Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleren voor de hond....

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Kleren voor de hond....

Ongelezen bericht door mijke »

Inge O schreef:
mijke schreef: Dus naar zijn gedrag kijken en gewoon voelen of hij niet te warm is. En je kunt het natuurlijk ook wel beredeneren.
Uit onderstaande blijkt dat zoiets voor veel mensen al veel te veel gevraagd is
Tamara81 schreef:Grappig dat ze in Angola hondenkleding verkopen. Er is dus ook markt voor in warme landen.
Iets van jasje of truitje vind ik alleen nodig in het geval van erg koud weer bij heel oude honden die weinig of niet bewegen en/of bij honden met erge dunne vachtjes.

Bij honden met een goede vacht vind ik het onzin, of ze zouden ziek moeten zijn.
Ja idioten heb je altijd. Maar een persoon met enige intelligentie (waar we hier op hf voornamelijk mee te maken hebben) zou het toch echt moeten kunnen ;)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Domor schreef:Als een hond hijgt dan heeft hij het warm, als de hond bibbert dan heeft hij het koud. Daar kleed ik mijn honden naar.
Nou dan moet ik ook maar aan de jas voor de dames :mrgreen:

Terriërs bibberen ook bij opwinding :wink:

Ik wrijf Truus wel droog als we thuis zijn als ze gezwommen heeft nu in de winter, maar meer niet.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb nog geen "schokkende" commentaren gelezen in de trend van elke dag een nieuw roze jurkje voor Fifi :W:
Maar ik zag net op FB een man die een JR (?) een in een strak overall (waarschijnlijk stretch) had gestoken omdat hij geen haren in de auto wil :ugh:
Heb je een hond dan weet je dat ie verhaart ... toch?
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik vind het idioot je hond aan te kleden omdat het zo geinig staat. gebruik alsjeblieft je gezonde verstand...

Maar wat functionele kleding betreft: het is niet altijd zo makkelijk dit voor je hond te beslissen.
Neem mijn windhond Lizzy. Anders dan andere windhondenrassen heeft zij een iets dikkere vacht met zelfs een beetje ondervacht. Ook kan zij onderhuids vet aanmaken. Maar goed, het is geen DH natuurlijk.
In de beginjaren hier hadden wij geen verwarming, maar nooit gemerkt dat zij het koud had. Zelfs toen we beneden een houtkachel kregen, en zij zich lekker daarnaast in een stoel kon opkrullen, verkoos zij vrijwillig heel vaak de ijskoude kamer boven waar het een graad of 3 was :O: Op de bank maakte zij dan een heerlijk nestje van kussens en plaids en lag zij genoeglijk te knorren.
nu hebben we in huis weliswaar verwarming, maar in onze slaapkamer komt het 's winters nauwelijks boven de 10 graden uit. Ze ligt op een comfortabel bed, die weer op een verhoging ligt en waarin ik een schapenvacht heb gelegd. Ik heb niet het idee dat ze het koud heeft zo, maar toch geef ik haar nu 's nachts wel een fleece truitje aan. Ze is tenslotte al 13,5. Het lijkt haar niet veel te kunnen schelen dus ik weet echt niet of ze het nodig heeft. Maar oververhitting lijkt me ook wel weer onwaarschijnlijk. Dus bij vrieskou buiten en <10 graden binnen is het truitje aan.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb mijn honden nooit een jasje aangedaan, Nikkie krijgt nu als het echt waterkoud is een jasje aan.
Ze heeft artrose en heeft het tegenwoordig eerder koud. Pinschers hebben ook geen ondervacht.

Maar eerlijk gezegd hou ik er helemaal niet van om honden aan te kleden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

dagmar88 schreef:
mosquito1980 schreef: Dus, brand los. Waarom vinden sommigen dat hun hond kleren aan moet?
Je hebt de nakers die een lekker jasje oid aan hebben, dat is OK (lijkt mij) )

Charlie is bijna bloot. Vachtje van niets en geen ondervacht.
's Zomers moet ze een t shirt aan en zonnebrandmelk, om dezelfde reden.
Serieus? :80: Ze verbrandt anders 's zomers? Bizar eigenlijk, haar vacht is dus eigenlijk vrij 'nutteloos' omdat die zo vreselijk dun is?

Ik heb niks met kleren voor honden, maar bij sommige dingen vind ik het nuttig/nodig. Een jas, omdat de hond anders nat wordt en het huis vies vind ik persoonlijk onzin, maar een badjas die ze aankrijgen als ze nat zijn vind ik weer geen probleem. En die jas om te zorgen dat de hond niet nat en daardoor koud wordt, vind ik ook logisch, ook al lijkt dat op de 1e reden, de insteek is net even anders.
Bij trainingen hebben ze bij ons niks aan, maar er zijn clubgenoten die de hond voor en na de training een jas om doen om te zorgen dat ze niet te hard afkoelen. Ondanks warming up en cooling down is het denk ik met bepaalde temperaturen niet goed om een hond na een training stil te leggen in een auto. Zo'n soort jas zou er hier ook nog kunnen komen en een badjas vind ik eigenlijk ook wel een goede optie, vanwege het stil liggen. Nu houd ik Tay binnen als hij zeiknat geregend is op een trainingsavond, want hij droogt slecht. Maar Tay binnen betekent Tay op bed en dat is met een natte hond ook niet handig. :LOL:

Ik ben zelf meer voor de degelijke spullen, dus geen bijzondere jasjes, truitjes enzovoorts, maar als een hond het nodig heeft mag het best naar de smaak van de eigenaar zijn. Als het maar niet aankleden om het aankleden is.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Verbranden van de huid heeft volgens mij ook met de kleur te maken. Xavi heeft het ook op zijn kop. Die is wit en je ziet de huid zo zitten.. dat is echt opletten in de zomer.
Afbeelding
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Hylos schreef:Verbranden van de huid heeft volgens mij ook met de kleur te maken. Xavi heeft het ook op zijn kop. Die is wit en je ziet de huid zo zitten.. dat is echt opletten in de zomer.
Bij Xavi snap ik het idd vanwege de huidskleur, maar ik had het bij Charlie weer niet verwacht eigenlijk. Het verbranden van witte delen ken ik wel van de paarden.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier een koeljas en een Back on Track regenjas. Die laatste zorgt ook nog voor wat warmte. Ik gebruik ze tot nu toe alleen bij het trainen en wedstrijden.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier nog zo'n klapkaak met erg dunne vacht. Bij bar weer onder de 8gr of vorst krijgt hij zijn jas aan, het lijkt op een paardendeken. Bij zon en kou heeft hij er niet echt last van. Je merkt het meteen als hij het koud heeft, drukt zijn staartje tegen zijn nijlpaardenbillen, kop laag en gaat rillen. Als het dan regent wil hij echt niet naar buiten. Met jas aan wel.
Het maakt mij niet uit wat een ander ervan denkt, als hij het niet koud heeft door, of met regen en kou wel naar buiten wil vanwege een jas, dan krijgt hij gewoon een jas aan. Binnen heeft hij het nooit koud, hij zal overigens niet op een koude vloer gaan liggen en als ik wel eens een fleecedekentje over hem heen gooi in de winter, laat hij die liggen.

Bij de mechels heb ik slechts 1x kou gezien, dat was in Italië in de zomer door het zwemmen en poedelen in een heel koude rivier. Verder hebben ze het nooit koud, ze willen met 1 graad boven nul nog gaan zwemmen als ze de kans krijgen :piew:
TessaThomas schreef:
Hylos schreef:Verbranden van de huid heeft volgens mij ook met de kleur te maken. Xavi heeft het ook op zijn kop. Die is wit en je ziet de huid zo zitten.. dat is echt opletten in de zomer.
Bij Xavi snap ik het idd vanwege de huidskleur, maar ik had het bij Charlie weer niet verwacht eigenlijk. Het verbranden van witte delen ken ik wel van de paarden.
Hippo ligt graag zo op zijn rug in de zon (dit is dus geen rollen)
Afbeelding

En dan verbrand hij bijna heel zijn onderkant. Het wordt dan lichtroze en na enkele dagen gaat hij vervellen, net of hij vreselijk roos heeft. We halen hem in hoogzomer dus tussen 11-15u uit de zon na een kwartiertje en soms smeren we hem in, het is echt een zonaanbidder. Aan de bovenkant verbrand hij niet.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat een maffe hond is Hippo :LOL:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ken ook een labrador die zo eens de buik had verbrand :D
TessaThomas
Zeer actief

alinelaila schreef:
TessaThomas schreef:
Maar Charlie heeft toch zelfs veel meer wit dan Xavi?
:oohja: Verkeerde hond voor me van Dagmar :engel:
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 14 dec 2016 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gollum
Zeer actief

sbientje schreef:ken ook een labrador die zo eens de buik had verbrand :D
Wat gek met een Labradorvacht, Gol is alleen in haar liezen iets minder behaard maar verder is er geen huid te zien.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

billy schreef:
Domor schreef:Als een hond hijgt dan heeft hij het warm, als de hond bibbert dan heeft hij het koud. Daar kleed ik mijn honden naar.

Ik wrijf Truus wel droog als we thuis zijn als ze gezwommen heeft nu in de winter, maar meer niet.
Bibberen ze het hele jaar door of alleen of voornamelijk in de winter? In het geval van dat laatste zou het zo maar kunnen zijn dat het toch van de kou is, maar dat is dus wel kijken naar de honden. En ik zie inderdaad zat terriers die het koud hebben.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Gollum schreef:Wat een maffe hond is Hippo :LOL:
Heb er nog 1 gevonden :engel:

Afbeelding
Maf is hij zeker :F:
Domor schreef:
billy schreef:

Bibberen ze het hele jaar door of alleen of voornamelijk in de winter? In het geval van dat laatste zou het zo maar kunnen zijn dat het toch van de kou is, maar dat is dus wel kijken naar de honden. En ik zie inderdaad zat terriers die het koud hebben.
Terriërs is wel een heel breed begrip. Ik ken naast Hippo vele SPA en dat zijn toch ook echt terriërs. Echter die vacht is niet te vergelijken met bijv een een Jack Russell of een Duitse Jacht Terriër.

De mechels kunnen ook heel goed trillen van opwinding, zomer en winter en dat is niet van de kou :W:
Gollum
Zeer actief

Oh wat een lief bloot buikje :I:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hahaha zo ligt Gimmick ook regelmatig in de zomer...
Ik smeer haar buik altijd even in als ik toch de kinderen insmeer s ochtends...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris heeft een badjas. Die krijgt hij aan als hij ontiegelijk nat en smerig de auto in moet (als ik hem dan niet vergeten ben tenminste :oeps:) Scheelt heel veel modderspetters en houdt mijn auto nog een klein beetje netjes.
Als hij in deze tijd van het jaar gaat zwemmen krijgt hij hem ook even een half uurtje aan als we weer thuis zijn. Anders duurt het een dag voor hij weer helemaal opgedroogd is. Met even een half uurtje zijn badjas aan droogt hij veel sneller.

Heb net hier op het forum een jas overgenomen. Morris heeft hem qua vacht natuurlijk totaal niet nodig. Die hond heeft het nooit koud en een natte hond in huis zit ik ook niet mee. Zou niet weten waarom hij een jas aan zou moeten in het normale dagelijkse leven.
Maar we gaan soms even langs bij wat oudere mensen en daar mag hij niet naar binnen als hij nat is. Dus als het nu keihard regent sla ik over. Nu kan hij dan even daar naartoe de jas aan en dan mag hij wel naar binnen. Mensen blij, Morris blij. Terugweg kan de jas dan wel weer uit.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden hebben geen jas, niet nodig ook.
In de winter krijgen ze wel wat meer eten, ze moeten hard werken en ook in de winter zwemmen.
Ik merk nooit dat ze het koud hebben.
In de winter droog ik ze na het zwemmen wel goed af als ze daarna nog stil moeten zitten bijvoorbeeld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

Jasjes voor honden vonden we maar niks, totdat meneer Teckel bij ons kwam een ouder manneke die heel graag met de wandelingen mee ging, maar het in de winter toch koud had. Voor de wandeling zat hij al te bibberen, terwijl we nog binnen waren en ondertussen met droeve oogjes je aankijken :(: een jasje gehaald en hij was er helemaal blij mee :I:
Na meneer Teckel kwam Joep een jonge energieke x Teckel, maar een dun vachtje. Wij dachten hem dus ook blij te maken met een jasje, maar na het aantrekken was Joep heel zielig :(: hij kon niet meer bewegen, alleen zijn ogen bewogen nog :goeie: . Hem doe je er geen plezier mee. Hij rent zich liever warm :wink:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

samantha! schreef:Mijn honden hebben geen jas, niet nodig ook.
In de winter krijgen ze wel wat meer eten, ze moeten hard werken en ook in de winter zwemmen.
In de winter droog ik ze na het zwemmen wel goed af als ze daarna nog stil moeten zitten bijvoorbeeld.
Afdrogen? Hoe doe je dat?
Als Vusi en Alex zwemmen is Vusi droog als we thuis komen. Alex blijft bijna tot 2 uur nat, ik kan hem "afdrogen" maar dat helpt niet zoveel, hij heeft een enorme dikke vacht. Nu zullen ze hier niet zo snel kouvatten :wink:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mosquito1980 schreef:
samantha! schreef:Mijn honden hebben geen jas, niet nodig ook.
Afdrogen? Hoe doe je dat?
Als Vusi en Alex zwemmen is Vusi droog als we thuis komen. Alex blijft bijna tot 2 uur nat, ik kan hem "afdrogen" maar dat helpt niet zoveel, hij heeft een enorme dikke vacht. Nu zullen ze hier niet zo snel kouvatten :wink:
ik doe dat met een hondenzeem (maar een gewone zeem werkt ook wel) en daarna mt een handdoek. Dan zijn ze nog niet droog maar iig niet meer druipend nat.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Functionele kleding heb ik geen moeite mee. Elco en Gait krijgen op de fiets dus mooi een jasje aan. Zeker Gait krijgt het snel koud als het gras nat is ;) Bij gewone wandelingen lopen ze zichzelf maar warm. Maar goed, Elco heeft nog geen strenge vorst meegemaakt en Gait nog minder. Heb wel het idee dat Gaits vacht wat dikker is dan die van Elco destijds, maar dat zal komen doordat Elco een lente/zomer-pup is en Gait een herfst/winter-pup
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

tussen en na training krijgen ze een licht deken om, om de spieren warm te houden.
Ds krijgt 's avonds bij de laatste wandeling tijdens de winter een fleece om of een regenjas bij regen omdat het verschil tussen voor de open haard liggen en buiten wel erg groot kan zijn :wink:
De jongste heeft een regendeken om tijdens herfst/winter mee te fietsen zodat ze droog blijft en niet kleddernat een kennel met betonnen vloer inmoet.

de buitenhonden krijgen in de winter extra rijst en soep bij koude nachten. en stro in de kennel.

Tuurlijk hebben ze een vacht, maar ik vind hoe ik het doe fijn bij mijn honden en de honden vinden het ook fijn denk ik. Dat andere honden gewoon behaard door het leven moeten is heel leuk voor andere honden en mijn honden zouden er ook niet dood van gaan, absoluut niet. Maar ik vraag veel van ze en op deze manier denk ik dat ik er net dat extra beetje meer toevoeging aan geef zodat ze alles kunnen geven wat ik vraag.

O ja, ik was en blaas ze ook maandelijks uit omdat ik ze graag lekker heb ruiken. Ook dat nog :cheer: :wink:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Het is enkel ooit functioneel begonnen. Bij oude honden, bij opvanghonden die verwaarloosd waren en later voor de lange wedstrijddagen.
Kay draagt nu sneller een jasjes. Ze gaan mee op lange afstandswandeling. Soms tijdens pauze krijgt hij dan wel even een jasje aan, omdat hij anders te snel afkoelt en beduidend stijf er door wordt.
Soms heb ik een jas bij vies weer aan. Tja ik heb soms geen zin om meerdere keren per dag die honden droog te maken. Soms krijgen ze een jas aan als ze na wandeling nat en of vies zijn. Scheelt een hoop poetswerk voor mij.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik móést er echt niets van hebben.

Dat een ander een jas voor zijn hond had, prima. Maar no way dat ik dat ging doen dus.

Goed. Dat is dus verleden tijd.
Tot vorig jaar had Habibi een behoorlijk dikke ondervacht.
Om de een of andere wazige reden heeft ze wel een normale bovenvacht nu, maar nauwelijks tot geen ondervacht.
Ze is prima gezond, fit, vrolijk en glimmend, maar nagenoeg géén ondervacht. Is ook sneller nat op haar huid nu. Met ondervacht kan ze zelfs zwemmen terwijl ze nauwelijks nat wordt op haar huid, nu met een fiksr regenbui al nat.
Overigens hoor ik hetzelfde van iemand hier in de buurt met drie zuivere shelties. Ook nauwelijks ondervacht deze winter.

Normaal gesproken loopt Habibi zich prima warm, en is er nòg niets aan de hand, ook zonder die ondervacht.

Maar madammeke gaat ook mee naar stal. Waar ik uitgebreid met paard teut, koffie drink, klets etc. Kan maar zo een uur of 2 a 3 buiten zijn. En daar beweegt Habibi nauwelijks.
Ze ligt, zit of staat altijd heel dicht bij mij in de buurt.

Als het fris weer is, rilt ze na een poos als een rietje. Rilt nog zeker 20 minuten na, als ik in de auto met verwarming aan op weg terug ben naar huis.

Ik begon al een beetje zelf te twijfelen, in de auto laten, thuis laten etc.
Op stal was het mensen ook opgevallen dat ze wel heel sneu is met kou. (normaal vrolijk en blij, met kou gewoon echt sneue houding) er werd ook al gevraagd of ik niet aan een jas dacht.

Na lang dubben afgelopen kerstvakantie maar zo'n ding gekocht. (gewoon basic zwart, waterdicht en gevoerd)

Ik dacht dat ze er zelf een hekel aan zou hebben.
Niets is minder waar, ze vindt het prima.

Erg prima zelfs.

Gisteren lang uitgewaaid aan het strand. Echt een aantal uur.
In het begin was ze fanatiek zat, lekker graven, rennen en dollen.
Later op wandeling liep ze gewoon mee.
Haar houding werd in de loop van een uur steeds zieliger.
Was niet in haar hum.
Ik weet dat aan de ophanden zijnde loopsheid, dan is ze wel vaker wat mieperig.

Tot ik iets uit mijn tas moest hebben, daarbij haar jas even in mijn handen pakte (die ik meehad voor als ze op en terras stil moest liggen)
Ze zag de jas, begon te piepen, kwieken, kwispelen, tegen mij aanspringen.
Helemaal hieper.

Haar boodschap was méér en méér dan duidelijk.

Goed, dat was even zwaar slikken....

Ze heeft haar zin gekregen natuurlijk, maar mèn, in het openbaar, met áángeklede hond. Andere mensen en honden tegenkomen etcetera.
Oef, níét mijn ding.

Maar goed, vanaf dat moment liep madammeke weer vrolijk en blij te doen, staartje weer in een lichte boog omhoog in plek van zielig recht naar beneden.

Ik ben nu dus ook een hondeneigenaar mét jas voor de hond...
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Habibi schreef: Tot ik iets uit mijn tas moest hebben, daarbij haar jas even in mijn handen pakte (die ik meehad voor als ze op en terras stil moest liggen)
Ze zag de jas, begon te piepen, kwieken, kwispelen, tegen mij aanspringen.
Helemaal hieper.
Zo is het hier ook begonnen :LOL:
Hij gaf zelf aan dat hij zijn shirt weer aan wilde, was alleen maar zo'n medical petshirt maar hij werd helemaal hyper. Aan! Dat moest 'ie :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tapas heeft een dubbele vacht en die heeft geen jas nodig vanwege een prima isolerende ondervacht. Zij loopt ook net zo blij door de kou en regen buiten als wanneer het droog en aangenaam van temperatuur is.

Mojo heeft een enkele en erg dunne vacht, dus voor hem heb ik verschillende jassen/truien. Een strakke fleece trui, een strakke softshell jas en een regenjas. Deze laatste heeft hij alleen aan bij lange wandelingen/harde regen. Hij heeft hem bij regen dus niet altijd aan. Loop ik er maar kort in, of regent het niet de hele tijd of maar zacht, dan loopt hij gewoon zonder.
Daarnaast heb ik een neopreen body voor bij kou op de sup of in de sneeuw, die blijft warmte afgeven ook als hij nat is.
Voor in huis als de honden erg nat of vies zijn heb ik voor allebei een badstoffen badjas.
Verder heeft Mojo in huis geen jasjes aan, als hij het koud heeft kruipt hij lekker diep in zijn cozy cave en heeft hij het daarna weer wat warm gaat hij er op liggen of zoekt een ander plekje. Een trui of jas aan in huis doe ik liever niet, want die kan hij niet uitdoen als hij het te warm heeft. Bij de cozy cave kan hij het zelf regelen.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Dana heeft alleen een regenjas vanwege het arbeidintensieve droog fohnen en Dux draagt niets
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”