Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De OKH's van mijn zus

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: De OKH's van mijn zus

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

toch twee ;-) Heel goed

Ah ja, net Poedels 'je moet ze even leren kennen en je niet door het uiterlijk laten beinvloeden'
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Helaas, niet voor buitenloopadressen :engel:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als mijn kat er nite meer is wil ik ook OKH's :D Die zwarte, wat een plaatje! en die van rosita ook, trouwens :)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Rosita Compagner schreef:Afbeelding

Doe mij die linker maar :I: heb ooit ook een siamees gehad en ze was de leukste kat ooit :mann:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Prachtig! :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Oh die zwarte :I:

@Rosita: Over een paar jaar kom ik bij je aankloppen :lol1:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Oh gos wat leuk :I:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Bij mijn zus lopen ze wel buiten. Maar ja, die woont daar á la Heidi op een Zwitserse alm als laatste in een straat (daarna bos). Buren 200 meter verderop. Dus dat kan makkelijk.
Mijn Siamezen liepen trouwens ook buiten maar dan alleen in de (niet afgezette) tuin. Maar goed, ik had de dames aangeleerd niet over de schutting te klimmen en daar hielden ze zich uitermate braaf aan.
Ik weet het, van die alm
Mijn Siamezen lopen ook buiten hoor, maar wel netjes in een afgezette tuin. Iedereen blij en tevreden.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Prachtige katten vind ik het.
Die witte en die zwarte :I:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Rosita Compagner schreef:toch twee ;-) Heel goed

Ah ja, net Poedels 'je moet ze even leren kennen en je niet door het uiterlijk laten beinvloeden'
Ze zijn toch hartstikke mooi! Ik vind ze iets adelijks hebben.
Mijn moeder heeft er inmiddels ook twee en ze zijn zo leuk! Eindelijk katten die ik 'versta' en die mij ook leuk vinden :mrgreen:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Rosita Compagner schreef:Afbeelding

Dit vind ik wel heel beschaafde (als in 'niet overdreven') OKH, zo zou ik er ook nog wel eentje willen.

Maar van die ET-achtige gremlins hoef ik dan weer niet.
ik ben ook niet van de flaporen, dat moge duidelijk zijn ;-) En ógen wil ik zien. Die recht vooruit kunnen kijken. Dit zijn dus, vind ik ook, goed geslaagde mannetjes. Wel een beetje jammer dat drie van de vier een testikel verstopt houden.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Waarom kunnen OKH's niet naar buiten eigenlijk?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wauw Nanna, op zo'n plek zou ik de turkse angora's denk ik ook wel gewoon vrij buiten laten. Wil je zus er niet nog een leuk turkje bij? :mann:

Vaak vind ik ze ook niet mooi, die OKH. Maar die niet extreme varianten hebben echt wel iets en kan ik echt wel waarderen. Ze zijn net zo rastypisch maar niet van die doorgefokte aliens. Ik ga je onthouden als fokker Rosita. :D

Edit: Arghhh ik had je website niet moeten bekijken. Nu wil ik Twix hebben, klinkt alsof ze hier zo goed past en ze is prachtig en niet jong meer en schrompeloortje.. :blauwoog:
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 19 dec 2016 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Prachtig @rosita <3 helemaal mijn type!
Bij de abessijnen zie je helaas ook steeds meer een slanker type met zeiloren.

Ik ben al jarenlang verliefd op die oosterlingen. Bij mijn ouders in de straat wonen er een paar en het zijn van die prachtige stapelkatten waar bij je de ene OKH niet van de andere kunt onderscheiden omdat ze helemaal in elkaar verstrengeld liggen te slapen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind sommige wel mooi, maar ik vind ze niet per se mooier dan gewone huis tuin en keuken katten. Ook niet minder mooi hoor. Maar niet superbijzonder of dat ik er een zwak voor heb ofzo.

Brindlecardi schreef:Waarom kunnen OKH's niet naar buiten eigenlijk?
Dat is vreselijke onzin van de raskattenpolitie ;) Raskatten worden blijkbaar zo seniel gefokt dat ze daar te dom (kwetsbaar, whatever) voor zouden zijn. :roll:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Je laat je honden, paarden, cavia's of huiskonijn toch ook niet langs heren wegen gaan?

Voor je *huis* dieren moet je in huis (en veilige tuin) zorgen. In de eerste plaats omdat het jouw dier is en niet die van de buurt. De buurvrouw moet dus gewoon kunnen tuinieren en/of goudvissen kunnen houden. Daarnaast worden oosterlingen (en de meest andere raskatten > vandaar die raskattenpolitie) gefokt op liefde en voor geen meter op overlevingsdrang. Dus ja, ze zijn er te dom voor.
Verder wil je gewoon niet dat je kat kwijtraakt en/of platgereden wordt. Bij dat laatste loop je ook nog eens het risico om, met jóuw kat, een ander mens minimaal schrik aan te jagen maar misschien ook wel te laten verongelukken.

Dat je kat ook nog eens aids op kan lopen, soit dat moet je dan maar zelf weten.

Genoeg reden?

Voor mij wel ;-) Ik verkoop dus niet naar mensen die ze niet veilig willen houden* (ha, en ook niet als ze niet vers willen voeren)

En ja, er zijn wilde katten en wilde konijnen. Nou, díe laten we dan maar lekker buiten, daar waar zij weer horen.

*Ja, ik weet dat ze tegen me kunnen liegen, maar daar ga ik niet vanuit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Barkley schreef:Prachtig @rosita <3 helemaal mijn type!

Ik ben al jarenlang verliefd op die oosterlingen. Bij mijn ouders in de straat wonen er een paar en het zijn van die prachtige stapelkatten waar bij je de ene OKH niet van de andere kunt onderscheiden omdat ze helemaal in elkaar verstrengeld liggen te slapen.
Oh ja, en dit is de reden waarom je niet één oosterling bij mij mag kopen. Dat ik nog van die beesten af kom he ;-)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Rosita Compagner schreef:Daarnaast worden oosterlingen (en de meest andere raskatten > vandaar die raskattenpolitie) gefokt op liefde en voor geen meter op overlevingsdrang. Dus ja, ze zijn er te dom voor.
Want sociaal aanhankelijk gedrag gaat altijd ten koste van intelligentie? Vind je het erg als ik dat niet geloof ;) Bij onze raskatkruising zie ik dat alvast niet terug. De raskatten van mijn oma vroeger ook niet trouwens.

Voor de rest zie ik geen argumenten die voor raskatten meer zouden gelden dan voor niet raskatten. Ieder mag natuurlijk voor zichzelf bepalen of ze hun kat naar buiten willen laten of niet. Maar dat elitaire gelul over dat raskatten niet naar buiten zouden kúnnen en vooral mógen. De gouden handschoentjes. Het spijt me maar daar word ik zoals je merkt echt tamelijk kriegel van.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:
Rosita Compagner schreef:
Barkley schreef:Prachtig @rosita <3 helemaal mijn type!

Oh ja, en dit is de reden waarom je niet één oosterling bij mij mag kopen. Dat ik nog van die beesten af kom he ;-)
Ook niet als je al meer katten hebt?
nee ;-) Zoals je zegt, ze zijn nogal in your face, bij hun eigenaar en ook bij andere katten, en dat stapelgedrag wat Barkley noemt wordt ook door andersoortige katten niet gewaardeerd. Ik heb het wel geprobeerd hoor, maar de foto's van zo'n ineengedoken oosterlingetje náást de europese korthaar zijn zó sneu om te zien. En nog ellendiger is dat de baasjes dat niet zien, die zien niet wat dat katje eigenlijk wil en niet mag.
Mijn eigen abessijn en europese korthaar matchen ook niet met de oosterlingenhorde. Dus ik neem het risico niet meer.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik heb een Aby die graag stapelt. Maar dit is de enige kat die dit ooit bij ons gedaan heeft.

Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

mijke schreef:
Rosita Compagner schreef:Daarnaast worden oosterlingen (en de meest andere raskatten > vandaar die raskattenpolitie) gefokt op liefde en voor geen meter op overlevingsdrang. Dus ja, ze zijn er te dom voor.
Want sociaal aanhankelijk gedrag gaat altijd ten koste van intelligentie? Vind je het erg als ik dat niet geloof ;) Bij onze raskatkruising zie ik dat alvast niet terug. De raskatten van mijn oma vroeger ook niet trouwens.

Voor de rest zie ik geen argumenten die voor raskatten meer zouden gelden dan voor niet raskatten. Ieder mag natuurlijk voor zichzelf bepalen of ze hun kat naar buiten willen laten of niet. Maar dat elitaire gelul over dat raskatten niet naar buiten zouden kúnnen en vooral mógen. De gouden handschoentjes. Het spijt me maar daar word ik zoals je merkt echt tamelijk kriegel van.
Dat gefokt op liefde en niet op overlevingsdrang vind ik bij vrijwel alle rassen ook niet passen. Maar Heb je wel eens oosterlingen meegemaakt? Die zijn echt ontzettend dom (als in nergens gevaar in zien), net als genoeg ragdolls trouwens. Maar ik heb zelf Turkse Angora's en die zou ik ook niet op straat laten, juist omdat ze Turkse Angora zijn. Dat heeft niks met niet overleven te maken, maar wel met het ontzettend impulsieve en vasthoudende dat zij hebben en daardoor juist veel sneller ineens een straat op zullen rennen of andere idiote fratsen uithalen. En tja, die lopen vrij buiten gewoon sneller mis, dat risico ga ik niet nemen. Daarnaast alle andere redenen om een kat in eigen tuin te houden. Ook mijn htk's komen/kwamen nooit vrij buiten. Overigens vind ik juist dat veel mensen het vrij naar buiten voor katten enorm verheerlijken en zie je de meeste katten juist enorm blij zijn als ze een afgezetten tuin krijgen. Hun eigen veilige territorium.
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 19 dec 2016 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:Ah, logisch. :ok:
Dat wordt tegen die tijd langer doorsparen dan. ;)
Herplaatser en kitten kan een leuke optie zijn. En dan ben ik heel redelijk qua prijs. Dát dan weer wel, hahahaha.
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Zo mooi! Grote kans dat mijn volgende kat ook een oosterse wordt. Overigens is het voor mij wel een reden geweest om voor raskatten te kiezen, dat ik ze niet buiten wil hebben. Mijn eerste kat (htk) kon ik met geen mogelijkheid binnen houden, mijn Noor en Ragdoll talen er niet naar.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Groetjes Eva
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rosita Compagner schreef:
lor1_1984 schreef:
Ook niet als je al meer katten hebt?
nee ;-) Zoals je zegt, ze zijn nogal in your face, bij hun eigenaar en ook bij andere katten, en dat stapelgedrag wat Barkley noemt wordt ook door andersoortige katten niet gewaardeerd. Ik heb het wel geprobeerd hoor, maar de foto's van zo'n ineengedoken oosterlingetje náást de europese korthaar zijn zó sneu om te zien. En nog ellendiger is dat de baasjes dat niet zien, die zien niet wat dat katje eigenlijk wil en niet mag.
Mijn eigen abessijn en europese korthaar matchen ook niet met de oosterlingenhorde. Dus ik neem het risico niet meer.
Vandaar dat mijn moeder toch vrij vlot een tweede erbij genomen heeft, de al aanwezige huiskat is echt heel anders. Wel lief hoor, het is een schatje maar het is geen Oosterling. Het is zo'n prachtig gezicht om de twee prinsesjes samen te zien, moeders heeft het al over een derde :LOL:
Nikolaas
Actief
Mijn ras(sen): Spaans mixje

Ongelezen bericht door Nikolaas »

Ik vind OKH práchtige katten. :I: Eerlijk gezegd vind ik de extremere types zelfs mooi, zo lang ze niet scheel zien.

Wat fijn voor hen dat ze buiten kunnen! :cheer:
Ik heb vaak medelijden met raskatten die niet buiten mogen enkel en alleen omdat ze raskat zijn. Mocht ik in een flat wonen of in een omgeving waar het risico te groot is voor buitenkatten, zou ik een oudere kat uit het asiel nemen of een FIV kat die nu eenmaal sowieso niet buiten mag.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Nikolaas schreef:Ik vind OKH práchtige katten. :I: Eerlijk gezegd vind ik de extremere types zelfs mooi, zo lang ze niet scheel zien.

Wat fijn voor hen dat ze buiten kunnen! :cheer:
Ik heb vaak medelijden met raskatten die niet buiten mogen enkel en alleen omdat ze raskat zijn. Mocht ik in een flat wonen of in een omgeving waar het risico te groot is voor buitenkatten, zou ik een oudere kat uit het asiel nemen of een FIV kat die nu eenmaal sowieso niet buiten mag.
Ik heb meer medelijden met de katten die platgereden worden, vermist zijn, door kattenhaters gepakt worden of gewoon gestolen. En ik heb ook medelijden met de mensen die níet kiezen voor katten die al die kattenstront in hun tuin vinden en vechtende katten bij hun huis hebben. Raskat of niet.
Nikolaas
Actief

Ik snap dat het soms niet kan hoor, de katten buiten laten, maar ik zou dan specifiek een oudere kat kiezen waarvan asiel of vorige eigenaren aangeven dat die niet graag buiten komt.

Mijn eigen katten hebben de eerste 4 jaar van hun leven op een appartement gewoond. (Zou ik in retrospect dus niet opnieuw gedaan hebben.) Eigenlijk zaten ze vaak maar wat te zitten, klaar wakker. :ugh: Ze waren ook veel te dik. Nu zijn we verhuisd en kunnen ze buiten. Ze klimmen in de bomen en vangen 's nachts muizen in de kippenren. En in de zomer liggen ze te rollen op het terras in de zon. En in de winter na een nachtje jagen in de kou heerlijk bijslapen bij de warme kachel... Ze zijn mooi slank geworden en vervelen zich nooit. Ik vind het heerlijk om naar te kijken.

Langs de andere kant snap ik dat een binnenleven nog steeds beter is dan het asiel voor een kat. En het blijft natuurlijk een risico, buiten. Bovendien ben ik ook wel blij dat mijn katten nog nooit een vogel hebben gevangen, maar enkel af en toe een huismuis. De impact op de wilde fauna van sommige katten vind ik wel een goede reden om die toch maar binnen te houden. :oeps: Maar ik zou er zelf niet meer van kunnen genieten, een binnenkat.
Afbeelding
Nikolaas
Actief

lor1_1984 schreef:In mijn geval waren ze allemaal buitenkatten in het verleden maar kat 1 had al een schijthekel aan naar buiten gaan, die werd gewoon buitengezet en stond dan voor het raam te jammeren dat ze weer naar binnen wou. :ugh:
De andere 2 zijn als opvanger hier gekomen (1 is officieel nog vd opvang) en de opvang kijkt voor ze katten bij mij plaatsen of de kat binnen zou kunnen aarden of niet, zijn het echte energieke stuitermuiters die veel in de tuin zitten daar dan komen ze al niet bij mij. ;)
Moet wel zeggen dat het alle 3 katten zijn met een laag tot gemiddeld energielevel en de jongste is 8 jaar, 2 factoren die behoorlijk meespelen als het gaat om katten binnen houden en zeker in een wat kleinere woning (ong 45m2).
En zodra ik aan de koppies al zie dat ze wat energie teveel hebben wordt er gespeeld met een hengeltje: flink afmatten die handel :F:, ook staat er een behoorlijke krabpaal waar ze in klimmen en rauzen.
Dit, plus voldoende plekjes waar ze zich kunnen terugtrekken als ze elkaar ff zat zijn helpt een hoop tegen de verveling en frustratie. :wink:
Fijn dat die opvang rekening houdt met de persoonlijkheid van de kat! :ok: Ik geloof dat jouw katten het prima getroffen hebben daar!
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Je kan je binnenkatten natuurlijk ook dik laten worden, dan worden ze vanzelf nog slomer en lustelozer ;)
Natuurlijk moet je binnenkatten meer uitdaging bieden en daar bewust van zijn. Maar er zijn ook genoeg buitenkatten die zich kapot vervelen of juist naar buiten gaan omdat binnen simpelweg niks te beleven valt. Ik ben groot voorstander van naar buiten kunnen. Maar het vrij naar buiten kunnen wordt echt zwaar overschat en enorm door een roze bril gezien. Uit ervaring weet ik wel beter en ja, groot voorstander van naar buiten kunnen, maar alleen beschermd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”