Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Misbruik" maken van elkaars ellende

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

"Misbruik" maken van elkaars ellende

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn honden doen dat :hmmm: De rotzakken.
Ja ze gaan opzich prima met elkaar, maar het lijkt wel alsof ze in gezelschap van andere honden de dynamiek gebruiken om even een rekening te vereffenen.

Als een hond bijvoorbeeld een beetje Mayke op dr zenuwen werkt, dan gaat Kiwi gelijk op Mayke in hakken. Dan staat Mayke die andere hond deemoed signalen te geven en dan wordt ze ineens aan dr nekvel neergesabeld door Kiwi :oohja:

En omgekeerd - Kiwi lokt soms najaag gedrag uit bij andere honden. Als dat gebeurt, bloeit Mayke helemaal op en gaat ze de pestkop eens lekker helpen om dr kleine zusje eens een pak op de sodemieter te geven :devil:

Nooit op een serieuze manier hoor, maar het spelen kan op zo'n moment zeker een venijnig randje krijgen. Als er tegen Mayke wordt samen gespannen, dan ga ik dr helpen door Kiwi weg te sturen. Andersom help ik Kiwi dan weer nooit :LOL: Maar die kan erg goed voor zichzelf opkomen en is er niet van onder de indruk.

Soms hoor je dat honden voor elkaar op komen, of samenspannen tegen andere honden. Bij mij dus totaal niet.
Wat denken jullie, hebben ze stiekem best een hekel aan elkaar of is dit heel normaal? Wordt het hier herkend?
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: "Misbruik" maken van elkaars ellende

Ongelezen bericht door gonnie »

Als een van mijn honden aangevallen werd moest ik uitkijken dat een van haar zussen de aanvaller niet ging helpen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Als Boyke na twee weken bij zijn andere baas weer bij ons komt, moet Sidney altijd even naar hem snauwen. Fred springt er dan meteen naast en doet het nog eens dunnetjes over, terwijl ze het nooit zelf zou beginnen, muts :blauwoog: Als dit ritueel van 1 grauw en 1 snauw voorbij is, is er verder geen vuiltje meer aan de lucht.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ja zeer herkenbaar :mrgreen:
Hier is Gol eigenlijk altijd de lul. Honden willen vaak op Gol rijden, soms stuurt Rani ze weg maar als ze inschat dat de hond te sterk is doet ze mee :oeps:
Mika idemdito, die gaat dan aan de staart van Gol trekken terwijl Rani haar bij de strot pakt. Ik neem dan snel Gol tussen mijn benen en stuur die rotgrieten weg.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Nee, dat herken ik niet, hier altijd de hele groep on-block tegen de vreemde hond.

Wat we wel hebben, onze Ted komt altijd een andere die iets mispeutert verraden, echt zo van baas heb je gezien wat die wel niet doet...
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Haha! Nee, hier ken ik alleen het samenspannen. Vooral Coda was daar goed in. Dan was Nilo aan het kennismaken met een hond, vooral teefjes kan hij dan een beetje opgewonden van raken en als die teef daar dan ook druk op reageerde moest ik Coda aanlijnen want die zal wel even gebruik maken van de situatie om die teef op d'r bek te meppen :schrik: Terwijl Nilo's spanning altijd heel positief was, zonder tussenkomst van Coda was het nog een best leuke situatie :mrgreen:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik ken ook alleen het samenspannen of elkaar helpen, maar dat komt maar af en toe voor.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hier ook een samenspannen, als Rasta vindt dat ie een punt moet maken naar een andere hond dan doet Ziggy ff gezellig mee, wacht maar ik pak je hoor grote lummel. Grauwwww ben een pitbul in pocketformaat.
Vanmorgen was het precies andersom haha de grote vriendin van Rasta kwam er aan en dan laten we de riemen maar los omdat ze anders verstrengeld raken en toen moest Ziggy ineens ook meedoen en Rasta van een afstandje blaffen zo van hey en ik dan?
Die gaan wel heel leuk met elkaar om moet ik zeggen, de teef in kwestie is al 14 jaar oud maar is nog zo fit als een hoentje ( tja Ras valt kennelijk op ouwe vrouwen haha)
Maar goed om ontopic te komen nee dus
Laatst gewijzigd door Ptje op 22 jan 2017 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss was vanmorgen aan het spelen met een hond waar ze wel vaker meespeelt. Er speelde ook een andere, wat drukkere hond mee, die Triss nog niet eerder gezien had. Toen vriendje van Triss en die andere hond wat mot kregen (stelde niet zoveel voor maar die ander werd wat te hardhandig) ging Triss zich er ook mee bemoeien en koos daarbij partij voor haar vriendje. Het bemoeien was nog wel wat halfwassen en Triss maakte ook niet echt indruk, maar ik vond het wel grappig om te zien dat ze direct partij koos voor de haar bekende hond.
Afbeelding
Groetjes Marja
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Hier gebeurt dat alleen als Linda iets doet wat niet mag, bijvoorbeeld, laatst stond Linda van het aanrecht te jatten, Pol ging compleet uit zijn stekker -schelden op Linda. Nou, dan komt Aura er meteen met opgestroopte mouwen aan hoor.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Maloutje komt direct voor Shibby op. O wee als er een hond naar Shib durft te snauwen..Maloutje komt al luid kafferend aangerend om die hond op z'n sodemieter te geven.

Andersom als Malou belaagd wordt door een reu, komt Shib zich er ook wel mee bemoeien. Hij maakt alleen totaal geen indruk, dus lost Malou het zelf maar verder op. :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier gebeurt dat niet. Ze staan hoogstens op afstand te juichen, :cheer: (Yeah!! M'n broertje/zusje word even in elkaar gebeukt) maar actief meedoen nee dat niet.

Toevallig vanmiddag nog een boxer teefje die wel even vond dat Izzy heus wel moest spelen en niet zo lopen te trutten. Toen heb ik na een paar minuten Droef er maar even op afgestuurd want Izzy was heel duidelijk dat ze niet wenste te spelen en de boxer ging steeds een stapje verder en werd steeds wat hardhandiger daarin(ze had overigen 0% kwaad in de zin). Droef heeft dat mooi op gelost en vond een potje beuken wel erg leuk dus toen ik zei dat hij dat meisje even een paar beuken moest verkopen gingen ze samen al stoeien het veld over.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zie vaker voorbeelden van het samenspannen. Vooral Amoz heeft dat heel sterk, die voelt zich een soort beschermheer van zijn dames, terwijl die alles prima zelf kunnen opknappen. Ze hebben hem helemaal niet nodig, maar hij voelt zich heel belangrijk :mrgreen: Amy en Amoz spannen sowieso in alles samen, zowel binnens- als buitenshuis. Een tijdje geleden kwam er een border terrier uit het niets aanrennen om Mila te bijten en toen vlogen Amoz en Amy met z'n tweeën meteen op die terriër, die gelukkig snel het hazenpad koos. Terwijl Mila zich andersom niet zo snel met opstootjes zal bemoeien, heel af en toe komt ze Amy wel 'redden' als een andere hond heel opdringerig is.
Maar als Amy op haar kop krijgt van een andere hond, dan komt Mila er altijd ook nog wel even bij en gaat over Amy heen staan om te zeggen dat Amy dat toch echt niet mocht doen :neenee:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O echt? Dat heb ik nooit meegemaakt.
Wel een keer vreselijk gelachen (ja oké het was een beroerde situatie, maar wat daarop gebeurde was wel leuk): er kwam een loslopende
Rottweiler reu de weg over rennen recht op Puchu af (hij was toen een jaar of 2 denk ik). Hij knalde bovenop Puchu, maar Kaya (Rottweiler teef)
pikte dit niet en dook weer bovenop de Rottweiler reu. De reu had wel enig ontzag voor teven en bond iets in, draaide zich op en daarop ging
Puchu in zijn kont happen :LOL: :LOL:
Alles met de 2 honden aangelijnd, dus het was wel een bende :ugh: maar we moesten erg lachen om konthappende Puchu.
Toen ik dus nog 2 honden had, kwamen die altijd voor elkaar op eigenlijk.

Ik ken dat helemaal niet, vind het ook wat vreemd dat honden uit dezelfde roedel niet voor elkaar opkomen als een vreemde hond buiten de
roedel ze aanvalt :oeps: Onderling weleens bonje, oké, dat was er hier ook wel, maar ze kwamen altijd voor elkaar op als een vreemde hond
één van de twee wel een kopje kleiner wilde maken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Mijn heren kwamen standaard voor elkaar op. Zat je aan de een, dan kreeg je dan ander in je nek!
Dus geen stiekeme rotzakkerij hier. ;)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Caro. schreef: Ik ken dat helemaal niet, vind het ook wat vreemd dat honden uit dezelfde roedel niet voor elkaar opkomen als een vreemde hond buiten de roedel ze aanvalt :oeps:
Ik heb gelukkig geen idee wat er gebeurt als er echt stront aan de knikker is! Ik hoop dat overigens ook nooit mee te maken ;)

Maar het gaat altijd om milde dingetjes. Mayke die onder de indruk is van een statige reu en dan gelijk Kiwi in dr nek heeft hangen. Of anders, honden die Kiwi plagen en steun uit onverwachte hoek krijgen :LOL:
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Hier lopen vaak 3 honden rond. Waarvan er eentje de vredestichter is. Als reu nummer 1 (1,5 jaar) reu nummer 2 (13,5 jaar) uitdaagt, gaat Jet er letterlijk tussen staan om de jonge reu af te leiden en uit te dagen voor een partijtje spelen (ondertussen zendt ze allerhande onderdanige signalen uit naar de oude brompot). Mooi om te zien:)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb dan maar 1 hond maar ik was in de veronderstelling dat het bij honden vrij normaal is dat de rest gezellig mee gaat doen als de ene hond op de andere hond de pik heeft. Ik zie het iig vaak genoeg gebeuren in het park, en soms sluit Oor zich ook ff gezellig aan in zo'n 'allen tegen 1'-pestgroepje. Het zijn trouwens wel altijd de (op dat moment) zwakke en onzekere hondjes die dat over zich afroepen trouwens. Van mij mag het niet in ieder geval, ik roep Oor altijd terug en loop door.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hier niet. Hier beschermt Yindi Snoopy met d'r leven als het moet. Snoop maakt zich nooit zo druk om Yin maar dat is meer omdat hij prima weet dat ze het op kan lossen. Hij is ook een stuk socialer geworden sinds we haar hebben omdat zij altijd zo lelijk doet hoeft hij het niet meer te doen :LOL:

Als iemand Snoop aait en Yin diegene niet vertrouwd moet ik op een afstandje staan waarop ze luid blaffend in de lijn hangt. Afblijven van haar broertje verdikkeme :zweep:
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Als een andere hond opzij gaat voor/weggestuurd wordt door Balu dan komt Luna wel even helpen om te rellen. Normaal blijft ze dan bij mij lopen omdat ze niet zoveel moet weten van andere honden.
Komt een andere reu naar Luna dan komt Balu om die reu weg te sturen. Ook als lellebel Luna met die hond wil spelen, dat mag niet van grote broer. Buiten helpen ze elkaar.
Binnen regelt Luna de boel, Balu mag niet zoveel van haar..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik herken het ook niet van mijn vorige roedel. Kyra bemoeide zich sowieso niet met gekrakeel. Of er nou honden van haar eigen roedel bij betrokken waren of niet, ze vond het ver beneden haar waardigheid om zich met gedoe van het plebs te bemoeien. Toen Lyndie ooit mot had met een herderteef, ging ze zeer opvallend aan een paar bloemetjes ruiken. Het aan mij overlaten om er een eind aan te maken.
Lyndie was een verschrikkelijke klikspaan. Als één van de honden, katten of kind iets deed waarvan ze vond dat het niet door de beugel kon, dan ging ze mij er bij halen. Het krengetje. :mrgreen:
Ruzie met honden van eigen roedel, bemoeide Bonnie zich ook niet mee. Wel moest ik haar in de gaten houden als er ruzie tussen vreemde honden was want dan sloot ze zich aan bij de sterkste (iets wat ze in een seconde had gezien).

Abby is een steekneus en bemoeit zich graag met alles en iedereen. Niet om mee te vechten, maar om er een eind aan te maken. Die sufferd gaat er tussen staan en dat vind ik niet zo puik idee. Maggie negeert alles en iedereen buiten en gaat haar eigen gang. Zij zou alleen maar in een gevecht komen als er iets eetbaars is. Dat verdedigt ze tot de laatste snik.
Verder interesseert het haar geen bal. Al trekken 5 honden elkaar aan stukken, dan zou ze er nog met een hautaine blik omheen lopen.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hier spelen Boomer en Pepper niet samen, maar wel is het 'met zn twee-en tegen Juma!'
Als Boomer en Juma spelen, dan komt Pepper als de wiedeweerga aanrennen om Juma in haar nek te happen, die zich daar overigens niets van aantrekt, maar met Boomer blijft spelen. Dat 'spel' gaat harder en harder met gegrom en gepiepblaf, totdat wij het zat zijn en het afbreken of tot Juma uitvalt naar Pepper en het ook klaar is.

Als Boomer buiten 'lastiggevallen' wordt (positief of negatief, maar volgens Juma is het altijd negatief) dan zal zij zich er wel mee bemoeien, waarop Pepper zich weer al blaffend met Juma bemoeit.
Soms is dat wel handig overigens, er liep in het park een hele vervelende Basenjireu die het al jaren op Boomer voorzien had. Boomer ontweek altijd, maar die reu bleef doorgaan. TOTDAT Juma een keer erbij was :engel:
Sindsdien heeft die reu heilig ontzag en blijft uit de buurt.

Als Juma op een omheind veldje aan het spelen is, moet Pepper aangelijnd blijven, want die vliegt al blaffend in Juma's nek, wat Juma op gegeven moment echt niet meer leuk vind en dan is het hommeles.
Andersom wil Pepper niet spelen, die vind alles eng. Totdat ze dus Juma kan belagen.
Boomer laat het de teven altijd zelf uitzoeken, hij heeft het veel te druk met snuffelen en plassen :mrgreen:
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Paisley schreef:En omgekeerd - Kiwi lokt soms najaag gedrag uit bij andere honden. Als dat gebeurt, bloeit Mayke helemaal op en gaat ze de pestkop eens lekker helpen om dr kleine zusje eens een pak op de sodemieter te geven :devil:
Jups, Shelly kan dat najaaggedrag ook uitlokken en dan is Juno er als de kippen bij om het hardste op haar zusje in te beuken :roll:
Als Shelly met andere honden aan het spelen is mag Juno dus lekker bij mij komen en blijven.

Daarentegen heeft Shelly veel te veel respect voor Juno om die zo te behandelen als Juno haar doet. Als Juno wil spelen beukt ze tegen Shelly aan, grijpt haar in haar nekvel, etc. er is voor Shelly ook bijna geen andere mogelijkheid dan meedoen.
Als Shelly wil spelen springt ze iets om Juno heen, maar er wordt niet aangeraakt en al helemaal niet gebeukt (tot Juno overstag gaat).
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Hier is het een voor allen, allen voor een :mrgreen: Buck beschermd alles uit de roedel en ook mij als ik hem z'n gang zou laten gaan. Shira en Nola ook, Laila weet ik eigenlijk niet want zij gaat meestal alleen mee. maar eht zijn natuurlijk ook wel het soort honden om anderen te willen beschermen.

Balou heeft niet meer zo'n weet van normaal gedrag en ze snauwt naar alles. Ook naar de eigen honden. Maar de eigen honden hebben weer zoiets van "ach het is Balou :I: " en pikken alles van haar. Dus die loopt er een beetje tussendoor te dwalen buiten en wordt aan alle kanten beschermd.

Toen we Buck met Dino en Beer en Balou hadden beschermde Buck de kleintjes.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Nee echt niet. Uma heeft haar grote bodyguard mee en die houdt alles in de smiezen. Uma pesten is echt een no-go :neenee: Als ze Manu pesten mogen ze gerust hun gang gaan trouwens. Uma heeft het altijd druk met zichzelf. Voor Manu, voor andere honden en voor mij :LOL:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nee dat komt hier nooit voor , wel andersom dat een hond die meent een van onze honden te moeten belagen plots een boos roedel aantreft.
Sien kan wat angstig zijn en is daarom in het verleden weleens opgejaagd maar dat komt nu niet meer voor als de andere erbij zijn tenminste.
Dan gaat ze echt zo tussen de meiden lopen en lijkt dan wel zo'n celebrity met bodygards :LOL: :LOL:
Als Luus aan het spelen is met andere honden dan let Abra altijd goed op of het er wel rustig genoeg aan toe gaat.
Zeker toen Luus jong was maakte ze dat ook wel duidelijk hoe er met haar kleine zusje moest worden omgegaan als het er te wild aan toe ging.
Zeker nu Sien een dagje ouder wordt zie je dat ze haar soms uit de wind houden , op haar wachten of de bal voor haar laten liggen als we daarmee spelen en zij niet snel genoeg meer is.
Ook in Spok zijn laatste levensfase zag je hoe ze hem soms voortrokken en hem voor lieten gaan of lieten liggen op favoplekjes waar hij normaliter weleens moest inschikken.
Ik vind dat een van de fijnste eigenschappen van ze en de enige die er niet over beschikt is Micron :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Aanvankelijk hebben wij wel een tijdje last gehad van redirectiegedrag als de stress bij 1 van de 2 te groot werd, maar dat is al lang niet meer zo.

Norah zal Kay echt niet helpen als hij aangevallen word, gelukkig maar, want ze zorgt zelf al voor genoeg problemen met haar gedrag, dus ik kan haar dan prima op een down leggen en Kay gaan helpen (terwijl ze op andere stressmomenten en beduidend mindere steady blijf heeft).
Andersom zou Kay Norah nog wel kunnen helpen als de tegenpartij interessant genoeg voor hem is om eens even zijn punt bij te maken.

Ze hebben een hoge mate van met elkaar bemoeien en overal bij zijn, maar eigenlijk weten ze ook steeds beter wanneer dat handig is en wanneer niet. Ze worden oud en wijs denk ik :I:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Vandaag toevallig wat gifjes gemaakt die goed bij dit onderwerp passen. Rani begint en je ziet Mika snel inspringen om nog eens even aan Gollums staart te trekken. Rani gebruikt vooral haar dikke kont:

https://giphy.com/gifs/l0Ex9qbKvlcS61P8I

https://giphy.com/gifs/l0Exkmz7QF0uNrBeg

https://giphy.com/gifs/26gswoCMmUOHZl4Qg
Paisley
Zeer actief

Haha wat leuk. Rani gebruikt dr kont als wapen. Jammer voor haar dat ze zo is afgevallen :LOL:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Paisley schreef:Haha wat leuk. Rani gebruikt dr kont als wapen. Jammer voor haar dat ze zo is afgevallen :LOL:
Gelukkig voor die andere twee :schrik: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”