Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oor verveelt zich

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Oor verveelt zich

Ongelezen bericht door mijke »

Sinds Skittles weg is heb ik het idee dat Oor zich verveelt. Niet dat ze hem mist ofzo, maar de laatste tijd komt ze steeds vaker bij me zitten, dan gaat ze naar me kijken net zo lang tot ik iets met haar ga doen, of ze legt haar kop op mn been. Het is ook niet altijd duidelijk wat ze dan wil want soms heeft ze dan ook weer niet echt interesse in het spelletje dat ik dan met haar begin. Heel vaak ook wel hoor, maar wisselend dus.

Nu zijn wij altijd thuis dus ze krijgt echt genoeg aandacht. Ik heb de wandelingen al wat opgeschroefd, speel nog wat meer met haar dan normaal, maak denkspelletjes en kongs enzo. Maar dat is blijkbaar niet afdoende. Speeldates voor Oor werkt ook niet want tijdens het wandelen heeft ze geen oog voor andere honden. Dat was met Skittles ook zo. Buiten deden ze niks met elkaar, maar binnen werd er wel zo'n 2 á 3 uur per dag gespeeld samen.

Een 2e hondje erbij is absoluut geen optie en Marinus heeft ook nog steeds geen zin in weer een opvangertje. Dusja... watnu? :denken: Is er iemand die dit herkent?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Oor verveelt zich

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zou niks doen.
Je doet zo te lezen meer dan genoeg en dat is ook genoeg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Leuke dingen op jouw initiatief doen.
Hier heb ik er 1 die gerust als hij een ritme gevonden denkt te hebben, de dag erna voor me gaat staan tot ik hem zijn zin geef. Hier gaat dat vooral om koekjes. Bij de oppas heeft hij zo 11 momenten op een dag :roll:. En thuis heeft hij dat helemaal niet, omdat ik daar geen vaste momenten voor heb.

Misschien is Oor daar ook gevoelig voor?

Wellic
mijke
Zeer actief

Jullie hebben gelijk, ik doe inderdaad genoeg met haar. Maarja, die ogen he... :mann:
Tamara81 schreef:Het is maar net hoe jij je er zelf over voelt.
Ja daar heb je wel een punt denk ik. Voor Skittles hier was geweest had ik nooit het gevoel dat ik Oor tekort deed, en nu ineens wel. Terwijl ik niet minder, eerder meer met haar ben gaan doen. Doordat ik ging analyseren waarom ze zo deed ben ik trouwens ook tot de conclusie gekomen dat ik de routes die we wandelen inmiddels zelf ook vreselijk saai begin te vinden. We wonen hier nu 3,5 jaar en alle mogelijkheden binnen loop- en fietsbereik hebben we nu wel uitgekauwd inmiddels. Maarja we hebben geen auto en om nou elke dag met de bus ergens heen te gaan... Dus oeps, nu verveel ik me zelf ineens ook! :hmmm: Misschien heeft ze dat ook wel haarfijn door haha. Ik ga haar wat resoluter op haar plek sturen denk ik, als ze weer zo om aandacht vraagt!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Hier wordt geen aandacht afgedwongen.
Murdock had er ook een handje van om als hem het bliefde te willen spelen ookal krijgt aandacht zat.
Ik bepaal wanneer er gespeeld, gewandeld of gegeten wordt.
Dat begreep hij na flink negeren prima :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Herkenbaar :mrgreen:
Ik vind Apple ook altijd wat zieliger. Met andere honden in huis speelt ze veel dus raakt snel gewend aan uitdaging/spel als er een tijdje een tweede hond is.
Uiteindelijk gaat dat idee van verveling wel weer weg bij mij en is alles weer zoals het was.
Wat wel leuk is is dat ik wat snuffelspelletjes heb voor in huis. (snuffelmat en een soort frisbee van nina) misschien ook leuk voor Oor?
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik herken het wel. Ben vaak bang dat Tobi zich teveel verveelt. Maar aan de andere kant; ze moeten zichzelf ook bezig kunnen houden. Ik weet van Tobi dat hij prima zelf met zijn bal kan spelen, of zijn knuffel weg kan gooien en die weer pakken etc. Maar ja, het is leuker als één van de baasjes je daarbij helpt. En dat kan nu eenmaal niet altijd. Dus heb me er wel overheen gezet. We gaan vaak en lang genoeg naar buiten. Zijn eten krijgt hij in zo'n kong wiebel ding, we spelen en oefenen met hem in huis en hij gaat regelmatig mee met uitstapjes. Ik vind het wel genoeg en de rest van de tijd vermaakt meneer zichzelf maar :mrgreen:
_Esmee
mijke
Zeer actief

Ja snuffelspelletjes doen we wel vaak, soort hersenwerkjes. Ik verstop brokjes door het huis of haar knuffel onder de dekens, of koekjes in papier en in action koekvormpjes of dozen. Of we doen balletje balletje, dat soort dingen. Ze heeft ook 2 verschillende kongs en een voerbal en elke dag krijgt ze iig een van die dingen aangeboden naast haar kauwbotjes en het grwoon spelen wat we tussendoor doen.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jorinda »

Oh herkenbaar hoor. Ik had dat nadat Igor zijn Stabij-vriend verhuisd is. Hij speelde dagelijks zó leuk met die hond, echt op hetzelfde level ook. Sinds die verhuisd is had ik het idee dat Igor zich wat verveelde. Hij speelt nu met een Engelse Bulldog, maar ja die rent niet leuk met hem mee en het spelen is ook op een heel ander niveau als met de Stabij. Maar ik denk ook dat ik dat mezelf ook wijs maak misschien, want als ik er relatief naar kijk dan vermaakt hij zich buiten nog prima. :P Al heeft hij inmiddels ook alweer wat nieuwe vrienden gemaakt hier in de buurt.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Als ik dat zo lees doe je genoeg met haar, hoor. Ze komt echt geen aandacht tekort.
Misschien vind je het zelf ook jammer dat ze thuis niet meer lekker samen speelt met een andere hond. Dat zou ik me wel kunnen voorstellen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Ja, misschien is dat het ook wel haha! Maar Marinus ligt nog steeds dwars qua opvangertjes :boos:

Ik denk ook dat ik inderdaad wat te toegeeflijk ben geweest sinds Skittles weg is. Ik vind het opzich prima dat Oor af en toe aangeeft aandacht te willen, maar voorheen ging ik daar soms op in en soms niet en dan legde ze zich daar bij neer, en nu ga ik er toch weer steeds op in omdat ik het zielig vind ofzo :P Gaan we ff niet meer doen dus!

Wel fijn dat het zo herkenbaar is trouwens!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

mijke schreef:Sinds Skittles weg is heb ik het idee dat Oor zich verveelt. Niet dat ze hem mist ofzo, maar de laatste tijd komt ze steeds vaker bij me zitten, dan gaat ze naar me kijken net zo lang tot ik iets met haar ga doen, of ze legt haar kop op mn been. Het is ook niet altijd duidelijk wat ze dan wil want soms heeft ze dan ook weer niet echt interesse in het spelletje dat ik dan met haar begin. Heel vaak ook wel hoor, maar wisselend dus.
Haha herkenbaar. Mayke doet het ook. Legt dr kop op je schoot en gaat je aanstaren, af en toe met een klein moppergrommetje om me op haar te attenderen. Ze wil dan niet perse spelen ofzo, maar wil gewoon aandacht.

Mijn honden vervelen zich de laatste weken ook vaak, ondanks dat ze met zn tweeën zijn dus. Ik kan er ook niets aan doen. Tja het is winter, als je dat niet bevalt, zoek je maar een baas op de Caraïben :oeps:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Genoeg is genoeg hoor.
Je hoeft niet de hele dag te spelen en je hond bezig te houden.
Zich vervelen hoort ook bij het leven.
Ik doe in huis eigenlijk heel erg weinig met mijn honden.
Buiten zijn we samen op pad (dus geen telefoon mee e.d. :wink: ) en doen we samen iets.
Of ze speelt een keer met een andere hond (5 minuten dan is dat alweer genoeg vindt ze zelf).

Dus als ze binnen aandacht komt vragen terwijl ik bezig ben (zelden) zeg ik dat ik geen tijd heb en gaat ze zelf in haar mand liggen.
Dat was eigenlijk ook zo toen ik beide honden nog had.
Rana zei ook vaak dat ze geen tijd of zin had :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijke schreef:Ja snuffelspelletjes doen we wel vaak, soort hersenwerkjes. Ik verstop brokjes door het huis of haar knuffel onder de dekens, of koekjes in papier en in action koekvormpjes of dozen. Of we doen balletje balletje, dat soort dingen. Ze heeft ook 2 verschillende kongs en een voerbal en elke dag krijgt ze iig een van die dingen aangeboden naast haar kauwbotjes en het grwoon spelen wat we tussendoor doen.

Toen charlie nog alleen en druk drukker drukst was betrok ik haar bij huishoudelijke klusjes. De wasmachine leeghalen, bolletjes sokken in de mand leggen, een eigen veger om mee rond te rennen.
Hartstikke gezellig, en zij was moe :mrgreen:
Kan het me nu amper meer voorstellen. Ze beweegt bij voorkeur niet verder dan van het voeteneind naar het midden van het bed, met een hoop zuchten en steunen :LOL:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ze heeft denk ik ontdekt dat ze aandacht krijgt als ze zielig naar je kijkt. Je doet genoeg, ze komt niks tekort! Je hoeft niks meer te doen en je zeker niet schuldig te voelen!
mijke
Zeer actief

Nou ik voel me vandaag na al jullie reacties niet meer schuldig naar Oor en toeval of niet, maar het gaat al gelijk een stuk beter. Na het spelen zeg ik duidelijk klaar en als ze blijft aanbieden leg ik haar op haar plaats. Klaar, opgelost! Haha, soms is het zo simpel :D
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heeft het 's avonds nog wel eens. Zijn we die dag al 2 keer naar het bos geweest en hebben we al leuke dingen gedaan en dan nog gaat hij midden in de woonkamer staan en me kwispelend aankijken. Reageer ik dan niet en komt er nog een blaf bij.
Meestal steek ik m'n middelvinger naar 'm op en zeg dat hij zich eens moet gaan gedragen als een bejaarde hond :mrgreen:
En soms ga ik er wel op in en laat hem een knuffel zoeken waar we een trekspelletje mee doen of iets.

Ik weet dat mijn honden (en voorheen 1) niks tekort komen dus ze motten ook nie zo zeiken :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”