Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Step uitkiezen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Step uitkiezen

Ongelezen bericht door *Skye* »

Al een tijdje zit ik er over na te denken om met de honden te gaan steppen. Ik zoek wat afwisseling wat betreft wandelen. Aangezien ik niet zo een held ben met fietsen, denk ik dat dit wat veiliger voelt omdat je toch al dichter bij de grond bent :engel:.

Er zijn meerdere topics over steppen en die heb ik ook al wel doorgelezen. Ik was alleen benieuwd hoe jullie je step hebben uitgekozen? Gewoon wat rondgekeken op internet en besteld? Of hebben jullie de step eerst altijd uitgeprobeerd?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Step uitkiezen

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb eerst een hele tijd een step gehuurd. Toen ik bedacht had dat het wel zo leuk was dat ik het zou blijven doen heb ik een step gekocht.
Ik had gemerkt dat ik het leuker vind als ik ook echt moet steppen (als in hard werken) Op asfalt gaat het veel te makkelijk en vond ik niet leuk dus ik heb een Cross step gekocht.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door storm666 »

ik had eerst een yeedoo mezeq gekregen van mijn ouders. om te kijken of het steppen wat was en of mijn honden het leuk vonden.
dat ging heel goed. alleen de step voldeed niet helemaal aan de eisen die ik had.
met het zelf sport steppen was hij net te klein en had hij te veel weerstand. ook met steppen over wat ruiger terrein kwam de step snel op de grond. bij het kopen van het goede materiaal proef gereden op een kickbike cross maxx. dat was alles wat ik in een step zoek op dit moment. en ik blijf sparen voor een opvolger maar dat is voor de eerste jaren niet nodig en ook een extra luxe.
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb er eentje van marktplaats gehaald voor €25,-. Met het idee dat ik me daar geen buil aan kan vallen als ik het toch niet leuk vind om te blijven doen :wink:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik heb eerst een workshop gedaan om te kijken of het leuk was en dat was het. Het was ook al vrij snel duidelijk dat mijn hond een voorkeur had om voor de step te lopen en dat ik goede remmen nodig had.
Op de workshop heb ik de Kostka Mushing Max van de trainer geprobeerd en die beviel heel erg goed.
Daarna heb ik nog een keer op zo'n zelfde step een proefrit gemaakt en vervolgens heb ik er zelf een gekocht.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Contact gehad met rundog, die heeft mij advies gegeven en daar heb ik een step gekocht. Erg tevreden over, fijne step. Kickbike.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

De Canicrossvereniging geeft op meerdere plekken in het land en af en toe workshops. Bij verschillende canicross/bikejoring zaken die steps verkopen kan je ook testen.
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel allemaal voor jullie ervaringen te delen.

Ik was er helemaal aan over uit dat het de Kostka Uni 2 ging worden. Die had alles wat ik wil. Stevig frame, spatborden, achterlicht en niet onbelangrijk een goede prijs. Ik wilde hem zelfs al bestellen.
Manlief had me toch overtuigd naar de winkel te gaan dus vanavond op naar Zwolle omdat ze daar toch de meeste verschillende merken hadden. Binnen 1 minuut was het al duidelijk dat dat hem niet ging worden. Dat was de 2,5u enkele reis al waard ;). Wat was hij klein! Als ik die had besteld en binnen had gekregen was ik echt teleurgesteld geweest...
Bij deze kan ik echt iedereen aanraden of een goedkope step van marktplaats te kopen, of de step eerst in het echt te zien en uit te proberen.

Winkel meneer heeft heel veel duidelijk uitgelegd. De Kostka Tour Fun was een hele mooie en kan ik wel aanraden. Voor mij alleen niet geschikt omdat hij tot maximaal 100kg belastbaar is wat volgens die man gelijk staat aan ongeveer 80kg gewicht als je ook op onverharde wegen wilt rijden.

Een paar steps geprobeerd in de winkel en je merkte echt duidelijk verschil.

Uiteindelijk veel te veel geld uitgegeven, maar man vond het toch ook wel heel leuk, dus het is ons kerstcadeau voor ons van ons ;). Het is de Kostka Tour Max geworden. Op naar veel sportieve kilometers :De

Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Hij is mooi, heel veel plezier ermee!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Mooie step! Veel plezier ermee :D
dewiii
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door dewiii »

Wij zijn laatst ook naar Zwolle geweest. Ik had ook een Kostka op het oog maar de man raadde het mij af en zou een duurdere versie moeten nemen omdat ik ook in het bos wil steppen.
Nu gaan we morgen een kickbike op de veluwe huren. Kijken of we het echt leuk vinden en dan hopelijk een goeie 2e hands step op marktplaats vinden. :lol1:

Mooie step heb je Skye, die zou ik ook wel graag willen!
Benieuwd hoe het steppen je bevalt met deze step.
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel :)

Leuk dat je ook op zoek bent. Ik had idd ook een goedkopere versie op het oog maar die was echt klein. Voor alles geschikt, maar eigenlijk voor alles net niet echt goed. Toen inderdaad op deze duurdere versie uitgekomen, mijn straf voordat ik te zwaar ben ;). Ik was echt niet van plan zo veel geld uit te geven, maar opzich zijn op de marktplaats ook zo weer weg denk ik. Al ga ik daar niet vanuit natuurlijk want ik blijf dit jaren doen natuurlijk ;)

Veel plezier morgen. Laat je weten hoe het is gegaan?

Hier net mijn eerste proef rondje gemaakt... Jeetje zeg. Nu heb ik ook een conditie van niets hoor. Maar het was intensiever dan wandelen of fietsen, minder belastend dan hardlopen. Dus precies wat ik er van verwachtte. Het stuur wil ik nog net iets draaien want ik kan net niet goed bij de remmen. Maar het begin is gemaakt!

Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Oja, ik moet nog wel oefenen met het wisselen van been. Dat is nog niet zo simpel ;) (maar zal vast en zeker ook aan mijn gebrek van coördinatie liggen ;) )
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door storm666 »

mooi stepje! veel plezier ermee! conditie komt vanzelf. gewoon rustig opbouwen.
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”