Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meer mensen met een Aussie?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Esther.
nieuw lid
Aantal honden: 1

meer mensen met een Aussie?

Ongelezen bericht door Esther. »

Wij hebben sinds kort een Australische herder. Nou was ik benieuwd of er meer mensen op dit forum zijn met een Aussie?

Wij zijn heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Het is namelijk onze eerste Aussie.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Re: meer mensen met een Aussie?

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb er geen maar als je ze consequent aussie blijft noemen ben ik wel bang dat ik jouw hond in mijn hoofd vrij snel een gabberuiterlijk toebedeel :LOL:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

mijke schreef:Ik heb er geen maar als je ze consequent aussie blijft noemen ben ik wel bang dat ik jouw hond in mijn hoofd vrij snel een gabberuiterlijk toebedeel :LOL:
Dat zijn nep-aussies. :pffff: Een echte aussie heeft een lekker vachtje, wit en een kleurtje, en een schattig harig koppie.

Ik vind ze te gek, net als de rest van het hele veedrijversspul. Maar goed, ik heb er geen, dus aan mij heb je niets.
Ik heb het wel overwogen maar ik kwam op de kelpie uit.

Heb je foto's? :D
Afbeelding
Esther.
nieuw lid

mijke schreef:Ik heb er geen maar als je ze consequent aussie blijft noemen ben ik wel bang dat ik jouw hond in mijn hoofd vrij snel een gabberuiterlijk toebedeel :LOL:
Hahaha,

We hebben hem nog geen `hakkuh en zaguhh`geleerd :-P
Esther.
nieuw lid

Paisley schreef:
Dat zijn nep-aussies. :pffff: Een echte aussie heeft een lekker vachtje, wit en een kleurtje, en een schattig harig koppie.

Ik vind ze te gek, net als de rest van het hele veedrijversspul. Maar goed, ik heb er geen, dus aan mij heb je niets.
Ik heb het wel overwogen maar ik kwam op de kelpie uit.

Heb je foto's? :D
Afbeelding

Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Mooi hondje! Mooi getekend ook. Heel veel plezier met hem!

PS ken je dit filmpje? Is mooi
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

ik heb geen Aussie, als ik deze foto zie krijg ik bijna spijt, wat een droppie!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Snoezig pupje!
Hier in de buurt lopen er twee. Allebei uitgesproken mensenvrienden. Sociaal met honden maar je moet ze daar wel een beetje in sturen. Ze hebben de neiging andere honden te vertellen wat ze wel of niet mogen doen. Ik weet verder niet of dat typisch is voor Aussies.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Brindlecardi schreef:Snoezig pupje!
Hier in de buurt lopen er twee. Allebei uitgesproken mensenvrienden. Sociaal met honden maar je moet ze daar wel een beetje in sturen. Ze hebben de neiging andere honden te vertellen wat ze wel of niet mogen doen. Ik weet verder niet of dat typisch is voor Aussies.

Klinkt wel als Aussie inderdaad. Alleen dat uitgesproken mensenvrienden herken ik dan weer minder bij de aussies uit m'n kennissenkring. Als ze je eenmaal kennen zijn het behoorlijke slijmballen, maar tegenover nieuwe mensen kunnen ze best wel terughoudend zijn. En behoorlijk waaks.

Welkom op het forum, Esther. Wat een knapperd is Storm!
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Tamara/Bayko schreef:
Brindlecardi schreef:Snoezig pupje!

Klinkt wel als Aussie inderdaad. Alleen dat uitgesproken mensenvrienden herken ik dan weer minder bij de aussies uit m'n kennissenkring. Als ze je eenmaal kennen zijn het behoorlijke slijmballen, maar tegenover nieuwe mensen kunnen ze best wel terughoudend zijn. En behoorlijk waaks.

Welkom op het forum, Esther. Wat een knapperd is Storm!
Dat heb ik vaker gehoord inderdaad. Dit zijn twee gecastreerde bruin merle dames bij andere eigenaren. Ze rennen echt op je af om je gedag te zeggen :mrgreen:
Nou zeggen ze bij de Cardigan ook dat ze gereserveerd zijn naar vreemden, maar dat is Apple ook echt niet. Uitzonderingen heb je altijd denk ik maar.
Paisley
Zeer actief

De aussies die ik ken, zijn niet zo gek op vreemden. Niet op een vervelende manier, maar ze maken geen contact als t niet hoeft.
Lijkt me onwijs praktisch :engel:
Afbeelding
T@m@r@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd & Havanezer

Ongelezen bericht door T@m@r@ »

Wat een knapperd zeg! :I:

Heb al veel te lang niks gepost.. Maar ik lees dagelijks mee, zag dit topic voorbij komen en dacht laat ik weer eens reageren :D

Wij hebben een Aussie teefje van 5 jaar. Super veelzijdige en slimme hond, vind alles leuk, luistert goed en is zeer waaks, vooral als ik alleen thuis ben. Ze is sociaal en kan goed met de meeste andere honden maar wat Brindlecardi ook zegt, ze heeft de neiging om voor anderen (mensen en dieren) te bepalen wat wel en niet mag. Gelukkig is ze hierin goed te sturen maar ik moet daar wel altijd op letten. In huis is ze rustig, gaat gewoon liggen maar buiten staat ze echt ''aan''. Hoe meer actie, hoe beter.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier niet de aussie doe jij bedoelt, maar een cattledog.
Eigenlijk is de cattledog de echte aussie, de australian sheperd is ontstaan in amerika en de kelpie is overgekomen uit Engeland.
Afbeelding
Brianne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Brianne »

Oh wat een lekker ding!!

Hier ook twee Aussie's, halfzusjes met bijna 3 jaar verschil. Maar best verschillend in karakter. Ze zijn allebei wel heel duidelijk herder, willen graag werken en zijn voor alles in om te doen. Letterlijk alles is leuk om te doen :cheer: Waaks en idd niet echt geïnteresseerd in vreemden, al zijn ze prima sociaal, maar zullen vreemde mensen of honden niet snel opzoeken als je aan het wandelen bent. Op wedstrijd of training of gewoon op bezoek zitten ze zo bij iedereen op schoot als ze de kans krijgen :D Andere honden buiten worden even beleefd begroet en verder meestal genegeerd. Echt spelen met vreemde honden bijv. doen ze eigenlijk nooit.

Brianne, nu 4, is een echte lieverd, die kan ik echt overal tussen zetten en mee naar toe nemen. Hele stabiele teef met humor, maar altijd in voor actie, kan niet gek genoeg. Gek op die hond.

Kirra is een stuk drukker, feller en serieuzer. Haar bijnaam is mallootje hier, alles moet op standje 200% :lol1: . Die moet ik bijv. met wandelen in in een groep met andere honden wat meer in de gaten houden, ze kan best wel fel uit de hoek komen, zal geen gaten maken maar kan wel "over the top" reageren op kleine (haar inziens) overtredingen en dat vind ik niet nodig, ze wil het liefst ook alles regelen inderdaad dat vind ik (heel stom) ook al niet nodig. Liefst zijn alle speeltjes ook van Kirra vindt zij. Ze luistert wel prima dus laat zich makkelijk wegroepen uit een situatie. Al wordt ze wel milder nu ze anderhalf is, en in het algemeen wat volwassener in haar doen en laten.

Met trainen is Kirra dan weer sterker en geconcentreerder dan Brianne, misschien juist omdat ze over het algemeen feller is maar ook voor mij echt schakelen dat ze daarmee niet te gek wordt. Met twee Kirra's in huis was ik denk ik gek geworden haha maar de combinatie is super zo, ze zijn ook echt een heel leuk duo samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”