Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ineens voer niet meer lusten.
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ineens voer niet meer lusten.
Mijn honden eten allemaal van pup af aan kvv van smuldier.
Zo ook Jack en hij at het altijd graag, binnen een paar seconden was de bak leeg.
Vanaf dat hij een jaar is geef ik voor de extra calorien in een aparte maaltijd wat brok bij, gaat er ook altijd in.
Sinds een paar dagen laat hij de smuldier staan.
Hij begint er wel aan maar neemt muizenhapjes, likt er een beetje aan, maar er gaat nauwelijks iets in.
Ik dacht eerst dat hij gewoon een beetje ziekjes was maar er lijkt verder niets aan de hand.
Hij is gewoon actief als anders en ook koekjes en dergelijke pakt hij direct aan.
Gisteren heb ik even getest wat hij zou doen als ik de smuldiermaaltijden zou vervangen door brok en dan is er ook geen probleem, de bak gaat in 1 keer leeg.
Ik vind het echt apart, hij heeft smuldier nog nooit laten staan en at het altijd snel op maar op de een of andere manier vind hij het niet meer lekker?
Er lijkt verder echt niets aan de hand met hem, vandaag gewoon een flinke training gehad en als ik zelf in de keuken bezig ben met mijn eigen eten is hij er als eerste bij.
Iemand een idee? hebben jullie dat weleens gehad, dat een hond van de een op de andere dag iets niet meer lust?
Hij eet vanaf donderdag de smuldier niet meer dus het was niet iets eenmaligs.
Zo ook Jack en hij at het altijd graag, binnen een paar seconden was de bak leeg.
Vanaf dat hij een jaar is geef ik voor de extra calorien in een aparte maaltijd wat brok bij, gaat er ook altijd in.
Sinds een paar dagen laat hij de smuldier staan.
Hij begint er wel aan maar neemt muizenhapjes, likt er een beetje aan, maar er gaat nauwelijks iets in.
Ik dacht eerst dat hij gewoon een beetje ziekjes was maar er lijkt verder niets aan de hand.
Hij is gewoon actief als anders en ook koekjes en dergelijke pakt hij direct aan.
Gisteren heb ik even getest wat hij zou doen als ik de smuldiermaaltijden zou vervangen door brok en dan is er ook geen probleem, de bak gaat in 1 keer leeg.
Ik vind het echt apart, hij heeft smuldier nog nooit laten staan en at het altijd snel op maar op de een of andere manier vind hij het niet meer lekker?
Er lijkt verder echt niets aan de hand met hem, vandaag gewoon een flinke training gehad en als ik zelf in de keuken bezig ben met mijn eigen eten is hij er als eerste bij.
Iemand een idee? hebben jullie dat weleens gehad, dat een hond van de een op de andere dag iets niet meer lust?
Hij eet vanaf donderdag de smuldier niet meer dus het was niet iets eenmaligs.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Ineens voer niet meer lusten.
Ik heb datzelfde gehad met Oor. Ik gaf haar vroeger Cavom brok wat ze met smaak at. En van de ene op de andere dag bliefde ze het niet. Ik dacht dat het bedorven was en heb een nieuwe zak gehaald, maar nee. Tot op de dag van vandaag hoeft ze het gewoon niet. Ik heb totaal geen verklaring. Toen ben ik overgestapt op Smuldier en Rodi en daar heeft ze het nooit mee. Ik heb dus echt geen idee, daar heb je niks aan dus 

- samantha!
- Zeer actief
Ik kan er gewoon niet zo goed bij.
Ik heb verdorie labradors
Jack eet normaal echt gretig, hij krijgt 800 gram smuldier per keer en tegen de tijd dat ik me omdraaide was dat weg.
En toch wil ik liefst dat hij weer smuldier gaat eten.
Ik heb verdorie labradors

Jack eet normaal echt gretig, hij krijgt 800 gram smuldier per keer en tegen de tijd dat ik me omdraaide was dat weg.
En toch wil ik liefst dat hij weer smuldier gaat eten.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Misschien vindt hij dat er iets mis is met deze lading smuldier? Ik zou proberen of hij pakjes met een andere datum/productiecode ook niet eet.
Mijn Diem at kvv op een gegeven moment ook niet meer. Hij was vaak ziek en koppelde dat (terecht weet ik nog steeds niet zeker) aan het eten. Dus telkens als hij gebraakt had wilde hij het merk/smaak wat hij opgegeven had niet meer eten.
Van brokken werd hij ook wel ziek maar gek genoeg legde hij daar geen verbanden
Wellicht dat de smuldier om wat voor reden Jack niet goed is gevallen en is hij nu wantrouwend?
Mijn Diem at kvv op een gegeven moment ook niet meer. Hij was vaak ziek en koppelde dat (terecht weet ik nog steeds niet zeker) aan het eten. Dus telkens als hij gebraakt had wilde hij het merk/smaak wat hij opgegeven had niet meer eten.
Van brokken werd hij ook wel ziek maar gek genoeg legde hij daar geen verbanden

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik heb het hier ook wel eens met de kleine mannen, en dan vooral Rupert, dan staat ie me aan te kijken met een hoofd waar de walging vanaf straalt. "Je denkt toch niet dat ik dat ga eten hè"
En na een dag of wat is er dan niets meer aan de hand.
De groten proeven nooit die eten al als ik de bak nog in de hand heb. Die merken geen verschil in wat ik ze ook voorzet.
En hier ook alles op smuldier. Denk dat er wel wat in Nanna's opmerking zit dat er wat niet zo lekkere tussen zitten mss?
En na een dag of wat is er dan niets meer aan de hand.
De groten proeven nooit die eten al als ik de bak nog in de hand heb. Die merken geen verschil in wat ik ze ook voorzet.
En hier ook alles op smuldier. Denk dat er wel wat in Nanna's opmerking zit dat er wat niet zo lekkere tussen zitten mss?
Gr. Aniek

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen heeft regelmatig dat ze haar voer wel eens laat staan terwijl lekkers er prima in gaat.
Geef ik paar dagen wat anders en dan eet ze wel weer haar normale voer. Zeg maar waar het aan ligt...
Geef ik paar dagen wat anders en dan eet ze wel weer haar normale voer. Zeg maar waar het aan ligt...

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik ben met Elco niet anders gewend dan dat hij afwisseling wil. Maar bij een labrador verwacht je dat niet. Dan denk ik inderdaad aan een slechte batch als hij verder wel gewoon eet
- samantha!
- Zeer actief
Ze eten hier altijd de rode compleet versie, iedere dag, al jaren lang.
Normaal duikt hij gewoon in die bak en is het weg.
Nouja misschien ligt het dan inderdaad aan deze lading? het is anders wel heel vreemd.
Hij krijgt trouwens 5 minuten en als het dan niet op is mag een van de anderen zijn bak leeg eten, die houden er inmiddels al rekening mee
en wachten vol smart op "wie mag".
Maar dat is dan dus ook zo weg, de anderen proeven er blijkbaar niets geks aan
Normaal duikt hij gewoon in die bak en is het weg.
Nouja misschien ligt het dan inderdaad aan deze lading? het is anders wel heel vreemd.
Hij krijgt trouwens 5 minuten en als het dan niet op is mag een van de anderen zijn bak leeg eten, die houden er inmiddels al rekening mee

Maar dat is dan dus ook zo weg, de anderen proeven er blijkbaar niets geks aan

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Enzi heeft exact t zelfde gehad afgelopen maand, Nila at t nog gewoon maar Enz liet t staan of af t op om vervolgens weer uit te spugen...
Ik heb hem ook brokken gevoerd en toch die Smuldier blijven aanbieden en nu trekt ie z'n neus weer op voor de brokken en eet hij de Smuldier weer gewoon.
Ik vond t toen Enzi t niet at ook wat vettiger, de Smuldier. Ik gooide t daar maar op aangezien hij soms wel kieskeurig kan zijn.
Ik heb hem ook brokken gevoerd en toch die Smuldier blijven aanbieden en nu trekt ie z'n neus weer op voor de brokken en eet hij de Smuldier weer gewoon.
Ik vond t toen Enzi t niet at ook wat vettiger, de Smuldier. Ik gooide t daar maar op aangezien hij soms wel kieskeurig kan zijn.
- samantha!
- Zeer actief
Net weer eten gegeven maar hij deed nieteens een poging.
Hij was dolblij want flink getrained vandaag dus ongetwijfeld honger maar toen ik de bak had neergezet ging hij snel de keuken uit.
Nouja, er is blijkbaar iets mee.
Nu twijfel ik een beetje, die smuldier volhouden (dus niets anders geven en pech) want ik wil hem echt op de smuldier houden of voorlopig effe brok voorzetten.
Bij de andere heren was die keus makkelijker want die hebben wel een laagje.
Maar Jack is nu zo, daar kan niet veel vanaf voor ik hem te dun vindt en hij moet komende week weer vollop aan de bak.
Aan de ene kant denk ik dus: blijkbaar heb je geen honger genoeg, maar aan de andere kant wil ik niet dat hij af gaat vallen.

Hij was dolblij want flink getrained vandaag dus ongetwijfeld honger maar toen ik de bak had neergezet ging hij snel de keuken uit.
Nouja, er is blijkbaar iets mee.
Nu twijfel ik een beetje, die smuldier volhouden (dus niets anders geven en pech) want ik wil hem echt op de smuldier houden of voorlopig effe brok voorzetten.
Bij de andere heren was die keus makkelijker want die hebben wel een laagje.
Maar Jack is nu zo, daar kan niet veel vanaf voor ik hem te dun vindt en hij moet komende week weer vollop aan de bak.
Aan de ene kant denk ik dus: blijkbaar heb je geen honger genoeg, maar aan de andere kant wil ik niet dat hij af gaat vallen.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vind 'm al wat aan de slanke kant op de foto hierboven.
Een hond die zo in het werk staat moet blijven eten. Dan maar brokken of wat anders.
Hier krijgen ze ook altijd de rode smuldier, die vleescompleet, en eten ze het vrijwel altijd. Wel met alle 3 eens gehad dat ze niet wilden eten. Blijkbaar toen een lading die minder lekker was.
Een hond die zo in het werk staat moet blijven eten. Dan maar brokken of wat anders.
Hier krijgen ze ook altijd de rode smuldier, die vleescompleet, en eten ze het vrijwel altijd. Wel met alle 3 eens gehad dat ze niet wilden eten. Blijkbaar toen een lading die minder lekker was.
- samantha!
- Zeer actief
Nou meneer heeft het voor elkaar hoor, 250 gram brok moeiteloos op, inclusief bak nalikken.
- samantha!
- Zeer actief
Ja zoals de foto hierboven is dus al na 3 dagen nauwelijks eten, dan gaat het snel bij hem.Machie schreef:Ik vind 'm al wat aan de slanke kant op de foto hierboven.
Normaal is hij zo:

Maar goed, hij heeft dus een bak brokken op nu, ging er prima in.
- samantha!
- Zeer actief
Dat ga ik morgen eens doen, heb niets anders in huis.Nanna schreef:Vind het niks voor een Lab om niet te vreten.
Kun je anders niet een andere kvv proberen?
- samantha!
- Zeer actief
Ja precies, hij heeft echt honger.Pendrag schreef:Ik zou in dit geval gewoon ander voer geven. Hij werkt volop en heeft weinig vet. Even een tijdje brok ofzo en dan weer eens proberen. Honger heeft ie wel, hij probeert je iets te zeggen. Maar wat?
De bak brokken was echt zo op.
Met de smuldier doet hij gewoon raar, likken, stapje terug, weglopen, er is gewoon iets mee.
Maar dat is dus voor het eerst in bijna 5 jaar, en dat is gek.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
En als je nu een beetje vlees door de brokken mengt, wil ie dat eten?
- samantha!
- Zeer actief
Geen idee, kan ik morgen weleens proberen!
Ik heb tegenwoordig wel gewoon krokante brok en meng het normaal nooit maar kwaad kan dat ook niet toch?
Morgen ook eens lotgering halen, dat kreeg hij normaal zo heel af en toe weleens en at hij prima, ben benieuwd.
Ik heb tegenwoordig wel gewoon krokante brok en meng het normaal nooit maar kwaad kan dat ook niet toch?
Morgen ook eens lotgering halen, dat kreeg hij normaal zo heel af en toe weleens en at hij prima, ben benieuwd.
-
- Zeer actief
kan idd geen kwaad en gewoon proberen dus, hij moet geen kilo`s meer afvallen
- Machie
- Zeer actief
Mijn honden eten alles door elkaar en dat gaat altijd prima. Al heb ik veelvraten 

- samantha!
- Zeer actief
Nou, dan gaan we morgen eens een en ander proberen
Gelukkig weet hij mijn kookkunsten ook nog wel te waarderen, kliekjes gaan er ook gewoon in

Gelukkig weet hij mijn kookkunsten ook nog wel te waarderen, kliekjes gaan er ook gewoon in

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Lijkt inderdaad geen gebrek aan eetlust. En hij is normaal niet overdreven kieskeurig, dus dan zou ik inderdaad gewoon kijken naar ander voer. De rest eet de smuldier wel gewoon, dus je hoeft nog niets weg te gooien ook 

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Fijn dat hij wel brokken wil eten, hij mocht niet meer afvallen.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Misschien ver gezocht, maar is het niet te koud?
Dax eet namelijk ook niet zo graag als het vlees te koud is.
Dax eet namelijk ook niet zo graag als het vlees te koud is.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Je moet hem maar eens streng toespreken, van die sieluge hondjes in Afrika enzo ...samantha! schreef:Nou, dan gaan we morgen eens een en ander proberen![]()

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Mengen is inderdaad geen probleem. Smuldier at kleine Boris ook opeens niet meer.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Droef heeft dat zelfde besloten met zijn brok. Nou vergat ik nog wel eens dat hij het niet opat en dan pakte Izzy het dus rustig waarop ze dus 2 dagen niks meer wilde want ja zo'n portie was best veel.
Ik deed er uiteindelijk blikvoer doorheen voor de smaak, en ja hoor dat at hij met smaak op. Toen dacht ik ik probeer een andere brok smaak. Heus niet dat hij daar in trapte maar wel echt honger alleen te eigenwijs om dan maar die smerig brokken te eten.
Paar dagen volgehouden maar uit eindelijk vond ik het zelf gewoon lastig en sneu worden dus nu krijgt hij er steeds een beetje blikvoer doorheen. Scheelt mijn een hoop tijd en moeite..
Ik deed er uiteindelijk blikvoer doorheen voor de smaak, en ja hoor dat at hij met smaak op. Toen dacht ik ik probeer een andere brok smaak. Heus niet dat hij daar in trapte maar wel echt honger alleen te eigenwijs om dan maar die smerig brokken te eten.
Paar dagen volgehouden maar uit eindelijk vond ik het zelf gewoon lastig en sneu worden dus nu krijgt hij er steeds een beetje blikvoer doorheen. Scheelt mijn een hoop tijd en moeite..
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
misschien is de samenstelling een beetje veranderd?
willem krijgt altijd de pens compleet en de vlees compleet afgewisseld en het viel me op dat de pens compleet vorige week roder keek dan anders. misschien hebben ze dus wat veranderd dat jack niet lekker vindt?
willem krijgt nu die kartonnen rommel van rodi. smuldier waren nog maar 3 pakjes afgelopen zaterdag en het was zo glad dat ik niet naar een andere winkel wilde, maar hij eet het met smaak gelukkig.
willem krijgt altijd de pens compleet en de vlees compleet afgewisseld en het viel me op dat de pens compleet vorige week roder keek dan anders. misschien hebben ze dus wat veranderd dat jack niet lekker vindt?
willem krijgt nu die kartonnen rommel van rodi. smuldier waren nog maar 3 pakjes afgelopen zaterdag en het was zo glad dat ik niet naar een andere winkel wilde, maar hij eet het met smaak gelukkig.