Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondje doodgebeten in Geleen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: hondje doodgebeten in Geleen

Ongelezen bericht door mijke »

Tineke schreef:
mijke schreef:Nou precies. Ik liep laatst op een doodrustig moment langs het kanaal. Dat is kanaal, bomenstruikenrij, smal paadje, bomenstruikenrij, sloot. Er kwam me een mevrouw tegemoet met in de lijn hangende stafford, hijgen en enorm kwispelen en dansend op zn stramme poten. Ja hij wil alleen spelen zegt ze, terwijl ze tergend langzaam ons voorbij loopt en vervolgens nog blijft staan ook! Met de bedoeling dat ze even konden spelen denk ik. Ik zeg nee hoor mevrouw dat is iets heel anders wat hij wil. Maar hij kwispelt toch? Ja dat wel, maar hij staat ook nogal stram op zn poten. Echt niet dat die hond wil spelen. Die wil mijn hond verscheuren. Oh zegt die mevrouw, ja tsja hij is niet van mij.... :schrik: De halsband die hij om had was veeeeel te groot, ik had mazzal dat hij naar voren hing want 1 stap naar achter en hij was los geweest. Verder niemand in de wijde omtrek die had kunnen helpen als die hond op Oor geklapt was. Ze kon hem ook nauwelijks houden en fluisterde halfslachtig met zachte stem naar hem dat hij mee moest komen, wat ie totaal negeerde uiteraard vanwege zn focus op Oor. Ik heb toen serieus 7 kleuren stront gescheten. Oor afgeschermd met mijn fiets en de andere kant op laten kijken.
Ik snap werkelijk niet waarom je in zo'n situatie nog het gesprek aangaat, je kunt er ook binnen twee seconden langs zijn en wegwezen. Dat zou ik in ieder geval gedaan hebben ipv met zo iemand in gesprek gaan.
Nou een kwestie van het gesprek aangaan was het niet echt hoor. Drie zinnetjes tijdens het elkaar passeren noem ik geen gesprek ;) Ik bleef in eerste instantie stil staan terwijl ik Oor zo diep mogelijk in de berm tussen 2 bomen afschermde met mijn fiets. Er rap vandoor gaan leek mij alleen maar een extra trigger voor die hond en ik had er toch al geen vertrouwen in dat die vrouw dat beest kon houden. Maarja, zij bleef stil staan, stomme doos :19: Toen ben ik natuurlijk wel gelijk weggegaan.
mijke
Zeer actief

twinkeltje schreef:Zo krijg ik ook nog geregeld te horen als je je honden rouw vlees geeft dat je uit moet kijken wand als ze eenmaal bloed hebben geproefd worden ze vals.
Er zijn werkelijk waar mensen die dat nog denken
Dan kunnen die mensen gerust zijn, want in rauw vlees zit geen bloed :P
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

mijke schreef:
twinkeltje schreef:Zo krijg ik ook nog geregeld te horen als je je honden rouw vlees geeft dat je uit moet kijken wand als ze eenmaal bloed hebben geproefd worden ze vals.
Wat is dat rode vocht dan dat uit de portie ontdooid kvv is gelekt? :denken:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

mijke schreef:Nou een kwestie van het gesprek aangaan was het niet echt hoor. Drie zinnetjes tijdens het elkaar passeren noem ik geen gesprek ;) Ik bleef in eerste instantie stil staan terwijl ik Oor zo diep mogelijk in de berm tussen 2 bomen afschermde met mijn fiets. Er rap vandoor gaan leek mij alleen maar een extra trigger voor die hond en ik had er toch al geen vertrouwen in dat die vrouw dat beest kon houden. Maarja, zij bleef stil staan, stomme doos :19: Toen ben ik natuurlijk wel gelijk weggegaan.
Jij bleef in eerste instantie stil staan maar als zij hetzelfde doet is zij een domme doos :lol1: , ik zou zeggen twee domme dozen :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

*Wolf* schreef:
mijke schreef:
Vast wondvocht zal de volgende keer een drain erin doen :engel:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, Coda lijnde ik ook aan bij kleine hondjes. Ze zag ze niet als prooi, maar ze reageerde bij ALLE honden op angstig gedrag, zeker als het zich uitte in angstagressie. En daarin corrigeerde ze een kruipende Labrador op dezelfde manier als een gillende Teckel, dus ze ging bij voorbaat aan de lijn. Bij stabiele, zelfverzekerde kleine honden was er overigens niets aan de hand, maar bij haar was ik er wel zeker van dat ze geen onderscheid maakt in grootte. Dat is een beetje hetzelfde als je in dat filmpje met de Herder ziet gebeuren. Die komt helemaal niet met verkeerde intenties kennis maken, maar het gaat te ruw voor de Chi en vervolgens reageert hij op het angstige gedrag van de hond.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Triest weer. Ik begrijp niet dat mevr haar hondje zo dicht in de buurt laat komen van een Staf/Pitt :U:
Maar ik begrijp ook niet dat meneer met de Staf/Pitt zelf geen afstand creëert, en het laat gebeuren :U:
Afbeelding
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door zoe2710 »

DeDiana schreef:
Tineke schreef:
Budkes schreef:Ik leef niet in een disneysprookje. Honden bijten andere honden dood, maar dat doen ze niet omdat ze denken dat een andere hond een konijn is. Ik heb nog nooit een hond aan hoeven leren dat een kleine hond geen konijn is. Ik heb er trouwens ook nog nooit 1 hoeven leren dat een kat geen hond is. Of dat een eekhoorn geen hond is . Of dat een rat geen hond is. Ik zal dan wel hoogbegaafde honden hebben, maar dat wisten ze allemaal al.
En dat een hond helaas zelf niet beseft dat hij een hond is is 1 van de meest dwaze bewerkingen die ik hier op t forum voorbij heb zien komen. :piew:
En toch geven mensen dat wel aan als verklaring waarom hun honden dat doen. Tenminste de dame met de husky die een Yorkie had doodgebeten deed dat wel . Je hoort het ook weleens van Greyhounds dat ze zo op kleine hondjes reageren , tenminste het gedrag wordt dan zo uitgelegd.
Ik denk wel dat dat springen en hupsen kan triggeren maar dat een hond op een bepaald punt toch wel moet realiseren dat het een hond is , al was het maar door de geur.
Neemt niet weg dat er klaarblijkelijk heel wat kleintjes gemold worden door grotere honden als ik de linken zo bekijk :(:
Ja, het is altijd een interpretatie door ons van het gedrag van de hond. Bij Amy zie ik in zo'n geval precies een zelfde reactie als wanneer ze een konijn ziet rennen. Ze jaagt (deels) op zicht en iets kleins dat snel beweegt, triggert dat instinct in haar. Tot nu toe was het echter wel zo dat ze dan steeds op tijd in de gaten kreeg dat het een hondje was en geen konijn, dus ze heeft nog nooit zo'n klein hondje gebeten o.i.d. Als het een klein hondje is dat ergens rustig staat of voorbijloopt, reageert ze er gewoon op zoals ze op elke andere hond reageert.
Maar omdat zij zo fel en onbereikbaar is als ze eenmaal in jaagmodus gaat, heb ik dus toch voor een muilkorfje gekozen. Ik kan mijn hand er niet voor in het vuur steken dat ze altijd op tijd in de gaten zal hebben dat het een hondje is, met alle adrenaline die erbij komt kijken.
Ik kan me voorstellen dat dit bij andere zichtjagers ook zo kan gaan als het om een klein hondje gaat dat op grote afstand hard rent.
Onze Marco heeft dit ook (Podenco), als hij in de verte een klein hondje ziet rennen/springen dan word hij ook getriggerd. Maar eens hij dichter bij is dan heeft hij door dat het een hond is en is er geen problem meer.

Als het gewoon op straat is dan heeft hij dit ook niet, alleen als ze rennen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Cowboy_Bebop schreef:Ook kinderen kunnen bij honden een predator instinct triggeren. Daarom ook dat je een kind nooit alleen laat met een hond.
https://www.quora.com/Why-did-the-dog-a ... this-video (heldhaftig gedrag van de kat is al even opmerkelijk)
Ouders hebben ook vaak niet door waarom sommige spelletjes die voor de hond plezant lijken omdat een kind de rol van 'prooi' speelt eigenlijk levensgevaarlijk zijn.

Als je situaties hebt waarin een hond een kind aanziet als een prooi, kan hetzelfde opgaan voor een kleine hond en moet je dezelfde voorzichtigheid hanteren. Je kan situaties bedenken waarin een hond een andere passerende hond niet altijd herkent op basis van geur (bv. omdat de richting van de wind verkeerd staat).
En als dat fluffy maltezertje er dan ook nog eens uitziet als die piepende speeltjes van thuis waarop gebotvierd mag worden ...
Het leven van een hondenbezitter gaat niet of rozen jedoch over den doornen, als je zoveel beren op het pad ziet.
mijke
Zeer actief

Tineke schreef:
mijke schreef:Nou een kwestie van het gesprek aangaan was het niet echt hoor. Drie zinnetjes tijdens het elkaar passeren noem ik geen gesprek ;) Ik bleef in eerste instantie stil staan terwijl ik Oor zo diep mogelijk in de berm tussen 2 bomen afschermde met mijn fiets. Er rap vandoor gaan leek mij alleen maar een extra trigger voor die hond en ik had er toch al geen vertrouwen in dat die vrouw dat beest kon houden. Maarja, zij bleef stil staan, stomme doos :19: Toen ben ik natuurlijk wel gelijk weggegaan.
Jij bleef in eerste instantie stil staan maar als zij hetzelfde doet is zij een domme doos :lol1: , ik zou zeggen twee domme dozen :engel:
Ik maakte de afstand tussen beide honden zo groot mogelijk. Als ik was doorgelopen waren we praktisch langs elkaar gegaan. Maargoed, oordeel vooral lekker verder van achter je beeldschermpje zou ik zeggen ;)
mijke
Zeer actief

twinkeltje schreef:
*Wolf* schreef:
mijke schreef:
Vast wondvocht zal de volgende keer een drain erin doen :engel:
Haha, nee gewoon vleesvocht. Kadavers worden na het slachten eerst aan haken gehangen tot al het bloed er uit is.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijke schreef: Haha, nee gewoon vleesvocht. Kadavers worden na het slachten eerst aan haken gehangen tot al het bloed er uit is.
al eens runderhart aan stukken gesneden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mijke
Zeer actief

renee-uk schreef:
mijke schreef: Haha, nee gewoon vleesvocht. Kadavers worden na het slachten eerst aan haken gehangen tot al het bloed er uit is.
al eens runderhart aan stukken gesneden?
Nee. Ik kan me voorstellen dat er in het hart misschien wat bloed achterblijft. De rest van het kadaver is toch echt leeggebloed voor het verwerkt wordt.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

mijke schreef:
Tineke schreef:
Ik maakte de afstand tussen beide honden zo groot mogelijk. Als ik was doorgelopen waren we praktisch langs elkaar gegaan. Maargoed, oordeel vooral lekker verder van achter je beeldschermpje zou ik zeggen ;)
Dat is waar oordelen kun je beter over laten aan mensen die dat op basis van twee zinnen gewisseld te hebben met iemand doen :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mijke
Zeer actief

Tineke schreef:Dat is waar oordelen kun je beter over laten aan mensen die dat op basis van twee zinnen gewisseld te hebben met iemand doen :ok:
:roll: Het was een voorbeeld over de opmerking dat mensen bij kwispelen vaak ten onrechte denken dat een hond wil spelen. En hoe dat bij vechthonden tot gevaarlijke situaties kan leiden. Ik deed wat mij goed dunkte, jij was er niet bij dus je kunt niet oordelen of dat inderdaad het beste was. Ik was er wel bij en dus kan ik oordelen dat die mevrouw in die situatie naief en daardoor gevaarlijk handelde. Je hebt me maar gewoon te geloven en anders doe je dat niet. Daar is verder alles mee gezegd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”