Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Misschien moest het maar strafbaar gemáakt worden dan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Misschien moest het maar strafbaar gemáakt worden dan

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

HELMOND - Een foto van een Helmonds balkon vol hondenuitwerpselen is op internet al bijna 400.000 keer bekeken. Onder het bericht regent het verontwaardigde reacties.
Op de foto, die door iemand op de website Dumpert is gezet, is een hond te zien die op het balkon wordt omringd door poep. Het zou gaan om een appartement in de Helmondse wijk Rijpelberg. Onder het bericht reageert een buurvrouw. Volgens haar gaat het om een jonge en een volwassen stafford.

Samen met bewoners van de flat zou ook al contact zijn gezocht met onder andere de Dierenpolitie. Die zou hebben laten weten dat de honden 'fysiek in orde zijn en dat er geen strafbare feiten worden gepleegd'.

http://www.ed.nl/regio/helmond/grote-ve ... -1.6838113
Zullen je buren ook maar zijn :kotz:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Misschien moest het maar strafbaar gemáakt worden dan

Ongelezen bericht door mijke »

Gadverdamme! Als buren zou ik dit echt wel aankaarten bij de woningbouw. Dit lijkt me vrij overduidelijk overlast veroorzaken. En in het aanpakken van de overlast zijn hopelijk die honden ook geholpen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Nondeju wil ook niet weten hoe dat huis er van binnen uitziet.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Te triest voor woorden. Arme honden :(
_Esmee
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

OH bah arme buren..gadver
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik sprak vanochtend toevallig iemand die last van zijn bovenbuurvrouw heeft. Hij vertelde dat de honden van de bovenbuurvrouw haast nooit uitgelaten worden, en de pies bij hem langs de ramen loopt en langs de muren binnen.

Hij heeft geklaagd bij de politie, die vertelde hem dat het niet verplicht is je honden buiten uit te laten.
En de woningstichting zegt dat hij maar met de buurtbemiddeling moest gaan praten. Hij heeft foto's en films als bewijs.

Maar zijn buurvrouw zegt dat haar honden niet binnen plassen.
Ik denk dat die honden gewoon op het balkon plassen dan kan het wel door de naden lekken. Dwars door het plafond lijkt me sterk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Jammer dat niet naar de mentale gezondheid van de hond wordt gekeken en dat wordt meegewogen. Lijkt mij best wel belangrijk.
Sandra&co

Stapper schreef:Jammer dat niet naar de mentale gezondheid van de hond wordt gekeken en dat wordt meegewogen. Lijkt mij best wel belangrijk.
Of de hond pleinvrees heeft en daarom de straat niet op durft? Of hoe bedoel je? Het gaat om 2 honden zelfs...
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat afschuwelijk.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Helaas heb ik ook naast mensen gewoond die hun honden op het balkon smeten en verder niks. "Gelukkig" was het een gedeeld balkon dus scheten ze ook op mijn gedeelte, en kon ik daarom via de woningstichting klagen. Die hebben toen ingegrepen. Dat was iets minder heftig dan dit, maar nog steeds smerig.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zag het van de week op het nieuws voorbij komen, dacht wat zal dat zomers stinken, ik zou gek worden denk ik :O:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Vreselijk zowel voor de buren als voor de hond. Altijd maar in je eigen stront te moeten lopen. Snap niet dat hier niks aan te doen is. Het welzijn van de hond is toch niet optimaal en van de omwonenden ook niet.
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Sandra&co schreef:
Stapper schreef:Jammer dat niet naar de mentale gezondheid van de hond wordt gekeken en dat wordt meegewogen. Lijkt mij best wel belangrijk.
Of de hond pleinvrees heeft en daarom de straat niet op durft? Of hoe bedoel je? Het gaat om 2 honden zelfs...
:lol1: zou ook kunnen, ik bedoelde echter niet alleen kijken bij dierenmishandeling of een hond lichamelijk lijdt maar ook mentaal/geestelijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Yara schreef:Vreselijk zowel voor de buren als voor de hond. Altijd maar in je eigen stront te moeten lopen. Snap niet dat hier niks aan te doen is. Het welzijn van de hond is toch niet optimaal en van de omwonenden ook niet.

:LOL: Ik heb na wat treitereitjes van een buurvrouw plechtig moeten beloven dat mijn honden 3 x per dag aan de overkant van de straat mochten piesen.
Dat moet de dierenbescherming dan toch ergens op baseren, of doen ze maar wat?
dagmar88
Zeer actief

:LOL: :LOL: :LOL: Die antillianenslipper met die drol er in.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik weet niet hoor, maar die stront lopen ze toch naar binnen. Ze kunnen die drollen toch niet meer ontwijken dacht ik zo.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

dagmar88 schreef:
Yara schreef:Vreselijk zowel voor de buren als voor de hond. Altijd maar in je eigen stront te moeten lopen. Snap niet dat hier niks aan te doen is. Het welzijn van de hond is toch niet optimaal en van de omwonenden ook niet.

:LOL: Ik heb na wat treitereitjes van een buurvrouw plechtig moeten beloven dat mijn honden 3 x per dag aan de overkant van de straat mochten piesen.
Jouw honden werden gewoon uitgelaten, ook al zag jouw buurvrouw dat niet.
De foto in dit nieuwsbericht geeft wel aan dat die hond uitgelaten wordt op het balkon lijkt me. Los dat anderen daar ook qua stank en geur overlast van hebben, is het voor de hond ook niet echt een walhalla lijkt me.
Maar goed, heb het ook meegemaakt een paar jaar geleden met golden retrievers die niet verder kwamen dan het balkon. De dieren werden gevoed en zagen er verder wel ok uit, maar werden écht niet tot sporadisch uitgelaten.
En later dacht iemand dat dat met een pup staff ook wel kon, dus die stond ook op het balkon. Die laatste is na 2 maanden herplaatst gelukkig. Het is schrijnend om te zien eerlijk gezegd, maar zolang de dieren gevoed worden en drinken krijgen is er niets aan te doen vanuit de Nederlandse wetgeving.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

dagmar88 schreef:

Dit heeft toch geen betrekking op jouw honden? Of ziet jouw balkon er net zo uit? Ik kan hier echt niet vrolijk van worden.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

gonnie schreef:Ik weet niet hoor, maar die stront lopen ze toch naar binnen. Ze kunnen die drollen toch niet meer ontwijken dacht ik zo.
Die lopen daar zeker zelf nooit, die slipper is zeker van de hond ... :ugh:
Gatverdamme wat een zooi... 1 het is super slecht en zielig voor de hond(en) 2 je hele huis stinkt toch naar stront :kotz:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:

Balkon ziet er anders net zo uit als de gemiddelde groenstrook waar je je hond moet laten schijten.
Dus dan moete ze iedereen maar zijn hond ontnemen van de geen die zich netjes aan de regels houden. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sandra&co

Stapper schreef:
:lol1: zou ook kunnen, ik bedoelde echter niet alleen kijken bij dierenmishandeling of een hond lichamelijk lijdt maar ook mentaal/geestelijk.
Oh :F: Zo bedoel je, ik snap.
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef:
dagmar88 schreef:

Jouw honden werden gewoon uitgelaten, ook al zag jouw buurvrouw dat niet.

:wink: Dat nam die mevrouw ook wel aan hoor, maar het kon me alsnog verplicht worden de honden met regelmaat uit te laten.
Eigenlijk werd ik er een beetje kribbig van :mann:
Ik dacht ook dat het met eten, drinken, een veilige ruimte en beschutting klaar is, maar die afspraken kwamen niet vrijblijvend over.
Natuurlijk is de controle dat dat uitlaten daadwerkelijk gebeurt er meestal niet, maar dat moet in deze situatie niet moeilijk hard te maken zijn.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat is nou zo'n typische plek waar staffords terecht komen. Wat een geluksvogels zijn die honden toch......
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”