stoffeltje schreef:Jullie barsten van de vooroordelen!! Mijn hond zal in ieder geval nooit de kans krijgen om een andere hond aan te vallen omdat ik ten alle tijde aangelijnd loop....
Het gekke is dat mensen vaak vinden dat hun hond wel los mag en aangelijnde honden mag lastig vallen...valt de aangelijnde hond dan uit leggen ze ook nog de schuld bij de aangelijnde hond....
Precies....
Dat gebeurde mij ook regelmatig met mijn Sharpei reu...
Sta je dan met je goede gedrag en je aangelijnde hond - lullen als brugman of het niet een beetje raar is dat hun hond om mijn hond heen mag rennen, poot happen , blaffen, uitdagen of gewoon rennen
En dan die kortaangebonden waterige blik dat het MIJN probleem is dat mijn hond dat niet leuk vind - huh ?
Oke.... op die toer dus ?
Daar krijg je dus tokkie-telegraaf praktijken van he ?
En dan ben jij de aso met die kuthond... Nou prima, ik heb de titel met trots gedragen
Echt hoor;
mijn lontje is door 12 jaar met een 'moeilijke reu' rondlopen echt volledig opgebrand en ik ben al 3 jaar Sharpei loos, maar ik merk dat ik echt minder dan 0 geduld heb voor discussie of gezeur.
Ik heb nog een bejaarde hussel teef die werkelijk de boeken in mag gaan als meest-makkelijke-hondentaal-begrijpende-prinses ever, maar ik doe precies met haar waar ik zin in heb en dat betekend momenteel nogal eens dat ik haar van de grond pluk als er wat jongs en onstuimig aankomt.
Wat je dan te horen krijgt is ook leuk.... Afgelopen zondag nog met twee aanstormende tekkels; mijn prinsessenmuis van 14 heeft daar echt geen trek in kan ik je zeggen, dus mag ze met 'de-blik' op mijn arm voorbij zweven...
"Dat moet je niet doen hoor, honden zoeken het zelf wel uit"
- Ik moet helemaal niets inderdaad

Dus dat bepaal ik zelf wel even... ze is koud- en bijna 15-en sjagerijnig - dusssss, prettige middag nog he"...en dat alles TERWIJL ik doorloop
De blik op die gezichten is priceless kan ik je zeggen.
Volgens mij doe jij het MEER dan prima als verantwoordelijke SPA baas