Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht brokken eten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Slecht brokken eten
Alfil eet zijn brokken niet goed. Ik ben een aantal keer van brok gewisseld: Eukanuba, Orijen, Taste of the Wild vis, Acana kip, Taste of the Wild vis. In het begin gaat het steeds goed, maar na een tijdje laat hij steeds meer staan. Nu heeft hij weer Taste of the Wild en eet hij bijna niks meer van zijn brokken. Elke dag krijgen ze een lepel blik van Almonature of een beetje echt vlees, of een ei, en dat gaat er prima in. Hij is niet ziek volgens mij, maar heeft gewoon geen zin in brok. Ik begin me nu zorgen te maken, want een lepel blik per dag is niet genoeg. Hij schooit nu ook erg en is steeds op zoek naar eten. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Slecht brokken eten
En als je de ene dag het ene merk geeft en de andere dag het andere merk? Elco weigert ook op de derde dag z'n eten als hij dan weer hetzelfde krijgt. Elke twee dagen een andere smaak en hij blijft goed eten
- Simone-H
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Pepper had dat ook.
Nu prak ik een beetje hondenpate door de brokjes.
Met zo'n klein bakje doe ik dan eenaantal dagen, ze ze groeit en bloeit echt op de brokjes, de pate is voor het lekkere. De laatste tijd doe ik er af en toe een beetje warme kippensoep op.
Haar voerbakje wordt helemaal schoongelikt.
Nu prak ik een beetje hondenpate door de brokjes.
Met zo'n klein bakje doe ik dan eenaantal dagen, ze ze groeit en bloeit echt op de brokjes, de pate is voor het lekkere. De laatste tijd doe ik er af en toe een beetje warme kippensoep op.
Haar voerbakje wordt helemaal schoongelikt.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
-
- Zeer actief
@Nanna: op zich begrijp ik het wel hoor. Het lijkt me ook niks dat droge spul elke dag.
Ik vroeg me alleen af of het wel slim was om toe te geven aan zijn 'grillen'. Jullie vinden in dit geval van wel dus. Die kippensoep erover heen ga ik zeker proberen, of andere lekkere dingen als die over zijn.
Ik kan ook een paar zakken ander voer erbij kopen en dan om de paar dagen wisselen. Ik hoop echter wel dat het spul dan goed blijft. Ik koop namelijk altijd van die megazakken ivm de prijs.
In de supermarkten en dierenspeciaalzaak hier in de buurt wordt geen kvv verkocht. Ben net op het net gaan struinen en er blijkt een interessant kvv-bedrijfje te zijn dat toevallig een verkooppunt heeft hier vlakbij. Het is niet goedkoop: tussen de 20 en 25 euro voor 6 kilo. Of is dat redelijk? Er zit tussen de 75 en 90 procent vers rauw vlees in en de rest is groente.

Ik vroeg me alleen af of het wel slim was om toe te geven aan zijn 'grillen'. Jullie vinden in dit geval van wel dus. Die kippensoep erover heen ga ik zeker proberen, of andere lekkere dingen als die over zijn.
Ik kan ook een paar zakken ander voer erbij kopen en dan om de paar dagen wisselen. Ik hoop echter wel dat het spul dan goed blijft. Ik koop namelijk altijd van die megazakken ivm de prijs.
In de supermarkten en dierenspeciaalzaak hier in de buurt wordt geen kvv verkocht. Ben net op het net gaan struinen en er blijkt een interessant kvv-bedrijfje te zijn dat toevallig een verkooppunt heeft hier vlakbij. Het is niet goedkoop: tussen de 20 en 25 euro voor 6 kilo. Of is dat redelijk? Er zit tussen de 75 en 90 procent vers rauw vlees in en de rest is groente.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Geef iets leuks te vreten, iets dat past bij dier, eend, kip, konijn 

-
- Zeer actief
tja ik heb wat dat betreft altidj kliko``s gehad, ik flikker de bak neer en ze vreten hem leeg zo niet ook goed hoor, denk dat de onverschilligheid en het niet zo letten op het eten ook mee werkt om probleemloos te voeren 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind dat niet "toegeven aan grillen".Alfilillo schreef:@Nanna: op zich begrijp ik het wel hoor. Het lijkt me ook niks dat droge spul elke dag.![]()
Ik heb er hier ook die sommige dingen niet lusten. Dat is niet zo erg, er is er altijd wel een die het wel wil, maar als je minder honden hebt is dat dus lastig.
Ik heb er vier die niet van vis houden. Ga ik ze toch geen vis opdringen? Onze oudste zoon lust dat ook niet, krijgt ie toch iets anders? Ik vind dat echt vrij logisch hoor.
Die kvv is redelijk prijzig maar ik denk dat het lastig is voor jou om eraan te komen? Je kunt ook deels barf doen, dat is goedkoper denk ik omdat je dan resten kunt geven.
Pens, vleugels, kopvlees, noem maar op. Geen idee wat ze in Spanje als afval beschouwen eigenlijk.
-
- Zeer actief
@marjoleine: bedoel je met barf dat je het vlees direct bij de slager koopt? Ik ben niet echt bekend met dit concept. Bij mijn slager kan ik gratis of voor bijna niks kippennekken krijgen, of het deel van de kip dat overblijft als je het bruikbaars eraf gehaald hebt (wordt meestal gebruikt om soep van te trekken). Ik zal eens vragen wat ze nog meer hebben qua resten.
Mijn pup was ook een slechte eter, liep ver achter op het nest en je moest het vaak naar binnen schuiven. Heel veel geprobeerd tot ik bij de gouden tip kwam. Een scheutje melk/karnemelk over de brokken en hij likt zijn bak zelfs leeg. De melk moet je mee oppassen gezien de lactose, maar dit vinden ze wel lekkerder, karnemelk is zonder lactose en goed voor de darmflora. Steeds minder karnemelk er doorheen en na een tijdje eet hij de brokken gewoon droog zonder getreuzel.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, ik voer kvv en ook dingen als pens, kippennekken, kopvlees, vleugels.Alfilillo schreef:@marjoleine: bedoel je met barf dat je het vlees direct bij de slager koopt? Ik ben niet echt bekend met dit concept. Bij mijn slager kan ik gratis of voor bijna niks kippennekken krijgen, of het deel van de kip dat overblijft als je het bruikbaars eraf gehaald hebt (wordt meestal gebruikt om soep van te trekken). Ik zal eens vragen wat ze nog meer hebben qua resten.
Je moet het wel een beetje in balans houden natuurlijk maar daar zijn fora zat voor, waar je dat kunt vinden.
Ik vooer ongeveer 50-50 en het barf-spul stel je dus zelf samen, zeg maar.
Het kan echt van alles zijn, zo heb ik bv een konijn gevild dat hier was gegeven voor de vacht, en dat voer ik dan in het geheel op. Zeker als je hond volwassen is kan je redelijk makkelijk wat rommelen met de samenstelling, tekorten lopen ze niet zo snel op als je de helft kvv compleet voert.
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
En vanuit een andere hoek: probeer eens een ander etensbakje.
Damy was ook zo'n zeur met eten. Brokken gingen er alleen de eerste 3 keer in, daarna bliefde hij het niet meer. Was ook al een aantal keer overgestapt en ik heb geen ruimte om nog meer voertonnen in de kast te zetten (staat al vol met 3 tonnen en een berg verschillende snacks voor hond en kat..) Tot ik op een keer de voerbakjes nog in de vaatwasser had staan en ze dus maar van een schoteltje brokjes gaf. Dat ging er zo snel in, nog nooit meegemaakt. En dat was avond na avond zo, zonder het dagelijkse gezeur (aandringen, zelfs handvoeren
).
Dus tegenwoordig krijgen ze hun vlees uit hun voerbakje en de brokjes van een schoteltje
Damy was ook zo'n zeur met eten. Brokken gingen er alleen de eerste 3 keer in, daarna bliefde hij het niet meer. Was ook al een aantal keer overgestapt en ik heb geen ruimte om nog meer voertonnen in de kast te zetten (staat al vol met 3 tonnen en een berg verschillende snacks voor hond en kat..) Tot ik op een keer de voerbakjes nog in de vaatwasser had staan en ze dus maar van een schoteltje brokjes gaf. Dat ging er zo snel in, nog nooit meegemaakt. En dat was avond na avond zo, zonder het dagelijkse gezeur (aandringen, zelfs handvoeren

Dus tegenwoordig krijgen ze hun vlees uit hun voerbakje en de brokjes van een schoteltje

-
- Zeer actief
Soep over de brokken was een goede tip. Tot nu toe eet meneer zijn brokken met soep.
Ben ook bij het kvv verkooppunt langs geweest en heb gecheckt bij een Ander merk: tussen de 5 en 6 euro Per kilo. Kvv is dus van het optielijstje geschrapt.
Ik wil wel meer gaan barven. Had nog twee kippennekken liggen en ben dus meteen begonnen. Hoewel alfil in het begin niet weet wat hij ermee aan moet, is het daarna genieten. Bij de slager kan ik ook makkelijk aan konijnenkoppen en orgaanvlees komen. Spiervlees is goedkoper in de supermarkt.
Veranderen van bakje doe ik al, dus daar ligt het niet aan.
Dank voor de tips!
Ben ook bij het kvv verkooppunt langs geweest en heb gecheckt bij een Ander merk: tussen de 5 en 6 euro Per kilo. Kvv is dus van het optielijstje geschrapt.
Ik wil wel meer gaan barven. Had nog twee kippennekken liggen en ben dus meteen begonnen. Hoewel alfil in het begin niet weet wat hij ermee aan moet, is het daarna genieten. Bij de slager kan ik ook makkelijk aan konijnenkoppen en orgaanvlees komen. Spiervlees is goedkoper in de supermarkt.
Veranderen van bakje doe ik al, dus daar ligt het niet aan.
Dank voor de tips!
-
- Zeer actief
Brokken gingen er hier ook niet echt goed in. Maar nu heb ik een brok die beide honden lusten (Carocroc) dat voer ik overigens in de ochtend, en als het niet opgaat gaat het terug in de bak. In de avond geef ik Lotgering, "vers"vlees dus.
Hier trouwens in de ochtend door de brokken heen wat stukjes leverworst, en schaapsvetblokje. Puur omdat ik het eten na de wandeling neerzet en vertrek naar werk. Meestal vretsen ze het lekkers er tussenuit en eten een paar brokken. En soms zijn de bakken wel leeg als we thuis komen en soms niet.
Maar omdat ik in de avond lotgering voer, wat ze eigenlijk altijd opeten heb ik er niet zoveel moeite mee als ze de brokken niet volledig opeten.
Hier trouwens in de ochtend door de brokken heen wat stukjes leverworst, en schaapsvetblokje. Puur omdat ik het eten na de wandeling neerzet en vertrek naar werk. Meestal vretsen ze het lekkers er tussenuit en eten een paar brokken. En soms zijn de bakken wel leeg als we thuis komen en soms niet.
Maar omdat ik in de avond lotgering voer, wat ze eigenlijk altijd opeten heb ik er niet zoveel moeite mee als ze de brokken niet volledig opeten.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou ze prijzen, de hemel inblondie schreef: heb ik er niet zoveel moeite mee als ze de brokken niet volledig opeten.