Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Runderkauwkluiven, hoe worden die gemaakt?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

janeway
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Runderkauwkluiven, hoe worden die gemaakt?

Ongelezen bericht door janeway »

Ok gezien.. best walgelijk maar wat geef ik als alternatief? Ben niet zo thuis in kauwkluiven ed.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

janeway schreef:Ok gezien.. best walgelijk maar wat geef ik als alternatief? Ben niet zo thuis in kauwkluiven ed.
Dat probleem heb ik ook. De rest gaat te snel op of is niet interessant zoals nylabone.

Willem heeft dus altijd wel zo'n bot liggen.

Het filmpje vind ik misleidend. Het proces ziet er smerig uit maar dat is met elk fabrieksproces. Vervolgens hebben alle mensen daarna het alleen maar over het kunnen stikken in de botjes en is dat ineens de reden ipv dat het zo slecht zou zijn.
Afbeelding
Deluxe
nieuw lid

Ongelezen bericht door Deluxe »

Waarom zou ik mijn hond nu geen kluif meer geven?
Die kluiven uit Thailand zijn prima.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik geef gedroogd kauwspul, zoals bullepezen, kophuid, slokdarm, runderoren etc
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jeannettebo schreef:Ik geef gedroogd kauwspul, zoals bullepezen, kophuid, slokdarm, runderoren etc
Dit dus, soms kan het leven zo simpel zijn :F:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

M@scha schreef:
janeway schreef:Ok gezien.. best walgelijk maar wat geef ik als alternatief? Ben niet zo thuis in kauwkluiven ed.
Dat probleem heb ik ook. De rest gaat te snel op of is niet interessant zoals nylabone.

Het filmpje vind ik misleidend. Het proces ziet er smerig uit maar dat is met elk fabrieksproces. Vervolgens hebben alle mensen daarna het alleen maar over het kunnen stikken in de botjes en is dat ineens de reden ipv dat het zo slecht zou zijn.
Inderdaad, dit dus :ok:
Al die alternatieven die mensen aandragen zijn niet alleen snel op, maar ook nog eens takkeduur. Dat kan mijn portemonnee echt niet aan.
Jeannettebo
Zeer actief

Voor langer kauwplezier geef ik een rauw bot, die ze in mijn aanwezigheid af mogen kluiven. Een schapenkop bv zijn ze wel een uurtje zoet mee en moeten daarna uithijgen.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Rauw bot vind ik best duur, het is heel goor (hele vloer wordt vies), stinkt, Oor gaat er eng van hijgen dat ik me afvraag of het wel goed vaak en ze kotst soms erna stukjes bot uit. Ik vind dat dus helemaal niet prettig om te geven en doe het alleen heel soms als ik hele kleine stukjes niet dragend lamsbot over heb ofzo. Maar echt alleen de hele kleine zachte stukjes. Dat is zo op.
Jeannettebo
Zeer actief

Je kan er een kleedje onder leggen natuurlijk en dat daarna in de was doen.

Maar een groot stuk gedroogd kophuid zijn ze hier best even mee bezig hoor, dat is harder dan bullepees en goedkoper ook nog. Ik bestel het via barfplaats
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier ook alles gedroogd. Ik vind het qua prijs ook best meevallen als ik zie wat ik betaal voor een kauwsnack uit de supermarkt. Luchtpijp kauwen ze hier best wel even op en voor echt lang kauwplezier krijgen ze hoefjes.
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Een tijd terug heb ik ook een filmpje gezien over hoe het gemaakt werd.... sindsdien komt het er echt niet meer in. Hier alleen nog gedroogde producten! Runderkophuid, bullepees, enz
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hier doen de 2 grote het langste met runderkophuid.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik geef onze honden ook dagelijks runderkophuid. Ik betaal 5,95 voor 500 gram en zeker op de dikkere stukken zitten ze best lang te kluiven. Voor mij met gemiddeld 5 honden een betaalbaar alternatief.
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Zo'n 40 jaar geleden kreeg je bij de slager gratis een rib of voor grote honden een gewricht.
Achter huis hing een lap pens aan een haak. Waar mijn ouders dat weghaalden weet ik niet maar kun
je tegenwoordig nog verse pens kopen ?

Sarah krijgt zo af en toe van die gepofte kippepoten.
Je hebt ook van die gedroogde kippepoten maar daar zitten de nagels nog aan.
Vind ik een beetje eng.
Laatst gewijzigd door teckeltoos op 09 jan 2017 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ja hoor,bij slachthuizen,wij halen wekelijks hele pensen,tongen,harten,kopvlees,strotten én krijgen gratis rauwe botten bij het slachthuis
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn grote hond lust haast niets. Gedroogde snacks hoef ik niet mee aan te komen tenzij het een gerookt bot is. Ik weet dat dat niet heel veilig is maar hij is geen fanatieke kluiver en ik ben er altijd bij als ze zoiets hebben. Ik heb standaard Farm Food kluiven in huis liggen die ze kunnen pakken als ze dat willen en zo af en toe hebben ze een rauwe mergpijp (groot bot). Met raw hide doen ze minimaal vier maanden. Ze zijn er te lui voor. Dus ik maak me er eigenlijk nooit zo druk om, die botjes.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

M@scha schreef:

Wat staat er in dat filmpje dan? Heb slecht internet dus wilt niet laden (en dat duurt nog een paar weken). Als 't alleen maar "vies" is kan ik me er echt niet druk om maken, wat maakt dat nou uit. Weet je wel wat voor vies brood er gebruikt wordt voor paneermeel? Geen McDonalds meer willen eten vanwege een filmpje met roze kipnugget slurrie vind ik ook zo'n onzin. Snert ziet er ook uit als kots, dat is toch geen graadmeter?
mijke
Zeer actief

Tamara81 schreef:@Tenmashi: er zitten zware metalen in het bewerkte leer dat voor de kluifjes wordt gebruikt.
Dat krijgt je hond vervolgens binnen :(:
Nee dat klopt niet. Het zit niet overal in. Gewoon even naar de herkomst kijken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef:
mijke schreef:
Tamara81 schreef:@Tenmashi: er zitten zware metalen in het bewerkte leer dat voor de kluifjes wordt gebruikt.
Dat krijgt je hond vervolgens binnen :(:
Nee dat klopt niet. Het zit niet overal in. Gewoon even naar de herkomst kijken.
Geen runderkauwkluiven uit China dus. Jammer dat er vaak niet op de verpakking staat waar het spul vandaan komt. Moest het voor de kauwkluifjes die ik altijd heb gegeven op internet opzoeken: jep, made in China :(:

Maced (zoofast) is één van de grootste leveranciers in europa.
Dus gewoon rechtstreeks bestellen als je het zeker wilt weten.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik droog zelf en dat bevalt me eigenlijk nog het beste want ik weet wat ze krijgen en het is veruit het goedkoopste alternatief.
Voor geelhaar betaal ik 1 euro de kilo net als voor luchtpijpen maar dan moet het uiteraard nog wel gedroogd worden.
Maar ze zijn er dol op en smikkelen iedere dag wat weg. Bijkomend voordeel van zelf drogen is ook dat ik het naar formaat kan maken , Micron krijgt een wat ander formaat dan Abra natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Tineke schreef:Ik droog zelf en dat bevalt me eigenlijk nog het beste want ik weet wat ze krijgen en het is veruit het goedkoopste alternatief.
Voor geelhaar betaal ik 1 euro de kilo net als voor luchtpijpen maar dan moet het uiteraard nog wel gedroogd worden.
Maar ze zijn er dol op en smikkelen iedere dag wat weg. Bijkomend voordeel van zelf drogen is ook dat ik het naar formaat kan maken , Micron krijgt een wat ander formaat dan Abra natuurlijk :mrgreen:
En wat vindt Micron daarvan? Volgens mij is dat echt een megahond in miniverpakking :mrgreen:

Ik droog ook zelf sinds 2 maanden en dat bevalt ook meer dan prima. Ik weet wat de honden krijgen en ik vind het ook gewoon leuk om dat hele droogproces in de gaten te houden. :)

Voor Shib hoef ik geen grote dingen te drogen, die vindt daar niks aan. Voor hem droog ik konijnenoren met vacht.
Maloutje is wel van het knagen, maar die kan dan ook niks anders meer doen of aan denken totdat het ding op is, zij krijgt meestal een runderoor en ik wil nog kijken of ik wat geelhaar voor haar kan halen om te drogen.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik geef ook runderkophuid, bullepezen en kauwpaten. Zeker die platen gaan erg lang mee... ik koop ze bij mn kvv/barfverkooppunt. Heb ook nog wel buffelhuidbotten liggen maar die blieven ze niet meer nu ze t andere spul gehad hebben. Daarnaast krijgen ze rauwe botten en penslappen. Heb zo'n nepbiabed van zooplus en die kun je heerlijk uitsoppen als ze t op hebben.
Verder ook wel t kleine gedroogde spul als nijnoren en pensstaafjes maar das een tussendoortje
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Shibby schreef:
Tineke schreef:Ik droog zelf en dat bevalt me eigenlijk nog het beste want ik weet wat ze krijgen en het is veruit het goedkoopste alternatief.
En wat vindt Micron daarvan? Volgens mij is dat echt een megahond in miniverpakking :mrgreen:

Ik droog ook zelf sinds 2 maanden en dat bevalt ook meer dan prima. Ik weet wat de honden krijgen en ik vind het ook gewoon leuk om dat hele droogproces in de gaten te houden. :)

Voor Shib hoef ik geen grote dingen te drogen, die vindt daar niks aan. Voor hem droog ik konijnenoren met vacht.
Maloutje is wel van het knagen, maar die kan dan ook niks anders meer doen of aan denken totdat het ding op is, zij krijgt meestal een runderoor en ik wil nog kijken of ik wat geelhaar voor haar kan halen om te drogen.
Nou dat is hij zeker , de Fila's hebben een heilig ontzag voor hem :mrgreen:
Ze zijn hier allemaal dol op knagen , stuk voor stuk maar geelhaar en luchtpijp is wel veruit favoriet.

Misschien moeten we eens een dag organiseren en dan droogspullen uitwisselen , net zoals we vroeger met vlees weleens deden :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
malinois schreef:Ik geef ook runderkophuid, bullepezen en kauwplaten. Zeker die platen gaan erg lang mee...
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Zal er straks ff een foto van maken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jullie (Tineke en Shibby) drogen oren en luchtpijpen enzo zelf?
Hebben jullie dan een professionele droogmachine? Ik heb een Bomann (of iets wat daar op lijkt) maar daar kan ik echt geen luchtpijpen of runderoren in proppen.
Ik had trouwens nog nooit van geelhaar gehoord maar dat is blijkbaar nekspiervlees van het kalf. Hoe lang doet een flinke hond daar dan mee als je dat droogt?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

www.snacks4dogs.nl vind ik fijn.
Ik sla meestal in op evenementen. Uma is dol op kippennekken, konijnenoren en pens. Manu op niks. Ja, eendenfilet, maar dan wel semi-moist en geen droge :pffff: en die vieze, vettige Pedigree koekjes doet ie een moord voor :piew:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tommydog.de
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:http://www.snacks4dogs.nl vind ik fijn.
Ik sla meestal in op evenementen. Uma is dol op kippennekken, konijnenoren en pens. Manu op niks. Ja, eendenfilet, maar dan wel semi-moist en geen droge :pffff: en die vieze, vettige Pedigree koekjes doet ie een moord voor :piew:
Daar bestel ik ook veel klein spul maar t is wel prijzig je moet overal grotere verpakkingen van nemen en wil wil wat variatie dus kleinere verpakkingen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Tara schreef:
malinois schreef:Ik geef ook runderkophuid, bullepezen en kauwplaten. Zeker die platen gaan erg lang mee...
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Zal er straks ff een foto van maken
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”