Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juno

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Juno

Ongelezen bericht door alm@ »

Juno is een reu van iets meer dan 1,5 jaar (01-05-2015). Het is een vrolijke, vrij probleemloze goedzak die eigenlijk met alles en iedereen door een deur kan. Met honden (zowel reu als teef, groot en klein) kan hij het goed vinden, hij verstaat de hondentaal prima en zal zich niet opdringen. Katten vindt hij interessant, maar hij rent er niet achteraan. Hij kan loslopen, is zindelijk, vindt het heerlijk met een bal te spelen en sprintjes te trekken. Mensen vindt hij wel grappig; het is wel een echte eenmanshond die zich met ziel en zaligheid bindt en ook alles pikt van diegene. ‘Buitenstaanders’ vindt hij wat spannend, die test hij uit door te grommen. Reageren mensen hier niet op, of gaan ze tegen hem in, dan is het verder koek en ei.

Door dikke domme pech is hij voor de 2e keer bij mij in de opvang terechtgekomen. Zijn eerste baasjes, die hem van pup af aan hadden, werden regelmatig ‘uit het niets’ (volgens eigen zeggen) door hem aangevallen en werden daardoor bang voor hem. Hij is dan ook een aardige bulldozer met z’n 9 kg en als hij zijn zinnen ergens op heeft gezet, dan is hij er ook lastig van af te brengen. Daarom is hij voor de eerste keer bij me in de opvang gekomen, waar hij – op 1 haast onnoemenswaardig akkefietje na – geen enkel probleem gaf. Hij draaide goed mee in huis, was erg aanhankelijk en eigenlijk precies zoals een Shih Tzu hoorde te zijn.
Daarop is hij herplaatst. Hoewel zijn nieuwe eigenaren helemaal gek van hem waren/zijn (ook na terugplaatsing bij mij wouden ze nog graag op de hoogte worden gehouden) ging het daar ook niet goed. Juno was niet vriendelijk naar hun kinderen (20-ers) en ondanks gevolgde cursussen bleek het probleem niet oplosbaar. Hij had een schijnbaar onbegrijpelijke aversie tegen ze opgepikt en was hier niet vanaf te brengen.

In beide gevallen is het naar mijn mening héel belangrijk te vermelden dat hij flink aan de dikke kant was. Mijn vermoeden is dan ook dat hij zijn energie niet goed kwijt kon door gebrek aan beweging en dat hij daarom gefrustreerd/verveeld was waardoor dat negatieve gedrag naar boven kwam. Raar voor een Shih Tzu, maar iedere hond reageert anders op bepaalde situaties.

Wat ik zoek is het volgende:
- Een/twee persoonshuishouden zonder kleine kinderen
- Veel bewegingsmogelijkheden (zeker 1,5 uur per dag beweging)
- Andere aanwezige hond (hij is ontzettend gesteld op honds contact)
- Iemand die snapt dat een Shih Tzu een volwaardige hond is en geen Bart Smit hondje

Voor meer informatie kun je mailen naar sagvandijk@hotmail.com, via TS is het ook mogelijk mijn mobiele nummer te krijgen om telefonisch te praten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: Juno

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Leuk hondje!
Maar zolang Joy nog leeft komt er hier niets bij.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Dank voor het plaatsen Alma :ok:

Juno is echt wel een leuke hond en verdient een eigen baasje :)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ach, het zit Juno niet mee :ugh:
Wij kunnen nu echt geen derde hondje erbij nemen, en het lijkt me zo'n leuk kameraadje.
Hopelijk treft hij binnenkort een leuk baasje, die er gewoon voor wil gaan :ok:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

:denken: die ken ik toch ergens van?

Wat jammer dat het niet gelukt is bij de vorige plaatsingen. Hij lijkt me erg leuk maar er loopt hier ook al een eigenwijze reu rond.
Afbeelding
gevni havanezers
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

blacky schreef::denken: die ken ik toch ergens van?

Wat jammer dat het niet gelukt is bij de vorige plaatsingen. Hij lijkt me erg leuk maar er loopt hier ook al een eigenwijze reu rond.
Zit bij Lemuria in de opvang :)
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik zal eens aan mijn zus vragen, die wil graag een derde hondje. De oudste wawa kan niet meer mee wandelen en die geniet van zijn oude dag. Maar ze wil dolgraag een hondje erbij voor de jongere om mee te kunnen wandelen.
Ze is alleenstaand met latrelatie en werkt niet...
Shibby
Zeer actief

Klinkt ideaal Kooi!!
Ik ga duimen :)
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ze heeft gekeken, maar valt er helaas niet op...sorry. :cry:
Shibby
Zeer actief

Hoe kan ze nu niet door die harige centenbak heen kijken?? :80:

:mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jammer dat hij weer ergens naartoe moet.
Hoe waarschijnlijk is het trouwens dat dit gedrag echt komt omdat hij te dik was en zijn energie niet kwijt kan? Is het niet gewoon een hond die weet wat hij wilt en snel gromt/snauwt?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Brindlecardi schreef:Jammer dat hij weer ergens naartoe moet.
Hoe waarschijnlijk is het trouwens dat dit gedrag echt komt omdat hij te dik was en zijn energie niet kwijt kan? Is het niet gewoon een hond die weet wat hij wilt en snel gromt/snauwt?
Zal gerust wel dat hij net even iets sneller zijn mening geeft door een grom of snauw. Ook omdat hij daar blijkbaar mee is weggekomen. Maar genoeg uitdaging en beweging zal die behoefte wel minder maken.
Ik vind zelf dat je pas een hond regels en grenzen kan gaan stellen als je daarnaast ook zorgt dat het een uitlaatklep heeft.
Ik denk dat Juno gebaat is hij een nuchter baasje, die niet onder de indruk is, van wat tegengas, duidelijkheid en vertrouwen aan beide kanten, dan dooft dat gedrag meestal wel uit.
Shibby
Zeer actief

Emma schreef:
Brindlecardi schreef:Jammer dat hij weer ergens naartoe moet.
Zal gerust wel dat hij net even iets sneller zijn mening geeft door een grom of snauw. Ook omdat hij daar blijkbaar mee is weggekomen. Maar genoeg uitdaging en beweging zal die behoefte wel minder maken.
Ik vind zelf dat je pas een hond regels en grenzen kan gaan stellen als je daarnaast ook zorgt dat het een uitlaatklep heeft.
Ik denk dat Juno gebaat is hij een nuchter baasje, die niet onder de indruk is, van wat tegengas, duidelijkheid en vertrouwen aan beide kanten, dan dooft dat gedrag meestal wel uit.
Dit dus :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Wordt er nou wéér gedaan alsof het gewoon een shih-tzu is die wat tekort kwam?
Een typische shih-tzu wordt niet agressief als hij te weinig beweegt. Het helpt natuurlijk wel maar daar kómt het niet door.

Benoem hem nou een keer gewoon als een valse flikker. Dat is wat het is en daar is ook best klandizie voor.
Vorige keer is die discussie al gevoerd en hij heeft dus in zijn herplaats gezin de kinderen aangevallen begrijp ik. Beter gezegd, ik begrijp dat hij alleen Lemuria nog maar 1 x heeft willen aanvallen of heeft proberen te bijten. Maw een echt eenmanshondje met een fiks issue. Niet gaan zeggen nu dat hij uitgelaten moet worden en wat gewicht kwijt moet raken om een normale shitzu te zijn. Dat gaat niet gebeuren. Hoe dun hij ook is en hoe veel je ook wandelt, het is en blijft een hondje met gedragsproblemen. Totaal niet erg maar zo zou ik hem wel plaatsen als je een geschikte plaats zoekt. Dikke volgevreten shitzus die ik tegen kom zijn nl hartstikke lief.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is ook wel een probleempje wat je al jaren bij steeds meer Shih's ziet . Zoals Cleva zegt , valse flikkers die snel hun tanden ergens in willen zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Emma
Zeer actief

laeken schreef:
Cleva schreef:Wordt er nou wéér gedaan alsof het gewoon een shih-tzu is die wat tekort kwam?
Een typische shih-tzu wordt niet agressief als hij te weinig beweegt. Het helpt natuurlijk wel maar daar kómt het niet door.

Benoem hem nou een keer gewoon als een valse flikker. Dat is wat het is en daar is ook best klandizie voor.
Vorige keer is die discussie al gevoerd en hij heeft dus in zijn herplaats gezin de kinderen aangevallen begrijp ik. Beter gezegd, ik begrijp dat hij alleen Lemuria nog maar 1 x heeft willen aanvallen of heeft proberen te bijten. Maw een echt eenmanshondje met een fiks issue. Niet gaan zeggen nu dat hij uitgelaten moet worden en wat gewicht kwijt moet raken om een normale shitzu te zijn. Dat gaat niet gebeuren. Hoe dun hij ook is en hoe veel je ook wandelt, het is en blijft een hondje met gedragsproblemen. Totaal niet erg maar zo zou ik hem wel plaatsen als je een geschikte plaats zoekt. Dikke volgevreten shitzus die ik tegen kom zijn nl hartstikke lief.
Jij weet niet hoe dat volgevreten hondje zich thuis gedraagt.
Daarbij vind ik het wat vreemd dat een shih tzu zich naar jullie mening ongeacht hoe er mee omgegaan wordt, een Bart Smit hondje hoort te zijn.
Anders is ie vals.

Dit hondje moet in ieder geval dus naar een baasje die snapt dat elke hond opgevoed moet worden. ook een shih tzu.
laeken
Zeer actief

Emma schreef:
laeken schreef:

Jij weet niet hoe dat volgevreten hondje zich thuis gedraagt.
Daarbij vind ik het wat vreemd dat een shih tzu zich naar jullie mening ongeacht hoe er mee omgegaan wordt, een Bart Smit hondje hoort te zijn.
Anders is ie vals.

Dit hondje moet in ieder geval dus naar een baasje die snapt dat elke hond opgevoed moet worden. ook een shih tzu.
Nee. Hij heeft een baasje nodig die op voorhand weet dat hij durft te bijten. Is het niet naar het baasje zelf dan misschien naar de kinderen, kleinkinderen of bezoek of partner. Een baasje dat denkt dat dit stopt bij wandelen, afvallen en een stuk opvoeding komt nl weer van een koude Kermis thuis :wink: Dat is het enige dat ik hiermee wilde zeggen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Veel pekinezen hebben ook dat gedrag maar daar kan je met een hoop geduld heel wat aan sturen dat arme beest is nog maar zo jong, en een beetje van je af snauwen moet je als hond toch ook kunnen of moeten ze alles maar goed vinden
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nanna schreef:Ik geloof niet dat hij een valse flikker is. Het is gewoon een hondje dat wat leiding nodig heeft omdat hij anders vrolijk zijn kans schoon ziet. Je zult menig Teckel de kost geven die zich zo gedraagt :ugh: En dat ligt dan niet aan die teckel maar heeft alles te maken met de slappe zak die de baas is en/of pure onwetendheid.
Juno is een vrolijke frans die leuk speelt met Lemuria's hondjes en waar zij alles mee kan doen.
De meeste Shih Tzu's kun je probleemloos bij nitwits plaatsen, die ontsporen niet. Deze wel. Voor mij betekent dat dat hij een karaktertje heeft ;-) En als je even duidelijk maakt hoe jij zijn plaats gedacht had dan zul je er levenslang verder geen last meer van hebben.
Maar dat is dus wel wat anders dan een hond die bijt omdat hij teveel energie heeft.
Opvangertje wat we hadden beet ook snel, ook omdat hij al geleerd had dat dat een effectieve oplossing is. Dat was het bij ons niet, binnen een paar dagen was het gedrag over en was alles oké. Dat moet je alleen wel even weten en begrijpen. Veel wandelen los dat niet op.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nou beetje bewegen en frisse lucht helpt sowieso om lekker in je vel te zitten en dat zal bij honden ook niet anders werken.
Zal niet DE oplossing zijn maar wel een onderdeel van.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nou beetje bewegen en frisse lucht helpt sowieso om lekker in je vel te zitten en dat zal bij honden ook niet anders werken.
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het is misschien wel de (of 'een') oplossing, maar nooit de oorzaak. Een lieve hond wordt geen bijter vanwege teveel energie.
Een hond sjeest over het bankstel of graaft je bloempotten uit bij teveel energie, of trekt je boekenkast leeg.

Een hond kan best veel vervelend gedrag laten opborrelen bij teveel energie, maar als dat gerichte agressie is, is er meer aan de hand bij baas of hond of de combinatie daarvan. En ik denk dat Cleva de essentie wel te pakken heeft.

In het ouderlijk huis hadden we een piranha van een York, die ook beet, als hobby. We waren op den duur behoorlijk klaar met die krokodil met kiespijn, en hij is herplaatst naar iemand die zn gedrag een teken van 'karakter' vond :LOL: Het ging wel goed daar, hij beet iets minder en de eigenaar was er gek mee
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Zonde dat het niet ging en hopelijk vind hij snel een geschikt plekje.
Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste jaren in het asiel vooral shih tzu, lhaso's en dergelijke tegen kom die behoorlijk dominante flikkertjes zijn die nogal snel hun tanden gebruiken.
Het is dus zeker niet iets abnormaals van gedrag.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
laeken
Zeer actief

noekie schreef:Zonde dat het niet ging en hopelijk vind hij snel een geschikt plekje.
Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste jaren in het asiel vooral shih tzu, lhaso's en dergelijke tegen kom die behoorlijk dominante flikkertjes zijn die nogal snel hun tanden gebruiken.
Het is wel abnormaal gedrag. Ook als het vaker voorkomt tegenwoordig en dus blijkbaar in het ras sluipt.
Honden die hun baasjes aanvallen en daarin behoorlijk volhardend zijn zoals er letterlijk staat zijn hoe dan ook niet normaal. Zelfs een mechelse herder die al 5 jaar aan een ketting ligt in Rusland kwispelt naar zijn baas.

Met dit hondje is niks dramatisch aan de hand als je hem maar bij iemand plaatst die niet dramatisch gaat lopen doen als hij hem/haar bijt. Want dat gaat vast en zeker gebeuren hoe weinig eten hij ook krijgt en hoe veel hij ook wandelt. Lijkt mij dus essentieel om iemand te zoeken die geen probleem heeft met bijten en niet iemand die zich vooral verheugd op veel wandelen en opvoeden om dat varkentje even te wassen om vervolgens hysterisch de hond weer terug te geven, "hij beet me toch terwijl ik 3 uur gewandeld heb vanmorgen....."
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

laeken schreef:
noekie schreef:Zonde dat het niet ging en hopelijk vind hij snel een geschikt plekje.
Het is wel abnormaal gedrag. Ook als het vaker voorkomt tegenwoordig en dus blijkbaar in het ras sluipt.
Honden die hun baasjes aanvallen en daarin behoorlijk volhardend zijn zoals er letterlijk staat zijn hoe dan ook niet normaal. Zelfs een mechelse herder die al 5 jaar aan een ketting ligt in Rusland kwispelt naar zijn baas.

Met dit hondje is niks dramatisch aan de hand als je hem maar bij iemand plaatst die niet dramatisch gaat lopen doen als hij hem/haar bijt. Want dat gaat vast en zeker gebeuren hoe weinig eten hij ook krijgt en hoe veel hij ook wandelt. Lijkt mij dus essentieel om iemand te zoeken die geen probleem heeft met bijten en niet iemand die zich vooral verheugd op veel wandelen en opvoeden om dat varkentje even te wassen om vervolgens hysterisch de hond weer terug te geven, "hij beet me toch terwijl ik 3 uur gewandeld heb vanmorgen....."
Bij Lemuria gaf dit kleine ventje toch geen problemen?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Jonas26 schreef:
laeken schreef:

Bij Lemuria gaf dit kleine ventje toch geen problemen?
Volgens mij een enkele keer maar wat hij na de eerste tijd daar deed is me niet bekend. Hij heeft haar zover ik weet in elk geval proberen te bijten. :wink:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nee. Hij heeft me nooit (geprobeerd te bijten/gebeten) ;) Toen ik hem net had, hapte hij een keer uit schrik en dat was een snep in de lucht, geen gerichte aanval.

Sinds ik hem heb, heb ik zijn oor al moeten zalven wegens een zware oorontsteking - hij dook wel ineen door de pijn de eerste dagen - en een week crème in z'n oog moeten doen omdat Sofi hem een lel had gegeven met 1 van d'r nagels. Ik douche hem, knip z'n nagels, kam klitten uit zijn vacht...als hij echt agressief was of een gestoord karakter had, had hij me allang te pakken gehad, dan had hij dit allemaal gewoon niet gepikt.

De gerichte aanvallen die hij volgens z'n eerste eigenaren zou hebben gedaan...ik zié niet hoe. Hij is ietwat onbegrensd en vocaal tijdens het spelen en gebruikt z'n tanden dan - maar zeker niet abnormaal hard. Misschien zagen zij dat als agressie? Ik ken de eerste eigenaren niet, dus kan er weinig over zeggen. Z'n 2e eigenaren nemen nog steeds af en toe contact op om te vragen hoe het met hem gaat, dus zó erg is het allemaal heus niet ;)

As I type ligt hij zo naast me:
Afbeelding

Het is al met al een prima hond. Intelligent en eigenwijs als de neten, geen slaafse volger. Hij is de enige van de drie waar ik geen kunstjes van verwacht, vertikt-ie toch. Ik accepteer het van hem al dat hij stilstaat als ik de riem losklik in het bos, de andere 2 moeten zitten (want dribbelkonten). Als ik dat van Juno zou vragen, zou hij me met alle geduld en liefde van de wereld een half uur 'niet-begrijpend' aanstaren. Ik heb het opgegeven iets van hem te verwachten op dat vlak :mrgreen: Hij gaat alleen net als de rest zitten als ik de voerbakken neerzet, omdát daar voer op volgt. Er moet echt iets tegenover staan. Hij doet geen kunstje om je te behagen maar als je geen absolute gehoorzaamheid verwacht, geeft hij 100% liefde.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nieuwe baas gevonden, dinsdag gaan we op huisbezoek en kan hij daar waarschijnlijk gelijk blijven (of er moet iets heél geks gebeuren :cheer: )
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat leuk. En petje af hoe je met hem omgaat. Ik vind het altijd zo leuk je verhalen te lezen. Hopelijk krijgt hij een fijn huis.
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”