Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

na haartest allergie voeding switchen, maar naar wat?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Romy_ »

Lotte at vanaf dat ze bij mij was voornamelijk KVV, ik heb verschillende merken geprobeerd en alle soorten dieren en ze moest ongeveer 1x per maand naar de dierenarts omdat ze weer moest spugen de hele nacht (wel 11x achter elkaar).

Op advies van de dierenarts over gestapt naar brokken. Eerst z/d van Hills prescription en toen dat 3 maanden goed ging naar D/D (duck and rice) ook van Hills voor allergische honden.

In principe bijna nergens meer last van sinds dien maar nu kwam ik bij een haartest online waar je kon uitvinden waar de hond nu precies allergisch voor was. En ook al gaat het nu goed wilde ik toch graag weten waar ze nu allergisch voor was in haar KVV tijd. (ze kreeg alles door elkaar, de ene dag kip, volgende dag vis, dan weer konijn etc. Dus ik had geen idee)

Nu blijkt uit de test dat ze allergisch is voor het volgende:
Vlees van kip -eend-kalkoen-gevogelteeiwit-eigeel
Tarwe - rogge- spelt –
zoetstof- suikers (witte, riet, biet,
bruine) gerst

Zoals jullie misschien begrijpen voelt dit heel raar voor mij nu. Aangezien ik haar een brok geef met duck :80:

Ik gaf haar ook altijd de tussendoortjes of eten van mij waarvan ik dacht dat het veilig was. Ze kreeg dus juist kip en ei. (Oh wat voel ik me schuldig en stom nu :mep: :boos: )

Maar waar nu naar overstappen? Advies bij de haartest zegt dit :

Merken en types voer die geschikt zouden zijn:
• Brokken: Sams Field Lam Rijst of Zalm Aardappel (Pets Place), Acana Lam Appel, Natural Health Lam Rijst,
Dog Lovers Gold Ocean Fish and Sweet Potatoe.
• Bij KVV is er o.a. Alroda Puur, Lotgering, Naturis,
• Gestoomd vers (handig op vakantie): blik of pakje van naturo (AH), Smolke of Sams Field (Pets Place) etc.

--
Mijn voorkeur gaat weer naar KVV maar ik weet het ook niet meer zeker. Voor nu wil ik overstappen naar Renske zalm, ik heb op de ingrediënten gekeken en dat lijkt veilig en dat waren haar "trainings brokjes" dus die kan ze verdragen.

Wat is jullie advies?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: na haartest allergie voeding switchen, maar naar wat?

Ongelezen bericht door veertje »

Als ik het goed begrijp doet ze het nu wel goed op die Hills, maar heb je de test gedaan om te zien wat er toentertijd speelde? Dan zou ik het lekker zo laten :wink:
Romy_
Zeer actief

Klopt , en ze is niet meer zo ziek geweest voor tenminste een jaar nu. Maar het voelt zo raar om haar eten te geven waarvan ik weet dat ze allergisch is voor de ingrediënten die erin zitten
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Romy_ schreef:Lotte at vanaf dat ze bij mij was voornamelijk KVV, ik heb verschillende merken geprobeerd en alle soorten dieren en ze moest ongeveer 1x per maand naar de dierenarts omdat ze weer moest spugen de hele nacht (wel 11x achter elkaar).

Op advies van de dierenarts over gestapt naar brokken. Eerst z/d van Hills prescription en toen dat 3 maanden goed ging naar D/D (duck and rice) ook van Hills voor allergische honden.

In principe bijna nergens meer last van sinds dien maar nu kwam ik bij een haartest online waar je kon uitvinden waar de hond nu precies allergisch voor was. En ook al gaat het nu goed wilde ik toch graag weten waar ze nu allergisch voor was in haar KVV tijd. (ze kreeg alles door elkaar, de ene dag kip, volgende dag vis, dan weer konijn etc. Dus ik had geen idee)

Nu blijkt uit de test dat ze allergisch is voor het volgende:
Vlees van kip -eend-kalkoen-gevogelteeiwit-eigeel
Tarwe - rogge- spelt –
zoetstof- suikers (witte, riet, biet,
bruine) gerst

Zoals jullie misschien begrijpen voelt dit heel raar voor mij nu. Aangezien ik haar een brok geef met duck :80:

Ik gaf haar ook altijd de tussendoortjes of eten van mij waarvan ik dacht dat het veilig was. Ze kreeg dus juist kip en ei. (Oh wat voel ik me schuldig en stom nu :mep: :boos: )

Maar waar nu naar overstappen? Advies bij de haartest zegt dit :

Merken en types voer die geschikt zouden zijn:
• Brokken: Sams Field Lam Rijst of Zalm Aardappel (Pets Place), Acana Lam Appel, Natural Health Lam Rijst,
Dog Lovers Gold Ocean Fish and Sweet Potatoe.
• Bij KVV is er o.a. Alroda Puur, Lotgering, Naturis,
• Gestoomd vers (handig op vakantie): blik of pakje van naturo (AH), Smolke of Sams Field (Pets Place) etc.

--
Mijn voorkeur gaat weer naar KVV maar ik weet het ook niet meer zeker. Voor nu wil ik overstappen naar Renske zalm, ik heb op de ingrediënten gekeken en dat lijkt veilig en dat waren haar "trainings brokjes" dus die kan ze verdragen.

Wat is jullie advies?

Gefeliciteerd, je hebt bewezen dat er dus nog geen betrouwbare voedingsallergietest is ;)

Ze doet het hier nu goed op, zou het lekker zo laten.
Laatst gewijzigd door crutz op 30 nov 2016 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Romy_ schreef:Klopt , en ze is niet meer zo ziek geweest voor tenminste een jaar nu. Maar het voelt zo raar om haar eten te geven waarvan ik weet dat ze allergisch is voor de ingrediënten die erin zitten
Als ze nu klachten vrij is, is er geen reden aan te nemen dat ze allergisch is voor wat ze nu krijgt toch?

Misschien reageerde ze niet goed op het hoge eiwit percentage van kvv ipv dat het een allergische reactie was?
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Als er in het voer dat ze nu krijgt ingredienten zitten waar ze allergisch voor is kan het best zijn dat het nu goed gaat maar dat er over een tijdje toch weer een behoorlijke reactie komt! De stoffen waar ze allergisch voor is zijn toch een belasting voor het lichaam en stapelen op. Datkan lang duren maar als er dan een reactie komt kan het ook weer net zo lang duren voor je hond weerklachtenvrij is. Ik zou de gok dus niet nemen en voor de zekerheid iets anders gaan voeren. Dit omdat ik voor een van mijn honden ook ooit zo'n test heb laten doen en daar heel veel aan gehad heb! Ik heb de voeding toen aangepast en dat gaf resultaat na een week of vier tot zes. Na een tijdje heb ik me eigenlijk een beetje aan laten praten door anderen dat zo'n test onzin zou zijn en mijn hond vast een vlooienallergie zou hebben en dus ben ik na ongeveer een jaar weer "gewoon" gaan voeren. Dit ging ruim een jaar goed en toen kwam de allergie dubbel zo hard terug!! Ik heb toen de allergenen weeruit de voeding verbannen en langzaam aan ging het gelukkig weer beter. Gizmo is ook allergisch voor kip en gevogelte en ei en alle granen behalve mais en rijst. Hij krijgt nu vnl Lotgering en Smuldier en af en toe brok. Hij doet het ook prima op de lam rijst brok van Cavom bijv. Ik neem de uitslag van zo'n test dus voortaan echt serieus.
Het is natuurlijk aan jou wat je er mee wilt doen, jij kent je hond het beste. Succes!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

SuzieC1970 schreef:Als er in het voer dat ze nu krijgt ingredienten zitten waar ze allergisch voor is kan het best zijn dat het nu goed gaat maar dat er over een tijdje toch weer een behoorlijke reactie komt! De stoffen waar ze allergisch voor is zijn toch een belasting voor het lichaam en stapelen op. Datkan lang duren maar als er dan een reactie komt kan het ook weer net zo lang duren voor je hond weerklachtenvrij is. Ik zou de gok dus niet nemen en voor de zekerheid iets anders gaan voeren. Dit omdat ik voor een van mijn honden ook ooit zo'n test heb laten doen en daar heel veel aan gehad heb! Ik heb de voeding toen aangepast en dat gaf resultaat na een week of vier tot zes. Na een tijdje heb ik me eigenlijk een beetje aan laten praten door anderen dat zo'n test onzin zou zijn en mijn hond vast een vlooienallergie zou hebben en dus ben ik na ongeveer een jaar weer "gewoon" gaan voeren. Dit ging ruim een jaar goed en toen kwam de allergie dubbel zo hard terug!! Ik heb toen de allergenen weeruit de voeding verbannen en langzaam aan ging het gelukkig weer beter. Gizmo is ook allergisch voor kip en gevogelte en ei en alle granen behalve mais en rijst. Hij krijgt nu vnl Lotgering en Smuldier en af en toe brok. Hij doet het ook prima op de lam rijst brok van Cavom bijv. Ik neem de uitslag van zo'n test dus voortaan echt serieus.
Het is natuurlijk aan jou wat je er mee wilt doen, jij kent je hond het beste. Succes!
Wat jij noemt zijn dan ook meestal de dingen die uit die haartest komen. en waar veel honden last van hebben.
Als ik Misty iets geef waar ze allergisch voor is komt de reactie heel snel.
Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Als ze het op de brokken goed doet zou ik deze blijven geven. En een haren allergietest geloof ik zelf niet zo heel erg in.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Geen klacht is geen behandeling. Lekker zo laten'
Afbeelding
Romy_
Zeer actief

Ik heb het ook even voorgelegd aan mijn eigen dierenarts vandaag. Ze krijgt nu d/d duck and rice maar er is ook een zalm/rijst versie van. Misschien maakt het niet veel verschil maar ik denk toch dat ik voor mijn eigen gevoel in ieder geval overstap naar deze versie en alle snacks gevogelte-vrij hou vanaf nu. Daar voel ik me voor nu toch beter bij dan dat ik haar misschien ziek blijf maken. De dierenarts zij voordat ik switchte van kvv naar de d/d ook dat het niet leek op een acute reactie maar iets wat zich opbouwde en dan opeens naar voren kwam.

Dus in mijn hoofd is ze misschien niet extreem allergisch maar als ik haar maar iets beter kan laten voelen door zalm ipv eend te geven , slaap ik daar toch beter van. Ik ben benieuwd of ik verschil merk door gevogelte te elimineren (en de andere dingen die uit de test kwamen).

Toch bedankt allemaal voor de reacties :) Het helpt wel om niet radicaal over te stappen weer naar kvv , maar het eerst veilig te proberen en te blijven geven waar ze het al goed op deed .
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”