Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cooper blaft als wij weg zijn.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Cooper blaft als wij weg zijn.

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Zoals de titel al zegt blaft Cooper als wij weg zijn, dit is zeker niet standaard elke keer zo, maar het komt regelmatig voor. We weten niet zo goed wat we ermee moeten doen, soms hoor ik aan zijn blaf dat hij al een tijdje bezig is, maar vaak reageert hij ook op onze auto's en begint pas met blaffen zodra hij ons hoort.
Cooper is ruim een jaar oud en het alleen zijn hebben we rustig opgebouwd, dit geeft geen problemen, hij sloopt niet, doet geen rare dingen, het enige wat hij dus wel doet is blaffen. Wij wonen in het buitengebied in een vrijstaand huis aangebouwd aan het huis van onze huisbaas. Zij geven ook aan dat hij regelmatig blaft maar vinden dit geen probleem en hebben geen last van hem. Cooper is echter ook regelmatig bij mijn schoonouders en schoonbroer en ook bij hun allebei blaft hij soms als ze even weg zijn. Zij wonen midden in een woonwijk en het geblaf zorgt daar dus wel voor overlast.
Zodra wij binnen komen en Cooper heeft veel geblaft negeren we hem, als hij stil is geweest toen we weg waren begroeten we hem wel. De vrouw van de huisbaas en huisbaas zelf hebben helaas wel eens de fout gemaakt om door de voordeur tegen Cooper te praten als hij blaft, dit is voor hem dus een beloning geweest. We hebben gevraagd om Cooper volledig te negeren als hij blaft.

Wie o wie heeft dé tip voor ons? We blijven namelijk niet voor altijd op deze plek wonen en zullen over een tijdje waarschijnlijk in het dorp gaan wonen waar het geblaf dus wel voor overlast zal gaan zorgen.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!
Groetjes Ella & Cooper :D
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Cooper blaft als wij weg zijn.

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou eens kijken of je een camera kan ophangen om te zien waarom hij blaft. Als het waaks gedrag is zou ik dat op een andere manier aanpakken dan wanneer de hond onrustig wordt en in verband met stress gaat blaffen.
EllaBellaah
Zeer actief

Bedankt voor je reactie! Hoe zou jij dan in beide situaties hiermee omgaan? Ik ben net 20 minuten weggeweest en heb hem een gevulde Kong gegeven. Toen ik terug kwam was hij wederom aan het blaffen. Heb even buiten gewacht en toen hij eventjes stil was ben ik naar binnen gegaan. De Kong was wel braaf leeggegeten.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Kan hij door het hele huis lopen. Bij mijn hond hielp het als hij alleen maar in de woonkamer zat en niet naar de voordeur (hal) kon lopen.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik zie niet helemaal in waarom het erg is als hij aanslaat wanneer hij jullie auto hoort? Verder wat Brindlecardi zegt: neem het eens op om te zien wat hij doet, lukt het niet mét beeld dan tenminste zonder. Het is lastig om het probleem aan te pakken als je niet weet wat het probleem exact is.

Het goede nieuws: ik kreeg een herplaatser met verlatingsangst en het duurde een maand of zes, zeven, maar nu is ze keurig stil als ze alleen is. Dus het komt goed, alleen het kan even duren ;)

Wat je sowieso kunt doen is zorgen dat je de hond nu al goed begrenst en duidelijkheid geeft. Dat is niet zielig, dat geeft rust in het koppie. Dus geef gedurende de dag eens een commando om op de plek te gaan liggen ipv dat Cooper daar uit zichzelf toch al gaat liggen en zorg dat commando's niet zelfstandig opgeheven worden. Wat het probleem ook precies mag zijn, even de touwtjes aantrekken is hoe dan ook goed.
EllaBellaah
Zeer actief

Wij vinden het niet erg dat hij aanslaat bij het horen van onze auto's, wel dat hij de hele tijd blaft als we er niet zijn. In huis als wij er zijn is hij eigenlijk heel relaxed, laat zich makkelijk op z'n plaats sturen. Ook dan is hij erg waaks en wij moeten wel heel overtuigend overkomen willen we hem laten stoppen.
Als we weg zijn heeft hij de beschikking over de keuken, woonkamer, eetkamer en gang. We hebben maar een klein huisje dus echt ontzettend ruim is het nou ook weer niet. Denken jullie dat het een optie is om hem niet meer in de gang te laten als we er niet zijn?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke blaft sinds ik hier woon ook om elk geluidje. Niet alleen om mijn eigen auto maar ook als de buren thuis komen of bij een portier doe dicht slaat.
Ik zet als ik langer weg ben de radio voor dr aan, dam onderscheid ze al die geluiden minder en slaat ze minder vaak aan.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

De radio aan kan inderdaad schelen. Dat doe ik hier nu ook om te voorkomen dat Daisy om elke scheet die ze hoort aanslaat. Als ik de buren moet geloven blaft ze niet/nauwelijks meer. Verder biedt ik veel afleiding. Dozen, wc-rolletjes, gestrooide snoepjes, gevulde kong, andere vulbare speeltjes. Overal doe ik dan wat brokjes of een likje smeerworst aan/in en voor ik de deur dichttrek smeet ik nog een handje brokjes door de kamer. Inmiddels zijn we terug naar een kong of gewoon haar ontbijt als ik weg ga.

Dit heb ik ook eens bij Joris (van mn ouders) laten proberen, maar die had/heeft dus wel verlatingsangst en daar bleven de dozen met brokjes onaangeroerd tot mijn moeder thuis was. Ik zou het dus wel proberen te filmen, zodat je een idee hebt of het opstandigheid is of verlatingsangst :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als het gaat om waaks blaffen (aanslaan als reactie op geluiden of het zien van bepaalde bewegingen) zou ik ervoor zorgen dat hij minder ziet en hoort. Dus kijken of je hem in een andere kamer alleen kan laten of radio bijvoorbeeld aan laten. Als het echt gaat om verveling of verlatingsangst is het probleem groter.
EllaBellaah
Zeer actief

Bedankt voor alle tips, ik let de afgelopen dagen goed op zijn reactie als ik wegga. 9 van de 10 keer ligt hij te slapen en kijkt hij niet eens op als ik wegga. Het is één keer voor gekomen dat hij heel teleurgesteld keek omdat hij dacht dat hij mee mocht, toen ik terug kwam was hij echter wel stil. Zou het kunnen dat als hij eenmaal iets gehoord heeft hij niet meer ophoudt met blaffen? Ook heb ik hem een keer een gevulde kong gegeven voordat ik wegging, deze keer blafte hij wel toen ik terug kwam.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Maar je weet niet wat hij doet als je weg bent, zonder opname bedoel ik. Het zou best kunnen dat hij niet meer ophoudt met blaffen als hij iets gehoord heeft, maar dat weet je dus niet.

Wat betreft de kongs en dergelijke om zich te vermaken, heb ik geen goede ervaringen. Lola wil alleen maar voor het raam zitten en verder zo min mogelijk nadenken. Als we een half pretpark voor haar achterlaten, is ze helemaal over de zeik als we terugkomen. Heeft ze alleen maar naar buiten zitten staren, gaat het veel beter.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Bij sommige honden helpt het inderdaad om de Radio aan te zetten. Lune van mij is een waakse doos die echt reageert op geluiden van buiten.
Doordat de radio aanstaat hoort ze die minder en is er dus ook minder geblaf. En ik heb het dan voornamelijk over snachts in mijn geval ;-).
Ze had nogal de neiging om snachts bij een dichtslaande auto deur als een malloot blaffend door het huis te gaan rennen..
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

EllaBellaah schreef: Zou het kunnen dat als hij eenmaal iets gehoord heeft hij niet meer ophoudt met blaffen?
Ja dat kan, Mayke kan ook minuten lang doorblaffen als er iemand aan de deur is geweest als ik niet thuis was.
En ik kwam er een keer achter dat mijn buurmeisjes in mijn achtertuin komen als ik weg ben, en door t raam gaan loeren en tegen de honden kletsen. Dat staat garant voor een half uur blaffende Mayke :LOL: Ik kwam daar per toeval achter en heb ze erop aangesproken.

Je kun je telefoon een keer achterlaten op standje geluid opnemen, dan kun je terug luisteren. Vaak kun je aan de type blaf wel horen of het angst of waakzaamheid is, of een combinatie.

De meeste laptops hebben een ingebouwde webcam. Er zijn programma's waar je de beelden live kunt terug kijken op internet. Dat geeft je nog geen oplossing, maar wel inzicht wat er precies gebeurt :)
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boom er was altijd gewend om bij alleen zijn alleen in de woonkamer te zijn/te kunnen.
Nadat ik in 2014 verhuisd was, heeft hij het vreselijk moeilijk gevonden om alleen te zijn, terwijl hij daar nooit problemen mee had.
Inmiddels had ik ook Juma erbij en dacht ik in 1e instantie dat zij degene was die tekeer ging, maar naar later bleek was dat of Boomer, of zij samen.
Het is toen opgelost door hem een periode het hele huis 'te geven'.
Het bleek hem te helpen om op mijn bed te kunnen, terwijl hij daar 's nachts niet sliep of wilde slapen.
Na een tijd kon hij wel weer in de woonkamer blijven, maar alleen met een hond erbij.

Nu sta ik op het punt om weer (als het goed is, voor het laatst..) te verhuizen en het is mijn plan om gewoon vanaf het begin alle deuren open te laten bij alleen zijn.
Dat wil ik dan later weer afbouwen, want hij heeft niets in de kinderkamer(s) te zoeken..

Misschien is het ook zoiets bij Cooper?
Misschien wil hij zeker kunnen zijn dat jullie niet ergens anders in huis zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”