Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KNPV praktijkwedstrijd

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

KNPV praktijkwedstrijd

Ongelezen bericht door sky »

Ook ik heb samen met Cairo, deelgenomen aan de praktijk wedstrijd.

We hebben echt een hele leuke dag gehad en wisten totaal niet wat we konden verwachten.

Het waren stuk voor stuk leuke oefeningen en inderdaad een aantal honden die het toch minder goed deden als verwacht.
Ik denk dat vooral het missen van steun (alle oefeningen waren zonder lijn eraan en op afstand van de geleider) van de geleider bij veel honden onzekerheid naar boven heeft gebracht.

Uiteindelijk na een lange maar vooral erg leuke dag zijn Cairo en ik als 1ste geëindigd.
Natuurlijk ben ik super trots op hem!!!
We zijn de volgende ochtend gelijk naar de dierenwinkel geweest om wat voor hem uittezoeken :mrgreen:

Maar ik weet dat deze oefeningen voor hem de ultieme beloning zijn, dus z'n beloning had hij eigenlijk al gehad door deeltenemen.

Helaas geen foto's en vriend heeft gelukkig wel wat kunnen filmen.
Gos
Zeer actief

Re: KNPV praktijkwedstrijd

Ongelezen bericht door Gos »

Ha, nu heb ik er eindelijk een gezicht bij :E:

Gefeliciteerd! Je zat een paar nummers voor mijn clubgenoot (waar het allemaal wat minder bij ging :wink: ) dus ik heb het meeste van jullie wel gezien!
:E:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Mooi resultaat, gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Gefeliciteerd! Goed gedaan. Jammer dat je geen foto's hebt.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gefeliciteerd! Maar sta je ook niet bij de heren en dame fotograaf er op. Wat Gos al zegt zat je vlak voor hun clubgenoot en daar hoort de dame fotograaf bij ;)
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Gefeliciteerd !!!

Ik heb op fb wel diverse foto's en filmpjes voorbij zien komen
Mss dat jullie daar bij staan
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Gefeliciteerd idd goed verwoord sommige honden hadden wel een beetje steun kunen gebruiken omdat dit geheel nieuw voor hun was
wil niet zeggen dat het slechte honden zijn maar sommige honden snapten niks van de hele sitiuatie .en het maar ff zelfstandig op te lossen.

Volgende keer hoop ik er ook bij te zijn hondje is nog iets te jong 10 maanden.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Rocco schreef:Gefeliciteerd idd goed verwoord sommige honden hadden wel een beetje steun kunen gebruiken omdat dit geheel nieuw voor hun was
wil niet zeggen dat het slechte honden zijn maar sommige honden snapten niks van de hele sitiuatie .en het maar ff zelfstandig op te lossen.
Dat sommige honden er niks van snapten, kan aan allerlei dingen liggen. Om maar wat te noemen, zit dat zelfstandig oplossen in de aard van het beestje zelf? Is er op dit soort situaties geoefend? Wat voor ervaringen heeft de hond buiten de sport en het sportveld? Heeft de hond heel veel druk van de geleider? Laat de geleider de hond überhaupt wel eens dingen zelf oplossen en "fouten" maken? Hoeveel vertrouwen heeft de hond dat als de geleider hem inzet, hij het ook zelf mag doen en er echt wel iets te halen valt?

Om maar een oefening te noemen, bij de trap viel mij bij meerdere honden op dat ze even aarzelden vanaf waar het witte schot stond. Het andere twijfelpunt was het plateautje na het trapje na dat schot. Maar veelal waren het dan de honden waarvan de geleider niets zei maar ze gewoon even liet doen, die verder puzzelden, en de honden waar de geleider zich er meteen tegenaan liep te bemoeien, die vervolgens zelf geen enkel initiatief meer namen/durfden te nemen (doe ik het wel goed? mag ik dat wel? wat wil hij nou?).
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik denk vooral dat je naar de hond zelf moet kijken niet iedere hond is geschikt voor praktijk dit heeft met moed overtuiging
en een stuk zelfvertrouwen te maken, teveel geleiders denken er te makkelijk hij doet net op de club en zullen we het ook een op een praktijk avond proberen hier vallen nogal wat honden door de man vind ik.

Als de pakwerker in het zich is van de hond zijn de makkelijkste oefeningen valt er niet veel meer te puzzelen een beetje hond met drive moet dat aan kunnen, bv bij de keet zag ik veel problemen omdat de hond niks van de situatie snapte en de helper ook uit zicht is, dan kun je wel zeggen zoek het maar uit, maar hier had ik bv de lange lijn gebruikt om de hond te begeleiden om over de die plank te lopen, meeste honden zoeken de oplossing de makkelijkste om daar om heen te lopen. Ook kan dit doorwerken voor de hond op de rest van de avond (vertrouwen)hoeveel druk zet de geleider op hond idd.

Factor geleiders die al wat meer praktijk oefeningen van te voren hebben gedaan zullen altijd in het voordeel zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Michelle
Afbeelding

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

sky schreef:Ook ik heb samen met Cairo, deelgenomen aan de praktijk wedstrijd.

We hebben echt een hele leuke dag gehad en wisten totaal niet wat we konden verwachten.

Het waren stuk voor stuk leuke oefeningen en inderdaad een aantal honden die het toch minder goed deden als verwacht.
Ik denk dat vooral het missen van steun (alle oefeningen waren zonder lijn eraan en op afstand van de geleider) van de geleider bij veel honden onzekerheid naar boven heeft gebracht.

Uiteindelijk na een lange maar vooral erg leuke dag zijn Cairo en ik als 1ste geëindigd.
We zijn de volgende ochtend gelijk naar de dierenwinkel geweest om wat voor hem uittezoeken :mrgreen:

Maar ik weet dat deze oefeningen voor hem de ultieme beloning zijn, dus z'n beloning had hij eigenlijk al gehad door deeltenemen.

Gefeliciteerd, en ik heb je de hele dag gevolgd zonder dat ik wist wie je was. :LOL:
En nog gezellig met je vriend zitten te kletsen voor het grote scherm toen jij met Cairo in de kelder bezig was. Ik nog zeggen dat jullie zo goed waren en hij barste bijna uit elkaar van trots :F:

Jullie hebben echt een hele goede indruk achtergelaten en ik heb van jullie genoten. En je zat in de beste groep . Jij 1 nr 32, Sandra 2 nr 35 en 3, Wolf nr 33.
Wolf vond ik ook een bijzonder leuk werkende hond.

Nogmaals super gedaan. :E:
Gr. Aniek

Afbeelding
sky
Zeer actief

crutz schreef:Michelle
Afbeelding

Afbeelding

Super zeg! Dank je wel.
Ik zit midden in de verhuizing dus nog geen tijd gehad om goed te zoeken.

Jij ook nogmaals gefeliciteerd!
sky
Zeer actief

Budkes schreef:
sky schreef:Ook ik heb samen met Cairo, deelgenomen aan de praktijk wedstrijd.

Gefeliciteerd, en ik heb je de hele dag gevolgd zonder dat ik wist wie je was. :LOL:
En nog gezellig met je vriend zitten te kletsen voor het grote scherm toen jij met Cairo in de kelder bezig was. Ik nog zeggen dat jullie zo goed waren en hij barste bijna uit elkaar van trots :F:

Jullie hebben echt een hele goede indruk achtergelaten en ik heb van jullie genoten. En je zat in de beste groep . Jij 1 nr 32, Sandra 2 nr 35 en 3, Wolf nr 33.
Wolf vond ik ook een bijzonder leuk werkende hond.

Nogmaals super gedaan. :E:
Hahaha ja grappig dat je er dan later achterkomt wie je allemaal heb gezien en gesproken.
Ik moet zeggen dat ik erg druk bezig was m'n hond en de oefeningen en vooral wanneer we aan de beurt waren, dus ik zal niet erg gezellig zijn geweest haha.

Dat mijn vriend trots was/is heb ik van meer mensen gehoord, zo lief!
Hij stond helemaal te stralen en van oor tot oor te glimlachen bij de prijsuitreiking....
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”