Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppybrok voor volwassen hond
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
puppybrok voor volwassen hond
Kan dat?
Wij hebben een overblijfsel uit de tijd dat Skittles hier nog was: puppybrok. Vreselijk goedkope puppybrok van het Albert Heijn huismerk. Die kocht ik oorspronkelijk voor Skittles vanwege zijn diarree want ik dacht (haha, naieve ik) dat dit goedkope voer meer zou lijken op wat hij gewend was dan het Farmfood wat hij oorspronkelijk kreeg. Haha, dat was totaal niet zo, maargoed weer wisselen wilde ik ff niet ivm de giardia-ellende dus hij is op deze brok gebleven en in die tijd ontdekte ik dat deze brok best veel voordelen heeft tegenover duurdere brokken. Je kunt je zakken vol stoppen zonder dat je aan het eind een zak vol gruis hebt bijvoorbeeld. Ze ruiken sterk dus je kunt er ook leuk mee speuren. Ze zijn lekker klein dus perfect in te zetten als beloning. En last but not least: Oor doet er een moord voor. Daardoor is de gewoonte ontstaan om deze brokjes standaard als beloning te gebruiken en voor speurspelletjes, in de voerbal etc. Ook gooien we elke dag een hand bij haar kvv omdat 1 pak kvv per dag nèt niet genoeg voor haar is. Al met al krijgt ze er per dag behoorlijk wat van binnen. Kan dat kwaad? Als ik de zak mag geloven is de samenstelling van de brok anders dan van volwassenbrok. Ze lijkt het er goed op te doen hoor, prima ontlasting, mooie vacht, genoeg energie etc. Gewoon mee doorgaan dus? Of zitten er toch dingen in puppybrok die je gewoon niet te veel aan een volwassen hond meot geven?
Wij hebben een overblijfsel uit de tijd dat Skittles hier nog was: puppybrok. Vreselijk goedkope puppybrok van het Albert Heijn huismerk. Die kocht ik oorspronkelijk voor Skittles vanwege zijn diarree want ik dacht (haha, naieve ik) dat dit goedkope voer meer zou lijken op wat hij gewend was dan het Farmfood wat hij oorspronkelijk kreeg. Haha, dat was totaal niet zo, maargoed weer wisselen wilde ik ff niet ivm de giardia-ellende dus hij is op deze brok gebleven en in die tijd ontdekte ik dat deze brok best veel voordelen heeft tegenover duurdere brokken. Je kunt je zakken vol stoppen zonder dat je aan het eind een zak vol gruis hebt bijvoorbeeld. Ze ruiken sterk dus je kunt er ook leuk mee speuren. Ze zijn lekker klein dus perfect in te zetten als beloning. En last but not least: Oor doet er een moord voor. Daardoor is de gewoonte ontstaan om deze brokjes standaard als beloning te gebruiken en voor speurspelletjes, in de voerbal etc. Ook gooien we elke dag een hand bij haar kvv omdat 1 pak kvv per dag nèt niet genoeg voor haar is. Al met al krijgt ze er per dag behoorlijk wat van binnen. Kan dat kwaad? Als ik de zak mag geloven is de samenstelling van de brok anders dan van volwassenbrok. Ze lijkt het er goed op te doen hoor, prima ontlasting, mooie vacht, genoeg energie etc. Gewoon mee doorgaan dus? Of zitten er toch dingen in puppybrok die je gewoon niet te veel aan een volwassen hond meot geven?
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: puppybrok voor volwassen hond
Ik gebruik hier puppybrok op dezelfde manier. Heerlijk formaat om mee te belonen, als extra naast de kvv of als ik de kvv te laat uit de vriezer gehaald heb
-
- Zeer actief
wat zou er voor engs in moeten zitten dan wat een pup wel mag een een volwassen hond niet
als het goed gaat, geeft de hond het antwoord, zo simpel is het vaak wel

- mijke
- Zeer actief
Nouja, ik kan me voorstellen dat een tekort of juist een teveel aan een bepaalde vitamine of mineraal maar heel sluipenderwijs ontstaat en de klachten die zoiets geeft zo vaag zijn dat je het misschien niet eens opmerkt. Vandaar dat ik het toch maar even wilde controleren.
- dagmar88
- Zeer actief
mijke schreef:Nouja, ik kan me voorstellen dat een tekort of juist een teveel aan een bepaalde vitamine of mineraal maar heel sluipenderwijs ontstaat en de klachten die zoiets geeft zo vaag zijn dat je het misschien niet eens opmerkt. Vandaar dat ik het toch maar even wilde controleren.
Voor zo ver ik weet is voer geschikt voor alle leeftijden juist afgestemd op de behoeften van pups.
- mijke
- Zeer actief
Oh dat meen je! Nou, scheelt weer dus