Nanna schreef:Lizzie. schreef:dagmar88 schreef:Stapper schreef:ik blijf me steeds afvragen, waarom willen mensen zo'n hond? er is toch best een hondenras te vinden die aan je behoefte voldoet maar geen vechtmachine is?
Is hier herhaaldelijk zeer goed uitgelegd.
misschien moet ''onze'' nanna nog een keer ''subtiel'' uitleggen

Ik snap gerust dat er mensen zijn die het hebben van een hond met veel drive leuk vinden hoor. En ik denk ook zeker dat je met zo'n hond leuk
kunt sporten en dat ie in huis een gezellige metgezel is.
Moet.
Daarom blijft het voor mij bij die oude doos.
Het aantal asociale honden is sinds zij pup was zo gigantisch gegroeid dat het voor normale, verantwoordelijke eigenaren niet meer te doen is.
Nu heeft dat luie mormel niet veel meer nodig, maar zou niet weten hoe ik dat bij een jonge hond nog zou moeten invullen.
En zij is absoluut niet het probleem, ze luistert als een tiet en honden buiten worden volledig genegeerd.
Ze moeten héél vervelend blijven zuigen/opzoeken wil ze haar speelgoed loslaten om een snauw geven. Nikita heeft het echt geprobeerd
Daarbij is het inmiddels een dwerghondje voor haar type, met haar 55 cm en 20 kilo. Alles is twee keer zo groot en breed

Zij is als het mis gaat net zo weerloos als "normale" honden.
Een grotere stafford wil ik niet, of ze zijn nutteloos om mee te sporten, of niet te houden.
Er lopen hier zó veel honden los die uit zijn op problemen of niet direct uit zijn op knokken, maar ook zeker niet sociaal vaardig genoeg zijn om het zelf maar uit te zoeken.
Met de sociale honden hebben we er regelmatig last van, tenzij we met een grotere groep lopen. Met drie of meer worden de notoire lijers geroepen en meegesleurd.
Dan kan het opeens wel, bang dat het rotbeest ergere verwondingen oploopt dan de andere hond(en)
Met Nikita fietsen geeft
bijna dezelfde kick. Ook een hond met veel drive en op dat moment volledig in haar element. Alleen is zij veel vrijer en zelfstandiger.
Dat tot in het extreme op elkaar gericht zijn geeft de stafford voor mij toch wat extra's.
Helaas pindakaas. Het wás een fantastische hobby.