Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Borstelen en grommen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Borstelen en grommen

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik ben de draad kwijt.. :denken:

Je hebt het in je OP over dat je hond gromt en borstelt als hij aan je hoofd ruikt.
En nu gaat het over een hond de "averechtse" commando's krijgt, "Los betekent bij hem dat ie moet komen"??? Jij bent toch degene die hem commando's leert?

Ik zie op het filmpje een vrolijke hond die wil spelen maar niemand heeft om mee te spelen :U:
Ik heb zelf een DH van 1,5 jaar, als zij haar portie spelen/trainen/wandelen per dag niet krijgt (2-3 uur) verzint ze zelf van alles, en dat zijn af en toe niet dingen die ik zo leuk vind :ugh:
jejachmi
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door jejachmi »

vandaag gebeurde het weer, deze keer lag hij op bed bij mn vader. nu liep ik naar het voeteneind omdat ik wat moest vragen.. keek ie me aan en begon weer te grommen..... geen borstel dit keer..
heel apart.. blijf het apart vinden.. alleen op mij doet ie ut.. niet mn vader niet de vriendin van mn vader.. alleen mij....
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind het eigenlijk wel zorgwekkend. Ken je toevallig iemand die erg goed is met honden die eens op bezoek kan komen? Of anders iemand inhuren? Zo via een forum is het maar lastig te beoordelen. Maar hier moet je wel wat mee.
jejachmi
geregistreerd lid

TJA ik vindt het ook niet bepaald leuk... tis apart. ken verder niemand die goed met honden is.. en om iemand in te gaan huren vindt ik zelf niet echt nodig..
ik ga het wel aanzien.
hij lijkt bang voor mij ofzo.. heel apart..
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou zeker iemand laten meekijken voordat het gedrag ingesleten is en nog lastiger bij te sturen, eerlijk gezegd. Best kans dat het inderdaad komt doordat je niet eenduidig bent in je communicatie, maar dat kan iemand die objectief naar jou, je hond en jullie omgang met elkaar kijkt beter beoordelen
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

jejachmi schreef:TJA ik vindt het ook niet bepaald leuk... tis apart. ken verder niemand die goed met honden is.. en om iemand in te gaan huren vindt ik zelf niet echt nodig..
ik ga het wel aanzien.
maar als ie bang voor je is, of iig jou niet vertrouwd moet je wel met hem uitkijken.
Nu waarschuwt ie je nog, tot je over zijn grens gaat en dan haalt ie wellicht uit.Al vind ik hem die uitstraling helemaal niet hebben op het filmpje maar goed het zijn momentopnames natuurlijk.
Ik denk wel dat je duidelijk moet zijn naar de hond wat je wel en niet wil.
Misschien claimt hij je vader wel, ik heb er thuis 1 die mij claimt, die moet dus van schoot als ze dat doet.
Maar dat zou je vader dan moeten sturen denk ik. die moet hem dan ook duidelijk maken dat het ongewenst gedrag is.
En ookal wil je er niet de kosten voor maken, ik denk wel dat je er wijs aan doet om er iemand voor te laten komen en die mee laat kijken. Voordat het straks uit de hand loopt en je het echt niet meer weet.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Eefje83 schreef:
jejachmi schreef:TJA ik vindt het ook niet bepaald leuk... tis apart. ken verder niemand die goed met honden is.. en om iemand in te gaan huren vindt ik zelf niet echt nodig..
ik ga het wel aanzien.
maar als ie bang voor je is, of iig jou niet vertrouwd moet je wel met hem uitkijken.
Nu waarschuwt ie je nog, tot je over zijn grens gaat en dan haalt ie wellicht uit.Al vind ik hem die uitstraling helemaal niet hebben op het filmpje maar goed het zijn momentopnames natuurlijk.
Ik denk wel dat je duidelijk moet zijn naar de hond wat je wel en niet wil.
Misschien claimt hij je vader wel, ik heb er thuis 1 die mij claimt, die moet dus van schoot als ze dat doet.
Maar dat zou je vader dan moeten sturen denk ik. die moet hem dan ook duidelijk maken dat het ongewenst gedrag is.
En ookal wil je er niet de kosten voor maken, ik denk wel dat je er wijs aan doet om er iemand voor te laten komen en die mee laat kijken. Voordat het straks uit de hand loopt en je het echt niet meer weet.
Ben het met Eefje eens, ik zou ook iemand opzoeken nu is het, in jouw ogen "nog niet zo ernstig", het kan snel escaleren naar iets ernstiger. Waarom zou je dat de hond aandoen, er is duidelijk ergens een communicatie stoornis tussen jullie.
jejachmi
geregistreerd lid

tis niet dat ik niet lees en niet wil luisteren hoor :D kzeg het maar even.

nu was ik eitjes aan het koken.. komt de hond naar de keuken toelopen.. en kijkt zielig om het hoekje.. afwachtend.. kvindt de hond momenteel meet zielig als ie zo doet dan dat ik bang van hem wordt.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

jejachmi schreef:tis niet dat ik niet lees en niet wil luisteren hoor :D kzeg het maar even.

nu was ik eitjes aan het koken.. komt de hond naar de keuken toelopen.. en kijkt zielig om het hoekje.. afwachtend.. kvindt de hond momenteel meet zielig als ie zo doet dan dat ik bang van hem wordt.
hij is niet zielig, hij wil iets met je ondernemen maar je bent niet duidelijk voor hem. Wat verwacht je van hem en wat kan hij.
Ga iets met hem ondernemen, een cursus gehoorzaamheid ofzo, samenwerken aan een band en duidelijkheid ook wat commando's betreft.
Zodat het voor iedereen duidelijk is wat je van hem vraagt.
Als de verstandhouding niet duidelijk word blijft ie zich zo gedragen. EN ik denk niet dat je hem zielig moet vinden, tenminste, niet als ie zich zo gedraagt, dan bevestig je hem er alleen maar in.Ik denk ook niet dat ie wil dat je bang van hem wordt maar hij krijgt wel teveel ruimte om dit gedrag te laten zien.
Maar nogmaals. ik ben geen gedragstherapeut en ook geen trainer. Kijk gewoon eens of er iemand met verstand van zaken mee kijkt, thuis of eventueel een proefles op een cursus, ik denk dat je dan al gauw wat adviezen kunt meenemen en ermee aan de slag kunt.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ja maar een onzekere hond kan zeker ook uitvallen. Juist zelfs. Dat hoeft absoluut niet uit agressie te komen. Is de hond eigenlijk van jou of van je vader? Wat denkt je vader eigenlijk van de kwestie?
jejachmi
geregistreerd lid

van wie die hond is is moeilijk. we doen hetzelfde met de hond.. denk dat de hond hem als baas ziet. meer dn mij..

ik ga het aanzien en mocht er erger worden dan ga ik zeker hulp inschakelen.
net kwam hij vanzelf bij mij om aandacht vragen, dus hem even gekriebeld en wat lekker gegeven. en nu licht ie naast me te slapen...

oooh.. terwijl ik dit typ gaat ie naar zn mand. :D
jejachmi
geregistreerd lid

nu zit ie weer aandacht te vragen.
https://afbeelding.im/bv8IofgG
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”