Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Borstelen en grommen
Moderator: moderatorteam
-
jejachmi
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Borstelen en grommen
Hallo mensen ik heb een vraagje.
Sinds 1 week reageer mn hond heel raar op mij. Het is een duitse herder reu. 3 jaar ongeveer
In principe doet ie alles nog gewoon.
Ik kan hem aaien knuffelen luisterd naar mij.
Maar ik zodra hij bij mn hoofd komt .dan is het fout. Of ik nou zelf bij zn hoofd ga of hij naar mij toe komt.
Zoals net kwam ie naar mij toe lopen terwijl ik bezig was water te verversen voor mn aquarium. Hij kwan naar mij toe ik deed mn hoof omlaag omdat ik in het water moest kijke .. hij ruikt aan mn hoofd (voorhoofd. Bovenkant hoofd) en opeens een lange grom en zn hele borstel omhoog. Zakt wat inelkaar en loop naar zn mand. Al grommend en borstelend.
2 minuten later is er niks aan de hand. Hij luister naar me spelen. Alles.
Maar dit deed hij nooit. En doet hij bij niemand anders. Ook bij mn vader niet.
Wie kan me helpen... ik heb ook helemaal niks gedaan bij hem waardoor die pijn heeft gehad zoals op voetwn staan of iets dergelijks.... snap er helemaal niks van...
Sinds 1 week reageer mn hond heel raar op mij. Het is een duitse herder reu. 3 jaar ongeveer
In principe doet ie alles nog gewoon.
Ik kan hem aaien knuffelen luisterd naar mij.
Maar ik zodra hij bij mn hoofd komt .dan is het fout. Of ik nou zelf bij zn hoofd ga of hij naar mij toe komt.
Zoals net kwam ie naar mij toe lopen terwijl ik bezig was water te verversen voor mn aquarium. Hij kwan naar mij toe ik deed mn hoof omlaag omdat ik in het water moest kijke .. hij ruikt aan mn hoofd (voorhoofd. Bovenkant hoofd) en opeens een lange grom en zn hele borstel omhoog. Zakt wat inelkaar en loop naar zn mand. Al grommend en borstelend.
2 minuten later is er niks aan de hand. Hij luister naar me spelen. Alles.
Maar dit deed hij nooit. En doet hij bij niemand anders. Ook bij mn vader niet.
Wie kan me helpen... ik heb ook helemaal niks gedaan bij hem waardoor die pijn heeft gehad zoals op voetwn staan of iets dergelijks.... snap er helemaal niks van...
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: Borstelen en grommen
Is het een herplaatser, of hebben jullie hem van pup af aan?
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Daar dacht ik ook aan. Als het een herplaatser is, doet dat hem misschien ergens aan denken? Slechte ervaring b.v.Boutje schreef:andere gel/wax/haarproduct?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ben of word je ziek ?
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Ik zit er ook aan te denken of je misschien ziek wordt? Migraineaanval ofzo? Of anders inderdaad een creme of haarprodukt waar hij op reageert.

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Nieuwe of andere oorbellen?
-
jejachmi
- geregistreerd lid
Neej helemaal niks van dat allemaal.
Zzelfde gell en geen verf ofzoow.
Verder heben ze deze hond vanaf pups aan. En dit gedrag vertoont ie sinds een week alleen tegen mij
Zzelfde gell en geen verf ofzoow.
Verder heben ze deze hond vanaf pups aan. En dit gedrag vertoont ie sinds een week alleen tegen mij
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hij zal je houding toch als intimiderend ervaren denk ik. Wat gebeurd er als je hem op zo'n moment met een neutrale stem aanspreekt?
-
jejachmi
- geregistreerd lid
Dan negeert hij mij en blijft doorlopen naar zijn mand toe.
Ti nog niet weer gebeurd.. en ik ga her gedrag ook niet uitlokken om het te proberen
Ti nog niet weer gebeurd.. en ik ga her gedrag ook niet uitlokken om het te proberen
-
jejachmi
- geregistreerd lid
Tis alsog hij mij niet meer vertrouwd f iets...
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ja ik vind het ook klinken alsof hij ergens onzeker neigend naar angstig over is. Dat ie niet goed weet wat ie er mee moet. Maarja, waarmee dan? Ik vind dit ook een lastige hoor!jejachmi schreef:Tis alsog hij mij niet meer vertrouwd f iets...
-
jejachmi
- geregistreerd lid
Tja tis idd lastig. Hij lag bet op de grond midden in d kamer. En toen heb ik hem even geaaid... en dan is alles ook gewoon goed.. hij liep goed mee naar de keuken om nog wat te lsijmen. Maar ik veryeouw het niet helemaal .
We gaan het nog even aankijken
We gaan het nog even aankijken
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Stomme vraag, maar heb je misschien hoofdhuid problemen of ontstoken oren oid?
Mayke reageert precies zo op de geur van bloed. Eerst zachtjes snuffelen, en daarna verstijven en borstelen. Ze maakt dr duidelijk onzeker als ik 'lek' ben
Ze reageert ook zo op korstjes oid.
Mayke reageert precies zo op de geur van bloed. Eerst zachtjes snuffelen, en daarna verstijven en borstelen. Ze maakt dr duidelijk onzeker als ik 'lek' ben
Ze reageert ook zo op korstjes oid.

-
jejachmi
- geregistreerd lid
Mmm dat zal kunnen. Heb wel puistjes op mn hoofd. Die nog wrl eens willen ontsteken
- Paisley
- Zeer actief
-
Neeltje
Dat ruiken ze ja, ik heb een chronisch ontstoken navel en nieuwe honden steken meteen hun neus tegen mijn navel. Grommen dat dan weer niet.jejachmi schreef:Mmm dat zal kunnen. Heb wel puistjes op mn hoofd. Die nog wrl eens willen ontsteken
-
jejachmi
- geregistreerd lid
mmmm, heb een beetje een vermoeden... ik was net met hem aan het klieren. toen duwde ik zn kop opzij naar de grond (in dit geval op bed,, dus naar het bed toe) En toen begon ie te janken.. misschien dat er een stukje hout ergens vast in zn bek zit..
- Donkere Dame
- Actief
Wat bedoelen jullie met "borstelen" ??Paisley schreef: en borstelen.
- Paisley
- Zeer actief
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Haren overeind van nek tot staart een "borstel" op de rug dusDonkere Dame schreef:Wat bedoelen jullie met "borstelen" ??Paisley schreef: en borstelen.
-
jejachmi
- geregistreerd lid
Heavy schreef:Of hij heeft oorpijnjejachmi schreef:mmmm, heb een beetje een vermoeden... ik was net met hem aan het klieren. toen duwde ik zn kop opzij naar de grond (in dit geval op bed,, dus naar het bed toe) En toen begon ie te janken.. misschien dat er een stukje hout ergens vast in zn bek zit..krabt hij veel aan zijn oren of schud hij vaak met zijn kop?
Jha oor kan ook indd
-
jejachmi
- geregistreerd lid
dit is de lelekerd
https://www.youtube.com/watch?v=6KmXc4E ... e=youtu.be
luisteren wil ie niet want hij zoekt zn bal........ en als je roept Los. komt ie vaak bij je maar dat deed die ook nie
luisteren wil ie niet want hij zoekt zn bal........ en als je roept Los. komt ie vaak bij je maar dat deed die ook nie
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Mooie hond
Paar vraagje aan jou:
Doe je iets met de hond? Sporten? Cursus?
Waarom roep je los als hij niets vast heeft, tenminste als ik het goed zie heeft hij helemaal niets vast?
Heb je nu zo weinig contact met hem omdat je filmt? Wat ik zie namelijk is een hond die door jou genegeerd wordt als hij contact maakt, en die jou negeert als jij contact met hem maakt....
Paar vraagje aan jou:
Doe je iets met de hond? Sporten? Cursus?
Waarom roep je los als hij niets vast heeft, tenminste als ik het goed zie heeft hij helemaal niets vast?
Heb je nu zo weinig contact met hem omdat je filmt? Wat ik zie namelijk is een hond die door jou genegeerd wordt als hij contact maakt, en die jou negeert als jij contact met hem maakt....
Gr. Aniek

- mijke
- Zeer actief
Ach wat een leukerd! Hij doet wel erg zijn best om je aan het spelen te krijgen. Het ziet er uit alsof hij behoefte heeft aan meer uitdaging, of iets te doen, bijvoorbeeld voor je te werken. Die van mij wil altijd graag "samen" met mij takken slopen
Wat doen jullie zoal op een wandeling?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Op het moment dat je los zegt ligt die bal heel ergens anders, dus wat was de bedoeling van het "los"?jejachmi schreef:dit is de lelekerdhttps://www.youtube.com/watch?v=6KmXc4E ... e=youtu.be
De hond daagt je flink uit.
Speel je niet mee omdat je aan het filmen bent of speel je sowieso niet mee?
Hij lijkt me een leuke hond eigenlijk
-
jejachmi
- geregistreerd lid
zoals ik al zei,, los betekend bij hem dat ie moet komen.. krom ja ik weet het... heel apart ook 
normaal spelen we wel.. neem ik tennisballen mee, rennen laat ie 1 los, andere gooien enz enz... met takken klieren doen we ook.
door het filmen is het idd niet dat ik meedoe..
normaal spelen we wel.. neem ik tennisballen mee, rennen laat ie 1 los, andere gooien enz enz... met takken klieren doen we ook.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ohjejachmi schreef:zoals ik al zei,, los betekend bij hem dat ie moet komen.. krom ja ik weet het... heel apart ook
En wat zeg je dan als hij de bal (of stok of wat dan ook) moet loslaten? "hier"?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
och erm, hondje vraagt en vraagt en vraagt en krijgt nul reactie.
ik zie de vervelende hond uit de titel ook niet eigenlijk, wel een die dat makkelijk kan gaan worden
ik zie de vervelende hond uit de titel ook niet eigenlijk, wel een die dat makkelijk kan gaan worden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mijke
- Zeer actief
Ja, dat zie ik ook. Maar dit is slechts een momentopname, en dat zegt ook maar zo weinig. Hij geeft zelf al aan dat hij normaal wel van alles met zn hondje doet. Wie weet kan hij daar ook een filmpje van posten om onze tere hartjes gerust te stellen? 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep dit. Je snapt hem totaal niet heb ik t ideerenee-uk schreef:och erm, hondje vraagt en vraagt en vraagt en krijgt nul reactie.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi