Hij is er net, waarom de hond niet eerst even de tijd geven om rustig te wennen?Sam2012 schreef:Ik schat een kilo of 7 á 8. Zal morgen eens met hem op de weegschaal gaan staan.
Op de allerlaatste foto ligt hij wel in een bench waar ook 2 rottweilers in passen.
Ja maandag gaat hij al met de uitlaatservice mee. Hij heeft een groot omheind terrein, maar gaat voorlopig niet los. Hij gaat mee even kijken of hij zijn behoefte durft te doen, zijn vriendje nog herkent (die is een paar maanden geleden naar NL gekomen en zit bij dezelfde uitlaatservice) en dan gewoon opschoot tot het tijd is om naar huis te gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hardy is geland
Moderator: moderatorteam
-
Jonas26
- Zeer actief
Re: Hardy is geland

-
Sam2012
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Omdat ik vrijdag de hele dag school heb en hij dan ook met de uitlaatservice mee moet. Ben om 07.00 de deur uit en kom rond 18.00 weer terug.Jonas26 schreef:Hij is er net, waarom de hond niet eerst even de tijd geven om rustig te wennen?Sam2012 schreef:Ik schat een kilo of 7 á 8. Zal morgen eens met hem op de weegschaal gaan staan.
Op de allerlaatste foto ligt hij wel in een bench waar ook 2 rottweilers in passen.
Ja maandag gaat hij al met de uitlaatservice mee. Hij heeft een groot omheind terrein, maar gaat voorlopig niet los. Hij gaat mee even kijken of hij zijn behoefte durft te doen, zijn vriendje nog herkent (die is een paar maanden geleden naar NL gekomen en zit bij dezelfde uitlaatservice) en dan gewoon opschoot tot het tijd is om naar huis te gaan.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Toen ik Maloutje kreeg vanuit Roemenie is ze op dag 1 ook meegegaan naar de dierenwinkel en 's avonds naar mijn oma. Want zaterdagavond was altijd oma-avond en ik heb toch het liefst dat een hond gewoon meedraait in de dingen zoals ze lopen. En natuurlijk heb ik wel naar Malou gekeken en op basis van wat zij liet zien de inschatting gemaakt of ze dat aan zou kunnen.
Ik denk ook dat je dan maar beter maandag gelijk kan kijken hoe het gaat met de uitlaatservice. Mocht Hardy het echt vreselijk vinden, heb je tenminste ook nog even de tijd om te kijken naar een mogelijk andere oplossing. En zolang er bij de uitlaatservice rekening wordt gehouden met dat hij net in Nederland is, daar maatregelen voor worden genomen en jij eerlijk kijkt naar wat Hardy laat zien, zie ik het probleem niet hoor.
Ik denk ook dat je dan maar beter maandag gelijk kan kijken hoe het gaat met de uitlaatservice. Mocht Hardy het echt vreselijk vinden, heb je tenminste ook nog even de tijd om te kijken naar een mogelijk andere oplossing. En zolang er bij de uitlaatservice rekening wordt gehouden met dat hij net in Nederland is, daar maatregelen voor worden genomen en jij eerlijk kijkt naar wat Hardy laat zien, zie ik het probleem niet hoor.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Wat indrukwekkend, zo'n aankomst op het vliegveld en dat daar dan je nieuwe hond bij zit. Ik vind m erg leuk.
Ik hoop nog meer over hem te lezen en wens jullie veel geluk!
Ik hoop nog meer over hem te lezen en wens jullie veel geluk!
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Zo dat is net zo veel als Skittles woog toen hij bij ons was! Ik had hem op de allereerste foto's echt ongeveer 6x zo groot geschat hahaha. Hoe oud is ie eigenlijk?Sam2012 schreef:Ik schat een kilo of 7 á 8. Zal morgen eens met hem op de weegschaal gaan staan.
Wat leuk dat ie bij de uitlaatservice een verloren vriend terug gaat zien
Ja als je gewoon mee gaat om te kijken hoe het gaat dan snap ik het wel. Ik zag meer voor me dat ie maandag door een onbekend persoon met een busje vol honden wordt opgehaald om vervolgens in een roedel onbekende honden in een of ander park los gegooid te worden
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Die kan toch best met de Uitlaat Service mee. Hij ziet er mooi relaxed uit en komt uit een asiel met andere honden, dus die is wel het een en ander gewend neem ik aan.
En zover ik je topic gelezen heb neem jij geen onnodige risico's
En zover ik je topic gelezen heb neem jij geen onnodige risico's
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op basis van de eerste foto's had ik hem ook als een flinke hond ingeschat. Ik ben benieuwd als je hem hebt gewogen. Mijn vorige kleine en tengere opvangertje Rulo woog 7,5 kg. Hardy ziet er toch echt wel een stukkie groter uit.Sam2012 schreef:Ik schat een kilo of 7 á 8. Zal morgen eens met hem op de weegschaal gaan staan.
En snel meegaan met de uitlaatservice hangt helemaal van het type hond af. Met de meeste van mijn opvangers had het prima gekund. Nu is Rico bij me, die heeft meer tijd nodig. Ze geven zelf het tempo aan waarin ze hun nieuwe wereld kunnen ontdekken.
-
Sam2012
- Zeer actief
@ Shibby: Wat leuk dat jouw Maloutje uit Roemenië komt. Daar heb ik ook nog verschillende asiels bekeken voor een hond. Zitten ook hele leuke honden.
Ik denk ook dat het een kwestie is van goed inschatten wat voor gedrag je hond laat zien dat goed kunnen interpreteren en dan handelen.
We hebben gelukkig een hele goede uitlaatservice, die ook echt naar de honden kijkt, en niet alles los laat onder het mom "dat komt wel goed "
.
Hij neemt ook met enige regelmaat buitenlandse honden mee die hier in de opvang zitten tot ze een nieuw huisje hebben.
@ Kooi : Het was erg indrukwekkend om dit eens mee te maken. Hele mooie bijzondere ervaring! Ook erg mooi om te zien hoe ze met zijn vieren allemaal verschillend reageerden bij aankomst.
@ Mijke :
Hardy is echt "klein". Sam (onze rottweiler) lijkt nu in 1x zo groot
terwijl we dit eigenlijk nooit meer door hebben. Sommige mensen zeggen nog wel eens dat ze Sam erg groot vinden, maar wij zien het niet meer.
Ik ben heel benieuwd hoe Hardy morgen gaat reageren, of ze elkaar nog herkennen en hoe de andere hond gaat reageren als hij Hardy weer ziet.
Nee ik ben niet via zijn vriendje bij deze stichting uitgekomen (wist nog geen eens dat het zijn vriendje was tot het intake gesprek). Ben veel aan het googlen geweest op stichtingen die pondenco's opvangen. In 1x kreeg ik een ingeving dat op marktplaats natuurlijk ook veel geadverteerd wordt. Niet met de intentie om via marktplaats een hond te halen, maar om te kijken welke stichtingen daar adverteren, die ik via google niet kan "vinden" (omdat ik misschien verkeerd zoek). Op die manier ben ik bij deze stichting terecht gekomen.
Het is gelukkig geen uitlaatservice die alles los gooit en klaar. Hij kijkt echt naar de groep en naar de hond zelf.
@ mosquito1980 : Hardy laat prachtige hondentaal zien! Plaatje om daar naar te kijken. Hij zat in een kleinschalige opvang bij mensen thuis in Spanje. Er leven daar ongeveer 15 honden.
Gisteren heeft hij kennis gemaakt met een over ijverige blaffende chihuahua, en vandaag met een hele bange schotse collie. Zo makkelijk als hij daar mee omgaat. Vooral de eigenaresse van de schotse collie stond echt te kijken dat haar hond zich zo op zijn gemak ging voelen.
@ Johnny Jones: Ik heb hem gewogen en hij is ongeveer 12,5 kg. Als het morgen lukt zal ik eens een foto maken als hij naast Sam staat.
Ik had ook gedacht dat hij een slag kleiner zo zijn als Sam (oké Sam is zelfs voor rottweiler begrippen groot).
Hardy laat zich als een heel grappig, nieuwsgierig kereltje zien! Bekijkt alles van een veilige afstand, schat het in, en neemt dan een beslissing.
Kinderen waren vandaag met de buurkinderen met de lego trein aan het spelen, en hij liep er rustig langs.
Vind het ook niet meer zo spannend om zelf naar buiten te lopen en loopt buiten op het grasveld heerlijk achter mij aan. Neusje gaat ook steeds vaker naar de grond en loopt die ook graag achterna.
Sam en Hardy hebben al heel voorzichtig gespeeld, maar zodra Sam zich weer "patserig" gaat gedragen is Hardy heel duidelijk in dat hij dat niet accepteert.
Ik denk ook dat het een kwestie is van goed inschatten wat voor gedrag je hond laat zien dat goed kunnen interpreteren en dan handelen.
We hebben gelukkig een hele goede uitlaatservice, die ook echt naar de honden kijkt, en niet alles los laat onder het mom "dat komt wel goed "
Hij neemt ook met enige regelmaat buitenlandse honden mee die hier in de opvang zitten tot ze een nieuw huisje hebben.
@ Kooi : Het was erg indrukwekkend om dit eens mee te maken. Hele mooie bijzondere ervaring! Ook erg mooi om te zien hoe ze met zijn vieren allemaal verschillend reageerden bij aankomst.
@ Mijke :
Ik ben heel benieuwd hoe Hardy morgen gaat reageren, of ze elkaar nog herkennen en hoe de andere hond gaat reageren als hij Hardy weer ziet.
Nee ik ben niet via zijn vriendje bij deze stichting uitgekomen (wist nog geen eens dat het zijn vriendje was tot het intake gesprek). Ben veel aan het googlen geweest op stichtingen die pondenco's opvangen. In 1x kreeg ik een ingeving dat op marktplaats natuurlijk ook veel geadverteerd wordt. Niet met de intentie om via marktplaats een hond te halen, maar om te kijken welke stichtingen daar adverteren, die ik via google niet kan "vinden" (omdat ik misschien verkeerd zoek). Op die manier ben ik bij deze stichting terecht gekomen.
Het is gelukkig geen uitlaatservice die alles los gooit en klaar. Hij kijkt echt naar de groep en naar de hond zelf.
@ mosquito1980 : Hardy laat prachtige hondentaal zien! Plaatje om daar naar te kijken. Hij zat in een kleinschalige opvang bij mensen thuis in Spanje. Er leven daar ongeveer 15 honden.
Gisteren heeft hij kennis gemaakt met een over ijverige blaffende chihuahua, en vandaag met een hele bange schotse collie. Zo makkelijk als hij daar mee omgaat. Vooral de eigenaresse van de schotse collie stond echt te kijken dat haar hond zich zo op zijn gemak ging voelen.
@ Johnny Jones: Ik heb hem gewogen en hij is ongeveer 12,5 kg. Als het morgen lukt zal ik eens een foto maken als hij naast Sam staat.
Ik had ook gedacht dat hij een slag kleiner zo zijn als Sam (oké Sam is zelfs voor rottweiler begrippen groot).
Hardy laat zich als een heel grappig, nieuwsgierig kereltje zien! Bekijkt alles van een veilige afstand, schat het in, en neemt dan een beslissing.
Kinderen waren vandaag met de buurkinderen met de lego trein aan het spelen, en hij liep er rustig langs.
Vind het ook niet meer zo spannend om zelf naar buiten te lopen en loopt buiten op het grasveld heerlijk achter mij aan. Neusje gaat ook steeds vaker naar de grond en loopt die ook graag achterna.
Sam en Hardy hebben al heel voorzichtig gespeeld, maar zodra Sam zich weer "patserig" gaat gedragen is Hardy heel duidelijk in dat hij dat niet accepteert.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fijne update hoor! Zijn er al nieuwe foto's?