dagmar88 schreef:Yara schreef:Vreselijk zowel voor de buren als voor de hond. Altijd maar in je eigen stront te moeten lopen. Snap niet dat hier niks aan te doen is. Het welzijn van de hond is toch niet optimaal en van de omwonenden ook niet.

Ik heb na wat treitereitjes van een buurvrouw plechtig moeten beloven dat mijn honden 3 x per dag aan de overkant van de straat mochten piesen.
Dat moet de dierenbescherming dan toch ergens op baseren, of doen ze maar wat?
Jouw honden werden gewoon uitgelaten, ook al zag jouw buurvrouw dat niet.
De foto in dit nieuwsbericht geeft wel aan dat die hond uitgelaten wordt op het balkon lijkt me. Los dat anderen daar ook qua stank en geur overlast van hebben, is het voor de hond ook niet echt een walhalla lijkt me.
Maar goed, heb het ook meegemaakt een paar jaar geleden met golden retrievers die niet verder kwamen dan het balkon. De dieren werden gevoed en zagen er verder wel ok uit, maar werden écht niet tot sporadisch uitgelaten.
En later dacht iemand dat dat met een pup staff ook wel kon, dus die stond ook op het balkon. Die laatste is na 2 maanden herplaatst gelukkig. Het is schrijnend om te zien eerlijk gezegd, maar zolang de dieren gevoed worden en drinken krijgen is er niets aan te doen vanuit de Nederlandse wetgeving.