Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond gaat er vandoor sinds nieuwe hond.
Moderator: moderatorteam
-
Amareiya
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 2
Hond gaat er vandoor sinds nieuwe hond.
Dag mensen,
Zoals sommige van jullie misschien al gelezen hebben heb ik 2 honden, een reu van 4,5 en een teefje van bijna 3.
Mijn reu heb ik al 2,5 jaar en in die tijd luistert hij eigenlijk over het algemeen perfect. Er zit wel wat jacht instinct in maar dit hadden we goed onder controle zolang ik hem op bepaalde plekken niet los liet.
Ik kon hem zo de hele wandeling los laten lopen en hij bleef altijd bij me in de buurt.
Nu heb ik een maandje geleden mijn teefje Macy opgehaald en tussen die twee gaat het eigenlijk heel goed, nog nooit ruzie gehad, respect voor elkaar en elkaars spullen, spelen af en toe lekker oftewel no problems!
Tot dat ik Fox los laat in het park, meteen de eerste dag dat ik met ze ging wandelen vloog hij er vandoor zodra ik zijn riem af deed. Hij gaat dan een terrein op waar ze net een nieuw zwembad hebben gebouwd daar achter liggen nog allemaal hopen met zand en er lopen een paar kippen rond.... Via dat terrein kan hij heel ver komen hij gaat namelijk dwars door hekken heen als hij een beetje gemotiveerd is.
Ook op het hondenveldje waar we s'middags vaak heen gaan blijft hij niet in de buurt en gaat hij zelf op onderzoek uit.
Op plekken buiten het park (het bos of het strand bijv.) blijft hij dan wel weer bij me..
Heeft iemand hier ervaring mee? Of enig idee waar dit gedrag vandaan komt? En wat ik er aan kan doen?
Is het jaloers zijn? Of aandacht vragen? Ik weet het niet...
Maar ik vind het ook zo sneu dat Macy nu wel overal los kan en Fox weer aan de riem moet.. Ja als het niet anders kan dan is het zo... maar goed ervaringen en tips zijn zeer welkom!
Zoals sommige van jullie misschien al gelezen hebben heb ik 2 honden, een reu van 4,5 en een teefje van bijna 3.
Mijn reu heb ik al 2,5 jaar en in die tijd luistert hij eigenlijk over het algemeen perfect. Er zit wel wat jacht instinct in maar dit hadden we goed onder controle zolang ik hem op bepaalde plekken niet los liet.
Ik kon hem zo de hele wandeling los laten lopen en hij bleef altijd bij me in de buurt.
Nu heb ik een maandje geleden mijn teefje Macy opgehaald en tussen die twee gaat het eigenlijk heel goed, nog nooit ruzie gehad, respect voor elkaar en elkaars spullen, spelen af en toe lekker oftewel no problems!
Tot dat ik Fox los laat in het park, meteen de eerste dag dat ik met ze ging wandelen vloog hij er vandoor zodra ik zijn riem af deed. Hij gaat dan een terrein op waar ze net een nieuw zwembad hebben gebouwd daar achter liggen nog allemaal hopen met zand en er lopen een paar kippen rond.... Via dat terrein kan hij heel ver komen hij gaat namelijk dwars door hekken heen als hij een beetje gemotiveerd is.
Ook op het hondenveldje waar we s'middags vaak heen gaan blijft hij niet in de buurt en gaat hij zelf op onderzoek uit.
Op plekken buiten het park (het bos of het strand bijv.) blijft hij dan wel weer bij me..
Heeft iemand hier ervaring mee? Of enig idee waar dit gedrag vandaan komt? En wat ik er aan kan doen?
Is het jaloers zijn? Of aandacht vragen? Ik weet het niet...
Maar ik vind het ook zo sneu dat Macy nu wel overal los kan en Fox weer aan de riem moet.. Ja als het niet anders kan dan is het zo... maar goed ervaringen en tips zijn zeer welkom!
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Hond gaat er vandoor sinds nieuwe hond.
Ik zou inderdaad gewoon weer flink gaan oefenen met hier komen. En gooi er een lange lijn aan, dan kan hij af en toe toch lekker rennen zonder dat hij er vandoor gaat.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
ik geloof er niet zo in dat hij dit doet uit jaloezie of omdat hij weet dat je niet op hem kan letten. het is onmogelijk dat hij dat weet de allereerste keer dat je ze samen loslaat. honden doen dingen waar ze zelf beter van worden maar iig niet om ons te pesten. de meeste honden zijn juist uit op samenwerking. zou het kunnen dat macy signalen afgeeft naar hem dat ze je claimt of hem beperkt in zijn vrijheid? speelt ze heel ruw met hem? gaat het spelen meer van macy uit dan van hem ?
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Sinds ik een tweede hond heb, luistert Lou van 4 ook slechter. Wat heel veel heeft geholpen is hem meer aandacht geven tijdens de wandeling. Dus als ik een balletje voor Millie gooi, babbel ik ondertussen wat tegen Lou. Hij krijgt wat vaker een snoepje en zo nu en dan geef ik hem een opdracht. Het lijkt er dus op dat hij dacht 'jij houdt je toch alleen nog maar met die stomme pup bezig, ik ga zelf wel op pad, joe'.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dat laatste, hebben onderzoekers ontdekt, hebben honden echt wel door. Hence het feit dat honden bijvoorbeeld niet op de bank gaan als je er bent, maar wel als je weg bent. Een andere test die ze deden was honden wat lekkers laten voorleggen door het baasje en zeggen dat ze het niet mochten pakken. Dat deden ze braaf. Maar zodra de baas de ogen dicht deed en zijn/haar gezicht ontspande hadden de honden feilloos door dat het baasje ff niet oplette en gristen de meesten hop zo het voer weg. Dus dat ze door hebben of je kunt opletten, echt wel! Als ik oplet gaat Oor ook niet achter eenden aan, maar als ik sta te kletsen met iemand of ik ben in gedachten verzonken probeert ze het soms wel. Dus ik kan me best voorstellen dat de aandacht bij zo'n wandeling met een nieuw hondje vooral bij het nieuwe hondje ligt en dat Fox toen dacht "tralalalala, dan kan ik lekker even hier kijken, doeiiiii!". Dat ie het uit jaloezie zou doen ofzo geloof ik ook niet zo, maar dat ie gewoon zn kans schoon ziet (voor zichzelf dus, niet om te pesten), tuurlijk, waarom niet?sirene schreef:ik geloof er niet zo in dat hij dit doet uit jaloezie of omdat hij weet dat je niet op hem kan letten.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat weet die hond toch niet de allereerste keer dat ze gaan wandelen? Ze schrijft dat ie meteen weg was na aflijnen de allereerste keer samen. Je maakt mij niet wijs dat hij dat de hele ochtend heeft lopen bekokstoven.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
uiteraard weet ik uit ervaring dat ze prima weten wanneer je niet op kunt letten. ik heb peruanen!
maar dat weten ze dus uit ervaring.
maar dat weten ze dus uit ervaring.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Als ik jou was, zou ik ook nog af en toe een keer met "weglopende" hond alleen gaan wandelen, zonder dat hond 2 erbij is.
Loopt hij dan ook nog weg ? Gewoon even Quality time met je eerste hond. Misschien heeft hij dat even nodig
Loopt hij dan ook nog weg ? Gewoon even Quality time met je eerste hond. Misschien heeft hij dat even nodig
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Al geprobeerd om ook stukken te lopen met Macy aangelijnd en Fox los?
Dus 1 tegelijk?
Dus 1 tegelijk?

-
Amareiya
- geregistreerd lid
Tara schreef:Ja hoor. Je aandacht is nu verdeeld, dus is het veel makkelijker om onder jouw appel vandaan te lopen en eigen dingen te gaan doen.
Als ik maar een hond bij me heb hoef ik nergens op te letten, heb ik ze allemaal bij me, dan moet ik er veel meer bovenop zitten dat ze bij me blijven. Nu is dat een tweede natuur voor mij, dus ik vind dat allemaal niet zo erg, maar het is wel zo.
Ik zou toch weer even stevig gaan trainen op appel en hierkomen. Dat je ook nog andere dingen aan je hoofd hebt mag voor je hond natuurlijk geen reden zijn om dan maar kattenkwaad uit te halen.
Ja dat is waar. We moeten maar weer is aan het trainen gaan... Bedankt voor je reactie
-
Amareiya
- geregistreerd lid
Nee ze claimt mij niet (voor zover ik door heb) en het spelen komt meer van Foxy en is juist voor Macy soms te ruig dus dat is het ook niet.. Wel wil Macy zich graag overal tussen proppen... Maar ik doe mijn best de aandacht eerlijk te verdelen. Maar hem van zijn vrijheid weerhouden.. nee, dat doet ie nu zelf door weg te lopen waardoor die nu in het park gewoon aan de riem moet blijven. Andere plaatsen buiten het park gaat het wel goed..sirene schreef:ik geloof er niet zo in dat hij dit doet uit jaloezie of omdat hij weet dat je niet op hem kan letten. het is onmogelijk dat hij dat weet de allereerste keer dat je ze samen loslaat. honden doen dingen waar ze zelf beter van worden maar iig niet om ons te pesten. de meeste honden zijn juist uit op samenwerking. zou het kunnen dat macy signalen afgeeft naar hem dat ze je claimt of hem beperkt in zijn vrijheid? speelt ze heel ruw met hem? gaat het spelen meer van macy uit dan van hem ?
-
Amareiya
- geregistreerd lid
Leonie. schreef:Sinds ik een tweede hond heb, luistert Lou van 4 ook slechter. Wat heel veel heeft geholpen is hem meer aandacht geven tijdens de wandeling. Dus als ik een balletje voor Millie gooi, babbel ik ondertussen wat tegen Lou. Hij krijgt wat vaker een snoepje en zo nu en dan geef ik hem een opdracht. Het lijkt er dus op dat hij dacht 'jij houdt je toch alleen nog maar met die stomme pup bezig, ik ga zelf wel op pad, joe'.
Goede tip ik zal idd proberen of dat helpt, dankje
-
Amareiya
- geregistreerd lid
Charlie schreef:Als ik jou was, zou ik ook nog af en toe een keer met "weglopende" hond alleen gaan wandelen, zonder dat hond 2 erbij is.
Dat zal ik ook weer is proberen ja, en dan vooral ook veel oefenen met luisteren zonder Macy erbij. Be benieuwd of dat gaat helpen!
-
Amareiya
- geregistreerd lid
Habibi schreef:Al geprobeerd om ook stukken te lopen met Macy aangelijnd en Fox los?
Dus 1 tegelijk?
Ja zo zijn we daar mee begonnen, ik heb Macy niet meteen de eerste dag los gedaan... Fox wel de eerste dag dat we met Mace erbij gingen lopen en toen was het dus Oke Doei!