Nadat ik begin 2013 onderstaand topic opende en daarin vroeg om te duimen voor mijn zieke adoptiehond-op-afstand Kral die
in het bosasiel in Istanbul woonde, ontstond na zijn overlijden het idee om als Hondenforum zijnde met een groep leden meerdere honden
te adopteren op afstand.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 95&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Het inmiddels bekende "Project Kral" was geboren

Elke zoveel maanden plaatsten Nathalie en later ikzelf de updates van het hoe het met alle honden in het bosasiel gaat, hoe de situatie aldaar is met betrekking tot de instantie's, informatie over sterilisatie campagnes etc EN NATUURLIJK een update met foto's van onze eigen hondenforum-vriendjes in Istanbul

Hier een link naar het topic van 2016 - alweer het derde jaar op rij dat we als Hondenforum zijnde onze vriendjes in Istanbul hebben kunnen helpen
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=306032
De belangstelling en behoefte om mee te doen aan "Project Kral 2014 en 2015 en 2016 " was na het succes van fr jaren ervoor zo groot dat we niet 1 niet 2 maar 3 honden een jaar lang hebben kunnen steunen (1 hond in zijn "geheel" en de twee andere honden voor de "helft" - info over het hoe en waarom hieronder) en we daarnaast ook maandelijks een bijdrage leverden aan het "gehandicapte honden project" van het bosasiel.
Overweldigend vonden zowel Linda taal (Suza) als ik het; hartverwarmend ook trouwens.

Inmiddels is 2016 ook alweer voorbij
En nu dus ook weer een nieuw topic van mijn kant uit om te vragen aan de mensen die de voorgaande jaren meededen MAAR ook
aan de mensen voor wie dit allemaal nieuw is of we er in 2017 weer voor gaan om met een groep forumleden hopelijk weer een aantal honden te steunen.
Afgelopen jaar waren onze eigenste Hondenforum-vriendjes;
dagkligger Dobby

schuwe Trim

Ons nieuwste vriendje Jak, na het overlijden van Kont Jak

En Zo even een greep van 3 honden uit het gehandicapte honden project;
Kotan- Bambi en Yaser

Kotan en Yaser uit het gehandicapte honden project

Dan even concreet en spijkers met koppen;
Een hond adopteren kost 20 euro per maand, 240 euro per jaar.
Als we met 20 "Project Kral vrienden" zijn, kost het 12 euro per persoon voor 1 heel jaar...
omgerekend dus 1 euro per maand.
Als de animo even groot of NOG groter is wil ik voorstellen dat we dezelfde constructie aanhouden als vorig jaren en 1 hond volledig steunen, 2 honden half steunen (hiervoor zoekt de Stichting via de website dan nog een vriendje erbij) en daar waar er meer geld binnenkomt dan "nodig voor 3 honden, we het gehandicapte honden project blijven steunen.
Is dat een idee?
Dan nog even logistiek; Linda (de oprichtster van de Stichting en bedenker/initiator van het vriendenproject) is vanwege gezondheidsredenen ook dit jaar niet in staat de stand bij te houden dus zal ik dat zelf doen, om die reden (en om te voorkomen dat ik door het bos de bomen en struiken en stokken niet meer zie

- Roep in dit topic aub of je mee wilt doen
- je krijgt dan van mij een PB-tje met daarin mijn rekeningnummer
- ik hou in een bestandje voor mijn eigen administratie bij wie er zich opgeven en van wie ik een bedrag ontvang
- ik vermeld hier de tussenstanden en last but not least
Ik zorg dan dat het geld bij de Stichting terecht komt en dat alle updates over de betreffende honden MET hun foto's hier terecht komen!

Informatie over de stichting - het bosasiel en het vriendenproject is te vinden op http://www.actiezwerfhonden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De oprichtster van deze stichting; Linda Taal (Suza op het forum) ken ik overigens persoonlijk en inmiddels ook al heel wat jaartjes
Zelf ben ik inmiddels 2 keer in het bosasiel geweest en wat een ervaring was dat!

Inmiddels jeukt het overigens weer als de ziekte om dit in 2017 weer een paar dagen heen te gaan maar in de huidige situatie met overal ter wereld brandhaarden en aangescherpte terreur toestand dreigingen durf ik nog niet te beloven dat het ook echt gaat gebeuren.
Als het gaat lukken kom ik dat hier natuurlijk weer als eerste van de daken gillen
Hier nog even een filmpje waar Bilge een korte rondleiding geeft door het asiel. (met dank aan Elske voor het plaatsen van de link in het andere topic)
https://youtu.be/asI3I1WIpkk
En dat het leeft hier op het forum is wel te merken aan het feit dat er al twee mensen waren die me lief, doch dringend verzochten waar het Project Kral 2017- topic bleef

Bedankt daarvoor ! Ik had het op een groen plakkertje aan de kast hangen en wilde er al even voor gaan zitten, maar iets met druk - slechte mensen gaat het altijd goed en zo

--------------------------------------------------------
En de vrienden voor 2017 voor
Dobby - Trim en Jak
zijn
Mercedes2803
Tamara/Bayko
Lieke 2 x
Maryanne- 3x
Ruygemoor
sonj@
Tineke
thom
Maandoodle
Le Grand-2 x
Tamara81
Yeufke
jacq1970
Shibby -2x
Laura84
Kimmie-2x
Niika88 -2x
Pemba
renee-uk
Tiny -2x
Izzie_Anneke-2 x
Evertje
Jolande1961-2 x
Ramiek
Eefsel-3 x
Ivanneke
Levi - 2 x
Sassy
Anke - 2 x
Ri@- 2 x
Domor-5 x
Fabiola17 - 2 x
Ingrid48
Sbientje
Hilde
Mary
Diana
_Leonie
Daarnaast leveren we in 2017 een bijdrage van EUR 216 aan het gehandicapte honden project