Lilo is nu juist 2 maand geleden bij ons in huis gekomen. De laatste week blaft ze heel veel, voor ons vaak zonder toewijsbare reden.
Als er een hond in de buurt blaft, of ze hoort een auto, dan slaat ze aan en blijft ze even blaffen.
Maar soms is er (volgens ons) geen aanleiding, maar dan start ze toch ook met blaffen, maar dan telkens maar 1 blaf, wat rust, opnieuw 1 blaf en rust, enzovoorts.
dit doet ze vaak terwijl wij aan het eten zijn, of tv zitten te kijken. Ik vraag mij af of dit aandacht trekken is, en hoe ga ik hier het best op in. Negeren, kort haar naam roepen, uitlaten?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen
Moderator: moderatorteam
-
Stapper
- Zeer actief
Re: Blaffen
geen idee, als mijn hond aandacht vraagt moet ze meestal uit. Dus als ze aanslaat is het dan lang gelden dat je haar uitgelaten hebt. Als je haar uitlaat moet ze direct haar behoefte doen. blaft ze omdat ze weinig aandacht krijgt? Wat heb je al geprobeerd?
-
maybells
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
ze hoeft niet naar buiten om haar behoeften te doen, ze wil dan vaak niet eens naar buiten
het kan zijn dat ze aan de deur staat en 1 keer blaft, maar evengoed zit ze onder tafel of ligt ze in haar mand, dat maakt allemaal niet uit
wat heb ik al gedaan? eerste dag telkens bij het blaffen deur open gaan doen, zoeken naar reden, en dan trippelt ze mee heel braaf, en terug binnen start het opnieuw
veranderen van tv zender, uit nieuwsgierigheid of het iets op tv was dat haar aandacht trekt, maar heb al gemerkt dat ze hier fel aanslaat en blijft blaffen, dus hier is meestal reden voor
maar die enkele blaf telkens, dat is het grootste raadsel en toch ook probleem
het kan zijn dat ze aan de deur staat en 1 keer blaft, maar evengoed zit ze onder tafel of ligt ze in haar mand, dat maakt allemaal niet uit
wat heb ik al gedaan? eerste dag telkens bij het blaffen deur open gaan doen, zoeken naar reden, en dan trippelt ze mee heel braaf, en terug binnen start het opnieuw
veranderen van tv zender, uit nieuwsgierigheid of het iets op tv was dat haar aandacht trekt, maar heb al gemerkt dat ze hier fel aanslaat en blijft blaffen, dus hier is meestal reden voor
maar die enkele blaf telkens, dat is het grootste raadsel en toch ook probleem
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Honden kunnen veel beter horen als dat wij kunnen. Waarschijnlijk zal ze ergens op reageren wat jij niet hoort. In zo een geval zeg ik meestal iets als in 'jaja, ik heb het gehoord'. Meestal is dat genoeg om het te laten stoppen.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Lees het boek "blafgedrag" van Turid Rugaas eens. Daarin staat heel veel uitgelegd over verschillende types blaffen. Als je weet wat voor blaf het is (bijvoorbeeld waaks) dan kan je bepalen hoe je het beste kan reageren (staan ook voorbeelden van in het boek).