Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In het slaapkussen graven
Moderator: moderatorteam
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
In het slaapkussen graven
Waarom doen honden dat eigenlijk? Vooral Lily begint ontzettend fanatiek in haar kussen te graven voordat ze gaat slapen. Nou ja, ´graven´, het is een soort graven met twee poten tegelijk, zo fanatiek dat het kussen meestal aan de andere kant van de kamer belandt.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Re: In het slaapkussen graven
Daar lijkt het inderdaad op.Pemba schreef:Lekker plekje maken
Lou deed dit vroeger altijd, wild graven en pas slapen als hij tevreden was. Millie pakt liever een dekentje op en gaat daarmee ronddraaien om een plekje te maken.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Graven en rondjes draaien komt volgens mij inderdaad van het gedragspatroon een geschikte slaapplek maken. (van lang geleden tien ze nog wild waren zeg maar)
Plat stampen gras of plantjes, kuiltje graven, ongelijke rotzooi als steentjes verwijderen.
Maakt allemaal een slaapplek geschikter.
Habibi kan ook al een gek graven en wat rondjes draaien, voordat ze zich opkrult voor de nacht.
Bij mij op bed, welteverstaan....
Plat stampen gras of plantjes, kuiltje graven, ongelijke rotzooi als steentjes verwijderen.
Maakt allemaal een slaapplek geschikter.
Habibi kan ook al een gek graven en wat rondjes draaien, voordat ze zich opkrult voor de nacht.
Bij mij op bed, welteverstaan....

- Hakkene
- Zeer actief
Haha ik ken het. En dan vooral die bijgeluiden. Hoop gesteun en gekreun 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, lekker nestje maken inderdaad. Hier zijn vooral Amy en Taartje er erg fanatiek in.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Malou ploft gewoon neer op bed of op de bank, op de grond gaat een prinses niet liggen dat begrijpen we natuurlijk wel.
Shib draait vaak een paar rondjes en ploft dan ineens neer.
Wat Shib wel doet als hij ergens is waar geen 'plekje' voor hem is, is graven op de vloer. Voor mij meestal een signaal dat hij er klaar mee is en naar huis wil om te slapen, maar soms heeft hij dan pech en moet ik hem ook echt vertellen dat het goed is en hij kan liggen. Anders blijft hij graven. Dat graven gaat dan van links naar rechts, voor naar achter, echt om een plekje te maken. Vloeren geven alleen niet mee
Shib draait vaak een paar rondjes en ploft dan ineens neer.
Wat Shib wel doet als hij ergens is waar geen 'plekje' voor hem is, is graven op de vloer. Voor mij meestal een signaal dat hij er klaar mee is en naar huis wil om te slapen, maar soms heeft hij dan pech en moet ik hem ook echt vertellen dat het goed is en hij kan liggen. Anders blijft hij graven. Dat graven gaat dan van links naar rechts, voor naar achter, echt om een plekje te maken. Vloeren geven alleen niet mee

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Bij mij is er wel eens in me opgekomen dat teven dit meer doe dan reuen, omdat in het wild teven ook verantwoordelijk zijn voor het maken van het hol.
Als ik om me heen kijk, lijkt t wel wat te kloppen. Maar misschien is t ook bullshit.
Als ik om me heen kijk, lijkt t wel wat te kloppen. Maar misschien is t ook bullshit.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier klopt het wel. Amoz doet het eigenlijk nooit. Mila af en toe en Amy en Tara dus heel fanatiek.Paisley schreef:Bij mij is er wel eens in me opgekomen dat teven dit meer doe dan reuen, omdat in het wild teven ook verantwoordelijk zijn voor het maken van het hol.
-
Alfilillo
- Zeer actief
Dat is wel een goeie. Alfil krabt met één pootje halfslachtig aan zijn kussen, draait een rondje en ploft neer. Bij Lily daarentegen lijkt alsof haar leven er vanaf hangt. Ze maakt er ook rare bokkesprongen bij.DeDiana schreef:Hier klopt het wel. Amoz doet het eigenlijk nooit. Mila af en toe en Amy en Tara dus heel fanatiek.Paisley schreef:Bij mij is er wel eens in me opgekomen dat teven dit meer doe dan reuen, omdat in het wild teven ook verantwoordelijk zijn voor het maken van het hol.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik heb een teckelreutje gehad die jaarlijks een nieuwe mand nodig hadDeDiana schreef:Hier klopt het wel. Amoz doet het eigenlijk nooit. Mila af en toe en Amy en Tara dus heel fanatiek.Paisley schreef:Bij mij is er wel eens in me opgekomen dat teven dit meer doe dan reuen, omdat in het wild teven ook verantwoordelijk zijn voor het maken van het hol.
Diem doet het alleen als hij buiten een plekje in aarde of sneeuw maakt, alleen voor het echie dus.
Mies graaft om het graven volgens mij. Zelfs ondersteboven liggend tegen de bankleuning
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Als Oor dat zo fanatiek doet zeg ik altijd dat ze gaat verhuizen. Het kost veel veel gedoe en ze eindigt een paar meter verderAlfilillo schreef:Waarom doen honden dat eigenlijk? Vooral Lily begint ontzettend fanatiek in haar kussen te graven voordat ze gaat slapen. Nou ja, ´graven´, het is een soort graven met twee poten tegelijk, zo fanatiek dat het kussen meestal aan de andere kant van de kamer belandt.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier doet Droef het nooit. Als die wil slapen dan laat hij zich gewoon vallen(letterlijk vallen, soms denk ik echt dat hij nog eens wat breekt. Vooral als hij dus zoals 9 van de 10 x op de grond voor dood neervalt)
Izzy doet het alleen als ik het bed net verschoond heb. Geen idee waarom maar die graaft en doet en steekt die wijsneus in de dekens, snuift een paar keer gaat rollen en dan is ze ook wel coma. Dus echt een nestje maken is het niet. Meet genieten van fris beddengoed lijkt wel.
Izzy doet het alleen als ik het bed net verschoond heb. Geen idee waarom maar die graaft en doet en steekt die wijsneus in de dekens, snuift een paar keer gaat rollen en dan is ze ook wel coma. Dus echt een nestje maken is het niet. Meet genieten van fris beddengoed lijkt wel.
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Ik heb twee reuen en die doen het ook fanatiek. Vooral de kleinste die is dan driftig aan het graven op zijn kleedje tot het in zijn ogen goed ligt om op te gaan liggen. Al moet ik dan wel een paar keer helpen omdat hij het steeds van de bank af graaft. Uiteindelijk zeg ik dan maar en nu klaar en liggen anders blijft ie aan de gang.Paisley schreef:Bij mij is er wel eens in me opgekomen dat teven dit meer doe dan reuen, omdat in het wild teven ook verantwoordelijk zijn voor het maken van het hol.
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Igor is er heel fanatiek in, maar die is ook niet meer volledig man.Paisley schreef:Bij mij is er wel eens in me opgekomen dat teven dit meer doe dan reuen, omdat in het wild teven ook verantwoordelijk zijn voor het maken van het hol.
-
Jetski
- Zeer actief
Jetski
Hier ook een reu.Paisley schreef:Bij mij is er wel eens in me opgekomen dat teven dit meer doe dan reuen, omdat in het wild teven ook verantwoordelijk zijn voor het maken van het hol.
Bij hem moet ook vaak zn kleedje het ontgelden.
Maar hij doet dit ook als ie een botje heeft waar een veilige plek voor gevonden moet worden.
Piepend loopt ie daar dan mee rond en 'graaft' dan een prachtige denkbeeldige kuil
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Bij mij doet alleen de reu het.
Soms "verbouwt" hij alle kussens omdat hij iets niet mag, dat moet hij zich even afreageren.
Soms "verbouwt" hij alle kussens omdat hij iets niet mag, dat moet hij zich even afreageren.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Babyreu Skittles deed het ook zeeeer fanatiek. Zo fanatiek dat ie de hoes van de bank gewoon kapot heeft gegraven 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier draaien ze wel rondjes maar graven zelden.
Polly heeft als enige een voorkeur; ze wil ergens tegenaan, en liefst ergens in zelfs.
Knieholtes voldoen ook trouwens, lekker een soort hol met uitzicht blijkbaar
Polly heeft als enige een voorkeur; ze wil ergens tegenaan, en liefst ergens in zelfs.
Knieholtes voldoen ook trouwens, lekker een soort hol met uitzicht blijkbaar
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Bros is daar heel fanatiek in, zijn koosnaam is dan ook Bros des Bouvrie.
Hij legt nog net niet zijn poot op zijn bek om na te denken hoe hij het nu weer eens zal inrichten.
Hij legt nog net niet zijn poot op zijn bek om na te denken hoe hij het nu weer eens zal inrichten.
-
Alfilillo
- Zeer actief
Drazic schreef:Bros is daar heel fanatiek in, zijn koosnaam is dan ook Bros des Bouvrie.