Op advies van de dierenarts over gestapt naar brokken. Eerst z/d van Hills prescription en toen dat 3 maanden goed ging naar D/D (duck and rice) ook van Hills voor allergische honden.
In principe bijna nergens meer last van sinds dien maar nu kwam ik bij een haartest online waar je kon uitvinden waar de hond nu precies allergisch voor was. En ook al gaat het nu goed wilde ik toch graag weten waar ze nu allergisch voor was in haar KVV tijd. (ze kreeg alles door elkaar, de ene dag kip, volgende dag vis, dan weer konijn etc. Dus ik had geen idee)
Nu blijkt uit de test dat ze allergisch is voor het volgende:
Vlees van kip -eend-kalkoen-gevogelteeiwit-eigeel
Tarwe - rogge- spelt –
zoetstof- suikers (witte, riet, biet,
bruine) gerst
Zoals jullie misschien begrijpen voelt dit heel raar voor mij nu. Aangezien ik haar een brok geef met duck

Ik gaf haar ook altijd de tussendoortjes of eten van mij waarvan ik dacht dat het veilig was. Ze kreeg dus juist kip en ei. (Oh wat voel ik me schuldig en stom nu

Maar waar nu naar overstappen? Advies bij de haartest zegt dit :
Merken en types voer die geschikt zouden zijn:
• Brokken: Sams Field Lam Rijst of Zalm Aardappel (Pets Place), Acana Lam Appel, Natural Health Lam Rijst,
Dog Lovers Gold Ocean Fish and Sweet Potatoe.
• Bij KVV is er o.a. Alroda Puur, Lotgering, Naturis,
• Gestoomd vers (handig op vakantie): blik of pakje van naturo (AH), Smolke of Sams Field (Pets Place) etc.
--
Mijn voorkeur gaat weer naar KVV maar ik weet het ook niet meer zeker. Voor nu wil ik overstappen naar Renske zalm, ik heb op de ingrediënten gekeken en dat lijkt veilig en dat waren haar "trainings brokjes" dus die kan ze verdragen.
Wat is jullie advies?