Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duurzaam knauwspul
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Duurzaam knauwspul
Wat geven jullie aan jullie hond om op te knagen?
Lily is een knagerd. In het bos loopt ze het grootste deel van de tijd met een dennenappel in haar bek om daar regelmatig even op te knagen. Maar thuis knaagt ze ook graag en maar al te vaak moeten spullen het ontgelden die daar niet voor bestemd zijn. Ook vindt ze het heerlijk om iets, wat dan ook, in duizend stukjes te scheuren.
Nou koop ik wel af en toe wat van dat gedroogde spul van de dierenwinkel, en dat vindt ze het einde, maar het is binnen een half uur op. Ik zoek iets wat langer mee kan en waar ze echt haar ei in kwijt kan.
Iemand tips?
Lily is een knagerd. In het bos loopt ze het grootste deel van de tijd met een dennenappel in haar bek om daar regelmatig even op te knagen. Maar thuis knaagt ze ook graag en maar al te vaak moeten spullen het ontgelden die daar niet voor bestemd zijn. Ook vindt ze het heerlijk om iets, wat dan ook, in duizend stukjes te scheuren.
Nou koop ik wel af en toe wat van dat gedroogde spul van de dierenwinkel, en dat vindt ze het einde, maar het is binnen een half uur op. Ik zoek iets wat langer mee kan en waar ze echt haar ei in kwijt kan.
Iemand tips?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Duurzaam knauwspul
Hier vallen de nylabones heel goed in de smaak. Amy is ook een hond die het liefst elke dag zeker een halfuurtje flink kluift, dus die gebruikt ze dagelijks. Maar ook de andere honden kluiven er geregeld aan. Ze zijn heel duurzaam, dus gaan echt lang mee.
Gezellig samen kluiven op nylabones: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... =2&theater
Gezellig samen kluiven op nylabones: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... =2&theater
-
- Zeer actief
Dat ziet er gezellig uit! Ik zal eens kijken of die online te koop zijn. Misschien een leuk cadeau voor driekoningen 

- Jeannettebo
- Zeer actief
Verschillende dingen hier. Waaronder toch gedroogd spul, maar betere kwaliteit dan uit de dierenwinkel. Gedroogde runderkophuid is bv heel lang en hard. Als ik ze daar 60 cm van geef, zijn ze evt wel even zoet. Soms geef ik ze een schapenkop, maar dat kan alleen als ze gewend zijn om bot te eten. Na een uur knagen geven ze het vaak op een zijn ze moe van het werk.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gedroogde runderkophuid, bullepezen, gedroogde runderoren met vacht, gedroogd kophuid met vacht, kauwplaten etc

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Voor Boomer hadden we ook een nylabone. Elco is niet zo'n enorme knager. Gait knaagt wel erg graag, maar ik weet natuurlijk niet of dat zo blijft als hij z'n gebit gewisseld heeft. Voor hem zou ik eventueel weer een nylabone aanschaffen. Heb wel een durable stick van petstages. Zal die binnenkort eens aanbieden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
karel is ook fan van zijn nylabone, al ben ik het ding op het moment even kwijt
Komt wel weer boven en dan issie weer extra blij ermee

-
- Zeer actief
En waar koop je al dit lekkers?malinois schreef:Gedroogde runderkophuid, bullepezen, gedroogde runderoren met vacht, gedroogd kophuid met vacht, kauwplaten etc
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
hertengewei misschien nog een idee? Die gaan eindeloos mee. Hier vindt ze het wel fijner als dat gewei al in de winkel doormidden gezaagd is want de buitenkant is écht heel hard en de binnenkant net iets zachter. Maar ze knaagt er nooit stukken van af tot nu toe.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Op volgorde van schrijven:
Witjesverzendhuis.nl
Mijn kvv verkooppunt
Snacks4dogs.nl
Snacks4dogs.nl
Mijn kvv verkooppunt

Witjesverzendhuis.nl
Mijn kvv verkooppunt
Snacks4dogs.nl
Snacks4dogs.nl
Mijn kvv verkooppunt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Dat is ook een goeie. En ze verkopen het op zooplus heb ik gezien.mijke schreef:hertengewei misschien nog een idee? Die gaan eindeloos mee. Hier vindt ze het wel fijner als dat gewei al in de winkel doormidden gezaagd is want de buitenkant is écht heel hard en de binnenkant net iets zachter. Maar ze knaagt er nooit stukken van af tot nu toe.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ze gehadAlfilillo schreef:Dat is ook een goeie. En ze verkopen het op zooplus heb ik gezien.mijke schreef:hertengewei misschien nog een idee? Die gaan eindeloos mee. Hier vindt ze het wel fijner als dat gewei al in de winkel doormidden gezaagd is want de buitenkant is écht heel hard en de binnenkant net iets zachter. Maar ze knaagt er nooit stukken van af tot nu toe.
Naast dat ik ze te hard vond, was de interesse na een paar keer kauwen totaal weg

-
- Zeer actief
Dat zijn allemaal Nederlandse sites, maar ik heb net even gekeken op zooplus en daar verkopen ze ook oren met vacht etc. Ga ik proberen!malinois schreef:Op volgorde van schrijven:
Witjesverzendhuis.nl
Mijn kvv verkooppunt
Snacks4dogs.nl
Snacks4dogs.nl
Mijn kvv verkooppunt

- mijke
- Zeer actief
Klopt, dat is bij Oor ook. Maar dan leg ik hem een paar weken in de snoeptrommel en tadaaaa! Weer goed als nieuwmalinois schreef:Ik heb ze gehadAlfilillo schreef:Dat is ook een goeie. En ze verkopen het op zooplus heb ik gezien.mijke schreef:hertengewei misschien nog een idee? Die gaan eindeloos mee. Hier vindt ze het wel fijner als dat gewei al in de winkel doormidden gezaagd is want de buitenkant is écht heel hard en de binnenkant net iets zachter. Maar ze knaagt er nooit stukken van af tot nu toe.
Naast dat ik ze te hard vond, was de interesse na een paar keer kauwen totaal weg

Bij Shosha is dat niet nodig, die is al een jaar dolgelukkig met dat ding. Verschilt dus nogal per hond denk ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ze hebben allemaal een anco root.
Echt kauwspul om op te eten, duurt nooit langer dan 5 minuten. Die anco roots heb ik nu denk ik een dik jaar.
Echt kauwspul om op te eten, duurt nooit langer dan 5 minuten. Die anco roots heb ik nu denk ik een dik jaar.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, dat sowieso, en ik merk ook dat sommige honden graag op iets kluiven wat heel hard is, terwijl andere daar snel genoeg van hebben.mijke schreef:Klopt, dat is bij Oor ook. Maar dan leg ik hem een paar weken in de snoeptrommel en tadaaaa! Weer goed als nieuwmalinois schreef:Ik heb ze gehadAlfilillo schreef:Dat is ook een goeie. En ze verkopen het op zooplus heb ik gezien.mijke schreef:hertengewei misschien nog een idee? Die gaan eindeloos mee. Hier vindt ze het wel fijner als dat gewei al in de winkel doormidden gezaagd is want de buitenkant is écht heel hard en de binnenkant net iets zachter. Maar ze knaagt er nooit stukken van af tot nu toe.
Naast dat ik ze te hard vond, was de interesse na een paar keer kauwen totaal weg![]()
Bij Shosha is dat niet nodig, die is al een jaar dolgelukkig met dat ding. Verschilt dus nogal per hond denk ik.
Ik had nooit eerder nylabones, omdat ik dacht dat Mila daar niets aan zou vinden - ooit heeft ze wel zo'n hertengewei gehad, en dat vond ze een leuke stok om mee te spelen en te apporteren, maar ze kluifde er niet aan.

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Die hertengeweien deden het altijd goed en waren heel duurzaam - tot ik Jazz kreeg.
Ik kocht een XXL hertengewei van, jawel, 30 euro. En in drie dagen was daar niets meer van over.
Nylabones zijn de enige dingen die het hier langer dan een paar dagen uithouden.

Ik kocht een XXL hertengewei van, jawel, 30 euro. En in drie dagen was daar niets meer van over.

Nylabones zijn de enige dingen die het hier langer dan een paar dagen uithouden.
-
- Zeer actief
Jetski
Hier is rawhide bot erg favoriet.
Vooral van Elandhuid. (cool4pets verkoopt deze, weet niet of deze ook in het buitenland te koop is?)
Ik koop altijd de grootste maat (50 of 60 cm?) voor een middenslag hond.
Hij kan daar echt een hele avond lekker mee bezig zijn. Inmiddels doet ruim een maand met zo n bot.
Ik schat dat dat wel zo n 50 uur knaagplezier geeft
Ze zijn wel best prijzig.
Ook heeft ie zo n anca root, hertengewei, runderhoorn, nylabones enz...
Deze pakt ie ook regelmatig, maar echt uren achter elkaar kan dat m niet boeien....
Vooral van Elandhuid. (cool4pets verkoopt deze, weet niet of deze ook in het buitenland te koop is?)
Ik koop altijd de grootste maat (50 of 60 cm?) voor een middenslag hond.
Hij kan daar echt een hele avond lekker mee bezig zijn. Inmiddels doet ruim een maand met zo n bot.
Ik schat dat dat wel zo n 50 uur knaagplezier geeft

Ook heeft ie zo n anca root, hertengewei, runderhoorn, nylabones enz...
Deze pakt ie ook regelmatig, maar echt uren achter elkaar kan dat m niet boeien....
- mijke
- Zeer actief
Gut ja maar op gegeven moment kun je van elk product wel een verhaal vinden waarbij het is fout gegaan toch? Hier knaagt Oor helemaal geen stukken af van dat gewei. Ze krjigt er hooguit krasjes en deukjes in. Verder is het product overal mooi afgerond zonder scherpe stukken. Sja het kan dan vast alsnog wel eens fout gaan eens in de zoveel gevallen, maar dat risico lijkt me dan relatief klein en dus aanvaardbaar. Als je een hond hebt dat er scherpe stukken af knaagt is het misschien weer een ander verhaal.Tara schreef:Die geweistukken zijn niet zulk onschuldig knaagspul. Omdat het zo kneiterhard is kunnen honden hun gebit onherstelbaar beschadigen.
Google voor de ellende maar eens op antler + teeth + dogs.![]()
Afbeelding te groot, vandaar even een linkje
- DeDiana
- Zeer actief
Precies. Over de nylabone vind je ook wel dat soort verhalen (honden die een tand afbreken of toch stukjes inslikken en daar last van krijgen). Als je alle risico's wilt vermijden, kun je dus niks geven. Ik kies dan voor een product waarbij in mijn ogen het risico heel gering is, waarbij ik ook kijk naar hoe mijn honden ermee omgaan.mijke schreef:Gut ja maar op gegeven moment kun je van elk product wel een verhaal vinden waarbij het is fout gegaan toch? Hier knaagt Oor helemaal geen stukken af van dat gewei. Ze krjigt er hooguit krasjes en deukjes in. Verder is het product overal mooi afgerond zonder scherpe stukken. Sja het kan dan vast alsnog wel eens fout gaan eens in de zoveel gevallen, maar dat risico lijkt me dan relatief klein en dus aanvaardbaar. Als je een hond hebt dat er scherpe stukken af knaagt is het misschien weer een ander verhaal.Tara schreef:Die geweistukken zijn niet zulk onschuldig knaagspul. Omdat het zo kneiterhard is kunnen honden hun gebit onherstelbaar beschadigen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou nee.. het is net als bij BARF toch dragende delen voeren... het risico is zeer groot dat het verkeerd gaat.
Ik geef ook heel soms een dragend deel maar dan wel een deel waarbij ik A. zeker weet dat ze het niet kunnen kraken. B. dan krijgen ze het een half uurtje tot een uur (tot het vlees eraf is) en dan pak ik het weer af. Dus ken je hond, weet hoe hij knaagt.
Mijn honden houden op met knagen als er niks meer te eten valt bijv. aan een dragend deel bij BARF. Is het vlees eraf dan is het bot niet meer interessant. Dus dan wil ik ze onder toezicht heel af en toe geven voor max een uurtje. Het moet dus ook heel groot zijn, te groot om in de bek te nemen (dus niet kunnen kraken). Die antler dingen zijn me dus veel te risicovol die kunnen ze proberen te kraken. Ik heb ze overigens gehad maar ze waren totaal niet interessant en ik ben blij toe als ik nu de verhalen lees die waren destijds nog niet bekend. En soms hebben ze een bot met BARF wat ze zouden mogen hebben (doorstaat de snoeischaar test en qua formaat goed), maar bevalt me tijdens het knagen het geluid niet of zie ik toch splinters, dan gaat het linea recta de kliko in.
Ik geef ook heel soms een dragend deel maar dan wel een deel waarbij ik A. zeker weet dat ze het niet kunnen kraken. B. dan krijgen ze het een half uurtje tot een uur (tot het vlees eraf is) en dan pak ik het weer af. Dus ken je hond, weet hoe hij knaagt.
Mijn honden houden op met knagen als er niks meer te eten valt bijv. aan een dragend deel bij BARF. Is het vlees eraf dan is het bot niet meer interessant. Dus dan wil ik ze onder toezicht heel af en toe geven voor max een uurtje. Het moet dus ook heel groot zijn, te groot om in de bek te nemen (dus niet kunnen kraken). Die antler dingen zijn me dus veel te risicovol die kunnen ze proberen te kraken. Ik heb ze overigens gehad maar ze waren totaal niet interessant en ik ben blij toe als ik nu de verhalen lees die waren destijds nog niet bekend. En soms hebben ze een bot met BARF wat ze zouden mogen hebben (doorstaat de snoeischaar test en qua formaat goed), maar bevalt me tijdens het knagen het geluid niet of zie ik toch splinters, dan gaat het linea recta de kliko in.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ik ga maar eens zo'n nylabone kopen. Denk dat Tobi dat ook geweldig gaat vinden.
_Esmee
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:

Gait met de durable stick. Denk dat ik voor hem eigenlijk een kleinere erbij moet kopen. Ziet ernaar uit dat hij er inderdaad veel plezier van gaat hebben
- mijke
- Zeer actief
Ok, welke producten zijn volgens jou dan wel veilig genoeg voor alle honden?
- DeDiana
- Zeer actief
Over het één hoor je meer enge verhalen dan over het ander. Nylabones zijn ook verschrikkelijk hard, dus die vallen ook af dan.Tara schreef:Nou, ik vind het wat te makkelijk gezegd dat je "overal wel enge verhalen over kunt vinden", dit zijn net als bij die dinobotten geen op zichzelf staande verhalen. Dat gewei is echt, écht verschrikkelijk hard. In alle situaties kunnen vervelende dingen gebeuren, maar dragende botten en stukken gewei zijn voor sommige honden gewoon echt niet zulk geschikt knaagmateriaal.DeDiana schreef:Precies.mijke schreef:Gut ja maar op gegeven moment kun je van elk product wel een verhaal vinden waarbij het is fout gegaan toch?Tara schreef:Die geweistukken zijn niet zulk onschuldig knaagspul. Omdat het zo kneiterhard is kunnen honden hun gebit onherstelbaar beschadigen.
Alles wat heel hard is, daar kunnen ze hun tanden of kiezen op breken. En alles wat niet zo hard is, hebben ze vaak zo op (is dus niet zo duurzaam) of kan juist weer zacht en klef worden, waardoor een hond erin kan stikken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Een kauwplaat wordt klef maar zo groot dat t niet door te slikken is. Bullepees wordt niet klef, penslap ook niet. Kophuid wordt niet klef maar alles kleiner dan 10 cm pak ik sowieso af klef of niet. Muv barfDeDiana schreef: Over het één hoor je meer enge verhalen dan over het ander. Nylabones zijn ook verschrikkelijk hard, dus die vallen ook af dan.
Alles wat heel hard is, daar kunnen ze hun tanden of kiezen op breken. En alles wat niet zo hard is, hebben ze vaak zo op (is dus niet zo duurzaam) of kan juist weer zacht en klef worden, waardoor een hond erin kan stikken.

- mijke
- Zeer actief
Dat is toch een hele normale reactie? Dit topic gaat over duurzaam kauwspul. Jij zegt van een aantal genoemde dingen dat je dat in het algemeen niet veilig vindt, dus dan ben ik benieuwd wat je dan wel veilig knaagspul vindt. Dat lijkt me een normale vraag. Niet zo aangebrand doen dus 

- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
Duurzaam knauwspul
Hier krijgen ze geen hertengewei (zuinig op de tandjes), geen stukken buffelhuid die te snel op zijn (van die kauwrollen, zijn zo weg) en ook geen runderkophuid want dat is me ook te snel verdwenen. Ze hebben hier allebei een eigen grote maat nylabone, een grote maat dogwood durable stick, een chewies kauwwortel en soms krijgen ze een megabot van buffelhuid, minimaal 30cm lang. Die laatste krijgen ze alleen onder toezicht omdat er toch vaak stukken af gebeten worden waar ik ze wel in zie stikken als ik niet oplet, zeker de pup.
Toen de pup er nog niet was kreeg Finn wel eens een rauw/ongekookt bot, maar hij is een nette knager en kan daar goed mee om gaan. Liz niet dus sinds zij er is koop ik dat niet meer.
Toen de pup er nog niet was kreeg Finn wel eens een rauw/ongekookt bot, maar hij is een nette knager en kan daar goed mee om gaan. Liz niet dus sinds zij er is koop ik dat niet meer.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Runderkophuid gaat hier lang mee
. De rest is veel te snel op. Net toevallig bij k9snacks.nl een runderkop plaat gekocht 6 euro 20 bij 30cm daar doe hij lang mee
. De rest is veel te snel op. Net toevallig bij k9snacks.nl een runderkop plaat gekocht 6 euro 20 bij 30cm daar doe hij lang mee
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch