Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:En als je grote hond zo reactief reageert op kleine hondjes dan leer je hem dat maar af.
Mijn honden negeren kleine keffertjes en dan is dat gekef binnen de minuut uitgedoofd en staan ze aan elkaar te snuiven.
Maar ja, als ik mijn grote hond ook maar met moeite kon houden als er ergens een klein hondje staat te blaffen zou ik wellicht ook de schuld aan het blafhondje geven
Gil negeert ze ook, maar ik krijg er de kriebels van en hun eigenaren vind ik vaak nog erger dus, bij het eerste zicht hoppa..... naar wat anders onderweg..... scheelt zoveel irritatie in mijn hoofd.. soms moet je ze passeren en laa tik je vertellen, die grote geeft niet de problemen, ik daarentegen zou een muilkorf moeten dragen
Nanna schreef:En als je grote hond zo reactief reageert op kleine hondjes dan leer je hem dat maar af.
Mijn honden negeren kleine keffertjes en dan is dat gekef binnen de minuut uitgedoofd en staan ze aan elkaar te snuiven.
Maar ja, als ik mijn grote hond ook maar met moeite kon houden als er ergens een klein hondje staat te blaffen zou ik wellicht ook de schuld aan het blafhondje geven
Gil negeert ze ook, maar ik krijg er de kriebels van en hun eigenaren vind ik vaak nog erger dus, bij het eerste zicht hoppa..... naar wat anders onderweg..... scheelt zoveel irritatie in mijn hoofd.. soms moet je ze passeren en laat ik je vertellen, die grote geeft niet de problemen, ik daarentegen zou een muilkorf moeten dragen
.
Misschien is plakband dan beter?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ik ben wel heel blij dat ik allebei heb, de grote bullebakken en de chihuahua's, ik herken dus beide kanten. Het is dus niet zo dat ik zo'n eigenaar ben die de ukkies verheerlijkt (nouja, Pebbles misschien wel een beetje ), maar die kleintjes keffen inderdaad wel vreselijk. En wat ik ook doe, ik krijg het er niet uit en schaam me dood als ze weer drama staat te maken op straat. Ik zie de mensen gewoon denken: daar heb je weer zo'n wijf. En dat is dus echt niet zo.
Maar mijn groten vinden (gelukkig) niet dat ze ze dan maar dood moeten bijten ofzo.
Nanna schreef:Tsja, die eigenaren heb je. Kan het schelen dat er een hond doodgebeten wordt. Maar als het de hunne is is het huis te klein en is het krijsen geblazen.
Misschien een fok en houdverbod voor dat soort mensen.? Sterven dat soort honden ook wel uit.
Nanna schreef:Tsja, die eigenaren heb je. Kan het schelen dat er een hond doodgebeten wordt. Maar als het de hunne is is het huis te klein en is het krijsen geblazen.
Misschien een fok en houdverbod voor dat soort mensen.? Sterven dat soort honden ook wel uit.
Hèhè. Eindelijk iemand die zegt dat het NIET staat of valt met opfoeding en soosjalisasie.
De opwinding die ook beschreven wordt hier, mensen snappen dat niet. Storm kon enorm kwispelen en piepen als er een andere hond liep. Mensen dachten dan ook dat hij wilde spelen maar gelukkig wisten wij beter. De pit die het dorp getraind werd deed dat ook.
Als het baasje dan een 1 of andere idioot is gebeuren er ongelukken want die denken dat Tyson wil spelen.
En dan krijg je situaties van 'dat doet hij anders nooit'
Nou precies. Ik liep laatst op een doodrustig moment langs het kanaal. Dat is kanaal, bomenstruikenrij, smal paadje, bomenstruikenrij, sloot. Er kwam me een mevrouw tegemoet met in de lijn hangende stafford, hijgen en enorm kwispelen en dansend op zn stramme poten. Ja hij wil alleen spelen zegt ze, terwijl ze tergend langzaam ons voorbij loopt en vervolgens nog blijft staan ook! Met de bedoeling dat ze even konden spelen denk ik. Ik zeg nee hoor mevrouw dat is iets heel anders wat hij wil. Maar hij kwispelt toch? Ja dat wel, maar hij staat ook nogal stram op zn poten. Echt niet dat die hond wil spelen. Die wil mijn hond verscheuren. Oh zegt die mevrouw, ja tsja hij is niet van mij.... De halsband die hij om had was veeeeel te groot, ik had mazzal dat hij naar voren hing want 1 stap naar achter en hij was los geweest. Verder niemand in de wijde omtrek die had kunnen helpen als die hond op Oor geklapt was. Ze kon hem ook nauwelijks houden en fluisterde halfslachtig met zachte stem naar hem dat hij mee moest komen, wat ie totaal negeerde uiteraard vanwege zn focus op Oor. Ik heb toen serieus 7 kleuren stront gescheten. Oor afgeschermd met mijn fiets en de andere kant op laten kijken.
Budkes schreef:
Onzin. Jouw tekst waar ik op reageerde is dat meer dan de helft van de Mechelse herders of Husky's denken dat een Chihuahua eten is. En dat is onzin. Dat veel honden kleine hondjes doodbijten heeft niets met vergissen te maken. Dat veel keffende kleine honden grote honden triggeren is een feit, dat veel honden kleine honden verwisselen met een vleeskroket is bullshit.
En als jij een hond hebt die zich laat triggeren door (kleine) hondjes dan heb je er maar voor te zorgen dat je je hond onder controle hebt. En anders doe je hem een muilkorf om. Simpel.
Zoals ik al zei: dan kan je volgens mij de helft van de grote honden, jachthonden, herders, terriers, etc ... een muilkorf omdoen.
Ik heb het dan niet eens over keffende hondjes, of hondjes die deeluitmaken van de roedel, maar vreemde hondjes die op straat simpelweg 'passeren'. Als zo'n grote hond uit het niets bijt in de nek en doorschudt tot dat kopje eraf rolt dan is dat in mijn ogen eerder misplaatste prey drive aka 'ik zie een vleeskroket' dan 'ik zal dat keffende hondje een lesje leren, oops iets te hard gebeten'.
Maar wij hebben hier zo'n klein hondje rondlopen.
En goddank wordt hij niet zomaar gebeten, een sociale hond bijt niet zomaar.
Ik ben verantwoordelijk Voor het gedrag van Toots en hij mag dan ook niet etteren bij andere honden, dit doet hij gelukkig ook niet.
Maar ik vind dat niet sociale honden weg gehouden moeten worden bij andere honden en hiervoor is de eigenaar van die hond toch echt verantwoordelijk.
En Tootsje kan prima met herders, staffords, jachthonden en andere rassen overweg en gelukkig gaat dat altijd probleem loos.
Bij een niet sociale hond van een bepaald kaliber ben je met geen enkel ander ras veilig. Of je nou een chi of een herder hebt, dat gaat dood als het verscheurd word.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Budkes schreef:
Onzin. Jouw tekst waar ik op reageerde is dat meer dan de helft van de Mechelse herders of Husky's denken dat een Chihuahua eten is. En dat is onzin. Dat veel honden kleine hondjes doodbijten heeft niets met vergissen te maken. Dat veel keffende kleine honden grote honden triggeren is een feit, dat veel honden kleine honden verwisselen met een vleeskroket is bullshit.
En als jij een hond hebt die zich laat triggeren door (kleine) hondjes dan heb je er maar voor te zorgen dat je je hond onder controle hebt. En anders doe je hem een muilkorf om. Simpel.
Zoals ik al zei: dan kan je volgens mij de helft van de grote honden, jachthonden, herders, terriers, etc ... een muilkorf omdoen.
Ik heb het dan niet eens over keffende hondjes, of hondjes die deeluitmaken van de roedel, maar vreemde hondjes die op straat simpelweg 'passeren'. Als zo'n grote hond uit het niets bijt in de nek en doorschudt tot dat kopje eraf rolt dan is dat in mijn ogen eerder misplaatste prey drive aka 'ik zie een vleeskroket' dan 'ik zal dat keffende hondje een lesje leren, oops iets te hard gebeten'.
Gelul.
De helft nog wel......Het onzin gehalte wordt steeds groter.
Budkes schreef:
Mijn grote hond negeert altijd kleine keffende hondjes...heeft nog nooit kleine vreemde hondjes gebeten omdat hij ze aanzag voor een prooi. Mijn vorige grote hond precies hetzelfde...
korthaar schreef:Hey Cowboy: een beetje zekere grote hond ( behalve klapkaak )trekt zich niets aan van kleine hondjes, ook al blaffen ze heel de kiet bij elkaar.
Het is altijd makkelijk om in een disneysprookje te leven en te denken dat honden zelfbewuste wezens zijn die perfect alle andere honden kunnen verstaan in hondentaal. En dan maar menselijke psychologie toepassen op deze honden en 'moordenaar met een rare kronkel!' roepen wanneer het misloopt.
Helaas hond beseft van zichzelf niet eens dat hij een hond is, wat zouden we dan zo zeker zijn dat hij wel het verschil snapt tussen een konijn en een chihuahua als wij hem dat niet leren?
Daarom dat ik dus nooit oftenooit een chihuahua zomaar zou afsturen op een vreemde, grote hond.
Hond kijkt vooral naar de lichaamstaal van de andere hond maakt niet uit groot of klein er \zijn ook kleine hondjes
die zomaar grote honden aanvallen.
Mijn eerste duitse herder was zeer dominant van karakter en als die de kans had pakte die alles wat ie zag wat irritant was, het is
de persoon die ernaast loopt om dit in goede banen de leiden en te voorkomen niet met vreemde honden zomaar
kennis laten maken, Echter kan je nog zo goed je best doen er lopen genoeg irritante kleine hondjes die zonden toezicht van de eigenaar naar alles blaffen en uitdagen naar grote honden. Een correctie naar een kleine hond is heeft veel meer impact
dan een correctie naar een grotere hond simpel gezegd omdat een hondje van 3 /4 kilo veel kwetsbaarder is.
Echter worden de kleine hondjes veel meer in bescherming genomen, maar honden /lichaamstaal blijft hetzelfde ongeacht de grootte van de hond.
Als grote honden kleine honden puur als prooi zien dan waren er veel meer dode kleine hondjes , heb altijd mechelaars en duitse herders de meesten kunnen het prima vinden met de kleine hondjes als ze maar normaal doen
De enige reden dat mijn Duitse herders niet met kleine hondjes mogen is omdat ze daar te lomp/groot voor kunnen zijn. Of omdat die kleintjes te kwetsbaar zijn. Zoals in dat filmpje gooien mijn honden wel eens poten op elkaar (tijdens spel met elkaar) en dat kan niet bij een klein hondje. Maar ze hebben nooit gedacht dat het een prooi was als ze gewoon elkaar konden zien. Ik weet in dat filmpje niet of de hond reageert op het feit dat het een klein hondje is, of op het feit dat het hondje op mij erg onzeker/angstig over komt al voordat de DH in beeld is. Daar heb ik al vaker honden minder leuk op zien reageren, maar dat maakt dan niet uit of het een grote of kleine hond is.
Maar goed, ik vind de gemiddelde DH ook geen hond voor op een speelveldje. Ik heb liever 20 kleine hondjes die op me af vliegen als ik aan het wandelen ben, want die worden gewoon genegeerd/niet serieus genomen. Alleen als er dan een correctie komt, dan is dat gevaarlijker dan bij een grote hond, omdat die kleintjes kwetsbaarder zijn. Dus ik raak zelf wel geïrriteerd en zorg dat mijn honden geen correcties uit gaan delen.
Rocco schreef:Als grote honden kleine honden puur als prooi zien dan waren er veel meer dode kleine hondjes , heb altijd mechelaars en duitse herders de meesten kunnen het prima vinden met de kleine hondjes als ze maar normaal doen
Ik heb vier middelgrote honden waarvan er één is (Amy) die soms prooigedrag laat zien naar kleine hondjes. En dan gaat dat om kleine bange hondjes die wegrennen of kleine hondjes die ze in de verte ziet rennen. Het is dus de beweging in combinatie met het formaat wat haar triggert. Als zo'n klein hondje niet wegrent en ze eerst even kan snuffelen, dan is het geen probleem en snapt ze heel goed dat het een hondje is en geen prooi.
Overigens draagt Amy dus als ze losloopt meestal een muilkorf om ongelukken te voorkomen, mocht ik zo'n klein hondje een keer te laat opmerken.
Mijn andere honden kijken eigenlijk niet om naar kleine hondjes. Hoewel we gisteren een mevrouw tegenkwamen met een chihuahuapup die echt ieniemienie was en daar moesten ze wel even goed naar kijken, omdat ze in eerste instantie niet leken te snappen wat dat was.
Rocco schreef:Als grote honden kleine honden puur als prooi zien dan waren er veel meer dode kleine hondjes , heb altijd mechelaars en duitse herders de meesten kunnen het prima vinden met de kleine hondjes als ze maar normaal doen
Ik heb vier middelgrote honden waarvan er één is (Amy) die soms prooigedrag laat zien naar kleine hondjes. En dan gaat dat om kleine bange hondjes die wegrennen of kleine hondjes die ze in de verte ziet rennen. Het is dus de beweging in combinatie met het formaat wat haar triggert. Als zo'n klein hondje niet wegrent en ze eerst even kan snuffelen, dan is het geen probleem en snapt ze heel goed dat het een hondje is en geen prooi.
Overigens draagt Amy dus als ze losloopt meestal een muilkorf om ongelukken te voorkomen, mocht ik zo'n klein hondje een keer te laat opmerken.
Mijn andere honden kijken eigenlijk niet om naar kleine hondjes. Hoewel we gisteren een mevrouw tegenkwamen met een chihuahuapup die echt ieniemienie was en daar moesten ze wel even goed naar kijken, omdat ze in eerste instantie niet leken te snappen wat dat was.
Ja, dat rennen kan idd wel een trigger zijn. Dat heb ik wel vaker gezien, maar niet als een hondje gewoon langsloopt.
Volgens mij reageert die herder inderdaad op de extreme onzekerheid van die chi. Als een labrador hetzelfde laat zien, zou die herder net zo reageren. Dat is dus geen prooidrift, maar normaal sociaal gedrag: angst tonen in hond-hond-contact is not done. Dat is een les die Elco ook heeft moeten leren en dat ziet er niet leuk uit. Dat is ook wat er ruim een week geleden gebeurde (toevallig inderdaad een labrador die angst vertoonde) waar Gait zo van schrok dat hij ervandoor ging.
Het is heel simpel: als die herder gedacht had dat die chi een prooi was, had hij de chi in de nek gepakt, niet tegen de grond gedrukt met z'n poten. Ongewenst gedrag? Ja. Maar dat is het tonen van angst ook
korthaar schreef:Hey Cowboy: een beetje zekere grote hond ( behalve klapkaak )trekt zich niets aan van kleine hondjes, ook al blaffen ze heel de kiet bij elkaar.
Het is altijd makkelijk om in een disneysprookje te leven en te denken dat honden zelfbewuste wezens zijn die perfect alle andere honden kunnen verstaan in hondentaal. En dan maar menselijke psychologie toepassen op deze honden en 'moordenaar met een rare kronkel!' roepen wanneer het misloopt.
Helaas hond beseft van zichzelf niet eens dat hij een hond is, wat zouden we dan zo zeker zijn dat hij wel het verschil snapt tussen een konijn en een chihuahua als wij hem dat niet leren?
Daarom dat ik dus nooit oftenooit een chihuahua zomaar zou afsturen op een vreemde, grote hond.
Ik leef niet in een disneysprookje. Honden bijten andere honden dood, maar dat doen ze niet omdat ze denken dat een andere hond een konijn is. Ik heb nog nooit een hond aan hoeven leren dat een kleine hond geen konijn is. Ik heb er trouwens ook nog nooit 1 hoeven leren dat een kat geen hond is. Of dat een eekhoorn geen hond is . Of dat een rat geen hond is. Ik zal dan wel hoogbegaafde honden hebben, maar dat wisten ze allemaal al.
En dat een hond helaas zelf niet beseft dat hij een hond is is 1 van de meest dwaze bewerkingen die ik hier op t forum voorbij heb zien komen.
Een hond hoeft nog niet eens te zien wat het is, de geur alleen al is genoeg.
Bij het zoeken naar een levend wezen wordt de hond - zover ik weet - nooit eerst een pasfoto voor z'n neus gehouden.
Natuurlijk weet deze dh in t filmpje dat t een hond is. Hij reageert idd op de onzekerheid van de wawa net als ie dat bij een andere onzekere dh zou doen.
Ik leef niet in een disneysprookje. Honden bijten andere honden dood, maar dat doen ze niet omdat ze denken dat een andere hond een konijn is. Ik heb nog nooit een hond aan hoeven leren dat een kleine hond geen konijn is. Ik heb er trouwens ook nog nooit 1 hoeven leren dat een kat geen hond is. Of dat een eekhoorn geen hond is . Of dat een rat geen hond is. Ik zal dan wel hoogbegaafde honden hebben, maar dat wisten ze allemaal al.
En dat een hond helaas zelf niet beseft dat hij een hond is is 1 van de meest dwaze bewerkingen die ik hier op t forum voorbij heb zien komen.
Ik vind het ook pure flauwekul dat een hond een andere hond niet herkent als hond. Ik heb ook grote honden (nou ja, meestal dan ) en die weten allemaal prima dat die vervelende kudde krijsende chihuahua's die we elke dag tegen komen honden zijn. Geen prooien.
Alleen mijn honden vinden het gegil van die mormels niet genoeg reden om er iets aan te doen. En als er eens één grommend in de harige flanken van mijn collies hangt, vinden ze het beneden hun waardigheid om ze te corrigeren en laten het aan mij over om ze te bevrijden.
Al zijn er genoeg honden die dat wél zullen doen, dus moet je als eigenaar van zo'n blafgeval voorzichtig zijn want ze zijn, ook bij een gedoseerde correctie, al snel stuk.
Laat overigens onverlet dat eigenaren van honden met een kort lontje (ongeacht het ras) de verantwoordelijkheid hebben om te zorgen dat dergelijke ongelukken niet gebeuren. Want hoe ongelooflijk irritant sommige van die monstertjes ook zijn, ze doen uiteindelijk niemand kwaad. En er hoeft niet de doodstraf op irritant gedrag te staan.
Hèhè. Eindelijk iemand die zegt dat het NIET staat of valt met opfoeding en soosjalisasie.
De opwinding die ook beschreven wordt hier, mensen snappen dat niet. Storm kon enorm kwispelen en piepen als er een andere hond liep. Mensen dachten dan ook dat hij wilde spelen maar gelukkig wisten wij beter. De pit die het dorp getraind werd deed dat ook.
Als het baasje dan een 1 of andere idioot is gebeuren er ongelukken want die denken dat Tyson wil spelen.
En dan krijg je situaties van 'dat doet hij anders nooit'
Nou precies. Ik liep laatst op een doodrustig moment langs het kanaal. Dat is kanaal, bomenstruikenrij, smal paadje, bomenstruikenrij, sloot. Er kwam me een mevrouw tegemoet met in de lijn hangende stafford, hijgen en enorm kwispelen en dansend op zn stramme poten. Ja hij wil alleen spelen zegt ze, terwijl ze tergend langzaam ons voorbij loopt en vervolgens nog blijft staan ook! Met de bedoeling dat ze even konden spelen denk ik. Ik zeg nee hoor mevrouw dat is iets heel anders wat hij wil. Maar hij kwispelt toch? Ja dat wel, maar hij staat ook nogal stram op zn poten. Echt niet dat die hond wil spelen. Die wil mijn hond verscheuren. Oh zegt die mevrouw, ja tsja hij is niet van mij.... De halsband die hij om had was veeeeel te groot, ik had mazzal dat hij naar voren hing want 1 stap naar achter en hij was los geweest. Verder niemand in de wijde omtrek die had kunnen helpen als die hond op Oor geklapt was. Ze kon hem ook nauwelijks houden en fluisterde halfslachtig met zachte stem naar hem dat hij mee moest komen, wat ie totaal negeerde uiteraard vanwege zn focus op Oor. Ik heb toen serieus 7 kleuren stront gescheten. Oor afgeschermd met mijn fiets en de andere kant op laten kijken.
Ik snap werkelijk niet waarom je in zo'n situatie nog het gesprek aangaat, je kunt er ook binnen twee seconden langs zijn en wegwezen. Dat zou ik in ieder geval gedaan hebben ipv met zo iemand in gesprek gaan.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
En toch geven mensen dat wel aan als verklaring waarom hun honden dat doen. Tenminste de dame met de husky die een Yorkie had doodgebeten deed dat wel . Je hoort het ook weleens van Greyhounds dat ze zo op kleine hondjes reageren , tenminste het gedrag wordt dan zo uitgelegd.
Ik denk wel dat dat springen en hupsen kan triggeren maar dat een hond op een bepaald punt toch wel moet realiseren dat het een hond is , al was het maar door de geur.
Neemt niet weg dat er klaarblijkelijk heel wat kleintjes gemold worden door grotere honden als ik de linken zo bekijk
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Budkes schreef:Ik leef niet in een disneysprookje. Honden bijten andere honden dood, maar dat doen ze niet omdat ze denken dat een andere hond een konijn is. Ik heb nog nooit een hond aan hoeven leren dat een kleine hond geen konijn is. Ik heb er trouwens ook nog nooit 1 hoeven leren dat een kat geen hond is. Of dat een eekhoorn geen hond is . Of dat een rat geen hond is. Ik zal dan wel hoogbegaafde honden hebben, maar dat wisten ze allemaal al.
En toch geven mensen dat wel aan als verklaring waarom hun honden dat doen. Tenminste de dame met de husky die een Yorkie had doodgebeten deed dat wel . Je hoort het ook weleens van Greyhounds dat ze zo op kleine hondjes reageren , tenminste het gedrag wordt dan zo uitgelegd.
Ik denk wel dat dat springen en hupsen kan triggeren maar dat een hond op een bepaald punt toch wel moet realiseren dat het een hond is , al was het maar door de geur.
Neemt niet weg dat er klaarblijkelijk heel wat kleintjes gemold worden door grotere honden als ik de linken zo bekijk
Ja, het is altijd een interpretatie door ons van het gedrag van de hond. Bij Amy zie ik in zo'n geval precies een zelfde reactie als wanneer ze een konijn ziet rennen. Ze jaagt (deels) op zicht en iets kleins dat snel beweegt, triggert dat instinct in haar. Tot nu toe was het echter wel zo dat ze dan steeds op tijd in de gaten kreeg dat het een hondje was en geen konijn, dus ze heeft nog nooit zo'n klein hondje gebeten o.i.d. Als het een klein hondje is dat ergens rustig staat of voorbijloopt, reageert ze er gewoon op zoals ze op elke andere hond reageert.
Maar omdat zij zo fel en onbereikbaar is als ze eenmaal in jaagmodus gaat, heb ik dus toch voor een muilkorfje gekozen. Ik kan mijn hand er niet voor in het vuur steken dat ze altijd op tijd in de gaten zal hebben dat het een hondje is, met alle adrenaline die erbij komt kijken.
Ik kan me voorstellen dat dit bij andere zichtjagers ook zo kan gaan als het om een klein hondje gaat dat op grote afstand hard rent.
Trees reageert doorgaans ook hetzelfde op honden als op katten of alles wat vier poten heeft, ze ziet het allemaal als prooi, maargoed dat is dan ook een vechthond. Maar dat vond ik wel opvallend, dat ze daar geen onderscheid in lijkt te maken, ook sommige kleine kinderen reageert ze zo op.
Ik kende trouwens nog een malamute die doorgaans heel vriendelijk en sociaal was, echt een lieve lobbes, maar die stond in het bos toch opeens met een klein hondje in zn bek te schudden, terwijl hij in de winkel waar ik toen werkte vaak genoeg met kleine hondjes waaronder chi's samen zat. was geloof ik een teckel die hij te pakken had, die zal dan toch iets van prooidiergedrag hebben vertoond.
Ook kinderen kunnen bij honden een predator instinct triggeren. Daarom ook dat je een kind nooit alleen laat met een hond. https://www.quora.com/Why-did-the-dog-a ... this-video (heldhaftig gedrag van de kat is al even opmerkelijk)
Ouders hebben ook vaak niet door waarom sommige spelletjes die voor de hond plezant lijken omdat een kind de rol van 'prooi' speelt eigenlijk levensgevaarlijk zijn.
Als je situaties hebt waarin een hond een kind aanziet als een prooi, kan hetzelfde opgaan voor een kleine hond en moet je dezelfde voorzichtigheid hanteren. Je kan situaties bedenken waarin een hond een andere passerende hond niet altijd herkent op basis van geur (bv. omdat de richting van de wind verkeerd staat).
En als dat fluffy maltezertje er dan ook nog eens uitziet als die piepende speeltjes van thuis waarop gebotvierd mag worden ...
Cowboy_Bebop schreef:Ook kinderen kunnen bij honden een predator instinct triggeren. Daarom ook dat je een kind nooit alleen laat met een hond. https://www.quora.com/Why-did-the-dog-a ... this-video (heldhaftig gedrag van de kat is al even opmerkelijk)
Ouders hebben ook vaak niet door waarom sommige spelletjes die voor de hond plezant lijken omdat een kind de rol van 'prooi' speelt eigenlijk levensgevaarlijk zijn.
Als je situaties hebt waarin een hond een kind aanziet als een prooi, kan hetzelfde opgaan voor een kleine hond en moet je dezelfde voorzichtigheid hanteren. Je kan situaties bedenken waarin een hond een andere passerende hond niet altijd herkent op basis van geur (bv. omdat de richting van de wind verkeerd staat).
En als dat fluffy maltezertje er dan ook nog eens uitziet als die piepende speeltjes van thuis waarop gebotvierd mag worden ...
Die hond in dat filmpje is gewoon een vals loeder.
Je denkt toch niet dat veel honden zulk gedrag vertonen?
Mijn fluffy hondje van 7 kilo is nog nooit voor iets anders aangezien dan een hond.
Een hond heeft natuurlijk ook een veel sterker reukorgaan dan de mens en ruikt het echt wel.
Ook zullen ze het verschil van een stuk speelgoed en een levend wezen heus wel weten.
Als ze een pop mogen slopen slopen ze ook niet gelijk een kind
Zo krijg ik ook nog geregeld te horen als je je honden rouw vlees geeft dat je uit moet kijken wand als ze eenmaal bloed hebben geproefd worden ze vals.
Er zijn werkelijk waar mensen die dat nog denken