Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zinnig? Of allergisch? Advies gevraagd (eten)
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zinnig? Of allergisch? Advies gevraagd (eten)
Goede avond,
Mijn teckel is eigenlijk sinds de zomer aan het moeilijk doen met haar eten.
Vers vlees is geen probleem. Maar de brokjes en kluiven end wel.
Aantal jaar geleden had ik via het hondenforum een zak robur zalm gekocht. Dol waren mijn honden erop.
Maar omdat het een prijzige brok is ben ik toen de zak leeg was overgestapt op een andere brok.
Omdat ze zo liep te miepen met haar brokken deze zomer, besloten weer een zak robur zalm aan te schaffen. Immers was ze daar zo gek op. Maar helaas, ze blieft het niet meer zo fanatiek.
Eland brokjes gekocht (ook van robur) want die waren volgens de verkoper onweerstaanbaar. Helaas dacht kitty er niet zo over.
Nu meng ik de brokjes. En soms eet ze dagen achter elkaar haar bakje leeg. En zo laat ze het dagen staan. Met haar pensstaven net zo. Was ze dol op. Nu wil ze het zelden nog. Eigenlijk zijn er nog maar weinig koekjes en snoepjes die haar blieven Gedroogde vis was ze dol op. Nu wil ze het niet meer.
Vandaag naar de DA geweest. Ze had weer eens wat last van haar oren. En meteen maar even helemaal na laten kijken.
Maar volledig gezond verklaard op een lichte oorontsteking na.
DA dacht dat ze misschien allergisch is voor de brokken end. dat ze misschien daarom niet wil eten. En daarom een zak hilss d/d voorgeschreven gekregen.
Maar een allergie moet toch ook zichtbaar zijn? Ze is kerngezond. geen jeuk, geen rode plekken alleen de licht ontstoken oortjes. Maar daar heeft ze vanaf pup afaan zo nu en dan last van.
ALs ik ook kijk naar mijn andere hondje die onlangs is ingeslapen(dierendag). Die was zwaar allergisch. Die beet zich tot bloedens toe kapot. knalrode gloeiende huid enz enz
Kan er nog een andere reden zijn? Of denken jullie ook: het is een teckel en die zijn gewoon zinnig zo nu en dan?
Aantal jaar geleden had ik via het hondenforum een zak robur zalm gekocht. Dol waren mijn honden erop.
Maar omdat het een prijzige brok is ben ik toen de zak leeg was overgestapt op een andere brok.
Omdat ze zo liep te miepen met haar brokken deze zomer, besloten weer een zak robur zalm aan te schaffen. Immers was ze daar zo gek op. Maar helaas, ze blieft het niet meer zo fanatiek.
Eland brokjes gekocht (ook van robur) want die waren volgens de verkoper onweerstaanbaar. Helaas dacht kitty er niet zo over.
Nu meng ik de brokjes. En soms eet ze dagen achter elkaar haar bakje leeg. En zo laat ze het dagen staan. Met haar pensstaven net zo. Was ze dol op. Nu wil ze het zelden nog. Eigenlijk zijn er nog maar weinig koekjes en snoepjes die haar blieven Gedroogde vis was ze dol op. Nu wil ze het niet meer.
Vandaag naar de DA geweest. Ze had weer eens wat last van haar oren. En meteen maar even helemaal na laten kijken.
DA dacht dat ze misschien allergisch is voor de brokken end. dat ze misschien daarom niet wil eten. En daarom een zak hilss d/d voorgeschreven gekregen.
Maar een allergie moet toch ook zichtbaar zijn? Ze is kerngezond. geen jeuk, geen rode plekken alleen de licht ontstoken oortjes. Maar daar heeft ze vanaf pup afaan zo nu en dan last van.
ALs ik ook kijk naar mijn andere hondje die onlangs is ingeslapen(dierendag). Die was zwaar allergisch. Die beet zich tot bloedens toe kapot. knalrode gloeiende huid enz enz
Kan er nog een andere reden zijn? Of denken jullie ook: het is een teckel en die zijn gewoon zinnig zo nu en dan?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Zinnig? Of allergisch? Advies gevraagd (eten)
Ik denk dat je een dierenarts hebt die graag geld wil verdienen met dat dure voer
Mijn honden willen ook wel eens wat anders. Twee daarvan tenminste, Rani vreet alles. Ik wissel af met verschillende soorten kvv, af en toe een hele kip, een heel visje en soms ook een bak brokken. Ik moet ook weer wat anders verzinnen voor Gollum en Mika om op te knagen want ze vinden de gedroogde runderkophuid en runderpezen niet meer zo lekker. Rani vind dat geen probleem, die eet ze wel op
Een teckel is helemaal fijnbesnaard. Die moet een takje peterselie op het voer ter decoratie

Mijn honden willen ook wel eens wat anders. Twee daarvan tenminste, Rani vreet alles. Ik wissel af met verschillende soorten kvv, af en toe een hele kip, een heel visje en soms ook een bak brokken. Ik moet ook weer wat anders verzinnen voor Gollum en Mika om op te knagen want ze vinden de gedroogde runderkophuid en runderpezen niet meer zo lekker. Rani vind dat geen probleem, die eet ze wel op

Een teckel is helemaal fijnbesnaard. Die moet een takje peterselie op het voer ter decoratie

- billyboy2
- Zeer actief
haha een takje peterselie hihi
Maar het is wel zo. noem haar niet voor niks hare majesteit de teckel
Dit is dus eerste keer in 10 jaar dat ze mij brokjes aansmeren, en was bij 1 van de da's die normaal niet zo op geld belust is. en daarom twijfelde ik ook.
Jazeker zijn haar tandjes nagekeken. Op wat lichte tandsteen na was er niks te zien. Ze is 8,7 kilo. mooi slank, maar geen uitstekende botten.
Ik werk in een tuincentrum met grote dierenafdeling. Neem wekelijks andere koekjes mee om te proberen. De majesteit heeft zelfs insectenbrokjes gehad om te proberen. Maar blieft ze niet. ook een aardige kvv afdeling waar ik verschillende van mee neem.
Dus afwisseling genoeg. Maar smuldier vlees blijft haar favoriet.
Bedankt voor de reacties!
Maar het is wel zo. noem haar niet voor niks hare majesteit de teckel
Dit is dus eerste keer in 10 jaar dat ze mij brokjes aansmeren, en was bij 1 van de da's die normaal niet zo op geld belust is. en daarom twijfelde ik ook.
Jazeker zijn haar tandjes nagekeken. Op wat lichte tandsteen na was er niks te zien. Ze is 8,7 kilo. mooi slank, maar geen uitstekende botten.
Ik werk in een tuincentrum met grote dierenafdeling. Neem wekelijks andere koekjes mee om te proberen. De majesteit heeft zelfs insectenbrokjes gehad om te proberen. Maar blieft ze niet. ook een aardige kvv afdeling waar ik verschillende van mee neem.
Dus afwisseling genoeg. Maar smuldier vlees blijft haar favoriet.
Bedankt voor de reacties!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Toen Gollum nog klein was heb ik me aan laten praten dat ik gewoon moest volhouden om hetzelfde voer neer te blijven zetten als ze het niet moest. Als ze honger heeft zal ze wel gaan eten en het is een Labrador. Dat duurde bijna drie dagen, en toen nog at ze het met lange tanden
Dat vond ik zo vreselijk dat ik dat nooit meer gedaan heb. Als ze iets echt niet moeten krijgen ze wat anders.

Dat vond ik zo vreselijk dat ik dat nooit meer gedaan heb. Als ze iets echt niet moeten krijgen ze wat anders.
- billyboy2
- Zeer actief
Ja, zo nu en dan. daar bedoel ik mee dat het niet begonnen is tegelijk met moeilijk eten. en noem ik ook geen kenmerk van allergie. dan zou het vrijwel altijd aanwezig moeten zijn. En dat is absoluut niet zoHeavy schreef:Als ze al van pup af aan ontstoken oren heeft dan is er toch iets zichtbaar?billyboy2 schreef:Goede avond,
Een hond hoeft zich niet meteen tot bloedens toe kapot te bijten om allergisch te zijn.
Wij hebben gisteren ook een zak hypoallergeen voer gekocht bij de DA voor onze hond die regelmatig last heeft van haar oren.
Ik snap trouwens ook niet waarom iedereen zo raar doet over dat dure voer waar de dierenarts zoveel aan zou verdienen. Het is voor ons echt niet duurder dan de brokken en vlees die we al gaven.
Maar majesteit blieft deze brok ook niet
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wellicht dat een dierenarts snel hypoallergeen voer voorschrijft omdat het een makkelijke en onschadelijke manier is om iets uit te sluiten? Daar kan ik wel inkomen.
Bovendien kan je Hill´s voor minder geld kopen via internet, dus de da verdient er niet per sé aan.
Bovendien kan je Hill´s voor minder geld kopen via internet, dus de da verdient er niet per sé aan.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik snap het probleem niet eigenlijk niet? ze eet kvv probleemloos, waarom hou je haar daar dan niet op?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Een volwassen hond heeft ook minder voeding nodig dan een pup of hond die in de groei is.
Krijgt ze soms te veel eten? Geef eens een weekje wat minder en kijk wat het doet voor haar eetlust.
Krijgt ze soms te veel eten? Geef eens een weekje wat minder en kijk wat het doet voor haar eetlust.
- billyboy2
- Zeer actief
ZorroMax schreef:Een volwassen hond heeft ook minder voeding nodig dan een pup of hond die in de groei is.
Ze krijgt voeding afgemeten op de hoeveelheid beweging die ze die dag gaat krijgen.
omdat het wel zo handig is voor ons dat ze ook brok ernaast eet. Ons huishouden is niet gewoon ( pa alzheimer) en soms wordt er vergeten vlees te kopenHutsje schreef:ik snap het probleem niet eigenlijk niet? ze eet kvv probleemloos, waarom hou je haar daar dan niet op?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
maar dan wil je dus brok gaan geven terwijl de da denkt dat ze daar allergisch voor is?
. een pakje smuldie is zo ontdooid op warm water hoor en anders kun je haar ook een keer wat yoghurt geven met een rauw eitje en wat groente als je niks hebt uitgelegd.

-
- Zeer actief
tja, je kunt ook nog hypo allergeen blikvoer aanschaffen voor de dagen dat er geen vlees is gekocht, wordt altijd super geaccepteerd, en kun je heel lang bewaren, en verder gewoon kvv
dan omzeil je het hele brokkendrama 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Maar als die brok niet werkt, wil het niet zeggen dat de hond geen voedselallergie heeft. Ik kan hier geen enkele hypoallergene brok geven, daar komt binnen een dag enorme jeuk van. Volgens de DA waar ik toen liep was het dus geen voedselallergie, maar op alleen kvv/barf is er geen probleem, 1 dag een brok en de klachten vliegen je om de oren.Heavy schreef:Precies . Heavy heeft dus ook oorklachten en kreeg een pil tegen jeuk en iets om in de oren te spuiten maar als het niet genoeg verbeterd dan moet je toch iets ? Koste trouwens ook 50 euro DA zei ook dat het een lapmiddel was en soms helpt het heel goed en blijft het weg maar als dat niet zo is dan kan je of aan voeding denken of aan omgevingsallergie .Alfilillo schreef:Wellicht dat een dierenarts snel hypoallergeen voer voorschrijft omdat het een makkelijke en onschadelijke manier is om iets uit te sluiten? Daar kan ik wel inkomen.
DA zei dat allergie test aardig duur en zeker duurder dan een zak brokken . Ze gaf ons ook de keuze om bijvoorbeeld 1 vleessoort te gaan geven die Heavy nog nooit heeft gehad konijn of paard of geit maar dat vonden we zelf teveel gedoe . Nu geven we een week of 6 deze brokken en als de klachten verdwijnen dan weten we dat het door iets in de voeding kwam en DA gaf aan dat je dan voorzichtig kan gaan zoeken naar iets wat ze wel verdraagt .Werd helemaal niet gezegd dat je dan voor de rest van haar leven deze brokken moet blijven geven.
- TessaThomas
- Zeer actief
Maar als die brok niet werkt, wil het niet zeggen dat de hond geen voedselallergie heeft. Ik kan hier geen enkele hypoallergene brok geven, daar komt binnen een dag enorme jeuk van. Volgens de DA waar ik toen liep was het dus geen voedselallergie, maar op alleen kvv/barf is er geen probleem, 1 dag een brok en de klachten vliegen je om de oren.Heavy schreef:Precies . Heavy heeft dus ook oorklachten en kreeg een pil tegen jeuk en iets om in de oren te spuiten maar als het niet genoeg verbeterd dan moet je toch iets ? Koste trouwens ook 50 euro DA zei ook dat het een lapmiddel was en soms helpt het heel goed en blijft het weg maar als dat niet zo is dan kan je of aan voeding denken of aan omgevingsallergie .Alfilillo schreef:Wellicht dat een dierenarts snel hypoallergeen voer voorschrijft omdat het een makkelijke en onschadelijke manier is om iets uit te sluiten? Daar kan ik wel inkomen.
DA zei dat allergie test aardig duur en zeker duurder dan een zak brokken . Ze gaf ons ook de keuze om bijvoorbeeld 1 vleessoort te gaan geven die Heavy nog nooit heeft gehad konijn of paard of geit maar dat vonden we zelf teveel gedoe . Nu geven we een week of 6 deze brokken en als de klachten verdwijnen dan weten we dat het door iets in de voeding kwam en DA gaf aan dat je dan voorzichtig kan gaan zoeken naar iets wat ze wel verdraagt .Werd helemaal niet gezegd dat je dan voor de rest van haar leven deze brokken moet blijven geven.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Als het puur is omdat er af en toe geen vlees uit de vriezer gehaald wordt, dan zou ik kijken hoe ze renske eet. Met een teckel ook goed te betalen.
- TessaThomas
- Zeer actief
Geen idee eerlijk gezegd, ik weet alleen dat mijn hond tegen geen enkele hypoallergene brok of andere speciaal voor allergieen kan, maar wel tegen vlees. En zelfs tegen bepaalde brokken die niks met allergie te maken hebben? Heeft toen wel een discussie opgeleverd, want dat kon niet, blijkbaar.Heavy schreef:Dat heb ik ook al vaker gehoord . Zijn ze dan allergisch voor soja ?TessaThomas schreef:Maar als die brok niet werkt, wil het niet zeggen dat de hond geen voedselallergie heeft. Ik kan hier geen enkele hypoallergene brok geven, daar komt binnen een dag enorme jeuk van. Volgens de DA waar ik toen liep was het dus geen voedselallergie, maar op alleen kvv/barf is er geen probleem, 1 dag een brok en de klachten vliegen je om de oren.Heavy schreef:Precies . Heavy heeft dus ook oorklachten en kreeg een pil tegen jeuk en iets om in de oren te spuiten maar als het niet genoeg verbeterd dan moet je toch iets ? Koste trouwens ook 50 euro DA zei ook dat het een lapmiddel was en soms helpt het heel goed en blijft het weg maar als dat niet zo is dan kan je of aan voeding denken of aan omgevingsallergie .Alfilillo schreef:Wellicht dat een dierenarts snel hypoallergeen voer voorschrijft omdat het een makkelijke en onschadelijke manier is om iets uit te sluiten? Daar kan ik wel inkomen.

- billyboy2
- Zeer actief
Renske en smolke gestoomde maaltijden blieft ze niet helaas. Dat kan ik kopen met korting maar helaas.Domor schreef:Als het puur is omdat er af en toe geen vlees uit de vriezer gehaald wordt, dan zou ik kijken hoe ze renske eet. Met een teckel ook goed te betalen.
Groentes blieft ze niet, gekookte rijst ook niet. Pasta alleen als er kaassaus op zit.
We blijven ik de ochtend op de brok. Ik ga nu niet de heleboel veranderen.
De rust is net weer terug gekeerd na het overlijden van de andere hond.
En met een alzheimer patiënt in huis moet alles subtiel gebeuren.