Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier Waak Ik Xtreme

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Hier Waak Ik Xtreme

Ongelezen bericht door Hippo »

Manuma schreef:Deze is ook leuk :D
Afbeelding
Prachtig :mrgreen:

Ik heb nu geen bordje. Dico staat al met het schuim op zijn bek tegen de deur aan te springen als er iemand aan komt. Die boodschap lijkt mij duidelijk genoeg :engel: . Straks bij ons huis in de polder zal ik wel een bordje op het hek hangen. Dat niet een post/pakket bezorger denkt dat hij het pakketje misschien even aan de deur kan brengen of in de schuur kan zetten en hij ineens een hond aan zijn lijf heeft hangen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Yara schreef:Bordjes zijn juridisch gezien niets waard en het is ook niet verplicht. Ik heb dat uitvoerig uitgezocht en mij is door een jurist verteld dat het niks afdoet aan je aansprakelijkheid. Als een inbreker komt inbreken en die wordt door de hond gegrepen dan blijf je hoe dan ook aansprakelijk. Het hangt dan van de rechter af wat die gaat oordelen. Het zal vast helpen dat je bordjes hebt hangen, maar het is geen vrijbrief dat de hond maar mag bijten en dat je dan niet aansprakelijk bent. Maar bordjes schrikken over het algemeen wel voldoende af.
Dat zeg ik ook niet, dat het een vrijbrief is.
Je moet alleen wel waarschuwen aangezien een hond dus een potentieel wapen is, ook wettelijk.
En dat doe je met een bordje.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Volgens de jurist die ik gesproken heb zijn bordjes niet wettelijk verplicht. Maar het is natuurlijk wel slim om te waarschuwen dat er een hond op het erf is.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik kan beter een bordje aan de deur hangen met een waarschuwing omtrent de baasjes ipv de hond... ik reageer vele malen linker op een inbreker dan Muis zal doen :engel:

Ik heb er eens 1 gezien die ik in dat kader wel leuk vond....

"Is there life after death ?
Trespass and you'll find out"

Voorzien van een plaatje met high voltage symbolen en een voltage getal.
En dan natuurlijk ook een klein koordje over je schutting of langs je muur spannen die lijkt op een stroomdraad he ? :F:
Opdat ze zich drie keer af gaan staan vragen of het echt is.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Marjoleine schreef:Je moet alleen wel waarschuwen aangezien een hond dus een potentieel wapen is, ook wettelijk.
Dat lijkt me dus totale nonsens. Buiten dat een hond niet direct wettelijk staat aangemerkt als een wapen zie ik ook nooit mensen bordjes op hun deur plakken dat ze koksmessen, boormachines en hockeysticks in huis hebben.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

mercedes2803 schreef:Ik kan beter een bordje aan de deur hangen met een waarschuwing omtrent de baasjes ipv de hond... ik reageer vele malen linker op een inbreker dan Muis zal doen :engel:

Ik heb er eens 1 gezien die ik in dat kader wel leuk vond....

"Is there life after death ?
Trespass and you'll find out
"

Voorzien van een plaatje met high voltage symbolen en een voltage getal.
En dan natuurlijk ook een klein koordje over je schutting of langs je muur spannen die lijkt op een stroomdraad he ? :F:
Opdat ze zich drie keer af gaan staan vragen of het echt is.
Hahaha, die vind ik leuk. Ik zou hem zelf nooit ophangen, maar zou het leuk vinden om hem tegen te komen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

mijke schreef:
Marjoleine schreef:Je moet alleen wel waarschuwen aangezien een hond dus een potentieel wapen is, ook wettelijk.
Dat lijkt me dus totale nonsens. Buiten dat een hond niet direct wettelijk staat aangemerkt als een wapen zie ik ook nooit mensen bordjes op hun deur plakken dat ze koksmessen, boormachines en hockeysticks in huis hebben.
Nee, dat is geen nonsens.
Een hond is een potentieel wapen.
Vind je bv ook terug in de F&F wet, waarin staat waar en wanneer je een hond niet als wapen mag gebruiken, dus niet mag stropen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Een neef van me had jarenlang een bordje met "pas op" met een foto van een herder bij zijn huis. Op een keer hadden ze dat bordje eraf gehaald, werd er prompt geprobeerd in te breken (gelukkig niet gelukt). Hij heeft daarna het bordje maar terug gehangen.

Ter verduidelijking, hij heeft helemaal geen hond!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn schoonzus heeft ook jaren een waakbordje aan de deur gehad. Die had ook geen hond maar was wel van de inbrekers af. Het werkt als afschrikmiddel blijkbaar al goed genoeg.

Maar in Nederland is een bord niet verplicht. In België schijnt het wel verplicht te zijn. Maar het is uiteraard wel aan te raden als je waakse honden hebt. Je zult bij een incident ongetwijfeld sterker staan als je vooraf gewaarschuwd hebt. Maar het is geen verplichting.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”