Ja dit wilde ik ook nog zeggen schijnt wel een leuk gebiedje te zijnlinda-bakker schreef:De Reeuwijkse plassen! Niet zo groot, wel alle ingrediënten aanwezig, niet mega druk!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooi (rustig?) gebied met water, Zuid-Holland?
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Mooi (rustig?) gebied met water, Zuid-Holland?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Ja delft inderdaad ook mooie plek
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
De Bernisse bij Spijkenisse in de buurt, een behoorlijk recreatiegebied waar je heel veel kanten uit kan en zolang het geen zwemweer is het ook niet heel druk is.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Westerpark in Zoetermeer is altijd erg rustig. Als ik er op zondagmiddag 5 mensen tegenkom, is het veel 

- scooter
- Actief
- Mijn ras(sen): Markiesje
- Contacteer:
Leuk, doe zelf hier ook weer ideen op voor mooie wandellocaties
Welke gebieden zijn konijnen vrij/arm? Kan iemand mij dat vertellen a.u.b.?
Dank jullie wel alvast.

Dank jullie wel alvast.

Scooter R.I.P 16-06-1997/22-10-2008
http://www.hondentraining-reo.webnode.nl
http://www.nadac-hoopers-nederland.nl
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
De Bernisse niet in ieder geval.scooter schreef:Leuk, doe zelf hier ook weer ideen op voor mooie wandellocaties![]()
Dank jullie wel alvast.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
lage bergse bos ook niet.nusca schreef:De Bernisse niet in ieder geval.scooter schreef:Leuk, doe zelf hier ook weer ideen op voor mooie wandellocaties![]()
Dank jullie wel alvast.
surfplas in krimpe volgens mij wel redelijk konijn arm
-
- Zeer actief
- Contacteer:
In het Westerpark zie je ook wel eens een konijn, maar Boomer doet er eigenlijk nix mee. Dus of het er veel zijn durf ik niet te zeggen m
Toevallig rende hij van de week achter een konijn aan, ergens anders en dat konijn liep een meter voor hem. Konijn gaat naar rechts en hij naar links.. Dus daar heb je niet veel aan
Toevallig rende hij van de week achter een konijn aan, ergens anders en dat konijn liep een meter voor hem. Konijn gaat naar rechts en hij naar links.. Dus daar heb je niet veel aan

- Bink2009
- Zeer actief
Er zitten wel behoorlijk wat konijnen, maar ook heel veel fazanten die brutaal op je af komen (de mannetjes). Als ik daar met Bink ga wandelen moet hij echt een tuig om omdat hij elke keer gigantisch in de lijn gaat hangen bij het zien van wild.M@rleen schreef:In het Westerpark zie je ook wel eens een konijn, maar Boomer doet er eigenlijk nix mee. Dus of het er veel zijn durf ik niet te zeggen m
Verder wel erg mooi wandelen en erg rustig, op zondagochtend kom ik 9 van de 10 keer niemand tegen, en de mensen die ik tegenkom zijn erg beleefd en lijnen hun hond aan als we ze moeten passeren. Groot gedeelte is losloopgebied maar ook veel aanlijnplicht (vooral in broedseizoen), hoe de regels daar precies zijn en voor welk gebied weet ik niet misschien dat jij dat weet M@rleen?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang je niet van de weekenden afhankelijk bent is het overal wel redelijk goed te doen... hoofddorp , de groene weelde, is ook leuk met de waterpartij en daar kan je lekker wandelen ook... Reeuwijkse plassen is ook leuk maar in de zomermaanden beperkt, nieuwkoopseplassen heb je een hondenroute, is wel wat drukker maar door de weeks een goed te doen.
Zegerplas is door de weeks ook best goed tedoen al vind ik dat geen fijne plek om te wandelen, mag niet overal los, druk met fietsers en momenteel is de dag camping ook weer open, het stuk langs het kanaal vind ik persoonlijk ook drama.... dus die zou ik niet aanraden.
Zegerplas is door de weeks ook best goed tedoen al vind ik dat geen fijne plek om te wandelen, mag niet overal los, druk met fietsers en momenteel is de dag camping ook weer open, het stuk langs het kanaal vind ik persoonlijk ook drama.... dus die zou ik niet aanraden.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het middengedeelte is altijd aanlijnplicht, daar staan schapen. Daarvoor moet je bruggetjes over, dus daar komen wij nooit. Het gebied daarom is met broedseizoen aanlijngebied, maar er is nog voldoende park over om lekker te lopen. Alleen kun je dan geen rondje lopen, maar moet je een gedeelte over dezelfde route terug, als je met de auto bent.Bink2009 schreef:Er zitten wel behoorlijk wat konijnen, maar ook heel veel fazanten die brutaal op je af komen (de mannetjes). Als ik daar met Bink ga wandelen moet hij echt een tuig om omdat hij elke keer gigantisch in de lijn gaat hangen bij het zien van wild.M@rleen schreef:In het Westerpark zie je ook wel eens een konijn, maar Boomer doet er eigenlijk nix mee. Dus of het er veel zijn durf ik niet te zeggen m
Verder wel erg mooi wandelen en erg rustig, op zondagochtend kom ik 9 van de 10 keer niemand tegen, en de mensen die ik tegenkom zijn erg beleefd en lijnen hun hond aan als we ze moeten passeren. Groot gedeelte is losloopgebied maar ook veel aanlijnplicht (vooral in broedseizoen), hoe de regels daar precies zijn en voor welk gebied weet ik niet misschien dat jij dat weet M@rleen?
Vaak ga ik met de fiets, dan ga ik het halve park door, zonder de aanlijnplichtgebieden.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Wordt dat aanlijngebied ook gecontroleerd? Dus kom je weinig loslopende honden tegen daar?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
In het Westerpark?TessaThomas schreef:Wordt dat aanlijngebied ook gecontroleerd? Dus kom je weinig loslopende honden tegen daar?
Ik fiets er wel eens, zonder Boomer, ik zie er nooit een loslopende hond.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Zou zelf niet zo snel kiezen voor plek waar ze vast moeten voor foto's
-
- Zeer actief
Moet het je even laten zien met foto's.. Duinen in Katwijk richting Wassenaar. Ligt eraan hoe laat en wanneer je gaat, maar vaak verder in duin (daar dus) is het redelijk rustig. Het is wel aanlijnplicht nu, maar af en toe los voor een foto moet kunnen
Dit is nog vlakbij Katwijk bij de uitkijkpost, bunker. Daar vlakbij kun je parkeren (Cantineweg) en is een stuk losloopgebied aan de rechterkant.

Dit is bij de Atlantic wall, zoek maar op op google

Dit is nog vlakbij Katwijk bij de uitkijkpost, bunker. Daar vlakbij kun je parkeren (Cantineweg) en is een stuk losloopgebied aan de rechterkant.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
jacq1970 schreef: Zegerplas is door de weeks ook best goed tedoen al vind ik dat geen fijne plek om te wandelen, mag niet overal los, druk met fietsers en momenteel is de dag camping ook weer open, het stuk langs het kanaal vind ik persoonlijk ook drama.... dus die zou ik niet aanraden.
Ik denk ook zo over de zegerplas daarom gaan wij liever naar conesteyn. Echter heeft Zegerplas wel weer meer plekjes voor echt mooie kiekjes.
In duingebied tussen kawijk en wassenaar word volgens mij zelden gecontroleerd ´´en is werkelijk prachtig ik heb nog nergens iets soortgelijks gezien´´ maar er is wel broed seizoen natuurlijk en er lopen en kruipen dus dieren rond die wel beschermd zijn daardoor de aanlijn plicht daar nu. Met Tootsje loop ik daar nu heerlijk onaangelijnd regelmatig. Maar wat er nog meer loopt intereseerd hem niet. Als je dus een jager hebt denk ik niet dat het fijn is om je hond daar los te laten. Zou ik zelf niet doen.
En zegerplas los laten met mooi weer is een ramp echt veel te druk wat fietsers , wandelaars en konijn betreft.
Stukje losse duin zonder hond dus voor een impressie van de rust daar.

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Actief
- Mijn ras(sen): sharpei
- Aantal honden: 5
nelleke schreef:Bij Delft. ga even kijken waar precies maar misschien weet Twink het wel.
De Balij is in Zoetermeer/Nootdorp dacht ik.
In Delft heb je Delftse Hout, maar daar is het altijd druk en op veel stukken mogen er geen honden lopen.
Dan kan je beter naar Midden Delfland gaan, stuk minder druk en veel water en velden en wat bergjes.
-
- Zeer actief
Dit was zo mooi, zeker bij die muur die Atlantic wall, daar mogen de honden nog net los. Aan de overkant is het beschermd gebied.blondie schreef:Moet het je even laten zien met foto's.. Duinen in Katwijk richting Wassenaar. Ligt eraan hoe laat en wanneer je gaat, maar vaak verder in duin (daar dus) is het redelijk rustig. Het is wel aanlijnplicht nu, maar af en toe los voor een foto moet kunnen![]()
Die foto met uitzicht over duin is bij de koepelbunker zo we het hier noemen. Mooi overzicht over duin geeft dat.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
zeg dat! kans op andere honden is zeer groot. Geldt trouwens ook voor het Hitland, het Schollebos en Kralingse Bos. Allemaal echt wel mooie gebieden (daar loop ik zelf als ik in NL ben) maar haast altijd drukRami schreef:Ik heb andere ervaringen met het Lage Bergsche bos. Zeker bij het hondenstrandje. Daar is het echt druk in het weekend.TessaThomas schreef:Die ben ik dus vergeten, heb hem erbij gezet.KarinW schreef:Wij zijn afgelopen zondag naar het Lage Bergsche Bos geweest, was ook helemaal niet druk.
Maar weet niet of er mooie plekjes zijn voor foto's..
Is ook veel bos, maar ook wel open plekken en water