PrachtigManuma schreef:Deze is ook leuk
Ik heb nu geen bordje. Dico staat al met het schuim op zijn bek tegen de deur aan te springen als er iemand aan komt. Die boodschap lijkt mij duidelijk genoeg
Moderator: moderatorteam
PrachtigManuma schreef:Deze is ook leuk
Dat zeg ik ook niet, dat het een vrijbrief is.Yara schreef:Bordjes zijn juridisch gezien niets waard en het is ook niet verplicht. Ik heb dat uitvoerig uitgezocht en mij is door een jurist verteld dat het niks afdoet aan je aansprakelijkheid. Als een inbreker komt inbreken en die wordt door de hond gegrepen dan blijf je hoe dan ook aansprakelijk. Het hangt dan van de rechter af wat die gaat oordelen. Het zal vast helpen dat je bordjes hebt hangen, maar het is geen vrijbrief dat de hond maar mag bijten en dat je dan niet aansprakelijk bent. Maar bordjes schrikken over het algemeen wel voldoende af.

Dat lijkt me dus totale nonsens. Buiten dat een hond niet direct wettelijk staat aangemerkt als een wapen zie ik ook nooit mensen bordjes op hun deur plakken dat ze koksmessen, boormachines en hockeysticks in huis hebben.Marjoleine schreef:Je moet alleen wel waarschuwen aangezien een hond dus een potentieel wapen is, ook wettelijk.
Hahaha, die vind ik leuk. Ik zou hem zelf nooit ophangen, maar zou het leuk vinden om hem tegen te komen.mercedes2803 schreef:Ik kan beter een bordje aan de deur hangen met een waarschuwing omtrent de baasjes ipv de hond... ik reageer vele malen linker op een inbreker dan Muis zal doen![]()
Ik heb er eens 1 gezien die ik in dat kader wel leuk vond....
"Is there life after death ?
Trespass and you'll find out"
Voorzien van een plaatje met high voltage symbolen en een voltage getal.
En dan natuurlijk ook een klein koordje over je schutting of langs je muur spannen die lijkt op een stroomdraad he ?![]()
Opdat ze zich drie keer af gaan staan vragen of het echt is.
Nee, dat is geen nonsens.mijke schreef:Dat lijkt me dus totale nonsens. Buiten dat een hond niet direct wettelijk staat aangemerkt als een wapen zie ik ook nooit mensen bordjes op hun deur plakken dat ze koksmessen, boormachines en hockeysticks in huis hebben.Marjoleine schreef:Je moet alleen wel waarschuwen aangezien een hond dus een potentieel wapen is, ook wettelijk.