Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond met extreme eetlust, kcalloze vulling?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Secricible
Actief
Aantal honden: 2

Hond met extreme eetlust, kcalloze vulling?

Ongelezen bericht door Secricible »

Zolang we onze honden hebben, hebben beide moeite gehad voldoende te eten. Dagelijkse strijd met natvoer en wat we al niet meer hebben geprobeerd.
Sinds eind vorig jaar krijgt onze oudste dame pexion. Hierdoor veranderde ze al snel in een energieke stuiterbal, maar daarnaast is haar eetlust absurd. Waar er hier altijd onbeperkt brokken stond heb ik nu constant een zeurende hond voor meer, meer, meer eten. Ze krijgt al meer dan ze altijd kreeg, maar ik wil voorkomen dat ze veranderd in een harig varkentje.
Ik heb weinig ervaring met kcalloze vulling voor honden, wat kan ik haar geven om haar te helpen?
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Re: Hond met extreme eetlust, kcalloze vulling?

Ongelezen bericht door lunaquinty »

je kunt haar onbeperkt snijbonen of sperziebonen geven. daar zit niets in, maar vult wel. als ze ook meer is gaan drinken zou ik haar even laten onderzoeken of ze geen cushing heeft, want dan blijven ze eten.
Secricible
Actief

Negeren doen we wel, maar ik voel me er we, schuldig over omdat wij het haar aan doen door de medicatie dus zou haar graag willen helpen.
Knaagwerk wordt hem niet, alles waar op geknaagd moet worden wordt "verstopt". Alleen is ze een slechte verstopper, langs de muur leggen is volgens haar al verstopt. Gevolg is dat de andere hond het grijpt en dan is het ruzie.
Voor cushing ben ik ook niet zo bang, dit is een bekende bijwerking die bij haar wel heel erg opspeelt haha.
Ik ga de groentela eens loslaten op haar!
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik zou zorgen dat ze langer over haar eten moet doen. Met een goed gemaakte Kong doen ze hier zeker een half uur. Of de brokjes zoeken, etc.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sinds Malou een drupje zalmolie over haar eten in de Kong krijgt, doet ze er minstens 2 keer zo lang over. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Secricible
Actief

Lucia en Shibby, dat vind ik ook wel een goed idee, kong ligt hier maar gebruik ik nooit voor dagelijkse brokkes normaal dus die neem ik mee! Hoe doen jullie dat? Heb ook nog zo'n rolbal liggen, daar kan ik ook de brokjes in doen!

En cleva, ze vreten elkaar niet op, maar het gaat er aardig aan toe. En gezien de gezondheid van onze jongste op dit moment die chemo krijgt heb ik daar geen zin in.
Ik zie niks orettigs in honger voor een dier, omdat ik van mening ben dat een dier dat soort dingen prima zelf kan regelen als wij als mens daar niet in interfereren. Toen wij onze jongste kregen schrokte hij de eerste tijd zijn bak leeg, maar na enkele dagen was onbeperkt eten voor hem ook prima en zijn ze altijd zelf op gewicht gebleven. Tot ik medicatie ging voeren dat de boel ontregelende voor haar.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Je kan ook komkommer geven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Secricible
Actief

goh, die bal is tot nu toe wel echt een succes geweest. Met name rond de tijd dat wij zelf gaan eten is ze normaal echt onuitstaanbaar, dus gisteren de helft van haar portie in die bal gegooid en de andere helft in de bak. Ze is er een tijdje mee bezig geweest, vooral het er uit halen was erg leuk dus de kamer lag volledig vol met brokjes en onze jongste liep er achteraan om ze op te eten :roll: Ik geloof dat ze vooral een beetje teleurgesteld was want normaal komen uit die bal koekjes en geen normale brokken.

Gisterochtend had onze jongste nog steeds niks gegeten dus een bakje Renske fijn geprakt door de brokken en uiteraard krijgt de ander dan ook een klein beetje dus dat met brokken in de kong gedaan en daar was ze aardig zoet mee.

Wat het dan precies is dat haar gedrag uitlokt vraag ik me af, of het niet ook een stukje verveling is, hoewel ik het apart vind dat het samenvalt met de start van de pexion. Ik ga het in ieder geval meer toepassen en kijken hoe dat gaat. Voor nu was het een stuk rustiger eten :F:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Veel voorkomende bijwerking van Pexion is een toegenomen eetlust staat op Google :wink:
Secricible
Actief

klopt Joline, daarom voel ik me er ook zo rot over. Want ik doe haar dat aan, door haar die medicatie te voeren. Daarom voel ik me ook verantwoordelijk om haar erbij te ondersteunen om er zo min mogelijk last van te hebben. Stoppen met de medicatie kan niet, dus wil ik haar eetlust in goede banen kunnen leiden.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Als je via Google zoekt op ' Kong recepten ' vindt je denk ik ook veel ideeën.
Hier krijgen ze meestal kvv, maar bij brok kan er bijvoorbeeld een eitje of ietsje kaas in. Paar seconden magnetron en dan afgekoeld geven.
Voetbal doe ik soms een te groot brokje bij in die er niet uit kan.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Misschien moet je hond er ook aan wennen dat je af en toe NEE verkoopt als het gaat om eten.
Dat heb ik hier aan de hand gehad. Mayke was de eerste 2 jaar een scharminkel en mocht alles eten wat ze hebben wilde (wat standaard erg weinig was)

Toen is ze gecastreerd en ze heeft er een tweede hond bij gekregen (dus concurrentie op eten) en nu eet ze erg graag. Maar ik merkte dat het nog steeds in mijn systeem zat dat ik dr niets wilde weigeren. En zij was ook heel verbaasd dat wanneer ze vroeg om eten, dat ze het niet altijd op dr wenken kreeg :LOL:

Natuurlijk kun je aanvullen met groente, het schijnt soms goed te werken. Maar groenten geven ook minder voldoening dan eiwitrijk, koolhydraatrijk en vetrijk voedsel. Dat is bij mensen net zo, anders was er geen overgewicht natuurlijk
En als je nu brok geeft, kun je misschien overstappen op KVV. Dat heeft meer volume en nauwelijks koolhydraten en zet daardoor minder aan dan koolhydraatrijke brok.
Afbeelding
Secricible
Actief

Kvv heb ik geprobeerd in het verleden. Voor haar was het redelijk te doen. Vooral fijn omdat ze het snel op at. Nadeel was dat dagen dat ze het wilde laten staan dat niet meer kon.
Voor onze reu was KVV echter 1grote nachtmerrie. Buikkrampen, diarree en niet meer zindelijk. Eentje op brok en ander op KVV was haat en nijd naar elkaar.
Ik heb het 4maanden volgehouden voor hem omdat we op een eliminatiedieet stonden voor Sumiko (de teef) en toen trok ik het niet meer en zijn we overgegaan op een brok die beide goed konden hebben. Vervelend, want ik vond KVV verder erg makkelijkk.

Ik denk dat het eeste ook meespeelt inderdaad paisley! Vandaag bleef de bal stil liggen (nouja, onze reu vind het fantastisch en eet de brokken liever uit de bal dus die ging er mee aan de haal) en kwam ze bij ons liggen zonder gepiep. Wel afwachtend maar niet meer hele huilconcerten. Blijkbaar begint er iets te dagen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”