Het opzoeken van incidenten, het afbranden van het ras is voor sommigen hier bijna een dagtaak geworden. Schijnbaar vinden ze zichzelf heel humoristisch met hun termen als Killa etc, voor mij begint het eerder te lijken alsof sommigen vroegtijdig dement worden, ze blijven maar in herhalingen vallenRi@ schreef:
En het is natuurlijk zo dat er veel incidenten zijn met SPA maar ik voel echt plaatsvervangende schaamte soms naar bijvoorbeeld mensen op dit forum met SPA honden als ik lees hoe denigrerend er over de bazen van SPA (ik blijf het een raar woord vinden) gesproken wordt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lomp gedrag eigenaar hond
Moderator: moderatorteam
-
Jonas26
- Zeer actief
Re: Lomp gedrag eigenaar hond

-
Jonas26
- Zeer actief
Ik zou eerder denken als je angst zo groot is dat je naar de andere uitgang loopt om een evt confrontatie te vermijdenYindi2015 schreef:@Nanna: geweldig dat met die oudjes, dat verwacht je inderdaad niet![]()
@Renee-uk: de 2e uitgang is zo'n 50 meter verderop. Dan kies ik toch liever voor de snelste oplossing, omdat ik ervan uit ga dat als ik iemand heel normaal vraag zijn hond even vast te houden zodat ik eruit kan dat niet teveel gevraagd is

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik niet dan heb je een loslopende klapkaak achter je aan. Gewoon bij je houden voor die paar sec is heel normaal hoor. Gisteren vroeg iemand mij toen ik op de fiets met Xygan (aangelijnd) aan kwam fietsen of ik even wilde stoppen tot hij zn hond (jr) vastgemaakt had. (Openbare weg tussen de weilanden). Natuurlijk waarom niet, 2 sec wachten. Maar goed dat niet willen is dus een typische reactie van dat soort volk....Jonas26 schreef:Ik zou eerder denken als je angst zo groot is dat je naar de andere uitgang loopt om een evt confrontatie te vermijdenYindi2015 schreef:@Nanna: geweldig dat met die oudjes, dat verwacht je inderdaad niet![]()
@Renee-uk: de 2e uitgang is zo'n 50 meter verderop. Dan kies ik toch liever voor de snelste oplossing, omdat ik ervan uit ga dat als ik iemand heel normaal vraag zijn hond even vast te houden zodat ik eruit kan dat niet teveel gevraagd is

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik snap dat ook echt niet. Ik loop met lassies die over het algemeen geen angst aanjagen, maar zo heel soms kom je eens iemand tegen die wél bang is. Nou, kleine moeite, dan hou je je hond bij je of lijn je ze aan.malinois schreef:Ik niet dan heb je een loslopende klapkaak achter je aan. Gewoon bij je houden voor die paar sec is heel normaal hoor. Gisteren vroeg iemand mij toen ik op de fiets met Xygan (aangelijnd) aan kwam fietsen of ik even wilde stoppen tot hij zn hond (jr) vastgemaakt had. (Openbare weg tussen de weilanden). Natuurlijk waarom niet, 2 sec wachten. Maar goed dat niet willen is dus een typische reactie van dat soort volk....Jonas26 schreef:Ik zou eerder denken als je angst zo groot is dat je naar de andere uitgang loopt om een evt confrontatie te vermijdenYindi2015 schreef:@Nanna: geweldig dat met die oudjes, dat verwacht je inderdaad niet![]()
Alsof de hele wereld zo dol moet zijn op jouw hond.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Normaal beleefd gedrag is sowieso soms lastig wat dit betreft.
Hier heb ik er gelukkig nooit last van, hopelijk blijft dat zo.
Ze zoeken hier zelf afzondering en als ik ze soms tegenkom (ik zoek dat ook vaak) houden we rekening met elkaar. Ik heb nu drie loopse teven en daardoor loop ik op andere plaatsen en jawel.
Nou, zij lijnen aan en ik ook en klaar. Het kan zo simpel zijn.
Hier heb ik er gelukkig nooit last van, hopelijk blijft dat zo.
Ze zoeken hier zelf afzondering en als ik ze soms tegenkom (ik zoek dat ook vaak) houden we rekening met elkaar. Ik heb nu drie loopse teven en daardoor loop ik op andere plaatsen en jawel.
Nou, zij lijnen aan en ik ook en klaar. Het kan zo simpel zijn.
-
Jonas26
- Zeer actief
Dit soort opmerkingen is typisch voor een bepaald soort veroordelende kortzichtige mensenmalinois schreef:Natuurlijk waarom niet, 2 sec wachten. Maar goed dat niet willen is dus een typische reactie van dat soort volk....

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Nou precies. Sterker nog, sommige mensen (vaak met kleine hondjes) vinden mijn hond er soms ook wat stoer of eng uit zien ofzo. Ze zeggen dat dan nooit maar ik merk het soms wel aan ze, doordat ze hun hond op het losloopveld steeds bij zich roepen als die iets te veel richting Oor loopt bijvoorbeeld. Nou dan loop ik gewoon een stukje verder met Oor. Ja dat kan die persoon opzich zelf ook maar nou en. Kleine moeite toch?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik vind niet willen wachten ook typisch voor lomp volk, hoor.Jonas26 schreef:Dit soort opmerkingen is typisch voor een bepaald soort veroordelende kortzichtige mensenmalinois schreef:Natuurlijk waarom niet, 2 sec wachten. Maar goed dat niet willen is dus een typische reactie van dat soort volk....
Dat heeft niets met het ras te maken en alles met de slechte manieren van de eigenaar.
- mijke
- Zeer actief
En deze reactie is weer typisch voor jouJonas26 schreef:Dit soort opmerkingen is typisch voor een bepaald soort veroordelende kortzichtige mensenmalinois schreef:Natuurlijk waarom niet, 2 sec wachten. Maar goed dat niet willen is dus een typische reactie van dat soort volk....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi!Jonas26 schreef:Dit soort opmerkingen is typisch voor een bepaald soort veroordelende kortzichtige mensenmalinois schreef:Natuurlijk waarom niet, 2 sec wachten. Maar goed dat niet willen is dus een typische reactie van dat soort volk....
De pot verwijt de ketel overigens.... :lol: :lol:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lomp volk zo reageertmijke schreef:En deze reactie is weer typisch voor jouJonas26 schreef:Dit soort opmerkingen is typisch voor een bepaald soort veroordelende kortzichtige mensenmalinois schreef:Natuurlijk waarom niet, 2 sec wachten. Maar goed dat niet willen is dus een typische reactie van dat soort volk....Wat wil je nou precies zeggen?
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik heb echt nog geen enkele nare ervaring met SPA eigenaren hier zo. Vrijwel alle SPA's zijn sociaal(en ja de 3 jaar al gepasseerd) en die enkeling die niet zo sociaal is loopt aan de riem en zoekt de drukte niet op.
Zelf heb ook ook nog geen mensen gezien die bang zijn voor Droef, een enkeling vraagt of ik afstand wil houden of even wil aanlijnen. Maar dat ivm hun eigen hond niet dan niet erg sociaal is. Kleine moeite vind ik dat.
Ik heb meer moeite met de overige rassen/kruisingen hier zo, die niet even vriendelijk zijn. En heb dus ook al een paar keer een hond weg moeten schoppen, letterlijk. Daardoor lopen ze inmiddels om of lijnen ze aan. Maar als ik er wat van zeg krijg je nog commentaar ook of ze blijven het opzoeken op de een of andere manier. Nou daar ga ik niet meer opwachten.
Zelf heb ook ook nog geen mensen gezien die bang zijn voor Droef, een enkeling vraagt of ik afstand wil houden of even wil aanlijnen. Maar dat ivm hun eigen hond niet dan niet erg sociaal is. Kleine moeite vind ik dat.
Ik heb meer moeite met de overige rassen/kruisingen hier zo, die niet even vriendelijk zijn. En heb dus ook al een paar keer een hond weg moeten schoppen, letterlijk. Daardoor lopen ze inmiddels om of lijnen ze aan. Maar als ik er wat van zeg krijg je nog commentaar ook of ze blijven het opzoeken op de een of andere manier. Nou daar ga ik niet meer opwachten.
- mijke
- Zeer actief
OhjaMarjoleine schreef:Dat lomp volk zo reageertmijke schreef:En deze reactie is weer typisch voor jouJonas26 schreef:Dit soort opmerkingen is typisch voor een bepaald soort veroordelende kortzichtige mensenmalinois schreef:Natuurlijk waarom niet, 2 sec wachten. Maar goed dat niet willen is dus een typische reactie van dat soort volk....Wat wil je nou precies zeggen?
- ceciel
- Zeer actief
Ook op een doodnormale vraag, waarbij je het niet kan schelen hoe het op de ander overkomt, hoef je natuurlijk niet automatisch je zin te krijgen. Mag die man dan volgens jou geen teer zieltje hebben, jij daarentegen misschien wel...Yindi2015 schreef:Het kan mij eigenlijk niet schelen of het hem rauw op zn dak kwam. Het is een doodnormale vraag die ik hem gesteld heb op een hele normale toon. Zijn reactie viel mij tegen omdat normaal iedereen die ik daar tref heel sociaal met elkaar omgaat, ook als er gevraagd wordt even te wachten. En toen ik het veld af was heb ik nog geprobeerd een normaal gesprek aan te knopen waarom hij niet even wilde wachten maar als hij dan meteen begint over het ras discrimineren dan ben ik er wel klaar mee. Je weet als je een klapkaak koopt dat je niet overal juichend begroet wordt. Zo'n teer zieltje leek deze beste man overigens niet te hebben hoor.
- mijke
- Zeer actief
Ja want het is ook echt een kwestie van 'je zin krijgen'ceciel schreef:Ook op een doodnormale vraag, waarbij je het niet kan schelen hoe het op de ander overkomt, hoef je natuurlijk niet automatisch je zin te krijgen. Mag die man dan volgens jou geen teer zieltje hebben, jij daarentegen misschien wel...Yindi2015 schreef:Het kan mij eigenlijk niet schelen of het hem rauw op zn dak kwam. Het is een doodnormale vraag die ik hem gesteld heb op een hele normale toon. Zijn reactie viel mij tegen omdat normaal iedereen die ik daar tref heel sociaal met elkaar omgaat, ook als er gevraagd wordt even te wachten. En toen ik het veld af was heb ik nog geprobeerd een normaal gesprek aan te knopen waarom hij niet even wilde wachten maar als hij dan meteen begint over het ras discrimineren dan ben ik er wel klaar mee. Je weet als je een klapkaak koopt dat je niet overal juichend begroet wordt. Zo'n teer zieltje leek deze beste man overigens niet te hebben hoor.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Bijzonder wat iemand ervan kan maken als de simpele vraag gewoon was of iemand zijn hond een paar seconden aangelijnd wil houdenceciel schreef:Ook op een doodnormale vraag, waarbij je het niet kan schelen hoe het op de ander overkomt, hoef je natuurlijk niet automatisch je zin te krijgen. Mag die man dan volgens jou geen teer zieltje hebben, jij daarentegen misschien wel...Yindi2015 schreef:Het kan mij eigenlijk niet schelen of het hem rauw op zn dak kwam. Het is een doodnormale vraag die ik hem gesteld heb op een hele normale toon. Zijn reactie viel mij tegen omdat normaal iedereen die ik daar tref heel sociaal met elkaar omgaat, ook als er gevraagd wordt even te wachten. En toen ik het veld af was heb ik nog geprobeerd een normaal gesprek aan te knopen waarom hij niet even wilde wachten maar als hij dan meteen begint over het ras discrimineren dan ben ik er wel klaar mee. Je weet als je een klapkaak koopt dat je niet overal juichend begroet wordt. Zo'n teer zieltje leek deze beste man overigens niet te hebben hoor.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tja, ik wist het ook niet, maar het schijnt in sommige kringen het equivalent van een onoirbaar voorstel te zijn.Pemba schreef:Bijzonder wat iemand ervan kan maken als de simpele vraag gewoon was of iemand zijn hond een paar seconden aangelijnd wil houdenceciel schreef:Ook op een doodnormale vraag, waarbij je het niet kan schelen hoe het op de ander overkomt, hoef je natuurlijk niet automatisch je zin te krijgen. Mag die man dan volgens jou geen teer zieltje hebben, jij daarentegen misschien wel...Yindi2015 schreef:Het kan mij eigenlijk niet schelen of het hem rauw op zn dak kwam. Het is een doodnormale vraag die ik hem gesteld heb op een hele normale toon. Zijn reactie viel mij tegen omdat normaal iedereen die ik daar tref heel sociaal met elkaar omgaat, ook als er gevraagd wordt even te wachten. En toen ik het veld af was heb ik nog geprobeerd een normaal gesprek aan te knopen waarom hij niet even wilde wachten maar als hij dan meteen begint over het ras discrimineren dan ben ik er wel klaar mee. Je weet als je een klapkaak koopt dat je niet overal juichend begroet wordt. Zo'n teer zieltje leek deze beste man overigens niet te hebben hoor.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Waar ik eerst woonde wemelde het van de spa's. Om gezeik en discussies te voorkomen, legde ik de 'schuld' bij Shib neer. In het begin kreeg ik namelijk consequent te horen dat die van hun niks doet als ik snel overstak, wegliep, etc. Ik zeg dus standaard dat Shib niet zo aardig is naar andere reuen/honden/schurft heeft of wat dan ook. Scheelt een hoop gezeik en ik vond het eigenlijk wel prima om bekend te staan als zij met die aso/besmettelijke hond daar in de wijk. 
Waar ik nu woon is het eigenlijk gewoon de regel dat als je een aangelijnde hond ziet, je je hond aanlijnt. Soms moet ik het even vragen en dan wordt dat ook gelijk gedaan. Echt een verademing
Waar ik nu woon is het eigenlijk gewoon de regel dat als je een aangelijnde hond ziet, je je hond aanlijnt. Soms moet ik het even vragen en dan wordt dat ook gelijk gedaan. Echt een verademing

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Hakkene
- Zeer actief
Lomp gedrag eigenaar hond
Sympathiek:-) Gelukkig hebben onze hersenen (en eventuele plassers) de grootte van een doperwt.... dus geen zorgen: wij hebben dat helemaal niet door johRi@ schreef:
En het is natuurlijk zo dat er veel incidenten zijn met SPA maar ik voel echt plaatsvervangende schaamte soms naar bijvoorbeeld mensen op dit forum met SPA honden als ik lees hoe denigrerend er over de bazen van SPA (ik blijf het een raar woord vinden) gesproken wordt.
Edit: quote toegevoegd, was verdwenen. Ben hier nog niet zo handig mee:)
Laatst gewijzigd door Hakkene op 06 dec 2016 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Yindi2015
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tibetaan en Spaans mixje
Yindi vindt dat fixeren van spa's niet prettig, dan gaat ze uit onzekerheid blaffen. Dat kan hen trigeren dus vandaar dat ik haar er preventief bij weg hou. Heb geen zin om te testen of dit dan toevallig net die ene sociale is of toch net weer die ene die dat niet niet. Want als het fout gaat dan is het echt foute boel he.
En ik heb geen teer zieltje, ik ben gewoon voorzichtig met mijn kostbaarste bezit, mijn hond
En ik vind het zelf niet meer dan normaal om met beetje respect voor mensen te reageren als ze me een vraag stellen. Ook als ik het er niet mee eens ben of het raar vindt
En ik heb geen teer zieltje, ik ben gewoon voorzichtig met mijn kostbaarste bezit, mijn hond
En ik vind het zelf niet meer dan normaal om met beetje respect voor mensen te reageren als ze me een vraag stellen. Ook als ik het er niet mee eens ben of het raar vindt

-
Jonas26
- Zeer actief
Hmm misschien Yindie afleren om te blaffen, lijkt me geen slecht ideeYindi2015 schreef:Yindi vindt dat fixeren van spa's niet prettig, dan gaat ze uit onzekerheid blaffen. Dat kan hen trigeren dus vandaar dat ik haar er preventief bij weg hou. Heb geen zin om te testen of dit dan toevallig net die ene sociale is of toch net weer die ene die dat niet niet. Want als het fout gaat dan is het echt foute boel he.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Of zij leren hun hond af te fixeren?Jonas26 schreef:Hmm misschien Yindie afleren om te blaffen, lijkt me geen slecht ideeYindi2015 schreef:Yindi vindt dat fixeren van spa's niet prettig, dan gaat ze uit onzekerheid blaffen. Dat kan hen trigeren dus vandaar dat ik haar er preventief bij weg hou. Heb geen zin om te testen of dit dan toevallig net die ene sociale is of toch net weer die ene die dat niet niet. Want als het fout gaat dan is het echt foute boel he.
Zulke dingen komen bij voorkeur van twee kanten, hoor.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh ja jij hebt t licht gezien natuurlijk na 1 klapkaak. Nu moet de rest zich maar aanpassen. Je hebt iig geen kaas gegeten van hondengedrag dat blijkt. Als die klapkaak niet fixeert hoeft zij niet te blaffen...Jonas26 schreef:Hmm misschien Yindie afleren om te blaffen, lijkt me geen slecht ideeYindi2015 schreef:Yindi vindt dat fixeren van spa's niet prettig, dan gaat ze uit onzekerheid blaffen. Dat kan hen trigeren dus vandaar dat ik haar er preventief bij weg hou. Heb geen zin om te testen of dit dan toevallig net die ene sociale is of toch net weer die ene die dat niet niet. Want als het fout gaat dan is het echt foute boel he.
Maar goed gewoon even 2 sec wachten en er was geen probleem.geweest maar dat was weer teveel moeite voor dat volk

- Tineke
- Zeer actief
Als zoiets gevraagd wordt dan zou ik er in dit geval geen enkele moeite mee hebben daar aan te voldoen. Heb het ooit overigens wel eens geweigerd. Was in een stadspark waar ik werd aangesproken door een dame met een Beagle die vroeg of mijn hond vast kon omdat haar hond niet tegen dat type hond kon. Mijne moest dus daarom vast maar die van haar niet. Daar heb ik dus geen gehoor aan gegeven. Overigens krijg je vaak , ongeacht het soort hond wat mensen bij zich hebben, commentaar op het verzoek een hond aan te lijnen. Of onzin reden waarom het niet kan. Op mijn verzoek om drie springende Husky's ooit bij een aangelijnd Orson weg te halen kreeg ik te horen dat dat helaas niet kon want Husky's luisteren niet dat komt door hun ras dat is standaard zo. En uiteraard volgt er daarna de dooddoener dat jij dan maar niet voor de hond had moeten kiezen die je hebt. Dat zij hetzelfde hadden kunnen doen komt in die domme hoofden in de regel niet op en dat nog wel driemaal niet
. Las laatst ook nog van iemand die in een aanlijngebied met haar loopse hond mensen daar verzocht hun loslopende hond aan te lijnen en daar commentaar op kreeg of erover in discussie kon.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Als zoiets gevraagd wordt dan zou ik er in dit geval geen enkele moeite mee hebben daar aan te voldoen. Heb het ooit overigens wel eens geweigerd. Was in een stadspark waar ik werd aangesproken door een dame met een Beagle die vroeg of mijn hond vast kon omdat haar hond niet tegen dat type hond kon. Mijne moest dus daarom vast maar die van haar niet. Daar heb ik dus geen gehoor aan gegeven. Overigens krijg je vaak , ongeacht het soort hond wat mensen bij zich hebben, commentaar op het verzoek een hond aan te lijnen. Of onzin reden waarom het niet kan. Op mijn verzoek om drie springende Husky's ooit bij een aangelijnd Orson weg te halen kreeg ik te horen dat dat helaas niet kon want Husky's luisteren niet dat komt door hun ras dat is standaard zo. En uiteraard volgt er daarna de dooddoener dat jij dan maar niet voor de hond had moeten kiezen die je hebt. Dat zij hetzelfde hadden kunnen doen komt in die domme hoofden in de regel niet op en dat nog wel driemaal niet
. Las laatst ook nog van iemand die in een aanlijngebied met haar loopse hond mensen daar verzocht hun loslopende hond aan te lijnen en daar commentaar op kreeg of erover in discussie kon.

-
Yindi2015
- Vaste gebruiker
Ik ben Yindi aan het trainen de hond te negeren als ze fixeren zodat ze niet gaat blaffen en dat gaat al heel goed. Maar dat negeren lukt niet als zo'n hond los loopt en me tot op minder dan een meter nadert he 
Vandaar mijn vraag want voorkomen is beter dan genezen.
Maar nogmaals, waarom niet gewoon even aanpassen aan je medemens als je dat misschien een paar seconden tijd en geen moeite kost? Want deze beste man had de hond nog aangelijnd he. Hij hoefde alleen een paar passen door te lopen en ik was buiten het veld.
Maar nogmaals, waarom niet gewoon even aanpassen aan je medemens als je dat misschien een paar seconden tijd en geen moeite kost? Want deze beste man had de hond nog aangelijnd he. Hij hoefde alleen een paar passen door te lopen en ik was buiten het veld.

- Tineke
- Zeer actief
Nou inderdaad even doorlopen is ook nog eens minder moeite dan er een discussie met jou over willen startenYindi2015 schreef:Ik ben Yindi aan het trainen de hond te negeren als ze fixeren zodat ze niet gaat blaffen en dat gaat al heel goed. Maar dat negeren lukt niet als zo'n hond los loopt en me tot op minder dan een meter nadert he

- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
De asociale eigenaar hier in de buurt heeft gelukkig geen SPA maar 2 schapendoezen. Deze lopen altijd los, luisteren niet en lopen ook vaak zonder baas.
Het P&P rondje door de wijk is voor iedere andere hond gewoon aangelijnd, ze mogen hier niet eens los. Maar hoe vaak ik die krengen wel niet achter mij en Kalev aankrijgt en ze "lopen" rustig de hele ronde met je mee. Kalev moet daar dus helemaal niets van hebben, sowieso aangelijnd hond contact niet, dus blaft dan flink en zou snappen als hij de kans krijgt. Ik probeer ze dus altijd weg te sturen maar die krengen zijn nergens van onder de indruk.
Laatst weer, ditmaal waren ze met baas, ik liep rustig met Kalev toen ze vanachter van ruim 100m verder aangesprint kwamen. Doorlopen kan niet want ze lopen mee. Dus ik probeer uit allemacht mijn grommende, blaffende snappende hond achter me te houden. Terwijl die twee wervelwinden al blaffend en snappend om ons heen draaien en ik ze met mijn benen weg probeer te houden.
En die bazin? Doet helemaal niks. OP een gegeven moment riep ik of ze even haar honden bij zich wilde roepen. 0 Reactie. Nog een keer, geen reactie. 3e keer riep ik, Verdomme roep nu die honden bij je! Was de reactie - Doe toch eens normaal wijf, zie je niet dat ik bezig ben, asociaal kut mens dat je bent, loop dan toch ook door met die klote hond van je, dan is er niks aan de hand!
Sommige mensen snappen het gewoon echt niet. Ik probeer haar nu dus maar nog meer te vermijden, loop de rondjes door de buurt nu altijd de andere minder leuke kant op. Want met zo'n mevrouw en die honden kun je het gewoon niet winnen, en voor Kalev's trainen op negeren van honden wanneer aangelijnd is het totaal neit bevordelijk.
Het P&P rondje door de wijk is voor iedere andere hond gewoon aangelijnd, ze mogen hier niet eens los. Maar hoe vaak ik die krengen wel niet achter mij en Kalev aankrijgt en ze "lopen" rustig de hele ronde met je mee. Kalev moet daar dus helemaal niets van hebben, sowieso aangelijnd hond contact niet, dus blaft dan flink en zou snappen als hij de kans krijgt. Ik probeer ze dus altijd weg te sturen maar die krengen zijn nergens van onder de indruk.
Laatst weer, ditmaal waren ze met baas, ik liep rustig met Kalev toen ze vanachter van ruim 100m verder aangesprint kwamen. Doorlopen kan niet want ze lopen mee. Dus ik probeer uit allemacht mijn grommende, blaffende snappende hond achter me te houden. Terwijl die twee wervelwinden al blaffend en snappend om ons heen draaien en ik ze met mijn benen weg probeer te houden.
En die bazin? Doet helemaal niks. OP een gegeven moment riep ik of ze even haar honden bij zich wilde roepen. 0 Reactie. Nog een keer, geen reactie. 3e keer riep ik, Verdomme roep nu die honden bij je! Was de reactie - Doe toch eens normaal wijf, zie je niet dat ik bezig ben, asociaal kut mens dat je bent, loop dan toch ook door met die klote hond van je, dan is er niks aan de hand!
Sommige mensen snappen het gewoon echt niet. Ik probeer haar nu dus maar nog meer te vermijden, loop de rondjes door de buurt nu altijd de andere minder leuke kant op. Want met zo'n mevrouw en die honden kun je het gewoon niet winnen, en voor Kalev's trainen op negeren van honden wanneer aangelijnd is het totaal neit bevordelijk.

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wat een herkenbaar verhaal. Het is dat jij het over twee schapendoezen hebt, hier loopt er zo een vrouw rond met 1tje. En het verschil is dat die hond Skye ook daadwerkelijk aanvliegt. De laatste keer lukte het me niet ze uit elkaar te houden en hebben ze 'gevochten'. En nog greep ze niet in. Toen ik riep dat ik aangifte ging doen ging zij helemaal uit haar plaat. Uuuhhh.... ok dan...heimwee schreef:De asociale eigenaar hier in de buurt heeft gelukkig geen SPA maar 2 schapendoezen. Deze lopen altijd los, luisteren niet en lopen ook vaak zonder baas.
Maar echt vervelend voor je. Jij bent je best aan het doen om te trainen op het negeren van honden en dan krijg je dit achter je aan.
Ik denk dan toch altijd maar weer, gelukkig is 'maar' een schapendoes en geen SPA/ herder/ Rotweiler wat dan ook.
-
Yindi2015
- Vaste gebruiker
Dat is toch niet normaal? Ongeacht het ras, je hoeft gewoon geen last te hebben van elkaars honden. Belachelijke reactie van dat mens en dan kan jij de andere kant op gaan om haar honden te ontlopen.
Nederland is gewoon dicht bevolkt, je komt veel honden tegen. Als iedereen zijn hond gewoon aan de riem houdt op de plekken waar dat hoort en wat rekening met elkaar houdt zou het allemaal een stuk leuker zijn toch, voor alle baasjes.
Nederland is gewoon dicht bevolkt, je komt veel honden tegen. Als iedereen zijn hond gewoon aan de riem houdt op de plekken waar dat hoort en wat rekening met elkaar houdt zou het allemaal een stuk leuker zijn toch, voor alle baasjes.