Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Venezolanen hebben door de economische crisis moeite om hun familie te kunnen onderhouden, laat staan hun huisdieren. Daardoor worden meer en meer dieren op straat, in parken en in asielen achtergelaten.
Van links naar rechts: Maria Silva, Milena Cortes, Maria Arteaga, Jackeline Bastidas en Gissy Abello poseren voor een foto in het hondenasiel Famproa in Los Teques, Venezuela, waar ze werken, 25 augustus.
bouvierpoedel schreef:Schiet ze dan dood of flikker ze de straat op.
Bij voorkeur dan dat eerste.
Gewoon klaar, geen leed, geen zorgen om eten. Gewoon naar de eeuwige jachtvelden.
Dat wordt hier gedaan.
Hier is geen asiel, de gemeente rijdt door de omgeving verzamelt "alles" wat los loopt houden ze 24 uur vast (eigenaar kan dan z'n hond nog claimen) om ze daarna over de Regenboogbrug te helpen.
Dit is hoofdzakelijk voor het gevaar voor Rabiës.
bouvierpoedel schreef:Schiet ze dan dood of flikker ze de straat op.
Er zijn inderdaad genoeg landen waar de honden op straat een goed leven hebben. Goed doorvoed en soms schijnbaar gelukkig..
Bijvoorbeeld Moskou hier:
Nou wat bijzonder zeg! Sommige honden lijken nog dikker dan de gemiddelde huishond.
Maar wat een sneue hondjes in Venezuela ... dan lijkt afmaken mij ook het beste. In veel landen lopen magere honden, maar ik schrok heel erg van de honden in Kaapverdië, dat waren wandelen geraamtes. Zo ontzettend mager en zielig. Die hebben echt een 'hondenleven'.
Vind het gek , je zelf open stellen al asiel of je plukt ze van de straat omdat ze zo dieronwaardig is en daarna ga je lopen schooien en zielig doen dat je ze niet aan het vreten kunt houden.
Persoonlijk snap ik heel goed dat je honden wil helpen. Alleen moet je dat niet doen als je de middelen niet hebt. Misschien is dit zo ontstaan en dan snap ik het ook. Als ze nu echter honden erbij nemen snap ik dat niet. De honden zien er afschuwelijk uit....om te janken. Graatmager. Een hond opsluiten en dan laten uitmergelen is niet te excuseren met dierenliefde voor mij. Dan zet je ze op tafel voor een spuitje en een humane dood.
Neeltje schreef:De mensen hebben zelf al niks daarginds, laat staan dat wat ze net zelf hebben aan honden gaan geven. Soms zijn er andere prioriteiten.
Dat is duidelijk. Dus honden redden doe je dan effe niet. Zeker niet als je geen een hebt voor ze.