Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vind jij de minst leuke karaktereigenschap van jouw hond
Moderator: moderatorteam
-
sjm
- Zeer actief
Wat vind jij de minst leuke karaktereigenschap van jouw hond
Een vervolg op je eigen beste/slechtste eigenschap
Nu die van je hond. Waar erger jij je stiekem dood aan bij jouw hond? Welke karaktereigenschap had toch echt wel anders gekund? 
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Wat vind jij de minst leuke karaktereigenschap van jouw
Bij Gentle haar onzekerheid.
Bij Gimmick haar toewijding waarmee ze dingen doet (en dat is ook meteen haar beste eigenschap)
Bij Gimmick haar toewijding waarmee ze dingen doet (en dat is ook meteen haar beste eigenschap)
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik vond van Nikkie haar afreageren op Jarah niet leuk.
Van Jarah vond ik haar ongehoorzaamheid niet echt leuk, maar daar was verder wel mee te leven, alleen in het barbecue seizoen werd ik er gek van, maar dan meer omdat ik bang was dat al die botten eten haar eens fataal zou worden.
En van Tama vond ik dat hysterische gegil niet leuk. Hoe vaak ik wel niet voor dierenbeul ben uitgemaakt terwijl ik helemaal niks deed.
Van Jarah vond ik haar ongehoorzaamheid niet echt leuk, maar daar was verder wel mee te leven, alleen in het barbecue seizoen werd ik er gek van, maar dan meer omdat ik bang was dat al die botten eten haar eens fataal zou worden.
En van Tama vond ik dat hysterische gegil niet leuk. Hoe vaak ik wel niet voor dierenbeul ben uitgemaakt terwijl ik helemaal niks deed.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila: dat ze zo'n kort lontje heeft/weinig tolerant is.
Amoz: zijn obsessie met katten buiten.
Amy: haar gedrag ten opzichte van vreemde, meestal onzekere honden tijdens het wandelen (willen intimideren, opjagen, wegjagen).
Taartje: haar extreme onafhankelijkheid
Het jagen van Amy en Taartje vind ik soms lastig, maar niet per se niet leuk.
Amoz: zijn obsessie met katten buiten.
Amy: haar gedrag ten opzichte van vreemde, meestal onzekere honden tijdens het wandelen (willen intimideren, opjagen, wegjagen).
Taartje: haar extreme onafhankelijkheid
Het jagen van Amy en Taartje vind ik soms lastig, maar niet per se niet leuk.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Haar soms ontploffende karakter en haar jagen.
Met andere honden is ze eigenlijk heel sociaal, maar als ze boos wordt, ontploft ze. Het kan soms iets heel onbenulligs zijn.
Ze is een jager, je moet altijd opletten. Ze gaat achter paarden aan, gok ook schapen/koeien/herten.
Met andere honden is ze eigenlijk heel sociaal, maar als ze boos wordt, ontploft ze. Het kan soms iets heel onbenulligs zijn.
Ze is een jager, je moet altijd opletten. Ze gaat achter paarden aan, gok ook schapen/koeien/herten.
- Tineke
- Zeer actief
Sien is weleens angstig maar als ze denkt dat ze de andere partij wel hebben kan dan laat ze zich even gelden. Dat vind ik een roteigenschap.
Micron is soms stronteigenwijs en Luus is soms lomp maar Abra heeft eigenlijk geen een nare eigenschap.
Micron is soms stronteigenwijs en Luus is soms lomp maar Abra heeft eigenlijk geen een nare eigenschap.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb er 2:
De eerste is dat hij andere middelgrote tot grote reuen echt niet moet, hierdoor kan hij alleen in rustig overzichtelijk gebied loslopen.
De tweede is dat hij afgrijselijk jaloers/bezitterig is: als er een teef binnenkomt waar hij buitenshuis prima mee kan, dan kan hij dat
binnenshuis dus nauwelijks. Ik moet hem constant in de gaten houden, want die teef mag niks en al helemaal niet een aai bij mij komen
halen. Daarvoor krijgt hij natuurlijk op zijn donder, maar het helpt geen zak en het is dus constant op je hoede zijn.
De eerste is dat hij andere middelgrote tot grote reuen echt niet moet, hierdoor kan hij alleen in rustig overzichtelijk gebied loslopen.
De tweede is dat hij afgrijselijk jaloers/bezitterig is: als er een teef binnenkomt waar hij buitenshuis prima mee kan, dan kan hij dat
binnenshuis dus nauwelijks. Ik moet hem constant in de gaten houden, want die teef mag niks en al helemaal niet een aai bij mij komen
halen. Daarvoor krijgt hij natuurlijk op zijn donder, maar het helpt geen zak en het is dus constant op je hoede zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat pesterig gedrag naar angstige honden.
Daar moet ik op letten (gaat daardoor meestal goed).
Verder zou ik niets weten.
Daar moet ik op letten (gaat daardoor meestal goed).
Verder zou ik niets weten.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Alex: dat hij kanker heeft en dat hij nog maar kort bij ons zal zijn

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Verlatingsangst. Ik ben me er helemaal van bewust dat we het zelf veroorzaakt hebben, maar de oplossing hebben we nog niet gevonden.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Van Maggie: haar soms autistische gedrag waarin ze soms gewoon maling aan me heeft en haar eigen plan trekt. Meestal als ze geen zin heeft om te wandelen en dan resoluut naar huis loopt. Maar ik moet er eigenlijk ook om lachen.
Van Abby: dat ze overal haar nieuwsgierige neus in denkt te moeten steken en overal onverfrohren op afstiert. Ook als het naar honden is die haar niet moeten.
Van Abby: dat ze overal haar nieuwsgierige neus in denkt te moeten steken en overal onverfrohren op afstiert. Ook als het naar honden is die haar niet moeten.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Hmmm gewetens vraag, het minst leuk, hmmmmmmmmm heel lang nadenken....waarschijnlijk dat hij Hooligan wordt als zijn dochters op visite komen dan kan hij niet normaal doen en is super druk
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Vusi: vliegt achter mensen aan (binnen een straal van +/- 20 meter) en gaat enorm tegen ze blaffen... absoluut niet leuk en ik wil er graag vanaf 
- Borisje
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco kruising
Niet eens haar enorme jachtinstinct, maar wel de lange tijd die ze kan wegblijven als ze er vandoor gaat. Als het nu 5 minuutjes was en ze daarna gewoon weer terug kwam..
Aan de andere kant, het maakt het wandelen wat meer uitdagend.
Aan de andere kant, het maakt het wandelen wat meer uitdagend.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het enige dat ik kan bedenken is dat vixen moeite heeft met bezoek, waar ik verder niet zo zwaar aan til omdat we toch haast nooit visite krijgen.
is een beetje een vicieus cirkeltje, want ik weet zeker dat ik haar kan leren bezoek te accepteren als er wel vaker mensen in huis zouden komen, maar dat gaat dus niet vanwege datzelfde gebrek aan visite
verder kan ik niks bedenken, voor mij is vix een ideaal hondje en prima zoals ze is.
is een beetje een vicieus cirkeltje, want ik weet zeker dat ik haar kan leren bezoek te accepteren als er wel vaker mensen in huis zouden komen, maar dat gaat dus niet vanwege datzelfde gebrek aan visite
verder kan ik niks bedenken, voor mij is vix een ideaal hondje en prima zoals ze is.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ivy: Niks, die is perfect
Jazz: ze is gewoon een beetje saai
Jules: Beetje te opdringerig;) Niet bij mij, maar bij andere mensen. Springt ook gewoon bij vreemde mensen op schoot
Lewis: Ik vind wel wat dingen minder leuk op dit moment, maar dat komt ook omdat die een puber is nu. Dus moet over een jaar nog maar eens zien hoe die dan is
Jazz: ze is gewoon een beetje saai
Jules: Beetje te opdringerig;) Niet bij mij, maar bij andere mensen. Springt ook gewoon bij vreemde mensen op schoot
Lewis: Ik vind wel wat dingen minder leuk op dit moment, maar dat komt ook omdat die een puber is nu. Dus moet over een jaar nog maar eens zien hoe die dan is

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco: z'n onzekerheid en de manier waarop hij dat uit (blaffen/keffen)
Gait: lastig te zeggen nog, aangezien hij zich nog volop moet ontwikkelen en dat in principe nog alle kanten op kan gaan... Zoals het er nu uitziet, zou een kort lontje weleens z'n slechtste eigenschap kunnen worden
Bij Boomer was het z'n strontvreterij wat ik echt het meest vervelende aan hem vond. En z'n gebrek aan eigen initiatief vond ik erg jammer
Gait: lastig te zeggen nog, aangezien hij zich nog volop moet ontwikkelen en dat in principe nog alle kanten op kan gaan... Zoals het er nu uitziet, zou een kort lontje weleens z'n slechtste eigenschap kunnen worden
Bij Boomer was het z'n strontvreterij wat ik echt het meest vervelende aan hem vond. En z'n gebrek aan eigen initiatief vond ik erg jammer
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Eeuwige gedrentel als ze moet plassen, vooral als je haast hebt. 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mayke - drammerig/dwingend
Kiwi - fanatiek op momenten dat dat niet handig of nodig is
Kiwi - fanatiek op momenten dat dat niet handig of nodig is

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Bij Dalí dat hij zijn angsten voor andere honden omzet in uitvalgedrag. Ik vind dat echt hatelijk en hoef nooit meer een hond met dit gedrag, al ben ik nog zo gek op hem, en al is het met training wel beter dan voorheen.
Bij Zorro dat hij soms zo lekker zijn eigen plan trok en zich dan niks van mij aantrok, maar het was verder zo'n goeierd dat het niet vaak heel storend was.
Lucca vind ik moeilijk wat voor te bedenken, het is een makkelijke lieverd. Ze vindt andere honden soms wat eng maar daar heeft ze zelf meer last van dan ik. En ze is wat sloperig maar dat is niet echt een karaktereigenschap, en hopelijk een fase.
Bij Zorro dat hij soms zo lekker zijn eigen plan trok en zich dan niks van mij aantrok, maar het was verder zo'n goeierd dat het niet vaak heel storend was.
Lucca vind ik moeilijk wat voor te bedenken, het is een makkelijke lieverd. Ze vindt andere honden soms wat eng maar daar heeft ze zelf meer last van dan ik. En ze is wat sloperig maar dat is niet echt een karaktereigenschap, en hopelijk een fase.

-
RedPassion
Ik kan heel veel hebben en vind het totaalpakketje van al onze honden eigenlijk prima. Sommige eigenschappen vereisen wat aanpassingen, maar niets wat niet te overzien is. Alleen als ik moe ben of slecht in mijn vel zit 'botsen' Pim en ik soms. Hij is heel gevoelig op stemmingen en wordt vreselijk alert en slaat constant aan als ik onrustig ben. Een goede spiegel, maar soms een grote ergernis. 
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik bedenk me net nog een ergerlijke eigenschap van Maggie: dat stomme gebulk als de deurbel gaat. Echt, daar wordt ik soms echt boos van. Maar goed, eigenlijk mijn eigen schuld, want ik word niet consequent boos. Anders zou ik er wel echt aan gaan werken.
Dus: eigenlijk is dit een slechte eigenschap van mij: ik ben niet consequent genoeg voor mijn honden. Misschien kan ik beter goudvissen nemen of zo.
Dus: eigenlijk is dit een slechte eigenschap van mij: ik ben niet consequent genoeg voor mijn honden. Misschien kan ik beter goudvissen nemen of zo.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Denk het opdringerige van Tobi. Soms kan hij blijven 'eisen' dat hij wilt spelen. Je moet dan echt een lange adem hebben om hem af te wijzen. Maar dat wisten we van te voren met dit ras.
_Esmee
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Het niet alleen willen/kunnen zijn Fire.
Voor de rest is hij de gemakelijkste en liefste van alle honden die ik heb gehad
Voor de rest is hij de gemakelijkste en liefste van alle honden die ik heb gehad

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Tibbe, zijn gedram en koppigheid.
Pleun, haar aanvallen naar Tibbe sinds hij een oude man is
Pelle, zijn achterlijk gegil aan de lijn als we andere honden tegenkom. Heeft hij overgenomen van Pleun (zijn moeder) die hem in het begin heel erg verdedigde tegenover andere honden door uit te vallen. Nu doen ze dan "gezellig"samen.
Pleun, haar aanvallen naar Tibbe sinds hij een oude man is
Pelle, zijn achterlijk gegil aan de lijn als we andere honden tegenkom. Heeft hij overgenomen van Pleun (zijn moeder) die hem in het begin heel erg verdedigde tegenover andere honden door uit te vallen. Nu doen ze dan "gezellig"samen.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Lily: haar sloopbehoefte
Alfil: op bepaalde momenten gespannen zijn en dan mijn jongste zoon gaan stalken tot sneppen aan toe. De laatste keer heeft hij ontzettend op zijn donder gekregen en het is niet meer gebeurd. Laten we hopen dat dat inderdaad de laatste keer was.
Alfil: op bepaalde momenten gespannen zijn en dan mijn jongste zoon gaan stalken tot sneppen aan toe. De laatste keer heeft hij ontzettend op zijn donder gekregen en het is niet meer gebeurd. Laten we hopen dat dat inderdaad de laatste keer was.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Triss het enorme behoedzame en onzekere gedrag. Ga je lekker naar het bos en strand en in plaats dat ze daar dan van geniet loopt ze alleen maar te gluren of er ergens niet iets heel engs is. Gelukkig is ze nog jong en zit er nog steeds verbetering in. De echte angst als ze ergens heel erg van schrikt, zoals vanmorgen in het bos na een donderslag en dat ze daar dan ook echt niet meer uit te halen is vind ik het moeilijkst om mee om te gaan. Dat enorme getrut
Maar verder is ze eigenlijk perfect.
Maar verder is ze eigenlijk perfect.

Groetjes Marja
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Dat Tyson moeite heeft met benadering van onbekende mensen. Hij kan beginnen te blaffen, en zijn blaf is echt hard

- Rebble
- Zeer actief
Izzy d'r angst voor bepaalde harde geluiden of geluiden of beelden die vooraf gaan aan een hard geluid. Ze wordt dus zenuwachtig van dit weer, harde wind, harde (hagel)buien uit het niets, flitsen maar ook van fietser op de fietscrossbaan. Ze heeft nl. de link gelegd tussen een lege baan -> niets aan de hand en een baan met crossfietsers-> is dat starthek wat naar beneden knalt (wat lang niet altijd zo is). Overigens is haar angst een heel stuk minder sinds ik buiten de clicker gebruik. Nu wordt ze zenuwachtig voorheen was het angst maar je merkt het met wel meer dingen dat ze geen zelfverzekerde hond is.
Sinds ze ziek is gaat het wel een stuk beter en dat is fijn maar ik weet ook dat dat door mijn gedrag is (ik ben nu makkelijker, minder rigide maar houd nog wel duidelijk vast aan bepaalde regels) en het zou voor haar wel leuk geweest zijn als ik die karaktertrek bij mezelf wat eerder had aangepakt, al was ik hiervoor echt geen slechte baas hoor, maar toch.
Sinds ze ziek is gaat het wel een stuk beter en dat is fijn maar ik weet ook dat dat door mijn gedrag is (ik ben nu makkelijker, minder rigide maar houd nog wel duidelijk vast aan bepaalde regels) en het zou voor haar wel leuk geweest zijn als ik die karaktertrek bij mezelf wat eerder had aangepakt, al was ik hiervoor echt geen slechte baas hoor, maar toch.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Het als ze de kans krijgt jatten van eten. En het soms ongelooflijke aanstellritus omdat er een grote hond bij haar in de buurt komt. De hond doet niets, hij loopt alleen maar dat moet weggegromd en geblaft en gejoeld worden.