gesproken dan wil ik weten of een uiteindelijk terugschakeling naar vlees een goed idee is maar tot die tijd blijft ze gewoon op brok staan.
Hoe het verder gaat nu, ze weegt nog steeds onder de 20 kg

En hoewel er misschien wel wat af zou mogen is haar gewicht stabiel nu en dat vind ik zo fijn ook omdat ik zie dat ze zelf beter in haar vel zit.
De komende tijd nog een afspraak voedingsdeskundige, komende week komt er een GT hier om te kijken hoe we haar geluidsgevoeligheid richting oa brommers kunnen verminderen want hoewel counter conditionering wel wat heeft geholpen, is ze nog steeds als de dood voor brommer ed.
Al met al, 2017 wordt een "Sleutelen aan Fix" jaar. Ik hoop het zo dat ze wat zorgelozer oud kan worden.
Mijn moeder zei van de week wel dat ik ook moest herinneren hoe Fix binnen is gekomen en wat ik zelf al heb bereikt met haar want soms voel ik me echt een waardeloze baas terwijl dat wel een beetje onzin is.