Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zes Staffords bijten Aussie dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Zes Staffords bijten Aussie dood

Ongelezen bericht door Habibi »

Weer.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dit is echt de allerergste nachtmerrie :ugh: Ik denk dat ik met zulke buurtgenoten m'n honden wel in de tuin liet plassen, en de auto pak voor een lange wandeling. Als zo'n groep je in 't vizier heeft begin je er echt niks tegen. Doodeng.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

:(:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

O bah, dat lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik vind serieus ook dat het gewoon Gods verdomme van de zotte is dat iemand met 6 van die kuthonden kan lopen. Dat moet gewoon per direct verboden worden. Dit is niet in goede banen te lijden als het fout gaat en is in alle gevallen gevaarlijk. Als men zo nodig zo,n school honden wil houden van het gevaarlijke soort gaan ze maar zes keer wandelen of met de auto naar een afgesloten gebied.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

toots schreef:Ik vind serieus ook dat het gewoon Gods verdomme van de zotte is dat iemand met 6 van die kuthonden kan lopen. Dat moet gewoon per direct verboden worden. Dit is niet in goede banen te lijden als het fout gaat en is in alle gevallen gevaarlijk. Als men zo nodig zo,n school honden wil houden van het gevaarlijke soort gaan ze maar zes keer wandelen of met de auto naar een afgesloten gebied.
En aangelijnd, en gemuilkorfd, en gecastreerd. Want hoeveel normale honden moeten er nog aan stukken gescheurd worden voor de ogen van hun baas voor er eindelijk een verbod op komt?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ongelooflijk... wat een gruwelijke nachtmerrie om mee te maken. Arme, arme hond.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik snap gewoon niet dat t zo lang moet duren voor er maatregelen bedacht worden. T is notabene gewoon over te nemen van buurlanden!
Hoe lang moeten er nog honden afgeslacht worden hierdoor?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

En blijkbaar niet de eerste keer voor deze honden. Ze zijn nu in beslag genomen staat in een ander artikel, mooi. Echt welke idioot laat er nou zes staffords loslopen. Bah walgelijk weer.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Welke idioot laat nu zes van dit soort honden los lopen , je kunt toch op je vingers natellen dat als dat mis gaat je potdomme niets meer kunt uitrichten om dat in goede banen te leiden :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief

Tineke schreef:Welke idioot laat nu zes van dit soort honden los lopen , je kunt toch op je vingers natellen dat als dat mis gaat je potdomme niets meer kunt uitrichten om dat in goede banen te leiden :ugh:
Degenen die denken dat het alleen aan de opvoeding ligt. Of ze vinden het stiekem wel leuk als hun honden een andere hond verscheuren.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

dubbel.
Laatst gewijzigd door gonnie op 17 dec 2016 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tineke schreef:Welke idioot laat nu zes van dit soort honden los lopen , je kunt toch op je vingers natellen dat als dat mis gaat je potdomme niets meer kunt uitrichten om dat in goede banen te leiden :ugh:
Nou precies :ugh: Van die wannabe Cesar Millanetjes dus.
Ik denk dat je met elke grotere roedel sowieso al moet oppassen en flink appel en overwicht nodig hebt, zeker als het grote/sterke honden zijn. Maar met licht ontvlambare types die zulke schade aan kunnen richten ga je dat risico toch al helemaal niet lopen? Er hoeft maar één aanstichter tussen te zitten en een andere hond bekoopt dat met zijn leven.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
toots schreef:Ik vind serieus ook dat het gewoon Gods verdomme van de zotte is dat iemand met 6 van die kuthonden kan lopen. Dat moet gewoon per direct verboden worden. Dit is niet in goede banen te lijden als het fout gaat en is in alle gevallen gevaarlijk. Als men zo nodig zo,n school honden wil houden van het gevaarlijke soort gaan ze maar zes keer wandelen of met de auto naar een afgesloten gebied.
En aangelijnd, en gemuilkorfd, en gecastreerd. Want hoeveel normale honden moeten er nog aan stukken gescheurd worden voor de ogen van hun baas voor er eindelijk een verbod op komt?

Castratie helpt niet tegen bijten hoor ;)
Maar ik gok dat iemand die 6 van dit soort honden houd die al eens de fout in zijn gegaan en ze toch weer met zijn allen los laat lopen gezellig. De honden heeft om zichzelf stoer of sterk te voelen. Zo iemand hoort geen hond te hebben ook niet maar eentje want dat gaat ook fout ;)

Er zijn mensen met een groep honden waar nooit zo iets gebeurd die lopen ook niet met de hele groep en weten wat ze in huis hebben. Maar een verbod wordt ik ook steeds meer voorstander van. Zo lang het mogelijk blijft dat elke idioot zo kan rond lopen met zes moordmachines heb ik liever een verbod. Het is niet anders.

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof zeker dat er een groot publiek tussen loopt wat gewoon terrein probeert te claimen met hun joekel zodat iedereen wel uit de buurt blijft en het ze geen reet kan schelen of er 1 kapot gebeten word door jun joekel .Stoer man.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Zo triest, dit keer niet eens een klein hondje :( :boos: :mep:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Wat erg, arme hond en arme baasjes :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Zo triest, dit keer niet eens een klein hondje :( :boos: :mep:
Ja en die kleine hondjes zijn nu heel verdrietig dat ze er niet bij horen.Wat een kutstreek van die aussie om voor zijn beurt te gaan. :mann: :mann:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Dit staat er in een stuk:
"Door ze in beslag te laten nemen, willen we vermijden dat nog meer honden aangevallen worden. Hun toekomst ligt nu in handen van de procureur. Hij zal beslissen wat er met de staffords moet gebeuren."

Sorry hoor, maar hier is toch maar een ding wat je met zulke honden kan doen?
Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen...

Afgrijselijk, het zal je hond toch maar zijn :(
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Geloof zeker dat er een groot publiek tussen loopt wat gewoon terrein probeert te claimen met hun joekel zodat iedereen wel uit de buurt blijft en het ze geen reet kan schelen of er 1 kapot gebeten word door jun joekel .Stoer man.

Precies.

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

DeDiana schreef:
Nou precies :ugh: Van die wannabe Cesar Millanetjes dus.
Ik denk dat je met elke grotere roedel sowieso al moet oppassen en flink appel en overwicht nodig hebt, zeker als het grote/sterke honden zijn. Maar met licht ontvlambare types die zulke schade aan kunnen richten ga je dat risico toch al helemaal niet lopen? Er hoeft maar één aanstichter tussen te zitten en een andere hond bekoopt dat met zijn leven.
Inderdaad, ik zie al hoe dat met drie honden kan gaan. Mika kan zelfs Gollum opstoken om een andere hond te belagen, daarom lopen ze bijna nooit allemaal tegelijkertijd los.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

En weer een... :gvd: :gvd:
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Afschuwelijk ... wat een nachtmerrie.

En dan zo'n oplossing. Een aanlijn plicht en een weideveldje maken waar honden los mogen. Uhh, daar kunnen klapkaken dus ook gewoon los lopen en hun gang gaan. Lijkt me tijd voor strengere maatregelen. En die zes honden laten afmaken plus een houdverbod voor die eigenaar.
_Esmee
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

jezus wat heftig zeg, het zal je maar overkomen :ugh:
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Vreselijk. Ik vind zoiets ook zo eng.
Ik ben zo blij met mijn afgezette schapenweien, waar ik heerlijk kan lopen en trainen met mijn honden.

Kennissen van mij hebben 2 staffords. Echt verantwoordelijke mensen die heel goed met hun honden om gaan.
Een van de honden laten ze nooit los lopen, omdat ze echt geen risico willen nemen.
Ze hebben een sleutel van weien van mij. Er staat altijd wel een van de weien leeg en daar mogen zij met hun honden gebruik van maken. Dan kunnen de honden lekker rennen en loslopen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Als je met een groep van 6 loslopende Staffords op straat loopt dan ben je niet goed bij je hoofd en heb je niet echt begrepen met wat voor honden je te maken hebt. Het heeft wel wat weg van het verhaal van die gedragsdeskundige idioot in Katwijk.
Iemand als Cesar Milan heeft natuurlijk ook wel indirect een beetje bijgedragen aan het gedachtegoed van dit soort mafkezen.
Ook al zien we soms in zijn programma een Pitbull of Stafford, waar hij het rastypische gedrag onder de duim houd, de werkelijkheid is toch wel heel anders. Zolang zogenaamde en meestal zelfbenoemde gedragsdeskundige bewust rastypische eigenschappen naar het rijk der fabelen verwijzen en van mening zijn dat het allemaal met opvoeding te maken heeft, zullen er altijd van die mafkezen blijven die hierin meegaan, met alle gevolgen van dien.

Een verbod op Pitbulls en Staffords gaat niets opleveren, er zijn genoeg andere rassen die een bepaalde groep mensen aanspreken.
Het zou meer zin hebben om de toekomstige eigenaren te screenen om te kijken of zij capabel genoeg zijn en kennis genoeg bezitten om met een dergelijk ras om te gaan. Toezicht houden op de fokkers is ook geen slecht idee, iedereen fokt maar raak, met allerlei gevaarlijke combi's en ''nieuwe'' rassen als gevolg.
A Man and his Dog
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik geloof dat zo,n eikel de honden niet bij een fokker vandaan heeft ;)
Een houd verbod voor sommige mensen lijkt me erg goed. Houd verbod van alle rassen zo,n figuur verdiend geen hond.

bouvierpoedel
Zeer actief

Maich schreef:Als je met een groep van 6 loslopende Staffords op straat loopt dan ben je niet goed bij je hoofd en heb je niet echt begrepen met wat voor honden je te maken hebt. Het heeft wel wat weg van het verhaal van die gedragsdeskundige idioot in Katwijk.
Iemand als Cesar Milan heeft natuurlijk ook wel indirect een beetje bijgedragen aan het gedachtegoed van dit soort mafkezen.
Ook al zien we soms in zijn programma een Pitbull of Stafford, waar hij het rastypische gedrag onder de duim houd, de werkelijkheid is toch wel heel anders. Zolang zogenaamde en meestal zelfbenoemde gedragsdeskundige bewust rastypische eigenschappen naar het rijk der fabelen verwijzen en van mening zijn dat het allemaal met opvoeding te maken heeft, zullen er altijd van die mafkezen blijven die hierin meegaan, met alle gevolgen van dien.

Een verbod op Pitbulls en Staffords gaat niets opleveren, er zijn genoeg andere rassen die een bepaalde groep mensen aanspreken.
Het zou meer zin hebben om de toekomstige eigenaren te screenen om te kijken of zij capabel genoeg zijn en kennis genoeg bezitten om met een dergelijk ras om te gaan. Toezicht houden op de fokkers is ook geen slecht idee, iedereen fokt maar raak, met allerlei gevaarlijke combi's en ''nieuwe'' rassen als gevolg.
Mensen willen ook niet zien dat bij CM alleen de succes verhalen op tv komen en dat er tig mensen omheen staan om in te grijpen als het mis gaat .
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Las het net op FB. Wat een nachtmerrie, je hond uit elkaar getrokken zien worden voor je ogen door 6 van die apparaten.
Mag er niet aan denken, arme hond, arme mensen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

toots schreef:Ik geloof dat zo,n eikel de honden niet bij een fokker vandaan heeft ;)
Een houd verbod voor sommige mensen lijkt me erg goed. Houd verbod van alle rassen zo,n figuur verdiend geen hond.
Nou ja een nest is een nest en wat voor nest je ook hebt liggen , je bent de fokker. :zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”