Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voerbak issue
Moderator: moderatorteam
-
Carlo_040
Voerbak issue
Beste,
Hoe kijken jullie tegen voerbak probleem aan, vindt je dat je gewoon zonder iets te zeggen de voerbak moet kunnen pakken ongeacht wie? Mag hij dan wel grommen maar zolang hij niet bijt is het goed? En zodra hij gromt of bijt hoe leer je dit af?
Hoe kijken jullie tegen voerbak probleem aan, vindt je dat je gewoon zonder iets te zeggen de voerbak moet kunnen pakken ongeacht wie? Mag hij dan wel grommen maar zolang hij niet bijt is het goed? En zodra hij gromt of bijt hoe leer je dit af?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Voerbak issue
Wat is precies het issue?
Ik stoor mijn honden niet tijdens het eten en ik ga al helemaal niet hondje pesten door de voerbak weg te pakken. Dat kan ik overigens wel gewoon doen bij al mijn honden - in het uitzonderlijke geval dat dat een keer nodig is omdat ik vergeten ben medicatie door het eten heen te doen of zo. Bij Mila heb ik er als pup geregeld iets lekkers bij gegooid als ik langsliep, dus baasje bij de voerbak betekent iets leuks. En mijn herplaatsers heb ik in het begin met de bak in mijn handen gevoerd. Andere mensen hoeven niet aan de voerbakken van mijn honden te zitten.
Ik stoor mijn honden niet tijdens het eten en ik ga al helemaal niet hondje pesten door de voerbak weg te pakken. Dat kan ik overigens wel gewoon doen bij al mijn honden - in het uitzonderlijke geval dat dat een keer nodig is omdat ik vergeten ben medicatie door het eten heen te doen of zo. Bij Mila heb ik er als pup geregeld iets lekkers bij gegooid als ik langsliep, dus baasje bij de voerbak betekent iets leuks. En mijn herplaatsers heb ik in het begin met de bak in mijn handen gevoerd. Andere mensen hoeven niet aan de voerbakken van mijn honden te zitten.
-
Sandra&co
Ik ga mee in wat ze hierboven zeggen. Ik snauw ook als iemand m'n eten dreigt af te pakken. Ik mag van alledrie gewoon de bak afpakken indien nodig, maar heb zelden een reden.
-
Jetski
- Zeer actief
Jetski
Precies zoals alle eerdere reakties.
Bij onze eerste hond heb ik vanaf dat ie pup was de voerbak afgepakt omdat ik toen dacht dat dat zo hoorde.
Deze was altijd wat wantrouwig als ik in de buurt van zn voerbak kwam.
Bij onze huidige hond heb ik dat nooit gedaan, alleen af en toe wel eens wat lekkers of iets meer voer erbij gedaan.
Ook bij hem kan ik alles doen als ie eet maar met het verschil dat ie er niet eens aan denkt dat je het af zou kunnen pakken..
Bij onze eerste hond heb ik vanaf dat ie pup was de voerbak afgepakt omdat ik toen dacht dat dat zo hoorde.
Deze was altijd wat wantrouwig als ik in de buurt van zn voerbak kwam.
Bij onze huidige hond heb ik dat nooit gedaan, alleen af en toe wel eens wat lekkers of iets meer voer erbij gedaan.
Ook bij hem kan ik alles doen als ie eet maar met het verschil dat ie er niet eens aan denkt dat je het af zou kunnen pakken..
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Begrijp ik het goed dat je akita gromt en jou wil bijten als je de voerbak weghaalt? Misschien toch niet geheel onverstandig als je naar een goede hondenschool gaat zodat je meer inzicht krijgt in honden gedrag.Carlo_040 schreef:Beste,

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als een hond het niet zou toelaten heb ik er geen problemen mee.
Hier laten ze het wel toe overigens want als ik het doe betekend dat dat ik vergeten was er wat lekker bij te doen wat ik nog heb liggen. Dus dan is het feest en staan ze met liefde hun volle bak af. Zolang die maar dubbel zo lekker gevuld terug komt.
Ik heb overigens nog nooit een hond gehad waarbij het niet kon of mocht. Ze weten gewoon niet beter en ik doe het ook zonder er bij na te denken.
Mijn eerste hond had alleen met bepaalde snacks dat ik daar absoluut niet mocht aan zitten, dat vond ze dus danig lekker dat niemand er aan mocht. Die begon al te grommen als ik toevallig langs liep of naar haar keek hoe ze lekker aan het kluiven was. Dat is dmv vertrouwen wel goed gekomen, zolang ik het maar niet in mijn hoofd haalde om het zomaar af te pakken.
Hier laten ze het wel toe overigens want als ik het doe betekend dat dat ik vergeten was er wat lekker bij te doen wat ik nog heb liggen. Dus dan is het feest en staan ze met liefde hun volle bak af. Zolang die maar dubbel zo lekker gevuld terug komt.
Ik heb overigens nog nooit een hond gehad waarbij het niet kon of mocht. Ze weten gewoon niet beter en ik doe het ook zonder er bij na te denken.
Mijn eerste hond had alleen met bepaalde snacks dat ik daar absoluut niet mocht aan zitten, dat vond ze dus danig lekker dat niemand er aan mocht. Die begon al te grommen als ik toevallig langs liep of naar haar keek hoe ze lekker aan het kluiven was. Dat is dmv vertrouwen wel goed gekomen, zolang ik het maar niet in mijn hoofd haalde om het zomaar af te pakken.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Wat zou ik willen doen in die halve minuut dat ze eten?
Ik kan overigens aan de voerbakken komen als ik dat wil, ik gooi er wel af en toe wat bij als ik nog wat voor ze heb.
Iets wat ik ze te eten heb gegeven hoeven ze niet meer in te leveren.
Ik kan overigens aan de voerbakken komen als ik dat wil, ik gooi er wel af en toe wat bij als ik nog wat voor ze heb.
Iets wat ik ze te eten heb gegeven hoeven ze niet meer in te leveren.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou gewoon een tijdje af en toe wat extra in zijn bak gooien terwijl hij eet, wat Nanna zegt.
En die hele goede hondenschool is misschien niet zo'n gek idee met je unieke hond
En die hele goede hondenschool is misschien niet zo'n gek idee met je unieke hond
-
Carlo_040
Ik heb prima inzicht in hondengedrag en ik zit ook bij een goede hondenschool met mijn unieke hondLizzie. schreef:Begrijp ik het goed dat je akita gromt en jou wil bijten als je de voerbak weghaalt? Misschien toch niet geheel onverstandig als je naar een goede hondenschool gaat zodat je meer inzicht krijgt in honden gedrag.Carlo_040 schreef:Beste,
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Met zo'n hond moet je maar zorgen dat er geen kind in de buurt van die bak kan komen. Die maximaal twee minuten per dag moet je daar toch voor kunnen zorgen. Als je een tolerante hond had willen hebben, had je voor een ander ras moeten kiezen. Dus het is jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat niemand ongewenst in de buurt van je etende hond komt
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik vind dat geheel afhankelijk van de omstandigheden.
Biène had als pup gigantische voernijd, die vloog me met 9 weken gericht aan omdat ik te dicht bij kwam. Ze heeft daarna weken bij mij op schoot haar eten gehad waarbij ik steeds wat in haar bak erbij deed, ik wilde namelijk in geval van nood de bak weg kunnen pakken. Ze heeft me dus leren vertrouwen bij haar bak en ik kan hem als ik wil zo pakken (wat ik eigenlijk nooit doe, als ik hem al weg moet pakken krijgt ze er daarna iets extra's bij). Maar wanneer ze penslappen of een rauwe kip oid kreeg kwam de oerhond in haar boven, dan liet ze me echt niet in haar buurt komen. Die kreeg ze dus lekker in de kennel en ik liet haar met rust tot ze klaar was, geen enkel probleem.
Ik heb geen kinderen en het argument dat er kinderen bij haar bak moeten kunnen komen vind ik kul. Een kind die in MIJN huis is houdt zich aan MIJN regels en dat betekent dus wegblijven bij de bakken met eten (bovendien kun je de hond ook eerder of later eten geven, dan komt die situatie niet eens voor).
Overigens is Biène de enige die dit had en al van pup af aan dus. Geen van mijn andere honden heeft er ooit een punt van gemaakt als ik in de buurt van hun eten kwam... don't bite the hand that feeds you
Biène had als pup gigantische voernijd, die vloog me met 9 weken gericht aan omdat ik te dicht bij kwam. Ze heeft daarna weken bij mij op schoot haar eten gehad waarbij ik steeds wat in haar bak erbij deed, ik wilde namelijk in geval van nood de bak weg kunnen pakken. Ze heeft me dus leren vertrouwen bij haar bak en ik kan hem als ik wil zo pakken (wat ik eigenlijk nooit doe, als ik hem al weg moet pakken krijgt ze er daarna iets extra's bij). Maar wanneer ze penslappen of een rauwe kip oid kreeg kwam de oerhond in haar boven, dan liet ze me echt niet in haar buurt komen. Die kreeg ze dus lekker in de kennel en ik liet haar met rust tot ze klaar was, geen enkel probleem.
Ik heb geen kinderen en het argument dat er kinderen bij haar bak moeten kunnen komen vind ik kul. Een kind die in MIJN huis is houdt zich aan MIJN regels en dat betekent dus wegblijven bij de bakken met eten (bovendien kun je de hond ook eerder of later eten geven, dan komt die situatie niet eens voor).
Overigens is Biène de enige die dit had en al van pup af aan dus. Geen van mijn andere honden heeft er ooit een punt van gemaakt als ik in de buurt van hun eten kwam... don't bite the hand that feeds you
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik doe er nooit iets aan en toch kan en kon ik bij alle honden bij hun eten komen. Als ik ooit problen zou hebben zou ik t erbij doen idd. En nee er komt nooit iemand anders bij hun eten want ik ben erbij als ze eten krijgen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik kan gewoon hun eten afpakken, zie er het nut verder niet van in om het te doen. Dat wil ook niet zeggen dat mijn zoon van 4 het ook mag. Geen idee en ga het niet uitproberen ook. Hier eten ze in hun bench en iedereen heeft ze met rust te laten tijdens het eten. Botjes afpakken als ze liggen te kluiven mag hij ook niet. Onnodig. Daarbij als je mijn bord met lekker eten afpakt loop je meer kans een paar vingers te missen hahah
- Sophie2017
- Vaste gebruiker
Betreft dit dan geen hiërarchie probleem? Grommen naar de baas zal ik nimmer toestaan. Ook niet als ze naar elkaar grommen als ik erbij ben. Maar goed, ik heb makkelijk praten want de honden hebben continue voer staan en reguleren dit zelf dus hebben ze er niks van als ik hun bak oppak om deze te verschonen.
- DeDiana
- Zeer actief
Nee. Ook ranglagere honden verdedigen hun eten tegen ranghogere, dat heeft dus niets met hiërarchie te maken.Sophie2017 schreef:Betreft dit dan geen hiërarchie probleem? Grommen naar de baas zal ik nimmer toestaan. Ook niet als ze naar elkaar grommen als ik erbij ben. Maar goed, ik heb makkelijk praten want de honden hebben continue voer staan en reguleren dit zelf dus hebben ze er niks van als ik hun bak oppak om deze te verschonen.
Grommen zie ik gewoon als communicatie en nette waarschuwing, dus dat mogen ze hier ook tegen mij en tegen elkaar.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Mijn Laekense herder mag best een grom geven naar mijn jonge teckel als hij het geklier zat is. Dat is een nette waarschuwing die ook netjes opgepakt wordt, dat ga ik echt niet verbieden.Sophie2017 schreef:Betreft dit dan geen hiërarchie probleem? Grommen naar de baas zal ik nimmer toestaan. Ook niet als ze naar elkaar grommen als ik erbij ben. Maar goed, ik heb makkelijk praten want de honden hebben continue voer staan en reguleren dit zelf dus hebben ze er niks van als ik hun bak oppak om deze te verschonen.
Het enige wat ik hier doe is de heren apart eten geven met een deur ertussen. De teckel is sneller klaar met eten dan mijn herder en hij is in staat Biko bij zijn bak weg te jagen en dat gedonder moet ik niet. Naar mij toe heb ik nooit baknijd gemerkt.

- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
De eerste keren dat Kalev vlees kreeg.mochten ik er nog niet maar kijken. Dat vond ie toch zo lekker, het zou maar eens afgepakt worden.
Inmiddels vind hij het allemaal prima, en als hij bv een hele kip krijgt komt hij hem soms brengen. Dan moet ik even een pootje vasthouden zodat hij er makkelijker een begin aan kan krijgen. De idioot.
Overigens krijgt hij altijd buiten onder het afdak eten, daar kan hij in alle rust eten zonder dat bv de poezen er boven op staan. Dat zal ook zou blijven als de baby er straks is. Eten moet je gewoon in alle rust kunnen doen.
Toen hij rond oud en nieuw wel binnen eten kreeg omdat hij door de knallen buiten niet op zijn gemak was, kwam hij me soms zijn nog.half volle bak brengen. Dan moest ik hem even wegzetten zodat de poezen er niet bij konden. Buiten eet hij ook vaak in 2x zijn bak leeg. Maar dan heeft hij geen pottekijkers die tussendoor de neus in de bak stoppen
Inmiddels vind hij het allemaal prima, en als hij bv een hele kip krijgt komt hij hem soms brengen. Dan moet ik even een pootje vasthouden zodat hij er makkelijker een begin aan kan krijgen. De idioot.
Overigens krijgt hij altijd buiten onder het afdak eten, daar kan hij in alle rust eten zonder dat bv de poezen er boven op staan. Dat zal ook zou blijven als de baby er straks is. Eten moet je gewoon in alle rust kunnen doen.
Toen hij rond oud en nieuw wel binnen eten kreeg omdat hij door de knallen buiten niet op zijn gemak was, kwam hij me soms zijn nog.half volle bak brengen. Dan moest ik hem even wegzetten zodat de poezen er niet bij konden. Buiten eet hij ook vaak in 2x zijn bak leeg. Maar dan heeft hij geen pottekijkers die tussendoor de neus in de bak stoppen

- Sophie2017
- Vaste gebruiker
DeDiana schreef:Nee. Ook ranglagere honden verdedigen hun eten tegen ranghogere, dat heeft dus niets met hiërarchie te maken.Sophie2017 schreef:Betreft dit dan geen hiërarchie probleem? Grommen naar de baas zal ik nimmer toestaan. Ook niet als ze naar elkaar grommen als ik erbij ben. Maar goed, ik heb makkelijk praten want de honden hebben continue voer staan en reguleren dit zelf dus hebben ze er niks van als ik hun bak oppak om deze te verschonen.
Grommen zie ik gewoon als communicatie en nette waarschuwing, dus dat mogen ze hier ook tegen mij en tegen elkaar.
Een grom vind ik hetzelfde als een snauw. Een waarschuwing dus. Dat moet kunnen want ze moeten kunnen communiceren door te kunnen waarschuwen.
Grommen daarentegen vind ik dreigen. En dat zie ik wezenlijk anders. Toch wil ik niet bij mijn standpunt blijven hoor. De meningen die uiteenlopend zijn vind ik interessant.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zelfs Loulou gromt naar de volwassen honden als ze iets heel lekkers heeft en zij is net een half jaar.
Dat mag gewoon, ik zie ook aan de reacties dat het mag. Eten mag altijd verdedigd worden.
Honden zijn geen slaven hoor, je leeft met ze en ze zijn afhankelijk van je maar je hoeft geen generaaltje te gaan spelen.
Beetje wederzijds normaal doen is wel zo fijn.
Wat die Akita betreft, ik zou vooral die kinderen opvoeden en zorgen dat ze bij die bak wegblijven.
Waarom moet die hond zijn manieren opbergen als een kind zich niet gedraagt?
Met vlees zou ik er af en toe wat bij gooien zodat hij begrijpt dat jij niks gaat pakken, en klaar.
Dat mag gewoon, ik zie ook aan de reacties dat het mag. Eten mag altijd verdedigd worden.
Honden zijn geen slaven hoor, je leeft met ze en ze zijn afhankelijk van je maar je hoeft geen generaaltje te gaan spelen.
Beetje wederzijds normaal doen is wel zo fijn.
Wat die Akita betreft, ik zou vooral die kinderen opvoeden en zorgen dat ze bij die bak wegblijven.
Waarom moet die hond zijn manieren opbergen als een kind zich niet gedraagt?
Met vlees zou ik er af en toe wat bij gooien zodat hij begrijpt dat jij niks gaat pakken, en klaar.
-
Sterre
heimwee schreef:De eerste keren dat Kalev vlees kreeg.mochten ik er nog niet maar kijken. Dat vond ie toch zo lekker, het zou maar eens afgepakt worden.
- alm@
- moderator
Wat is nou een grom volgens jou? Een waarschuwing of een dreiging? Een snauw zie ik als een zwaardere waarschuwing dan een grom. Maar goed dat is wat ik bij mijn honden zie. Af en toe een grom naar de kleine als de grote het zat is en daar blijft het bij want de kleine man pakt het goed op en stopt meteen met het geklier.Sophie2017 schreef:DeDiana schreef:Nee. Ook ranglagere honden verdedigen hun eten tegen ranghogere, dat heeft dus niets met hiërarchie te maken.Sophie2017 schreef:Betreft dit dan geen hiërarchie probleem? Grommen naar de baas zal ik nimmer toestaan. Ook niet als ze naar elkaar grommen als ik erbij ben. Maar goed, ik heb makkelijk praten want de honden hebben continue voer staan en reguleren dit zelf dus hebben ze er niks van als ik hun bak oppak om deze te verschonen.
Een grom vind ik hetzelfde als een snauw. Een waarschuwing dus. Dat moet kunnen want ze moeten kunnen communiceren door te kunnen waarschuwen.
Grommen daarentegen vind ik dreigen. En dat zie ik wezenlijk anders. Toch wil ik niet bij mijn standpunt blijven hoor. De meningen die uiteenlopend zijn vind ik interessant.

- DeDiana
- Zeer actief
Ik snap het ook niet helemaal. Ik vind een snauw ook een stapje verder dan een gom. Dat is meestal wat er volgt als er geen gehoor wordt gegeven aan de grom (of in het geval van mijn twee honden die niet grommen: wat er volgt op lip optrekken en verstarren). Dat zijn in mijn ogen allemaal waarschuwingen.alm@ schreef:Wat is nou een grom volgens jou? Een waarschuwing of een dreiging? Een snauw zie ik als een zwaardere waarschuwing dan een grom. Maar goed dat is wat ik bij mijn honden zie. Af en toe een grom naar de kleine als de grote het zat is en daar blijft het bij want de kleine man pakt het goed op en stopt meteen met het geklier.Sophie2017 schreef:DeDiana schreef:Nee. Ook ranglagere honden verdedigen hun eten tegen ranghogere, dat heeft dus niets met hiërarchie te maken.Sophie2017 schreef:Betreft dit dan geen hiërarchie probleem? Grommen naar de baas zal ik nimmer toestaan. Ook niet als ze naar elkaar grommen als ik erbij ben. Maar goed, ik heb makkelijk praten want de honden hebben continue voer staan en reguleren dit zelf dus hebben ze er niks van als ik hun bak oppak om deze te verschonen.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Volgens mij maakt Sophie onderscheid tussen een eenmalige, korte grom, en een aanhoudende langer grom? Denk ik? 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zorg dat hij het vertrouwen heeft dat je zijn eten niet afneemt.Carlo_040 schreef:Beste,
Dus zoals hierboven al uitgelegd, gooi iets in de bak als hij klaar is met eten en ga dan geleidelijk over naar iets er bij gooien als de bak nog niet leeg is.
Maar haal de bak niet weg voor zijn neus omdat je denkt te moeten bewijzen dat jij de "baas" bent en dat hij dat maar heeft te accepteren.
Dat kan stevige ruzie opleveren inclusief bijten en je bent ook nog het vertrouwen van je hond kwijt.
Dat moet je in mijn ogen niet willen.
- Sophie2017
- Vaste gebruiker
mijke schreef:Volgens mij maakt Sophie onderscheid tussen een eenmalige, korte grom, en een aanhoudende langer grom? Denk ik?
Klopt!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik kreeg Kiwi hier binnen met voernijd. Ze raakte zich enorm gestresst als ze eten kreeg. Niet omdat ze bang was dat het werd afgepakt, maar ze voelde zich schietschijf. Ze had duidelijk in de roedel op haar vorige adres af en toe klop gekregen tijdens voer tijd.
Het heeft zich vanzelf opgelost met rust, reinheid en regelmaat. Ze moest er even achter komen dat niemand op haar of dr voer uit is, en dat ze genoeg krijgt. Ze kalmeerde al snel. Ik had het makkelijk erger kunnen maken door er een heel behandelplan op te zetten. Het voeren moest minder opwinding veroorzaken, niet meer
Nu kan ik of mijn andere hond haar voerbak best claimen, maar ze schiet niet meer uit ellende onder de bank, kijkt me alleen nog wat achterdochtig aan.
Het heeft zich vanzelf opgelost met rust, reinheid en regelmaat. Ze moest er even achter komen dat niemand op haar of dr voer uit is, en dat ze genoeg krijgt. Ze kalmeerde al snel. Ik had het makkelijk erger kunnen maken door er een heel behandelplan op te zetten. Het voeren moest minder opwinding veroorzaken, niet meer
Nu kan ik of mijn andere hond haar voerbak best claimen, maar ze schiet niet meer uit ellende onder de bank, kijkt me alleen nog wat achterdochtig aan.

- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Zelfs Loulou gromt naar de volwassen honden als ze iets heel lekkers heeft en zij is net een half jaar.
- alm@
- moderator
Maar het blijft een waarschuwing al is een wat langer aanhoudende grom wat serieuzerSophie2017 schreef:mijke schreef:Volgens mij maakt Sophie onderscheid tussen een eenmalige, korte grom, en een aanhoudende langer grom? Denk ik?
Klopt!

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Zelfs Jamie van 16 weken bromde al naar Ollie als ie dacht dat Ollie zijn eigenzelfverdiende kluifje kwam afpakken. En Ollie druipt overigens ook keurig af wanneer dat gebeurt. Eten krijgen ze trouwens wel apart, aangezien Oll voor mij niet zichtbaar waarschuwt en ogenschijnlijk uit het niets VOL de pan uitvliegt wanneer Jamie naar zijn smaak iets te dichtbij z'n etensbak komt. Ik mag verder indien nodig z'n eten nog uit z'n bek pakken en dat bewijst heel soms handig te zijn aangezien ze hier hele broodjes frikandel in de bosjes strooien.. En ik wil niet dat ie dat opvreetMarjoleine schreef:Zelfs Loulou gromt naar de volwassen honden als ze iets heel lekkers heeft en zij is net een half jaar.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik snap dat geklier met het eten van een hond niet. Je geeft een bak eten en dan is het van de hond. Klaar.
Om dan met je handen in de bak te gaan zitten of nog erger: het afpakken van het eten valt voor mij onder pesten. Eens gegeven, blijft gegeven, vooral van zoiets essentieels als voedsel. Je maakt een hond daar gek mee en je tast ook nog eens de vertrouwensband mee aan.
Ik heb opvangers (gehad) die ook nog eens straathonden zijn geweest. Die dus dubbel fanatiek zijn op eten. Dus ik haal het niet in mijn hoofd om hun eten af te pakken. Vanaf het begin ben ik bezig om hun vertrouwen te winnen (dat ook nog eens bijzonder laag is naar mensen toe) en dat doe je door ze te voeren. Véél te voeren.
En voor het tegengaan van vreten van de straat, ruil ik wat ze in hun bek hebben voor iets nóg lekkerders. Kinderen blijven uit de keuken zolang ze eten. Net zo goed als ze wegblijven van hun slaapplaats. Toen mijn zoon nog klein was, hoefde hij noch zijn vriendjes in de buurt van de hondenbakken of -mand te komen. En dan had ik nog van die enorme sufmutsen die eigenlijk alles prima vonden. Maar ik heb daar nooit een risico mee willen nemen.
Trouwens, de poezen heb ik ook altijd bij de honden weggehouden als ze hun eten kregen.
Geen gedonder bij mij thuis.
Om dan met je handen in de bak te gaan zitten of nog erger: het afpakken van het eten valt voor mij onder pesten. Eens gegeven, blijft gegeven, vooral van zoiets essentieels als voedsel. Je maakt een hond daar gek mee en je tast ook nog eens de vertrouwensband mee aan.
Ik heb opvangers (gehad) die ook nog eens straathonden zijn geweest. Die dus dubbel fanatiek zijn op eten. Dus ik haal het niet in mijn hoofd om hun eten af te pakken. Vanaf het begin ben ik bezig om hun vertrouwen te winnen (dat ook nog eens bijzonder laag is naar mensen toe) en dat doe je door ze te voeren. Véél te voeren.
En voor het tegengaan van vreten van de straat, ruil ik wat ze in hun bek hebben voor iets nóg lekkerders. Kinderen blijven uit de keuken zolang ze eten. Net zo goed als ze wegblijven van hun slaapplaats. Toen mijn zoon nog klein was, hoefde hij noch zijn vriendjes in de buurt van de hondenbakken of -mand te komen. En dan had ik nog van die enorme sufmutsen die eigenlijk alles prima vonden. Maar ik heb daar nooit een risico mee willen nemen.
Trouwens, de poezen heb ik ook altijd bij de honden weggehouden als ze hun eten kregen.
Geen gedonder bij mij thuis.