Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Autoprobleem
Moderator: moderatorteam
- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
- Aantal honden: 2
Autoprobleem
Hoi,
Ik heb een vraag en sta voor alle adviezen open (zo gauw ik ze ook bij Jasper vind passen)
Een kleine 2 maandjes geleden heb ik in de auto heel hard moeten remmen. Jasper is daardoor van de bank gevallen (normaal zat hij in een bench maar die was toen net stuk). Na de boswandeling ging hij gewoon in de auto. De 2/3 dagen daarna ging hij gewoon in de auto. Daarna is hij angstig geworden en wilt hij niet meer in de auto.
Gedragsdeskundige erbij gehaald om te kijken hoe zij het zou oplossen. Dit heeft helaas niet het gewenste effect. Het leek even goed te gaan, zelfs een ritje kunnen maken. Maar 3 dagen daarna weer een terugval.
Nu zijn we op het punt dat hij in de auto springt, maar de deuren niet dicht mogen. Hij raakt dan in paniek (gaat bij de deur staan en is dan even onbereikbaar) na een tijdje ontspant hij iets en kan hij snuffelen (naar eventueel voertjes). Maar ik weet niet of dat de beste oplossing is.
Een andere auto vind hij niet zo spannend. Daar gaat hij in en kan er gereden worden.
Momenteel hebben we het hondje van mijn ouders op logee. Ze helpt hem wel, hij blijft ontspannender in de auto. Maar zij gaat morgen weer naar huis. Dus veel oefenen met haar zal lastig worden.
Een 2de hond zien we wel zitten, maar momenteel is dat niet het goede moment. Dus zien we dat in de toekomst.
ik ben dus eigenlijk benieuwd naar hoe jullie dit zouden oplossen? Jasper is een gevoelige onzekere hond die erg gevoelig is voor druk.
Ik heb een vraag en sta voor alle adviezen open (zo gauw ik ze ook bij Jasper vind passen)
Een kleine 2 maandjes geleden heb ik in de auto heel hard moeten remmen. Jasper is daardoor van de bank gevallen (normaal zat hij in een bench maar die was toen net stuk). Na de boswandeling ging hij gewoon in de auto. De 2/3 dagen daarna ging hij gewoon in de auto. Daarna is hij angstig geworden en wilt hij niet meer in de auto.
Gedragsdeskundige erbij gehaald om te kijken hoe zij het zou oplossen. Dit heeft helaas niet het gewenste effect. Het leek even goed te gaan, zelfs een ritje kunnen maken. Maar 3 dagen daarna weer een terugval.
Nu zijn we op het punt dat hij in de auto springt, maar de deuren niet dicht mogen. Hij raakt dan in paniek (gaat bij de deur staan en is dan even onbereikbaar) na een tijdje ontspant hij iets en kan hij snuffelen (naar eventueel voertjes). Maar ik weet niet of dat de beste oplossing is.
Een andere auto vind hij niet zo spannend. Daar gaat hij in en kan er gereden worden.
Momenteel hebben we het hondje van mijn ouders op logee. Ze helpt hem wel, hij blijft ontspannender in de auto. Maar zij gaat morgen weer naar huis. Dus veel oefenen met haar zal lastig worden.
Een 2de hond zien we wel zitten, maar momenteel is dat niet het goede moment. Dus zien we dat in de toekomst.
ik ben dus eigenlijk benieuwd naar hoe jullie dit zouden oplossen? Jasper is een gevoelige onzekere hond die erg gevoelig is voor druk.
- c.otto
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Re: Autoprobleem
Als hij eventueel tijdens het snuffelen ook nog eens een voertje vindt, maakt dit de auto een stuk minder erg. Naar mijn idee is dat dus een prima methode. Mijn herderpup wilde ook niet achterin de bak springen terwijl ze het wel kon. Met voertjes lukte het uiteindelijk wel. Na een poosje de voertjes afgebouwd en nu zijn ze helemaal niet meer nodig. Wat je ook gaat proberen,succes.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila was ook als jonge hond bang/gestresst in de auto. Zij nam dan ook geen voer aan.
Wat bij haar het beste heeft geholpen, was een stoffen bench op de achterbank die als veilig holletje fungeerde en waar ze lekker in kon kruipen, in combinatie met allerlei spelletjes om naar de auto toe te lopen en erin te springen (want ze bouwde al spanning op zodra we naar de auto liepen). Ik liet haar bijvoorbeeld met een clickerspelletje de auto aanraken, we renden met een speeltje om de auto heen, met alle deuren open moest ze achter een speeltje aan de auto in springen, een speeltje zoeken in de auto, etc. Als dat goed ging, deed ik één deur dicht, en zo bouwde ik het op tot het met dichte deuren ook goed ging. Daardoor viel die spanning rondom de auto wel grotendeels weg en nu heeft ze er geen probleem meer mee, ligt gewoon rustig te slapen in de auto (ook niet meer in de bench, maar die heb ik wel ca. een jaar gebruikt).
Wat bij haar het beste heeft geholpen, was een stoffen bench op de achterbank die als veilig holletje fungeerde en waar ze lekker in kon kruipen, in combinatie met allerlei spelletjes om naar de auto toe te lopen en erin te springen (want ze bouwde al spanning op zodra we naar de auto liepen). Ik liet haar bijvoorbeeld met een clickerspelletje de auto aanraken, we renden met een speeltje om de auto heen, met alle deuren open moest ze achter een speeltje aan de auto in springen, een speeltje zoeken in de auto, etc. Als dat goed ging, deed ik één deur dicht, en zo bouwde ik het op tot het met dichte deuren ook goed ging. Daardoor viel die spanning rondom de auto wel grotendeels weg en nu heeft ze er geen probleem meer mee, ligt gewoon rustig te slapen in de auto (ook niet meer in de bench, maar die heb ik wel ca. een jaar gebruikt).
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Je zegt dat een andere auto geen probleem is, zou (al dan niet tijdelijk) een andere plek in jouw auto een optie zijn? Ik lijk nu uit je verhaal op te maken dat Jasper nu op de achterbank zit. Wellicht kun je hem eerst een keer bij iemand op schoot of bij de voeten voorin zetten en een stukje rijden. Daarna misschien in de achterbak. Dat ie weer goede momenten beleefd in de auto en misschien minder beseft dat het mis ging eerder omdat die achterbank uit zicht is. En inderdaad verstop ik hier ook gewoon voertjes in de achterbak.
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Heel herkenbaar. Elmo zat bij onze vorige auto ook op de achterbank en altijd zenuwachtig en nerveus. Afgelopen zomer hebben wij een andere auto gekocht ( een station) en Elmo zit nu in de kofferbak. Hij is helemaal happy en slaapt zelfs in de auto.
- ninnie
- Zeer actief
Ik heb inderdaad gedaan wat DeDiana omschreef (behalve de stoffen bench, dat blijkt erg eng. Terwijl hij altijd in de bench in de auto lag). Alle deuren op het 1 na mogen dicht. Maar die ene lijken we qua spanning niet te kunnen doorbreken. Daar lopen we op vast
@Soooof ik heb daarin alles al geprobeerd. Voorin, achterin. Momenteel heb ik achter alles plat. Dat werkt het beste en kan hij nooit van de bank af vallen.
@Soooof ik heb daarin alles al geprobeerd. Voorin, achterin. Momenteel heb ik achter alles plat. Dat werkt het beste en kan hij nooit van de bank af vallen.
- ninnie
- Zeer actief
Helaas momenteel niet de mogelijkheid om een andere auto te kopenPino01 schreef:Heel herkenbaar. Elmo zat bij onze vorige auto ook op de achterbank en altijd zenuwachtig en nerveus. Afgelopen zomer hebben wij een andere auto gekocht ( een station) en Elmo zit nu in de kofferbak. Hij is helemaal happy en slaapt zelfs in de auto.
Anders had dat waarschijnlijk wel geholpen
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik zelf zou gewoon doorzetten. hup in de auto, voertjes strooien en gaan rijden naar leuke plaatsen. hoe meer je er een issue van maakt, hoe meer het een issue is. ik heb er 1 toller die autoziek is, jammer voor haar maar ze zal toch in de auto moeten. ooit eens een ongeluk gehad met de honden in de auto, volgende dag gewoon de honden weer in de auto gedaan en naar het bos gereden.
ellen
ellen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mee eens.Tara schreef:Eens. Ik ben best begripvol met geknakte zieltjes, maar laten we het vooral niet groter maken dan dat het is.ellen en de birmanen schreef:ik zelf zou gewoon doorzetten. hup in de auto, voertjes strooien en gaan rijden naar leuke plaatsen. hoe meer je er een issue van maakt, hoe meer het een issue is.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met Rana en de auto van mijn man tijdens een vakantie.
Voordeel was dat ze thuis in mijn auto zat als we naar het bos gingen.
Die auto van mijn man heeft ze nooit wat gevonden, maar ik heb haar er altijd gewoon ingezet.
Niet zeuren, meegaan en strakjes zijn we op een strand of in een bos.
Klaar
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ben het er ook mee eens. Toch zit ik al 3 jaar naar een jengelende hond te luisteren in de auto.Tara schreef:Eens. Ik ben best begripvol met geknakte zieltjes, maar laten we het vooral niet groter maken dan dat het is.ellen en de birmanen schreef:ik zelf zou gewoon doorzetten. hup in de auto, voertjes strooien en gaan rijden naar leuke plaatsen. hoe meer je er een issue van maakt, hoe meer het een issue is.
Ik krijg het er niet uit. De auto springt ze in zonder lijn, geen probleem, ze wil graag mee. Maar zodra ik ga rijden begint het gejengel. Als ze voorin zit is het minder, omdat ik haar dan streng kan toespreken als ze begint. Als ze achterin zit (bestel auto), begint het met gejengel en bouwt het zich op naar blaffen (niet altijd).
Als ze heel moe is, na een hele dag strand of tijdens vakanties, dan ligt ze gewoon te slapen. Maar ze is niet zo snel moe, jammer voor mij.
Ik weet t gewoon niet

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Hier precies hetzelfde. Wagenziek en alles geprobeerd van wagenzienpilletjes tot opnieuw opbouwen maar de wages is gewoon stom. De oppas is een kwartiertje rijden over de provinciale weg en aangezien hij niet alleen kan zijn is het kiezen uit twee kwaden. En dus maar dat kwartiertje met een hond die begint te jengelen en blaffen.