ja eens... desnoods gooi je er wat zeewier bij, dat schijnt ook goed te zijn tegen tandplakGollum schreef:Voor honden die niet standaard rauw gevoerd worden zou ik flinke penslappen aanraden of een hele schapenpens. Dat zou ik veiliger vinden dan botten.Alfilillo schreef:Het ging over kluiven aan botten om de tanden schoon te houden. Ik dacht dat je het over rib had, maar blijkbaar heb ik me vergist. Excuus. Wat vind jij dan geschikt om de tanden schoon te houden?malinois schreef:Ik zal de laatste zijn die ribben adviseert want ik voer ze zelf nietdenk dat t een ander geweest is. Ik vind ze te hard en er is ooit een lamsrib er net zo uitgekomen als ie erin ging. Ik heb ze nooit platgeslagen nekken is al bijna niks dan blijft er niks over.
Geen idee waarom t vel eraf is want ik heb hem zo gekochtde inhoud zat er wel in overigens longen, maag etc.
Geen kleine lappen want die slikken ze zo door, dat heeft geen zin voor de tanden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kippe botjes zijn "gevaarlijk"... ?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Kippe botjes zijn

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Kippe botjes zijn "gevaarlijk"... ?
Of haal een bullepees (gedroogd). Die zijn ook vrij hard en daar moeten ze ook behoorlijk aan kluiven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Kippe botjes zijn "gevaarlijk"... ?
Nou, eerste kippennekervaring in the pocket. Zo grappig om te zien hoe verschillend ze reageerden!
Lily draaide haar poot er niet voor om. Heel vakkundig knipte ze stukken af met haar kiezen en binnen een minuut was de nek verdwenen.
Alfil daarentegen wist niét wat hij ermee aan moest. Pakte het heel voorzichtig op, legde het neer, liep weg, kwam weer terug, schudde er heel zachtjes mee. Toen hij het eerste stukje had gegeten zat Lily al lang verschanst in een struik naar hem te loeren, in de hoop dat er wat over bleef. Tevergeefs overigens. Alfil heeft wel 10 minuten over het nekje gedaan!
Ze vonden het allebei wel lekker, want daarna hebben ze nog een tijdje door de tuin geslopen op zoek naar meer.
Ze hebben het nog niet uitgekotst en nu liggen ze voldaan te slapen, dus ik heb het idee dat het een succes was.
Lily draaide haar poot er niet voor om. Heel vakkundig knipte ze stukken af met haar kiezen en binnen een minuut was de nek verdwenen.
Alfil daarentegen wist niét wat hij ermee aan moest. Pakte het heel voorzichtig op, legde het neer, liep weg, kwam weer terug, schudde er heel zachtjes mee. Toen hij het eerste stukje had gegeten zat Lily al lang verschanst in een struik naar hem te loeren, in de hoop dat er wat over bleef. Tevergeefs overigens. Alfil heeft wel 10 minuten over het nekje gedaan!
Ze vonden het allebei wel lekker, want daarna hebben ze nog een tijdje door de tuin geslopen op zoek naar meer.
Ze hebben het nog niet uitgekotst en nu liggen ze voldaan te slapen, dus ik heb het idee dat het een succes was.