Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede penning
Moderator: moderatorteam
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Goede penning
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een penning voor Koda. Op internet staan veel sites en merken maar welk merk blijft na tig jaar aan de band of tuig nog mooi. We hebben er nu een van ndg (chip registratie) maar die wordt nu al slecht. En wat zet je op de penning. Naam hond of juist niet. Je adres of niet. Mobiel nummer dat zeker..
Ik ben bemieuwd.
Ik ben bemieuwd.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Re: Goede penning
Ik heb er eentje via bol.com besteld. Maar die heb ik nog niet lang, dus over de kwaliteit op lange termijn kan ik niets zeggen. Maar het is in de vorm van een bot en heeft een leuk lettertype. Wij hebben op de ene kant 'Tobi' staan en op de ander kant twee 06 nummers (met landcode ervoor).
_Esmee
- Hamilton
- Zeer actief
Ik heb 2 plaatjes van http://www.bliktik.nl/, na talloze gegraveerde plaatjes die na verloop van enkele maanden niet meer leesbaar waren
( Behalve m'n Rodi penning, die is na 30 jaar nog steeds leesbaar
)
Ben er zeer tevreden over, alleen ging de rubberen ring die om het plaatje zit, snel kapot.
Op het plaatje staan adres, mobiel en vast nummer en "ik ben gechipped" . Je hebt maximaal 5 regels om in te vullen, dus ruimte genoeg en ook nog eens erg duidelijk.

Ben er zeer tevreden over, alleen ging de rubberen ring die om het plaatje zit, snel kapot.
Op het plaatje staan adres, mobiel en vast nummer en "ik ben gechipped" . Je hebt maximaal 5 regels om in te vullen, dus ruimte genoeg en ook nog eens erg duidelijk.
- Donkere Dame
- Actief
Heb zo'n internetpenning.
Pas een half jaar dus kan er nog niet veel over zeggen.
Ene kant haar naam.
Andere kant 2 telefoonnummer met de tekst "bel aub" er tussen.
Landcode..... eigenlijk stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
Pas een half jaar dus kan er nog niet veel over zeggen.
Ene kant haar naam.
Andere kant 2 telefoonnummer met de tekst "bel aub" er tussen.
Landcode..... eigenlijk stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
-
- Zeer actief
Ik heb van die penningen van zo'n speciale penningensite. Lijken robuust, nu een halfjaar in bezit. Ik laat er tegenwoordig enkel een telefoonnummer op zetten, geen naam, dan hebben andere/volgende honden er ook nog wat aan
Landennummer... totaal niet aan gedacht eigenlijk

Landennummer... totaal niet aan gedacht eigenlijk

- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb er een van mijndierenpenning.nl
Niet heel erg tevreden, hij wordt nu, naar minder dan 1maand al kal.
Tevens heeft het 3 weken geduurd voordat hij er was. (Op site staat binnen 1 dag verzonden, blijkt dat hij dan vanuit Amerika wordt verzonden. Met dan nog een verwachte aankomst tijd van 6-7 dagen.) Dus erg lang.
Verschillende keren gemaild, waar hij bleef, helaas nooit reactie gekregen.
Niet heel erg tevreden, hij wordt nu, naar minder dan 1maand al kal.
Tevens heeft het 3 weken geduurd voordat hij er was. (Op site staat binnen 1 dag verzonden, blijkt dat hij dan vanuit Amerika wordt verzonden. Met dan nog een verwachte aankomst tijd van 6-7 dagen.) Dus erg lang.
Verschillende keren gemaild, waar hij bleef, helaas nooit reactie gekregen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Die van Elco komt van naamplaatmaker.nl en is nu vrij precies 1 jaar oud (21-01-2016 besteld). Nog steeds uitstekend af te lezen. Zat een stevig ringetje bij voor de bevestiging. Aan de randjes gaat de kleur er wel iets af, maar dat is te verwachten.
Mijn format:
Naam
+31 6 rest tel nr
Postcode huisnummer
Mijn format:
Naam
+31 6 rest tel nr
Postcode huisnummer
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 15 jan 2017 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Mijn ervaring is dat het gaatje waarmee de penning aan de sleutelring zit altijd doorslijt. Maar meestal gaan ze wel een paar jaar mee. Ik heb er wel altijd een stuk of vier. Aan elke halsband één. Zet er z'n naam op en twee mobiele nummers met landennummer. Zo'n rubber randje aan een penning is zo weg.
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
Jet heeft een (emaille) penning van Red Dingo. Ze heeft 'm nu 2 jaar en aan de tekst en de afbeelding is nog niks versleten.
Ik heb haar naam en mijn telefoonnummer erop staan.

Ik heb haar naam en mijn telefoonnummer erop staan.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Die van Lola komt volgens mij ook van red dingo (weet ik niet eens meer, hij is al een paar jaar oud). Hij zit nu vier jaar aan dezelfde halsband naast de nog-penning. Die laatste is praktisch onleesbaar (ruim 5jr oud), de oenning vertoont geen slijtage. We hebben haar naam erop staan, onze straat + Huisnr en beide telnrs.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik ben ook op zoek naar twee nieuwe, die echt mooi blijven. Tot nu toe het meest tevreden over die van Red Dingo.
Ik zet trouwens de naam van de hond (voor de leuk eigenlijk) en mijn telefoonnummer erop. En als het pas ook nog het nummer van mijn zusje ofzo.
Ik zet trouwens de naam van de hond (voor de leuk eigenlijk) en mijn telefoonnummer erop. En als het pas ook nog het nummer van mijn zusje ofzo.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Red dingo penningen.
Al 7 jaar dagelijks door weer en wind, zand en zee en wat al niet meer en ze zijn nog steeds perfect.
De naam van de hond en twee mobiele nummers staan erop.
Al 7 jaar dagelijks door weer en wind, zand en zee en wat al niet meer en ze zijn nog steeds perfect.
De naam van de hond en twee mobiele nummers staan erop.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Hier penningen van onze dierenwinkel met telefoonnummers en adres maar geen naam ivm mee lokken.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dubbel
Laatst gewijzigd door Maryanne op 15 jan 2017 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier penningen van onze dierenwinkel met telefoonnummers en adres maar geen naam ivm mee lokken.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Hoe zie je dat dan voor je dat 'meelokken'? Ik heb dat al eens eerder voorbij zien komen, maar snap niet dat een naam op een penning kan zorgen voor meelokken. Als er mensen ver weg staan en ze willen je hond, dan kunnen ze de naam toch niet lezen. Als de hond dichtbij is, en ze kunnen de naam lezen, dan ben je daar zelf als baasje ook bij? En daarbij denk ik dat 9 van de 10 honden wel te lokken zijn door gewoon debiel lief en aardig/enthousiast te praten met een lekkere worst in de hand. En als je hond niemand verder vertrouwd en niet zo mee te lokken is, dan zal zijn naam roepen ook weinig uitmaken.Maryanne schreef:Hier penningen van onze dierenwinkel met telefoonnummers en adres maar geen naam ivm mee lokken.
_Esmee
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik heb er 2 van penningvoorjehond. De ene is volgens mij van Red Dingo, en de ander is gewoon een simpele. Er staan wel namen op en mijn telefoonnr, op de internationale manier (dus met +31). Leek me het handigst voor in het buitenland. Die van red dingo zit geloof ik levenslang garantie op het leesbaarblijven van het graveerwerk op?
foto is te groot, maar klik
foto is te groot, maar klik
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Heeft iemand ook een plastic penning van Red Dingo? Of de rvs?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb dogtags van dogtag.be, de plaatjes zijn nu iets ouder dan 6 jaar en nog perfect leesbaar 

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik heb er 2 van Goedgemerkt.
Deze https://www.goedgemerkt.nl/kinderveilig ... amplaatje/
En dan met de rubberen randjes.
Gaan al 4,5 jaar mee. Alleen de randjes vorig jaar vervangen, die waren uitgedroogd.
Ben er erg tevreden over.
Deze https://www.goedgemerkt.nl/kinderveilig ... amplaatje/
En dan met de rubberen randjes.
Gaan al 4,5 jaar mee. Alleen de randjes vorig jaar vervangen, die waren uitgedroogd.
Ben er erg tevreden over.

-
- geregistreerd lid
Wij willen er 1 bestellen op www.be-doodle.nl gen idee van de kwaliteit ervan dat weet ik dus niet onze hond moet nog geboren worden
-
- geregistreerd lid
Wij willen er 1 bestellen op www.be-doodle.nl gen idee van de kwaliteit ervan dat weet ik dus niet onze hond moet nog geboren worden
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier die van red dingo, na 3 jaar zijn ze nog perfect. Vandaag wel nieuwe besteld ivm nieuw tel nr.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Welke hebben jullie dan van Red Dingo die zo lang meegaan? Levenslang garantie op graveren is leuk, maar mijn ervaring is dus dat penningen bij het gat van de ring doorslijten (zoals bij zo'n rvs hartje) of dat stukje met dat gat breekt af (als de penningen zo zijn als bij die emaille).
- Chrizta8
- Actief
Ik heb er eentje van Silidog.
Gemaakt van siliconen. Dus loopt niet te klingelen niet, slijt niet en is glow in de dark.
Ben er echt heel blij mee.
http://www.silidog.com/
Gemaakt van siliconen. Dus loopt niet te klingelen niet, slijt niet en is glow in de dark.
Ben er echt heel blij mee.
http://www.silidog.com/
Benson and Penny
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
als iemand de naam op de penning kan lezen dan hebben ze de hond al vast en is lokken ook niet meer nodigMaryanne schreef:Hier penningen van onze dierenwinkel met telefoonnummers en adres maar geen naam ivm mee lokken.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik bestel eens in de zoveel tijd een berg penningen op ali expres. 2 voor 2 euro ofzo, slijten niet, zien er soms nog echt leuk uit met een micky mouse ofzo erin en ze zijn al gegraveerd ook voor die prijs. Alleen raken ze ze hier af en toe kwijt. En dan liever deze als duurdere penningen die ze net zo snel kwijt raken.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Volgens mij is de garantie op de hele penning.sirene schreef:Welke hebben jullie dan van Red Dingo die zo lang meegaan? Levenslang garantie op graveren is leuk, maar mijn ervaring is dus dat penningen bij het gat van de ring doorslijten (zoals bij zo'n rvs hartje) of dat stukje met dat gat breekt af (als de penningen zo zijn als bij die emaille).
Ik zie bij die van mijn honden nog geen enkele slijtage.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik las ergens op de site alleen op het graveren. Meestal vind je ook de penning niet meer terug als hij afgebroken is.Pemba schreef:Volgens mij is de garantie op de hele penning.sirene schreef:Welke hebben jullie dan van Red Dingo die zo lang meegaan? Levenslang garantie op graveren is leuk, maar mijn ervaring is dus dat penningen bij het gat van de ring doorslijten (zoals bij zo'n rvs hartje) of dat stukje met dat gat breekt af (als de penningen zo zijn als bij die emaille).
Ik zie bij die van mijn honden nog geen enkele slijtage.
Welke heb jij van Red Dingo? Voor één hond vind ik het niet zo erg maar als ik bestel is dat voor 5 honden en dan is het toch een hele uitgave.