Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van Eukanuba naar BARF

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Carlo_040

Van Eukanuba naar BARF

Ongelezen bericht door Carlo_040 »

Beste hondeneigenaren,

Ik heb nu een 16 weken oude amerikaanse akita die is afgespeend op Eukanuba en daar ben ik trouw mee doorgegaan :engel: .
Daarnaast ben ik sinds 2 dagen op aanraden van de fokker de avond maaltijd aan het vervangen door Barfmenu van tinlo.
Nu kom ik op het punt dat ik bijna door de zak brokken heen ben en aangezien ik meer overtuigd ben van vers vlees dan van brokken ben ik aan het overwegen om volledig over te gaan op vlees (Barfmenu met Kivo erbij waarschijnlijk).

Wat raden jullie aan? En als ik volledig vlees geef is het dan aan te raden om extras bij te geven zoals vitamines of iets?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Van Eukanuba naar BARF

Ongelezen bericht door Pemba »

Als er "compleet" op staat hoef je er niets bij te geven.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Kivo heeft complete mixen en Barfmenu heeft ook een hoop keus.
Vooral lekker afwisselen qua merken en diersoorten :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Let op de calcium/fosfor verhouding, die moet ongeveer 1,2 zijn. Een teveel aan calcium kan de pup nog niet reguleren, daar kan hij botproblemen van krijgen.
Kijk of de kvv fijn gemalen is, te grote stukken bot passen (nog) niet door het spijsverteringskanaal en als hij nog geen vlees gewend is, is zijn maag nog niet zuur genoeg om bot goed te verteren.
Voeg gekookte groente toe, ca. 10% van de maaltijd. Een gekookt ei of yoghurt is ook altijd goed om te geven.
Wissel af met smaken zodat hij veel smaken leert kennen, voer ook gerust af en toe brok voor het geval je een keer terug moet op brok, dan eet hij dat nog..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Beiden zijn zeer fijn gemalen mn barfmenu kun je door een rietje drinken. Veel afwisselen van kvv's ik zou t niet bij deze 2 houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Carlo_040

Ongelezen bericht door Carlo_040 »

Maar extra B Complex vitamine geven is niet nodig bij vlees? Want dat was wel een eis vanuit de fokker als toevoeging aan de brok.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Carlo_040 schreef:Maar extra B Complex vitamine geven is niet nodig bij vlees? Want dat was wel een eis vanuit de fokker als toevoeging aan de brok.
Ik heb het nooit gedaan in ieder geval enGol is er prachtig op opgegroeid.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Carlo_040 schreef:Maar extra B Complex vitamine geven is niet nodig bij vlees? Want dat was wel een eis vanuit de fokker als toevoeging aan de brok.
Nope... nooit gedaan en hier alles prima en gezond (gerontgend alles oke) opgegroeid. Als je afwisseld qua merken en diersoortwn krijgen ze ruim genoeg binnen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”