Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
16 mnd en nu met achterpoten grond 'wegvegen'
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Nels deed het ook altijd en behoorlijk pittig. Rondvliegende graspollen enzo. Voor de lol veegde ik dan ook mijn voeten. Kon 'ie me echt zo aankijken van: Spoor jij wel? :piew
Nou ja, en dan was het klaar. Liepen we samen gezellig verder. Nelson was ook een echte alpha naar andere honden toe. Stoere lummel.
Nou ja, en dan was het klaar. Liepen we samen gezellig verder. Nelson was ook een echte alpha naar andere honden toe. Stoere lummel.
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...
Nelsons site!
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Nelsons site!
-
- Zeer actief
Ferro doet het soms ook, en met name als ie extra opgefokt is omdat hij andere honden in het vizier heeft gehad. Is bij hem dus wel een macho-dingetje. En inderdaad altijd even opletten dat je niet in de vuurlinie staat...
Meestal onderbreek ik het, hij heeft wat mij betreft niet zoveel macho te zijn naar andere honden.
Meestal onderbreek ik het, hij heeft wat mij betreft niet zoveel macho te zijn naar andere honden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi knoepie
ik wil even wat zeggen hoor over dat gat graven en hun behoefde.
in de natuur doen honden (of een wolf) dat dan graven ze een kuiltje en doen hun daar hun behoefte in.
ze graven niet altijd een kuiltje ze gaan ook wel eens gewoon zitten en gaan dan met hun poten gras er over heen graven en soms gaan ze zelfs met hun neus zand er over heen gooien.
en ik denk dat de akita gewoon veel van de nattur bij hen heeft.
ik heb zelf een kruising tosa-inu/akita-inu en ja zij doet zit soort dingen bijna altijd als ze haar behoefte heeft gedaan.
en hoor dit vaker van mensen met akita's.
dus ik denk dat dat een natuur trekje is hoor.
GROETJES: Ricardo
:
in de natuur doen honden (of een wolf) dat dan graven ze een kuiltje en doen hun daar hun behoefte in.
ze graven niet altijd een kuiltje ze gaan ook wel eens gewoon zitten en gaan dan met hun poten gras er over heen graven en soms gaan ze zelfs met hun neus zand er over heen gooien.
ik heb zelf een kruising tosa-inu/akita-inu en ja zij doet zit soort dingen bijna altijd als ze haar behoefte heeft gedaan.
GROETJES: Ricardo

.jpg)
- felicia
- Zeer actief
Re: hoi knoepie
nu je het zegt onze oude spaanse hond (zwerver meegenomen) deed dat ook. krabte ze een kuiltje en deed haar behoefte, maar ze deed ook vaak haar behoefte en krabte met haar achterbenen de grond weg.. toch heel ander gedrag.. volgens mij heeft het tweede met de geurverspreiding te maken zoals eerder beschreven en dat kuilte is denk ik weer ander gedrag.tosa-inu schreef:ik wil even wat zeggen hoor over dat gat graven en hun behoefde.
GROETJES: Ricardo:

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ja dat zou best kunnen
het zou kunnen dat dat gras weg vegen is om de geur te verspreiden of zo hoor.
dat weet ik niet.
maar een hond haalt vaak ook juist zijn sporen weg daarom begraven ze het vaak.
dus ja wat het precies is weet ik ook niet.
wie weet komen we daar ooit nog achter
.
GROET Ricardo
:
dat weet ik niet.
maar een hond haalt vaak ook juist zijn sporen weg daarom begraven ze het vaak.
dus ja wat het precies is weet ik ook niet.
wie weet komen we daar ooit nog achter

GROET Ricardo

.jpg)
- Roos
- Zeer actief
Roma en Scooby doen het ook.
Scooby meestal alleen als hij ergens in de verte een andere hond ziet, bij voorkeur z'n aardsrivaal dan vliegen de kluiten je dus om de oren.
Roma doet het altijd na het poepen en die is nu niet echt dominant te noemen.
Altijd uitkijken met haar als ik de poep opruim, anders krijg ik het in m'n gezicht
Scooby meestal alleen als hij ergens in de verte een andere hond ziet, bij voorkeur z'n aardsrivaal dan vliegen de kluiten je dus om de oren.
Roma doet het altijd na het poepen en die is nu niet echt dominant te noemen.
Altijd uitkijken met haar als ik de poep opruim, anders krijg ik het in m'n gezicht

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi roos
hoi
als je hond dat doet als ze anderen honden zien is dat meestal een beetje uitsloven en dominant doen volgens mij hoor.
maar ja dominantie hoort er bij sommige honden bij.
en dominantie kun je niet echt uit een hond krijgen.
GROET: Ricardo
:
als je hond dat doet als ze anderen honden zien is dat meestal een beetje uitsloven en dominant doen volgens mij hoor.

.jpg)
- felicia
- Zeer actief
Re: hoi roos
ja, ik zie ook eigenlijk geen probleem in dit soort gedrag..het gewoon de natuur..tosa-inu schreef:hoi
GROET: Ricardo:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
tbeast hahaha
zelfs een Yorkshireteefje kan dominant zijn hoor en geloof dat maar.
maar ik heb het er eigenlijk over dat als een hond niet eens perse de behoefte heeft gedaan en dan toch graafd als ze een hond ziet.
dat is vaak dominant gedrag.
en zoals ik al vertelde is dominantie niet makkelijk uit een hond te krijgen.
ik zelf zou niet eens de moeite er voor doen het is idd een natuurlijk gedrag.
net als onderdanig zijn is ook een natuurlijk gedrag.
de een gaat op zijn rug liggen, de ander gaat plat op de buik liggen,
en ik heb dus ook eens een Yorkshire mee gemaakt die ging voor sasha (mijn hond) plat op de buik liggen en plassen van angst.
mijn hond doet haar geen vlieg kwaat maar ja om dat mijn hond zo een groot beest is en op haar af komt rennen om te spelen gebeurde dat dus.
dus heb meteen ff me hond aangelijnd anders vind ik het zo ziellig.
maar ja dat is allemaal natuur.
en dan nog een vraag gelijk:
wat zouden jullie doen als je hond zou gaan vechten met een anderen hond??.
ik heb dit wel eens mee gemaakt en ik haal meteen mijn hond er af (reden ik weet dat mijn hond sterk is en dat ik natuurlijk geen narigheid wil hebben) en geef haar straf.
nu doet ze dat ook niet zo maar meer.
maar sommige mensen laten ze eerst ff uit vechten om dat het vaak ook dominantie is en dus de baas wil zijn van haar teratorium.
ik ben benieuwd wat jullie doen.
ik hoor ook sommige mensen die de hond alleen maar zouden belonen als ze een anderen hond aanvallen.
nou ja daar ben ik dus zwaar tegen want dan leer je je hond vechten met anderen.
als ik steeds honderd euro krijg om iemand een ram te verkopen ja dan ga je het steeds vaker doen toch?.
maar ik ben heel schieuwnierig :p: .
:
maar ik heb het er eigenlijk over dat als een hond niet eens perse de behoefte heeft gedaan en dan toch graafd als ze een hond ziet.
dat is vaak dominant gedrag.
en zoals ik al vertelde is dominantie niet makkelijk uit een hond te krijgen.
ik zelf zou niet eens de moeite er voor doen het is idd een natuurlijk gedrag.
net als onderdanig zijn is ook een natuurlijk gedrag.
de een gaat op zijn rug liggen, de ander gaat plat op de buik liggen,
en ik heb dus ook eens een Yorkshire mee gemaakt die ging voor sasha (mijn hond) plat op de buik liggen en plassen van angst.
mijn hond doet haar geen vlieg kwaat maar ja om dat mijn hond zo een groot beest is en op haar af komt rennen om te spelen gebeurde dat dus.
dus heb meteen ff me hond aangelijnd anders vind ik het zo ziellig.
maar ja dat is allemaal natuur.
en dan nog een vraag gelijk:
wat zouden jullie doen als je hond zou gaan vechten met een anderen hond??.
ik heb dit wel eens mee gemaakt en ik haal meteen mijn hond er af (reden ik weet dat mijn hond sterk is en dat ik natuurlijk geen narigheid wil hebben) en geef haar straf.
nu doet ze dat ook niet zo maar meer.
maar sommige mensen laten ze eerst ff uit vechten om dat het vaak ook dominantie is en dus de baas wil zijn van haar teratorium.
ik ben benieuwd wat jullie doen.
ik hoor ook sommige mensen die de hond alleen maar zouden belonen als ze een anderen hond aanvallen.
nou ja daar ben ik dus zwaar tegen want dan leer je je hond vechten met anderen.
als ik steeds honderd euro krijg om iemand een ram te verkopen ja dan ga je het steeds vaker doen toch?.
maar ik ben heel schieuwnierig :p: .

.jpg)