Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu vast en pup los...?
Moderator: moderatorteam
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Aantal honden: 1
Re: Reu vast en pup los...?
Ja dat is ook wel weer zo! Straks blijft er voor mijn honden niks meer over, zou ook jammer zijn.

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Ik bedoelde ook geen ´strenge´ wandeling aan de korte lijn hoor, maar lekker laten snuffelen zoals hij graag doet. Het wandelt misschien minder prettig voor jezelf, maar ik begreep dat hij aan de korte lijn veel minder reactief was.Rosaly schreef:Ja dat is ook wel weer zo! Straks blijft er voor mijn honden niks meer over, zou ook jammer zijn.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dan ga je in gebieden lopen waar overzicht is. TS geeft aan volgens mij dat haar hond los prima met andere honden kan en dat het vast soms een dingetje is.Heavy schreef:Ik heb ook een herder gehad die niet met andere reuen kon ( dus wel een heel baasgerichte hond) en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik daar nog een pup bij had lopen en dan zeker niet een teefje .
Een reu die niet met andere reuen kan daar heb je je handen al vol aan . Straks gaat je teefje lekker ruiken en dan lokt ze nog eens reuen aandaar zal jouw reu zeker niet blij mee zijn.
Als ik jou was ging ik ook lekker apart lopen met ze dan maar wat korter maar wel lekker ontspannen
Ik word er zelf een beetje kriegel van dat mensen gewoon geen rekening met elkaar houden, zeker in aanlijngebieden niet. Hou lekker je hond bij je, dan hoeft een ander zich niet in bochten te gaan wringen om ook een leuke wandeling te hebben in aanlijn gebied.
Op een bepaald moment zou je nergens meer kunnen lopen. En negen van de tien keer zijn de personen die lopen met een wat moeilijkere hond juist de mensen die hun honden terug bij zich kunnen roepen op tijd omdat ze weten dat hun hond niet met alles en iedereen overweg kan.
En dan "geneer je je"als er toch gegrauwd wordt omdat een ander zijn hond niet bij zich weet te houden. Ik blijf het nog altijd krom vinden.
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Ik denk dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt.....
Diesel hier kan met alles en iedereen en vindt het ook heerlijk om andere honden te ontmoeten. Als ik zo'n wandeling ga doen, neem ik hem alleen mee zodat hij kan doen en laten wat hij wil.
Tjika en Pip staan niet te wachten op buurtende honden die even gezellig hallo komen zeggen. Dus ik voorkom dat soort situaties.
Natuurlijk wandelen we ook samen, Tjika en Pip beide aan een lange lijn en Diesel los. Maar bij het naderen van andere honden komen ze allemaal bij mij terug en lijn ik ook Diesel aan. Dan lopen we aangelijnd verder. Jammer voor Diesel, maar dan dus geen ontmoeting met vreemde honden. Dit is een routine en hier weten ze niet beter. Voorkomt een hoop geklooi en gedoe.
Diesel hier kan met alles en iedereen en vindt het ook heerlijk om andere honden te ontmoeten. Als ik zo'n wandeling ga doen, neem ik hem alleen mee zodat hij kan doen en laten wat hij wil.
Tjika en Pip staan niet te wachten op buurtende honden die even gezellig hallo komen zeggen. Dus ik voorkom dat soort situaties.
Natuurlijk wandelen we ook samen, Tjika en Pip beide aan een lange lijn en Diesel los. Maar bij het naderen van andere honden komen ze allemaal bij mij terug en lijn ik ook Diesel aan. Dan lopen we aangelijnd verder. Jammer voor Diesel, maar dan dus geen ontmoeting met vreemde honden. Dit is een routine en hier weten ze niet beter. Voorkomt een hoop geklooi en gedoe.