Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen zijn blijft lastig
Moderator: moderatorteam
-
Kirst91
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Alleen zijn blijft lastig
Onze pup (bijna een half jaar) blijft moeite houden met alleen zijn. We hebben het in het begin rustig opgebouwd, van 1 minuut naar uiteindelijk 2,5 uur. Langer dan 2,5 uur lukt nog niet (is ook niet erg, alle tijd om het op te bouwen). Maar hij heeft ook af en toe dagen dat hij na een uur al blaft en pas stil wordt als 1 van ons thuis komt. Hij vindt het niet erg als je weggaat, ook al is hij wakker, dan gaat hij gewoon lekker slapen. We hebben een camera op hem gericht, dus we kunnen zien wat hij doet. Hij krijgt voldoende beweging (2 keer per dag naar het bos) en zorgen ook wel dat hij moe is als hij in de bench moet. Herkent iemand dit en/of heeft iemand tips? We kunnen nu nog wel vaak oppas voor hem regelen, maar uiteindelijk zou het fijn zijn dat hij van maandag t/m donderdag van half 3 tot 5 uur gewoon alleen kan zijn zonder te blaffen (dan zijn we er beiden niet). Moeten we het gewoon doorzetten en hem die tijd wel alleen laten, ook al blaft hij? Zodat hij ritme krijgt en weet dat we elke keer wel weer terug komen? (tot vorige week zat er geen regelmaat in de tijden dat we weg waren i.v.m. ander werk van mijn vriend). In het begin was ik bang voor verlatingsangst, maar nu vindt hij het helemaal niet meer erg als we weggaan. Hij plast ook niet in de bench, hij blaft alleen en trekt aan het fleecekleed dat deels over de bench ligt.
Lasse, 15 juli 2016!
Sem ❤
9 mei 2006 - 4 augustus 2016
It's impossible to forget a dog that gave you so much to remember!
Sem ❤
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
-
Kirst91
- Vaste gebruiker
Re: Alleen zijn blijft lastig
Een langere tijd niet, wel korte momentjes als ik even buiten ben bijv.Paisley schreef:Heb je al geprobeerd om hem los in huis te laten ipv in de bench?
Ik vind het een beetje eng om een pup alleen te laten, omdat ik bang ben dat hij dingen kapot maakt..
Als ik buiten of boven ben, zit de hond trouwens voor de deur te wachten. Hij gaat niet door met waar hij mee bezig is (speelgoed bijv of eten).
Wat is jouw ervaring met het alleen laten in huis?
Lasse, 15 juli 2016!
Sem ❤
Sem ❤
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb Daisy hier als opvanger. Ze is 9 maanden en de eerste week hier hoorde ik van de buren dat ze blafte. Dus toen heb ik haar uit de bench gelaten als ik weg ging. Eerst met heel veel afleiding van speeltjes, brokjes en kartonnen doosjes. Dat ging meteen goed, geen geblaf meer. Ze wil nog wel eens wat tuinieren aan mijn plant, maar ook dat valt reuze mee
nu krijgt ze alleen nog haar ontbijt als ik weg ga.
-
Kirst91
- Vaste gebruiker
Misschien dat ik het alleen in huis laten dan moet gaan opbouwen met de hond. Ik ga het eens proberen, bedankt voor de tips!
Lasse, 15 juli 2016!
Sem ❤
Sem ❤
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lou kon heel slecht alleen blijven. Al vrij snel heb ik hem daarom los in huis gelaten en dat ging gelijk prima. Kon ie lekker op de vensterbank naar buiten kijken.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Misschien kun je een beperkte ruimte voor hem maken en die puppy-proof maken? Dat ie wel rond kan lopen, maar niet eindeloos en overal? Onze pup kan als ie alleen moet blijven in de keuken, bijkeuken, gang en tuin. Uiteraard met de nodige maatregelen voor de keukenkastjes.
Maar dat gaat prima, ook ik heb een camera om hem te zien. Is zoiets mogelijk eventueel met van die traphekjes? (Hebben we hiernook..) Dan heeft ie wat meer bewegingsruimte, maar sloopt niet je bank. Als dat dan goed gaat kun je altijd de ruimte vergroten namelijk.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Zoiets inderdaad. Ik vind 2,5 uur in de bench lang.Soooof schreef:Misschien kun je een beperkte ruimte voor hem maken en die puppy-proof maken? Dat ie wel rond kan lopen, maar niet eindeloos en overal? Onze pup kan als ie alleen moet blijven in de keuken, bijkeuken, gang en tuin. Uiteraard met de nodige maatregelen voor de keukenkastjes.Maar dat gaat prima, ook ik heb een camera om hem te zien. Is zoiets mogelijk eventueel met van die traphekjes? (Hebben we hiernook..) Dan heeft ie wat meer bewegingsruimte, maar sloopt niet je bank. Als dat dan goed gaat kun je altijd de ruimte vergroten namelijk.
-
Kirst91
- Vaste gebruiker
Het kan wel in de hal bij ons (moeten we voor de zekerheid de jassen even ergens anders neer hangen haha). En een traphekje voor de trap. Maar ik denk wel dat het goed is om dat te gaan proberen. Dan kunnen we er ook speelgoed neerleggen, zodat hij afleiding heeft. Tja, en als hij de plinten dan een keer sloopt, dan vergaat de wereld ook niet. Tot nu toe heeft hij nog niks kapot gemaakt, dus we mogen echt niet klagen.Soooof schreef:Misschien kun je een beperkte ruimte voor hem maken en die puppy-proof maken? Dat ie wel rond kan lopen, maar niet eindeloos en overal? Onze pup kan als ie alleen moet blijven in de keuken, bijkeuken, gang en tuin. Uiteraard met de nodige maatregelen voor de keukenkastjes.Maar dat gaat prima, ook ik heb een camera om hem te zien. Is zoiets mogelijk eventueel met van die traphekjes? (Hebben we hiernook..) Dan heeft ie wat meer bewegingsruimte, maar sloopt niet je bank. Als dat dan goed gaat kun je altijd de ruimte vergroten namelijk.
Vandaag was hij 2 keer na ruim een uur aan het blaffen. Als hij dan tussendoor door iemand anders wordt uitgelaten en dan weer in de bench moet is dat ook geen probleem. Slaapt rustig weer een uur, maar dan begint het weer. Het zijn wel honden die heel graag in je buurt willen zijn. Zijn broer heeft er geen moeite mee. Misschien helpt het ook wel om ze af en toe in 1 huis samen te laten zijn als ze alleen moeten zijn. Hij slaapt 's ochtends bijv. ook langer als we de hond van m'n ouders ook hebben.
Lasse, 15 juli 2016!
Sem ❤
Sem ❤
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is het een sloper dat je zo bang bent dat hij iets sloopt? Gewoon afstandsbedieningen en schoenen opruimen en hond lekker de ruimte geven. En tja.... er kan wel eens iets kapot gaan als je een hond hebt. Maar een hond die de jassen van de kapstok trekt en sloopt? Ze zullen er misschien zijn, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
- Paisley
- Zeer actief
Soms is een hond een stuk relaxter als hij los in huis mag. De bench is hier nooit zo'n succes geweest.Kirst91 schreef:
Wat is jouw ervaring met het alleen laten in huis?
Nu is mijn jongste Kiwi wel een beetje een sloper. Soms trekt ze een boek uit de boekenkast of sloopt een whiteboard stift (ben docent dus dat slingert hier rond) en het rotan mandje waar hun speelgoed in is opgeborgen wordt steeds kleiner
Maar goed, ik vind het het wel waard. Liever versnippert ze af en toe iets kleins, dan dat ik altijd op mijn werk in de wetenschap zit dat mijn hond zn kont niet kan keren.
Als je het echt te spannend vindt, kun je het misschien uitproberen als je een webcam laat draaien. Op veel laptops zit standaard een webcam, moet je alleen nog op zoek naar een website die dat (gratis) online kan laten zien, zodat je live je inboedel in de gaten kunt houden en jezelf huiswaarts spoeden als het je niet bevalt.
Laatst gewijzigd door Paisley op 11 jan 2017 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Amy ligt heel graag in haar bench, maar als ik haar daarin stop terwijl ze alleen moet blijven, blaft ze alles bij elkaar. Los in de kamer gaat ze op de bank liggen pitten en is er niks aan de hand.
Voor Mila heb ik nooit een bench gehad, die liet ik als pup dus ook gewoon los in huis als ik wegging. Zij is nooit een sloper geweest en is dat ook niet ineens geworden omdat ze alleen los in huis was.
Ik zou dus ook eerst eens proberen hoe het gaat als je je hond niet in de bench doet en zorgen dat de meest voor de hand liggende dingen om te slopen opgeruimd zijn.
Voor Mila heb ik nooit een bench gehad, die liet ik als pup dus ook gewoon los in huis als ik wegging. Zij is nooit een sloper geweest en is dat ook niet ineens geworden omdat ze alleen los in huis was.
Ik zou dus ook eerst eens proberen hoe het gaat als je je hond niet in de bench doet en zorgen dat de meest voor de hand liggende dingen om te slopen opgeruimd zijn.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Fire vind alleen blijven ook niet leuk, bench breekt hij af of uit.
Dus die heb ik de deur uitgedaan ben anders bnag dat ik hem daar dood invind.
Verders blijft hij heen en weer lopen tussen de woonkamer gang en bijkeuken.
De deuren naar de gang en bijkeuken dicht doen werkt niet want die moeten open hoe maakt niet uit , dan sloopt hij ze er wel uit.
Dus geef hem eten als ik mijn zoon naar school breng en een kong als ik later op de dag nog een keer weg moet.
Verders gaat hij mee of naar een oppas, ik laat hem maximaal 2 uur alleen en dan ook alleen maar overdag.
Ik hoop ooit dat als ik thuis kom dat hij dan ergens rustig op de bank ofzo ligt.
En ik moet echt alles kwa eten ed opgeruimd hebben, want hij gaat ook op strooptocht haha
Dus die heb ik de deur uitgedaan ben anders bnag dat ik hem daar dood invind.
Verders blijft hij heen en weer lopen tussen de woonkamer gang en bijkeuken.
De deuren naar de gang en bijkeuken dicht doen werkt niet want die moeten open hoe maakt niet uit , dan sloopt hij ze er wel uit.
Dus geef hem eten als ik mijn zoon naar school breng en een kong als ik later op de dag nog een keer weg moet.
Verders gaat hij mee of naar een oppas, ik laat hem maximaal 2 uur alleen en dan ook alleen maar overdag.
Ik hoop ooit dat als ik thuis kom dat hij dan ergens rustig op de bank ofzo ligt.
En ik moet echt alles kwa eten ed opgeruimd hebben, want hij gaat ook op strooptocht haha

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ollie had ook wat issues met alleen blijven in de bench als jonge hond. Na 2 weken hebben we de bench de deur uit gedaan en de woonkamer "puppy-proof" gemaakt. Kon ie ineens een stuk beter alleen blijven, toen ie nog alleen was lag ie eigenlijk altijd prinsheerlijk op de bank of op bed (woon gelijkvloers en in de loop der tijd kreeg ie gewoon steeds meer ruimte in huis tot z'n beschikking
) te tukken.
Nu met Jamie weer hetzelfde. Oll los en Jamie in de bench werkt niet. Als we thuis zijn wel hoor, dan gaat ie er zonder problemen in liggen en kan de deur ook dicht (is wel eens handig om ze beiden rust te geven) maar als we er niet zijn, dan gaat het soms goed en soms gilt die kleine de boel bij elkaar waardoor Ollie ook echt volkomen over de zeik raakt. Dus, vorige week de woonkamer woonkamer puppy-proof gemaakt en sindsdien komen we thuis bij twee rustige hondjes die heel blij zijn dat we er weer zijn maar niet volkomen over de zeik zijn van de stress. We hadden ze trouwens de eerste dag nog gescheiden, Jamie in de ren en Ollie los, toen kwam mijn man 's middags thuis en was Jamie dus zowel over de ren als over het traphekje bij de woonkamer geklauterd
Dus nu zitten ze toch maar lekker bij elkaar 
Vond t ook wel spannend hoor, Ollie heeft nooit echt iets gesloopt behalve papier wat eventueel rondslingerde, Jamie sloopt echt alles waar ie z'n tanden in kan zetten. Daarbij komt dat ik het sowieso spannend vind om ze bij elkaar zonder toezicht te laten.. Maar het is tot nu toe goed gegaan, we hebben delen van de puppyren voor alle kasten neergezet want inmiddels is het huis iets minder makkelijk puppy-proof te maken omdat we gewoon in de loop der tijd een hoop zooi hebben verzameld en tot nog toe vinden we hooguit een plasje en vanmiddag hadden ze een vaas omgestoten die over een stekkerdoos gevallen is (oepsie, onze fout!) maar geen gesloopte tafels/banken/andere dingen.
Je kunt bv ook een puppyren kopen en die opzetten in je kamer. Heeft ie meer bewegingsvrijheid maar niet onbeperkt. De hal werkte bij Ollie in ieder geval niet, was nog te opgesloten denk ik of te "saai" misschien
Nu met Jamie weer hetzelfde. Oll los en Jamie in de bench werkt niet. Als we thuis zijn wel hoor, dan gaat ie er zonder problemen in liggen en kan de deur ook dicht (is wel eens handig om ze beiden rust te geven) maar als we er niet zijn, dan gaat het soms goed en soms gilt die kleine de boel bij elkaar waardoor Ollie ook echt volkomen over de zeik raakt. Dus, vorige week de woonkamer woonkamer puppy-proof gemaakt en sindsdien komen we thuis bij twee rustige hondjes die heel blij zijn dat we er weer zijn maar niet volkomen over de zeik zijn van de stress. We hadden ze trouwens de eerste dag nog gescheiden, Jamie in de ren en Ollie los, toen kwam mijn man 's middags thuis en was Jamie dus zowel over de ren als over het traphekje bij de woonkamer geklauterd
Vond t ook wel spannend hoor, Ollie heeft nooit echt iets gesloopt behalve papier wat eventueel rondslingerde, Jamie sloopt echt alles waar ie z'n tanden in kan zetten. Daarbij komt dat ik het sowieso spannend vind om ze bij elkaar zonder toezicht te laten.. Maar het is tot nu toe goed gegaan, we hebben delen van de puppyren voor alle kasten neergezet want inmiddels is het huis iets minder makkelijk puppy-proof te maken omdat we gewoon in de loop der tijd een hoop zooi hebben verzameld en tot nog toe vinden we hooguit een plasje en vanmiddag hadden ze een vaas omgestoten die over een stekkerdoos gevallen is (oepsie, onze fout!) maar geen gesloopte tafels/banken/andere dingen.
Je kunt bv ook een puppyren kopen en die opzetten in je kamer. Heeft ie meer bewegingsvrijheid maar niet onbeperkt. De hal werkte bij Ollie in ieder geval niet, was nog te opgesloten denk ik of te "saai" misschien
-
Joey.K
- Zeer actief
Probeer een keer los. Onze pup was los tot ze begon de muur op te eten. Toen toch maar bench aangeschaft. Nu gaat ze in de bench wanneer we weg zijn met alleen een fleecekleedje (over de helft van waar ze kan liggen) en een nylabone en nu is ze een stuk relaxter. Hopelijk kan ze wanneer ze eenmaal volwassen is zonder want het neemt wel een hoop ruimte in haha
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zou het gewoon eens proberen. Zet de bench neer met het deurtje open, zodat hij een lekkere plek heeft om te slapen en bied veel afleidingsmateriaal dat wel kapot mag. Mijn kamer leek de eerste tijd wel alsof er een bom ontploft was met alle zooi die er lag en nu nog wel als ze weer een doos heeft mogen versnipperenKirst91 schreef:Het kan wel in de hal bij ons (moeten we voor de zekerheid de jassen even ergens anders neer hangen haha). En een traphekje voor de trap. Maar ik denk wel dat het goed is om dat te gaan proberen. Dan kunnen we er ook speelgoed neerleggen, zodat hij afleiding heeft. Tja, en als hij de plinten dan een keer sloopt, dan vergaat de wereld ook niet. Tot nu toe heeft hij nog niks kapot gemaakt, dus we mogen echt niet klagen.Soooof schreef:Misschien kun je een beperkte ruimte voor hem maken en die puppy-proof maken? Dat ie wel rond kan lopen, maar niet eindeloos en overal? Onze pup kan als ie alleen moet blijven in de keuken, bijkeuken, gang en tuin. Uiteraard met de nodige maatregelen voor de keukenkastjes.Maar dat gaat prima, ook ik heb een camera om hem te zien. Is zoiets mogelijk eventueel met van die traphekjes? (Hebben we hiernook..) Dan heeft ie wat meer bewegingsruimte, maar sloopt niet je bank. Als dat dan goed gaat kun je altijd de ruimte vergroten namelijk.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Herkenbaar Vera, dat opletten wat je laat slingeren. Mijn sloffen hadden stoffen bolletjes. Hadden.

-
Kirst91
- Vaste gebruiker
Bedankt voor al jullie antwoorden! Fijn!
Ik heb de hal leeg gehaald en de bench er neer gezet. Ik heb hem gister 15 minuten alleen gelaten en hem in de gaten gehouden op de camera. Hij zat vooral naar buiten te kijken (naast de voordeur hebben we een lang raam). Af en toe piepte hij iets, maar hij raakte niet in paniek. We wonen in een doodlopende straat, maar wel een straat met nog 2 puppy's en nog 5 andere honden, dus het is even afwachten wat hij gaat doen als hun er langs lopen.
Toen ik boven was, ging hij ook uit zichzelf in de bench liggen. Toen ik even later boven was, hoorde ik ineens iemand de trap op komen... 3 keer raden wie me op kwam zoeken, haha!
We gaan dus denk ik maar wel een traphekje plaatsen.
Ik heb de hal leeg gehaald en de bench er neer gezet. Ik heb hem gister 15 minuten alleen gelaten en hem in de gaten gehouden op de camera. Hij zat vooral naar buiten te kijken (naast de voordeur hebben we een lang raam). Af en toe piepte hij iets, maar hij raakte niet in paniek. We wonen in een doodlopende straat, maar wel een straat met nog 2 puppy's en nog 5 andere honden, dus het is even afwachten wat hij gaat doen als hun er langs lopen.
Toen ik boven was, ging hij ook uit zichzelf in de bench liggen. Toen ik even later boven was, hoorde ik ineens iemand de trap op komen... 3 keer raden wie me op kwam zoeken, haha!
We gaan dus denk ik maar wel een traphekje plaatsen.
Lasse, 15 juli 2016!
Sem ❤
Sem ❤
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Waarom in de hal? Daar is toch ook weinig aan?
- Paisley
- Zeer actief
Niets mis met een hal toch? Ik zou het met Kiwi ook doen, ware het niet dat Mayke de hal prima geschikt vindt als standplaats om alles aan te blaffen wat ze hoort. En ik ga ze niet uit elkaar halen als ik weg ben.

-
Kirst91
- Vaste gebruiker
Hij kan uit de bench, hij kan naar buiten kijken en hij kan spelen, lijkt me niet heel saai voor een hond.Johnny Jones schreef:Waarom in de hal? Daar is toch ook weinig aan?
Lasse, 15 juli 2016!
Sem ❤
Sem ❤
-
Kirst91
- Vaste gebruiker
Nee, leek mij ook niks mis mee.Paisley schreef:Niets mis met een hal toch? Ik zou het met Kiwi ook doen, ware het niet dat Mayke de hal prima geschikt vindt als standplaats om alles aan te blaffen wat ze hoort. En ik ga ze niet uit elkaar halen als ik weg ben.
Lasse blaft nooit eigenlijk (tot nu toe in ieder geval), dus ik verwacht niet dat hij dat nu gaat doen, maar dat gaan we vanzelf merken.
Lasse, 15 juli 2016!
Sem ❤
Sem ❤