Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ria8653
Actief

Zindelijkheid

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Lang niet gepost hier, maar ik heb een vraag. Ik heb 2 honden waarvan ik er 1 een paar maanden gelede uit het asiel heb gehaald. Deze hond 'verpest' de zindelijkheid voor allebei eigenlijk. Mijn jongste hond was 100% zindelijk, maar sinds ik de tweede hond heb, poepen/plassen ze allebei in huis als ik er niet ben. Als ik er wel ben, kunnen ze het gewoon ophouden...Ik zeg er niets van en poets het altijd gelijk weg met biotex, maar het helpt allemaal niets. Ze worden 3-4x per dag uitgelaten, dus ze hebben geen reden om het in huis te doen! Zodra ik thuis ben, slaat de lucht van poep me al om de neus, ik merk dat ik er vreselijk kribbig van wordt. De dierenarts heeft Yodi (de 2e hond) nagekeken en kon geen medische verklaring vinden.
Wat doe ik toch fout?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Zindelijkheid

Ongelezen bericht door Laura84 »

Misschien stress?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Ria8653
Actief

Geloof ik niet zo. Het zijn vrije, best rustige honden. Ik heb ze een paar weken terug een paar x gefilmd en ze liggen gewoon in hun mand als ik weg ben. Soms staan ze op om even wat te drinken, en dan gaan ze terug. En soms ontlasten ze zich dus. Ze laten niets van stress zien op zo'n moment. 'De baas is er niet, ik moet schijten, dús doe ik dat ook maar.'.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

merk je dat de "stank" van de ontlasting anders is in huis in vergelijking met buitenshuis ?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Wat weet je van de achtergrond van de asielhond? Heeft het lang in het asiel gezeten?

Op zich vind ik het niet raar dat een asielhond opnieuw wat zindelijkheidstraining kan gebruiken. En dat een andere hond dan ook onzindelijk wordt is ook niet abnormaal.

Ik zou weer zindelijkheidstraining gaan doen. Alsof het een pup
En evt. De ruimte wat verkleinen waar je honden zitten. Of in ieder geval waar de asielhond zit.

Ik denk dat als de asielhond hiermee stopt, je andere hond ook vanzelf ermee stopt. Want die was al eerder zindelijk.

En goed de plekken afsoppen. Ik had in een ander topic gelezen dat biotex groen of wat voorheen stalfris (hoe heet het ook alweer?) Goed werkt.
Laatst gewijzigd door Emma op 17 dec 2016 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Een herplaatser heeft over het algemeen wel een half jaar nodig om helemaal te wennen en weer helemaal zichzelf te worden. Ik denk dat de nieuweling toch iets mee krijgt van je kribbigheid en doet de jongste vrolijk mee. Ik zou denk ik een strikte regelmaat in uitlaten invoeren, ook op letten dat er goed geplast en gepoept wordt en dat vrolijk belonen en proberen zo relaxt mogelijk onder de ongelukjes te blijven en het gewoon opruimen.
Afbeelding
Ria8653
Actief

Echte routine is niet te doen hier helaas, ik werk onregelmatig in de zorg. De ene keer dagdienst, dan nachtdienst...Ik ga bovenvernoemde tips proberen, bedankt.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily (7 maanden) is nog niet 100% zindelijk en doet nog wel eens een plasje in huis. Ik heb Alfil (die is wel helemaal zindelijk) er wel eens op betrapt dat hij naar de gang wandelde daar rustig een plas deed, en weer terug naar zijn kussen ging alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Ik heb het idee dat door het plassen van de nieuwe hond, in jouw geval de asielhond, de urinegeur op die plek blijft hangen en de eerste hond die plek gaat beschouwen als plasplek.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Toen we Noa net hadden (echt een kleine puppy wel), vond Damy het wel makkelijk om ook maar binnen te plassen. Want zij deed dat ook :19: Wij hebben ze toen maar weer beiden in hun eigen bench gezet als we weg waren. Na een weekje of wat weer los en dan ging het weer even goed. Het is pas helemaal over gegaan sinds Noa volledig zindelijk is (na 1 jaar..)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hoe oud is de jongste? Ik kan me zo voorstellen dat een maatje erbij er ook voor kan zorgen dat ze meer in beweging zijn en daardoor hun behoefte moeten doen. Je moet eerder als je in beweging bent dan als je slaapt.
Mijn eerste gedachte was stress weet je zeker dat de nieuwe niet gestresst is ? Als jij er bent en s'nachts doen ze het nooit?
Dan zou ik toch denken aan stress of het gewoon niet zo lang op kunnen houden in die omstandigheid.
Wanneer is die nieuwe het gaan doen?
Ik zou ook vooral gaan belonen voor het buiten ontlasten. Gewoon bij allebei uitbundig belonen als ze het buiten doen en het binnen even laten voor wat het is (wel opruimen natuurlijk :) Kribbig worden en bv kortaf reageren gaat het alleen maar erger maken.
Ik zou ook weer de honden opnemen als je weg bent en eens kijken wanneer ze het doen. Misschien duurt het voor nu wel te lang en kun je dit doorbreken door bv iets te regelen met je werk of iemand die ze even uitlaat voordat ze het binnen doen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Klinkt als onze Lola die met verlatingsangst bij ons kwam. Overdag zat ze blaffend op de bank als ze alleen was, s nachts zat ze in de kamer en poepte ze altijd. Steevast op dezelfde plek en altijd zonder plasje. Dat was acuut over toen ze boven mocht slapen. Misschien vindt jouw nieuwe hond het toch wat spannend alleen thuis? Dat je eerste hond dan mee gaat doen is dan wellicht een soort markeren? Dat zou je dan op kunnen lossen door het alleen zijn wat vaker te oefenen voor korte momenten.
Ria8653
Actief

Vriendelijk bedankt voor het mee denken. Ik, als rasechte niet-poetsmiep, ben elke dag gaan dweilen met een driedubbele portie biotex en voorwaar *wel even afkloppen*; geen pies/poep meer ontdekt! Jullie kunnen je niet voorstellen hoe blij ik hier mee ben. Bedankt!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ria8653 schreef:Vriendelijk bedankt voor het mee denken. Ik, als rasechte niet-poetsmiep, ben elke dag gaan dweilen met een driedubbele portie biotex en voorwaar *wel even afkloppen*; geen pies/poep meer ontdekt! Jullie kunnen je niet voorstellen hoe blij ik hier mee ben. Bedankt!
En wat heb je nu gedaan waardoor het beter gaat?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
karpaatje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door karpaatje »

Wat fijn dat het nu beter gaat!

Ik zou, zoals hierboven ook al is geschreven, het gewoon aanpakken zoals je bij een pup zou doen: echte zindelijkheidstraining dus. En als ze even alleen moeten zijn, misschien in de bench? Dat zullen ze niet zo snel bevuilen. Ik ben zelf geen fan van de bench, maar met zindelijk maken gebruik ik het wel altijd.
Ria8653
Actief

sirene schreef:
Ria8653 schreef:Vriendelijk bedankt voor het mee denken. Ik, als rasechte niet-poetsmiep, ben elke dag gaan dweilen met een driedubbele portie biotex en voorwaar *wel even afkloppen*; geen pies/poep meer ontdekt! Jullie kunnen je niet voorstellen hoe blij ik hier mee ben. Bedankt!
En wat heb je nu gedaan waardoor het beter gaat?
Een drie-dubbele portie Biotex. Ik vermoed dat ik er te zuinig mee was, waardoor de eiwitten niet goed werden afgebroken en ze dus nog steeds hun markeerplekje herkenden?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”